Címkék: 2017 | árak | márkakereskedés | Mini | Mini Countryman

2016. november 04. péntek, 13:15

 

A magyarországi kereskedésekben is elérhetővé válik 2017 februárjában a MINI Countryman új generárciójának minden modellje, köztük a brit prémium márka első plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt autója, a MINI Cooper S E Countryman ALL4. A valaha készült legnagyobb MINI minden ízében megújult, miközben a helykínálat mellett a funkcionalitás, az atletikus kisugárzás és a prémium minőség terén egyaránt fejlődött.

 {loadposition cikk-250x250-szurke

Egyedi karosszéria-kialakításával, erőteljes kisugárzásával és páratlanul agilis vezethetőségével az új MINI Countryman (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 159 gramm / km) egészen egyedülálló pozíciót foglal el a prémium kompakt szegmensben, miközben az ALL4 intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változatának köszönhetően minden szituációban kivételes vezetési élményt garantál – az épített útról letérve is. A brit prémium márka történetében ráadásul az új MINI Countryman az első modell, amelyet a rajongók plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelve is megrendelhetnek: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 40 kilométernyi tisztán elektromos meghajtást kínál.

Az új MINI Countryman modellek bruttó kiskereskedelmi árai:

MINI Cooper Countryman 7.730.000,-Ft
MINI Cooper ALL4 Countryman 8.360.000,-Ft
MINI Cooper S Countryman 9.048.000,-Ft
MINI Cooper S ALL4 Countryman 9.693.000,-Ft
MINI Cooper D Countryman 8.698.000,-Ft
MINI Cooper D ALL4 Countryman 9.338.000,-Ft
MINI Cooper SD Countryman 10.225.000,-Ft
MINI Cooper SD ALL4 Countryman 10.865.000,-Ft


Az új MINI Countryman mintegy 20 centiméterrel hosszabb és hozzávetőlegesen 3 centiméterrel szélesebb elődjénél, miközben tengelytávolsága 7,5 centiméterrel megnyúlt. Eme jelentős mértékű növekedés az öt teljes értékű ülés helykínálatában, a valaha készült legnagyobb MINI modell tárolókapacitásában és a csomagtér páratlan sokoldalúságában egyaránt visszaköszön. A csomagtér térfogata 450 liter, amely igény szerint egészen 1309 literig bővíthető – mindez azt jelenti, hogy az új MINI Countryman akár 220 literrel több tárolóhelyet kínál, mint elődje.

A MINI Countryman új generációja vadonatúj fejlesztésű motortechnológiákkal érkezik meg a piacra. A modell debütálásakor a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrása kerül fel a palettára, egytől egyig a MINI TwinPower Turbo technológiával felvértezve:

MINI Cooper Countryman: háromhengeres benzinmotor, hengerűrtartalom: 1 499 ccm, maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő, csúcsnyomaték: 220 Nm.

MINI Cooper S Countryman: négyhengeres benzinmotor, hengerűrtartalom: 1 998 ccm, maximális teljesítmény: 141 kW / 192 lóerő, csúcsnyomaték: 280 Nm.

MINI Cooper D Countryman: négyhengeres dízelmotor, hengerűrtartalom: 1 995 ccm, maximális teljesítmény: 110 kW / 150 lóerő, csúcsnyomaték: 330 Nm.

MINI Cooper SD Countryman: négyhengeres dízelmotor, hengerűrtartalom: 1 995 ccm, maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő, csúcsnyomaték: 400 Nm.

A palettára a MINI első plug-in hibrid hajtáslánca is felkerül:

MINI Cooper S E Countryman ALL4: háromhengeres benzinmotor, hengerűrtartalom: 1 499 ccm, maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő, elektromos motor, maximális teljesítmény: 65 kW / 88 lóerő, maximális rendszerteljesítmény: 165 kW / 224 lóerő, rendszer csúcsnyomaték: 385 Nm.

Az alapfelszereltségként kínált hatsebességes manuális váltó alternatívájaként az új MINI Cooper Countryman modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként hatsebességes Steptronic automataváltó is elérhető, az új MINI Cooper S Countryman és az új MINI Cooper D Countryman modelleket azonban opcionális extrafelszereltségként már nyolcsebességes Steptronic automataváltóval szereli fel a gyártó. A MINI Cooper SD Countryman modell esetében a nyolcsebességes Steptronic automataváltó az alapfelszereltség része.

Az erőforrások és a váltók legújabb generációja érezhetően dinamikusabb járműkarakterrel, és mint ilyen, jelentősen sportosabb menetteljesítménnyel ruházza fel az új MINI Countryman modellt. A nyolcsebességes Steptronic automataváltóval felszerelt új MINI Cooper S Countryman ALL4 például már 7,2 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra – 0,9 másodperccel gyorsabban, mint elődmodellje. A motorváltozat függvényében az új modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként akár 1,4 literrel is csökkenhet. Azon új modellek között, amelyeket kizárólag belsőégésű erőforrással szereltek fel, az új MINI Cooper D Countryman a hajtáslánc-hatékonyság abszolút bajnoka, 100 kilométerre vetített mindössze 4,3 – 4,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 113 – 118 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid hajtáslánca azonban még ennél is alacsonyabb értékekre képes.

Vadonatúj ALL4 intelligens összkerékhajtás: gyors, pontos, kompakt és hatékony

Az új MINI Countryman a mindegyik motorváltozathoz opcionális extrafelszereltségként elérhető ALL4 intelligens összkerékhajtással felszerelve is kimagasló üzemanyag takarékosságot és hatékonyságot garantál. Az összkerékhajtású technológia új generációja azon túl, hogy precízen és a másodperc törtrésze alatt reagál a megváltozott vezetési körülményekre, kompakt beépítési méreteivel, alacsony súlyával és nagymértékű belső hatékonyságával emelkedik ki a hasonló technológiák mezőnyéből. A rendszer egy kiegészítő hajtással ellátott, kúpkerekes differenciálművel dolgozó első tengelyből, egy kétrészes kardántengelyből, a hátsó differenciálműnél pedig egy szabadonfutó tengelykapcsolóból áll, az intelligens összkerékhajtás így minden vezetési szituációban pontosan arra a kerékre továbbítja az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot, ahol az optimális tapadáshoz, a maximális vonó-, illetve tolóerőhöz és a biztonságos vezetéshez arra leginkább szükség van. Az elektronikusan vezérelt rendszer a dinamikus menetstabilizálóval (DSC – Dynamic Stability Control) is tökéletes összhangban dolgozik együtt, a négy kerék közötti optimális erőelosztás mértékét így folyamatosan a vezetési szituációhoz igazítja, idejekorán felismerve és korrigálva a tapadásvesztések és a kipörgések kockázatát.

Elektromos és felvillanyozó: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell

A MINI Countryman új modellgenerációja mindemellett a zéró emissziójú vezetési élmény megadásában is élen jár. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell egészen 125 km/órás végsebességig kínál tisztán elektromos meghajtást. Az elektromos motorra épülő hajtáslánc hosszan tartó és gyakorlatilag teljesen hangtalan meghajtást garantál, vadonatúj, jövőbe mutató perspektívából tárva a rajongók elé a MINI hamisítatlanul eredeti, gokartos vezetési élményét. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 elektromos motorja és belsőégésű erőforrása közötti tökéletes, minden részletében kifinomult hajtáslánc-harmónia lenyűgöző teljesítményre képes: a 65 kW / 88 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor egy fokozatmentes váltón keresztül a hátsó kerekeket, míg a 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményű háromhengeres benzinmotor egy hatsebességes Steptronic automataváltón keresztül az első kerekeket hajtja. Eme rendhagyó hajtáslánc-kombináció egy plug-in hibrid meghajtásra épülő, elektromos összkerékhajtást hív életre, amely minden pillanatban garantálja a vezetési élmény és a hatékonyság közötti optimális egyensúlyt. Az EU-ciklus plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modelleket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései szerint a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 mindössze 2,1 liter üzemanyagot éget el átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 49 gramm.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER