2010. szeptember 30. csütörtök, 14:23

 

A HR1 egy exkluzív és innovatív városi koncepcióautó, amely tartalmazza a kupék és a szabadidőautók jegyeit. A designra és az újdonságokra fogékony aktív, városi fiatalokat veszi célba, akik a saját profiljuknak megfelelő járművet keresnek.

 

Peugeot HR1 koncepcio auto

Az LSD ajtórendszer megkönnyíti a bejutást az újszerű utastérbe, amely tetszés szerint átrendezhető kétülésessé, nagy csomagtartóval, vagy négyülésessé.
A HR1 Hybrid4 hajtóműve háromhengeres, 1,2 literes THP benzines orrmotorból és elektromos farmotorból áll (csekély, illetve elektromos módban zéró CO2-emisszió), az összteljesítmény 147 LE, összkerékhajtás.

HR1 dizájnja
Utastér
HR1 hybrid motorja
Peugeot HR1 Műszaki adatai

A Peugeot mindig is szívesen fedezett fel új területeket, és keresett újszerű választ az innovációt és érzelmeket igénylő ügyfelek igényeire. Az ötletek ötvözése és az újító szellem megnyilvánult sok sorozatgyártású típusban és koncepcióautóban, amelyek közül nem egy lett kereskedelmi- vagy design-siker (Coupé/Cabriolet, 3008, illetve legutóbb a BB1 koncepcióautó).
A HR1 Exkluzív városi autó. Előnyére válik kivételesen kompakt mérete (3,69 méter hosszú, nagyon rövid első és hátsó túlnyúlással). A márka ez irányú tapasztalatait felhasználó két elektromos sirályszárny-ajtó mindenféle helyzetben megkönnyíti a beszállást. Az emelt vezetői pozíció pedig jó rálátást és könnyű manőverezést segít.

A koncepciót kifejező dizájn

A HR1 a formavilága elsőként az SR1 koncepcióautóban öltött testet. A HR1 ugyanolyan kifejező fényszórókat kapott, finoman cizellált kidolgozással, de hasonlít az egyrészes, „lebegő” hűtőmaszk is, amely látszólag különválik a karosszéria többi részétől.
A stílus ez esetben tökéletesen megfelel a jármű koncepciójának: atlétikus, erőteljes és dinamikus. Érzéki is, lendületes oldala, nagy kereke és a hátsó szélvédő dupla buborékja az RCZ Coupé formáit idézi. Ékszerszerű fényszórói és teljesen fénydiódás hátsó lámpái, éjjel-nappal az autó egyedi azonosítójaként szolgálnak.
A bukócső, újszerűen, egyúttal az egyrészes, füstüveg csomagtér-fedél csuklópántjának rögzítésére szolgál.
Összességében a HR1 designja agilitást, kontrollt és csáberőt fejez ki, használójának biztonságot és környezetkímélő hatékonyságot ígér.

Ultramodern utastér
A márka legutóbbi járművein kifejezett trendekkel, a belső tér designja fokozottan adja a stílus, a minőség a gazdag felszereltség és az ergonómia élményét. A vezető és utasai első osztályon foglalnak helyet, középkonzollal elválasztva, amely a világos fénydiódákkal felszerelt belső környezettel együtt fokozza a futurisztikus design hatását. A tető két üvegrésze is fényt enged be, külön a jobb- és a baloldali utasra. Az elektrokróm üveg fényáteresztését tetszés szerint lehet szabályozni.

peugeot HR1 belso terMozgásérzékelős menükezelés
A HR1 különlegesen újszerű kezelőszervei („ember-gép interfész”) mozgásfelismerője egyszerűvé és ösztönössé tesz mindent: kézmozdulatokkal lehet görgetni a funkciókat, illetve kiválasztani a megfelelőt. Kezünk forgatásával görgethetjük a menüt, amely körhintaként jelenik meg a kijelzőn. Ha viszont balról jobbra int kezével a vezető, akkor átadja a menükezelést az utasnak.
Ily módon a rádió, a navigátor és a légkondicionáló működik. Azt is megválaszthatja az autós, hogy mi jelenjen meg a műszerfalon: „dinamikus autózáskor” fordulatszámmérő és víz-, illetve olajhőmérő, utazáskor turisztikai információk. Az első utas rendelkezésére tábla-számítógép áll, amelynek adatai megoszthatók, illetve cserélhetők a vezető képernyőjén láthatókkal.

HR1 Célközönsége

A HR1 főképp olyan fiatal, gyermektelen városiaknak készült, akik sok szabadidő-kelléket (kerékpár, búvárfelszerelés) hordanak magukkal, vagy jól megpakolják a kocsit egy-egy bevásárláskor. A praktikus, sík padlójú és oldalfalú csomagtartó 734 literes.

A koncepcióautó utasterét, az üléselrejtő rendszer jóvoltából, nagyon gyorsan át lehet rendezni három vagy négyszemélyessé, teljes méretű ülésekkel. A hátsó ülés pontosan bepasszol az első mögé. Akárcsak az RCZ esetében, a dupla buborék hátsó szélvédő megfelelő fejteret hoz létre.
Ha két hátsó ülést vesznek igénybe, akkor természetesen kisebb a csomagtér, de még ilyenkor is jól használható 180 liternyivel gazdálkodhatunk.

Eredeti hibrid-hajtómű

Kihasználták a Hybrid4 technika előnyeit! Benzines orrmotorjával és elektromos farmotorjával rövidtávon zéró emissziójú járműként közlekedhet, vagy ha mindkét motor hajtja a négy kereket, nehéz útviszonyokkal is jól boldogul.

Új a háromhengeres benzinmotor, egy jelenleg fejlesztés alatt álló háromhengeres THP család 1,2 literes, 81 kW (110 LE) teljesítményű tagja. A PSA Csoport méretcsökkentési stratégiájának eredményeképp ezek a kis lökettérfogatú motorok nagy teljesítményűek, és kímélik a környezetet.
A 27 kW-os (37 LE) villanymotort is beszámítva 108 kW (147 LE) jön ki, míg a kombinált ciklus szerinti fogyasztás csupán 3,5 liter, a CO2-emisszió pedig 80 g/km.
A volánbillentyűkkel és a választókarral is kapcsolható hatfokozatú robotváltó precízen kapcsol és élénken reagál, ezenkívül bármikor lehetőséget ad átkapcsolásra manuális vagy automatikus mód között.

Futómű

A HR1 koncepcióautó elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművet kapott. Elektromos szervokormánya nagyon könnyen jár kis sebességnél, meglepő élénkséggel lehet vele manőverezni, nagy sebességnél maximálisan pontos, és mindenkor kiválóan reagál. Mindezek együttes hatásaként páratlan élmény a HR1 vezetése, hiszen a valódi autózás érzelmi hatását ötvözi a környezet legmagasabb fokú kíméletével.

peugeot hr1




Műszaki adatok:
MOTOROK
1.2 literes THP orrmotor    Lökettérfogat (cm3)    1197
Teljesítmény    81 kW (110 LE)
Nyomaték    195 Nm
Villanymotor (hátul)    Típus    Állandó mágneses szinkronmotor
Folyamatos/csúcsteljesítmény    20 kW (27 LE) / 27 kW (37 LE)
Folyamatos/csúcsnyomaték    100 Nm / 200 Nm
THP + villanymotor    Teljesítmény    108 kW (147 LE)
GUMIK
Gyártmány    Michelin
Méret    225/45 R 19
VÁLTÓ
Elektronikus felügyeletű hatfokozatú robotváltó   
FOGYASZTÁS
Tank (liter)    41
Kombinált ciklus (liter/100 km)    3,5
CO2 (g/km)    80
ZEV (Zero Emission Vehicle)
Fogyasztás (liter/100 km)  0
CO2 (g/km)  0
Max. hatótáv állandó sebességnél    2,5 km
MÉRETEK (mm)
Hosszúság     3694
Szélesség    1755
Magasság    1492
Tengelytáv    2311
Első/hátsó túlnyúlás    703/680
Első/hátsó nyomtáv    1534/1512
EFFEKTÍV CSOMAGTÉR (liter)
2 üléssel    734
3 üléssel    457
4 üléssel    180
SAJÁT TÖMEG tele tankolva (kg) 1130


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER