Címkék: Peugeot | piac

2021. március 10. szerda, 15:12

 

Kiválóan indította az évet a Peugeot: a márkák eladási rangsorában és a legnépszerűbb személyautók között egyaránt a második helyen áll, városi crossovere pedig a legkeresettebb szabadidőjármű volt januárban a kontinensen.

 

 

Sikeresnek mondhatja 2020-as tevékenységét a Peugeot, szinte minden régióban jobban teljesített a piaci átlagnál, így legfontosabb értékesítési területein növelni tudta piaci részesedését. A siker két fő oszlopa a márka két legújabb típusa: a 208-as városi kisautó és a 2008-as B-SUV volt. Most, 2021 elején ugyanezek a modellek adtak lendületet a Peugeot további fejlődéséhez a JATO Dynamics legfrissebb adatai szerint.

 

 

 

Noha a márka eladásait az új 208-as vezeti, a 2008-as testvérmodell volt az, amelyik rekordokat ért el 2021 januárjában. A frissen bevezetett városi crossover 78 százalékkal növelte eladásait azon a piacon, amely átlagosan 26 százalék mínuszban zárta 2021 első hónapját.

Eredménye annál is szebb, mert a szabadidőjárművek kategóriája minden eddiginél nagyobb, 44 százalékos piaci részesedést ért el az év első hónapjában.

A valamivel több mint 386 ezer eladott szabadidőjármű 36 százalékát – azaz a teljes európai újautó-piac közel 16 százalékát! – tették ki a kisméretű crossoverek, a Peugeot 2008 azonban nem csak saját méretosztályában nem talált legyőzőre, de a nagyobb szabadidőjárművek között sem volt olyan, amelyiket többen választották volna januárban.

A modell egyébként tavaly október óta folyamatosan ott volt a piac tíz legnépszerűbb típusa, illetve három legnépszerűbb szabadidőjárműve között. A típus sikerében továbbra is érdemi szerep jut az e-2008 tisztán elektromos változatnak – nem meglepő, hiszen 2020-ban másfélszer annyi (147%) hálózatról tölthető autót adtak el Európában, mint 2019-ben, miközben az összeladások ugyanebben az időszakban 24 százalékot zuhantak, és negyedszázados mélyponton álltak meg.

2020 decemberében csaknem négyszer akkora volt az elektromos járművek piaci részesedése Európában (24%), mint egy évvel korábban (6,3%), így megalapozottan mondhatjuk, hogy azok a modellek tudtak – és tudnak ma is – érdemi sikereket elérni, amelyek rendelkeznek tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánccal.

 

 

 

Így van ezzel a Peugeot 2008 fivére, a 208 városi kisautó is, amely januárban az abszolút ranglista második helyén nyitotta az új évet. Ugyanez volt a helyzet a Peugeot egészével is, amely az összeladások 7,3 százalékát megszerezve a második legkeresettebb márka volt Európában.

A Peugeot európai eladásaiból nagyságrendileg 10 százalékkal képviseltetik magukat a hálózatról tölthető modellek. Ez is igazolja, hogy a márka a lehető legjobbkor vezette be plug-in hibrid és tisztán elektromos típusait, amelyek iránt nem csak a kezdeti időszakban, hanem azóta is folyamatosan jelentős érdeklődést mutat a piac.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER