2011. szeptember 01. csütörtök, 14:51

 

A Peugeot HX1 koncepcióautó hat személy befogadására alkalmas, markáns formájú, sportos és hatékony, páratlan vezetési élményt nyújtó jármű. A HX1 nagy sebességnél behúzza a „szárnyait”, hogy áramvonalasabb legyen, formája elkarcsúsodik, felépítése alacsony, Hybrid4 rendszere pedig konnektorról tölthető.

hx1

A HX1 egy előremutató koncepció, több területen is a jövő megoldásait veszi célba: ilyen a felépítés, az aerodinamika, a modularitás, a felszerelés, a belső anyagok megválasztása, a környezetkímélet és persze nem utolsó sorban a hajtáslánc. Ennek megfelelő merészséggel fordít hátat a normáknak és követi a metamorfózis gondolatát: mindenkor alkalmazkodik környezetéhez, az életviszonyokhoz, az autózási körülményekhez és egyéb tényezőkhöz.

Megjelenés
A HX1 többcélú jármű (MPV), szokatlan méretekkel, amennyiben alacsony (1.373 m) és széles (1.990 m) a 4.954 méteres hosszához képest. Ennek köszönhetők letisztult, elegáns, karcsú vonalai és optimális alaktényezője. Négy szembe és félig felfelé nyíló ajtó teszi könnyen hozzáférhetővé az utasteret. A nyitási mechanizmust úgy tervezték meg, hogy megfeleljen a gyakorlatias szempontoknak, és bármikor ki lehessen tárni az ajtókat. A hátul ülők is maximális komfortban részesülnek, de elöl igazán szenzációs az utazás. Ha kell, két összehajtható ülés áll szolgálatba a középső sorban, a szerkezet ugyanazon az elven alapul, mint amelyet a HR1 koncepcióautóban alkalmaztak (Párizsi Autószalon 2010).

peugeot-hx1-tanulmany-auto

Aerodinamika
Hallatlanul sokat dolgoztak a tervezők az autó aerodinamikáján. Álló helyzetben vagy kis sebességnél jól érvényesül a szoborszerű forma, miközben a mozgó alkatrészek optimálisan segítik a légáramlást és javítják a környezetvédelmi jellemzőket. A kerekenként hét turbina-alakú lapát kinyílik, tárcsaszerű sima felületet hozva létre.

A hátfalajtó tetején elhelyezett spoiler és két oldalelem 100 km/óra felett emelkedik ki, így mozgás közben a HX1 fizikailag alkalmazkodik környezetéhez. A 0.28-as alaktényező kiváló értéknek számít egy többcélú járműtől. Mindeme megoldások annak köszönhetők, hogy a tervezők teljesen szabad kezet kaptak kreativitásuk kibontakoztatására.

Futurista küllem, amelyet a légáramlás alakított
A HX1 letisztult stílusú jármű, kiformált, igényes és dinamikát sugárzó. Áramvonalas, karcsú, elegáns, sima formáját mintha maga a szél alakította volna ki. Jól illik az atlétikus, sőt izmos karakterhez! Minden felületet precízen dolgoztak ki, minden részletet gondosan munkáltak meg, a külső tükrökbe visszapillantó kamerát rejtettek, az ablakokat szálcsiszolt alumíniumkerettel látták el, az illesztési hézagokat milliméteres pontossággal alakították ki, és így tovább.

Elöl a Peugeot legfrissebb design-nyelve érvényesül, a „lebegő” hűtőmaszk mintha nem is kapcsolódna a karosszériához, és jól harmonizál az elkeskenyedő formákkal. Precízen kialakított macskatekintetű fényszórók emlékeztetnek a márka emblémájára és múltjára, az Oroszlán pedig a géptető elején büszkélkedik. Éjjel-nappal fénydiódás világítóegység teszi könnyen felismerhetővé az autót. Hasonló a hátsó lámpa is, amelynek bumeráng-alakja a farkiképzést követi. 

peugeot-hx1

Magas műszaki színvonalú, csúcsmodellhez illő enteriőr a „Mozgás és érzelem” jegyében
A letisztult és futurisztikus műszerfal, illetve ülések, a felhasznált anyagok (padló és szerelvények természetes tölgyfából, besüllyesztett száloptikával, szálcsiszolt fém, bőr stb.), a felszerelés (digitális kijelzők, érintőképernyők stb.), a világítás (fénydiódás pontlámpák, természetesen megvilágított tetőkárpit stb.) mind-mind hozzájárul a modernség és a kifinomultság, a természetes anyagok és a technika találkozásához, jelképezve a márka elképzelését egy igényes, csúcsszintű utastérről.

Az utastér a Peugeot jellegzetességeit viseli:

Az első rész a vezetőt kényezteti maximálisan. A környezet high-tech jelleggel, szálcsiszolt fémmel és digitális kijelzőkkel hat az érzékekre. Itt újra alkalmazkodik a jármű a vezető tényleges élethelyzeteihez, a kormányoszlop például az ülésbeállításnak megfelelően elektromosan mozog előre-hátra, a lehető legkönnyebb beszállást biztosítva, a kormányzás pedig nagyobb erőt kíván, amikor cirkálósebességre gyorsul a jármű, a maximális stabilitás és komfort érdekében. Végül a központi multifunkcionális képernyőt konfigurálni lehet, hogy csak a lényeges információk jelenjenek meg rajta. A műszerfal ezáltal a jármű fölötti teljes uralom érzését adja, például a vetített kijelzéssel, amely fölöslegessé teszi, hogy levegyük tekintetünket az útról.

Hátul is maximális figyelmet szenteltek az utasok komfortjának. Világos és természetes anyagok, hajtogatott és varrott bőr képezi a környezetet. A két jól formált ülés dönthető, a középső kartámaszon kezelőgombokat helyeztek el. A középkonzolba rejtett mini bár és kávéfőző a korábbi Peugeot termékek széles választéka előtt tiszteleg diszkréten. A konzolt különleges, kézzel megmunkált carrarai márvány díszíti, teljessé téve az exkluzív és modern berendezést.


Környezetbarát HYbrid4 konnektoros hajtómű
A koncepcióautó modulrendszerű HYbrid4 hajtómű szerepel a Peugeot 3008 Hybrid4-ben, a világ első dízel-hibridjében, majd megjelenik az 508 RXH-ban is. Elve okos, de egyszerű: az elöl elhelyezett (és az első kerekeket hajtó) dízelmotor és az elektromos (a hátsó kerekeket hajtó) farmotor együttműködése összkerékhajtást eredményez, síkos úton javítva a vonóerő átadását, és fokozva a biztonságot. Ráadásul lehetőséget ad, hogy kis sebességnél zéró emisszióval, tisztán elektromos módban haladjon a jármű.

A motorháztető alatt 2.2 literes, 150 kW (204 LE) teljesítményű HDi dízelmotor kapcsolódik a hatfokozatú sebességváltóhoz – ugyanilyet alkalmaznak az 508 család GT csúcsváltozatában. Hozzávéve a villanymotor 70 kW (95 LE) teljesítményét, összesen 220 kW  (299 LE) adódik.

A Peugeot prioritása az, hogy az elkövetkező években is megőrizze vezető pozícióját a környezetvédelemben. A HX1 ezért tovább megy egy lépéssel: lítiumion-akkumulátora normál 240 voltos háztartási konnektorról újratölthető. Ezután akár 30 kilométert is megtehet elektromosan, zéró emisszióval.  Kombinált fogyasztása csupán 3.2 liter/100 km, CO2 emissziója pedig 83 g/km.

peugeot-hx1-frankfurt

Koncepciócipő
A Peugeot, miközben létrehozta a HX1 koncepcióautót, együttműködésre lépett a luxuscipőket készítő Pierre Hardyval, hogy tervezzenek közösen exkluzív, hasonlóan vonzó, modern és átalakulásra képes koncepciócipőt. 
Az Oroszlános márka formatervezőivel együttesen Pierre Hardy olyan cipőt alkotott, amelynek anyagai, technikája és kidolgozási minősége a jármű belsejét idézi. Akárcsak az autó, a cipő is alkalmazkodik viselőjének életéhez: autózáshoz könnyű mokaszin, egyéb alkalmakkor elegáns, „magas sarkú” cipellő. 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER