2011. október 21. péntek, 15:07

 

Egy hónappal a próbafutam után, amelyre szeptember 16-án egy privát PSA Peugeot Citroën pályán került sor a portugáliai Estorilban, a 908 Hybrid4-et alávetették az első igazi pálya-tesztnek is. Az autó valamivel többet teljesített 300 kilométernél, Nicolas Minassian, Stéphane Sarrazin és Alexander Wurz vezetése alatt.

 

peugeot-908HY4

„Célunk nem az volt, hogy sokat menjünk, hanem hogy meggyőződjünk a fő funkciók működéséről”, mondta a Peugeot Sport műszaki igazgatója, Bruno Famin. „Fontos volt kielemezni mindegyik teszt adatait, hogy megértsük az eredményeket, mielőtt tovább lépünk. A rendszer jól működött és a várt módon reagált, amivel nagyon elégedettek vagyunk. Közben elkezdtünk néhány beállítást az autó alap-hangolásán. Az is jól sikerült, pozitív volt az egész.”

A pilóták nyilatkozata

Nicolas Minassian: “Volt szerencsém vezetni az eredeti bemutató-hibridautót 2008-ban, és büszke vagyok, hogy én lehettem az első, aki vezette a 908 Hybrid4-et. Hallatlanul érdekes egy ilyen projekten dolgozni, amely kétségkívül a jövő autósportját jelenti. Versenyzőként nagyon kitüntető olyan pozícióban lenni, ahol új technikák fejlesztésében vehet részt az ember, és sokat tanulhat róluk.”

StéphaneSarrazin: “ Az egész tesztprogram alatt fantasztikus volt dolgozni. Érdekes együttműködni a mérnökökkel, megtalálni az ideális kompromisszumokat és megismerni a rendszert, hiszen még csak az elejénél tart a program. Érezni az extra erőt, a mi feladatunk pedig ennek a kordában tartása és a lehető legeredményesebb felhasználása lesz. Meg kell találnunk a helyes egyensúlyt. Sok mindent kísérünk figyelemmel, többféle módszert próbálunk ki.”

Peugeot-908-Hybrid4

A kezdetek
A Peugeot Sport 2008-ban, a Silverstone pályán mutatta be a 908 HDi FAP versenyautón alapuló hibrid bemutató autót. Szándéka az volt, hogy kezelni tudja az új technikával kapcsolatos kihívásokat, és a 2009-ben nyilvánosságra hozott szabálymódosítások keretein belül felhasználhassa tapasztalatait egy 2011-ben debütáló új modellen.
„2010-et a rendszer megtervezésével töltöttük, majd 2011 elején hozzáfogtunk a kezdeti próbapadi teszteléshez”, magyarázza Bruno Famin. „A Peugeot Sport dinamométerén a komplett motort, sebességváltót és erőátvitelt lehet járatni. Ez nagyon fontos, mert ily módon minden úgy működik, mintha be lenne építve az autóba. A hibridrendszer a hajtómű integrált részét képezi. A tesztelés 2011-ben folytatódott, míg szeptemberben megtörtént a próbafutam, pár napja pedig az első igazi pályateszt.”

908-HY4

Beindult a tesztelés
A bemutatkozás a versenypályán több mint ígéretes volt, úgyhogy a 908 Hybrid4 tesztprogramja hamarosan folytatódik a második menettel, egy másik versenypályán, és lesznek további próbapadi tesztek is.
„Érdekes lesz megfigyelni, hogyan teljesít a rendszer különböző pályákon,” jegyezte meg Bruno Famin. „Új fázis kezdődik, amikor elkezdjük nemcsak a hajtómű, hanem az egész autó finomhangolását is. De nem akarunk rohanni. Még csak a tanulásnál tartunk, a tartósteszt később jön.”

908-hybrid4

Szoros együttműködés a PSA Peugeot Citroën és a Peugeot Sport között
A 3008 Hybrid4-ben bemutatott dízel-hibrid hajtás után, a Peugeot a legutóbbi Frankfurti Autószalonon mutatta be az új dízel-hibrid technológiát, amely az 508 RXH-t állította rivaldafénybe, kiváló környezetkímélettel kombinálva a radikális formát. Közben a Peugeot Sport szorosan együttműködik a PSA Csoport mérnökeivel, hogy az autósportban használható hibridhajtást tervezzenek és fejlesszenek ki. A 3008 Hybrid4, az 508 RXH és a 908 HYbrid4 jól illusztrálja a Peugeot elszánt, úttörő szerepvállalását a dízel-elektromos hibridek elterjesztésében.
A Peugeot Sport a hibrid versenyautó fejlesztésénél is felhasználja a PSA Csoport kutatási és fejlesztési tapasztalatkincsét a leghatékonyabb műszaki megoldások kidolgozására, a legjobb beszállítók kiválasztására, a buktatók elkerülésére, ugyanúgy, mint a hosszú távú versenyzési program keretében a dízelmotor fejlesztésénél is tették.
„Nagyon sokféle tanácsot és útmutatást kaptunk. Ami a villanymotort illeti, rengeteget tanultunk, de most már oda-vissza áramlanak az ismeretek. Mind a két fél halad előre, miközben hasonló technológiával dolgozunk”, vonta meg a mérleget Bruno Famin.

peugeot-908-Hybrid-4



908-hybrid-4


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER