2011. június 27. hétfő, 23:53

 

A 2010 tavaszán bevezetett RCZ sportkupét övező siker összhangban van azzal a várakozással, amelyet a kereskedelmi forgalomba kerülése előtti két évben váltott ki: a harmincezredik RCZ június 21-én gördült le a grazi (Ausztria) Magna üzem gyártósorairól.

 

rcz

A Peugeot RCZ, amely a Peugeot modellpaletta fejlesztésére és megújítására irányuló stratégia konkrét megtestesülése, 2010 áprilisában került a márkakereskedésekbe. Az európai bevezetés után fokozatosan jelent meg a többi kontinensen. A Peugeot sportkupét jelenleg közel nyolcvan országban forgalmazzák.

Az RCZ legjelentősebb piacai Európában: Franciaország (7337 eladás 2011. május végéig), Nagy-Britannia (4070), Németország (3614), Belgium (1755) és Olaszország (1078).
Az Európán kívüli térségekben az RCZ megjelenése jelentősen hozzájárult a Peugeot arculatának erősítéséhez, többek között Japánban, Ausztráliában, Törökországban, Dél-Afrikában és Oroszországban. Kínában ez év szeptemberétől lesz rendelhető.

Radikális stílusával, egyedülálló egyéniségével, példás úttartásával, valamint nagyteljesítményű, benzines és HDi motoraival a Peugeot RCZ elsősorban Európában hódít, ahol a forgalmazás első 13 hónapjában közel 20.000-et rendszámoztak fel belőle. Ezzel kategóriájában a sportkupék élmezőnyébe tartozik, megelőzve például az Audi TT-t.

peugeot-rcz

A motorizáció tekintetében az RCZ eladásai 2/3-1/3 arányban oszlanak meg a benzines modellek javára:
•    az ügyfelek közel fele (47%) választotta a 156 LE-s, 1.6 THP motorral felszerelt RCZ-t, míg 21 százalék nem tudott ellenállni a 200 LE-s 1.6 THP csábításának;
•    az ügyfelek 32 százaléka döntött a 163 lóerős 2.0 HDi motor mellett.

A 30.000. Peugeot RCZ egy Asphalt változat. A limitált sorozatból 800 darabot gyártottak 2011-ben. A kétféle motorral (1.6 THP / 200 LE és 2.0 HDi) gyártott RCZ Asphalt modellt a karosszéria exkluzív matt szürke fényezése, a kettős árnyalatú, 19 colos kerekek, és még sok más külső és belső, a radikális sportos kinézet megteremtésére tervezett megkülönböztető vonás teszi különlegessé.

A Peugeot 2011-re közel 21.000 RCZ eladását tűzte ki célul.

A sportos lelkületű RCZ versenyeken is indul. Jelenleg kategóriavezető (2 liternél kisebb dízelek) a 2011-es német «VLN» megbízhatósági bajnokságban, és egy 200 LE-s 2.0 HDi motorral állt rajthoz a rendkívül rangos Nürburgringi 24 órás versenyen (június 25. és 26.), ahol a kategóriában 2010-ben megszerzett bajnoki címet ismét sikerült megőrizni.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER