Címkék: cabrio | kabrió | Mini

2015. október 23. péntek, 12:36

 

Bemutatkozik a kisautó szegmens első és mindmáig egyetlen prémium kabriójának legújabb generációja; a hagyománytisztelő brit prémium kisautó gyártó modellpalettájának átfogó generációváltása az új MINI Cabrio modellel folytatódik; a négyüléses kabriózás élménye a sportosság, a hatékonyság, a kényelem, a funkcionalitás, a minőség, a biztonság, valamint a vezető és a jármű közötti állandó kapcsolat optimális egységével karöltve érkezik meg a piacra.

 

Karosszéria-kialakítás: sportos és elegáns megjelenés prémium minőségben
Az új MINI Cabrio karosszéria-kialakítása a generációváltás utáni modell dinamikus vezetési élményét, technológiai fejlettségét és kifinomult, prémium karakterét hirdeti. A nyitott tetős négyüléses legújabb verziója immáron a progresszív fejlődés és az összetéveszthetetlen járműkarakter szimbóluma: a modell jellegzetes vonalvezetése nyitott és zárt tetővel is azonnal felismerhető. Az új MINI Cabrio egyszerre elegáns és sportos kisugárzását a hosszan elnyújtott jármű-sziluett, az övvonal alatt végigfutó króm díszcsík, a rövid túlnyúlások és a kifejező karosszéria-elemek együttese még tovább fokozza.
Az új MINI Cabrio kivétel nélkül megörökölte a MINI modellekre jellemző tradicionális stílusjegyeket, amelyeket az új modellgenerációhoz részletekbe menően finomítottak a tervezők. A króm keretbe foglalt kör alakú fényszórók, a hatszögletű hűtőrács, az oldalsó irányjelző-panelek és a karosszéria mentén végigfutó fekete védősáv egytől egyig a brit prémiumkisautó-családdal való rokonságot nyomatékosítja.




A hűtőrács hatszögletű kialakítását ízléses króm szegély hangsúlyozza ki, lendületes ívet kölcsönözve az első lökhárítónak is. Az opcionálisan elérhető Chrome Line külső felszereltségi csomag részeként az első lökhárító légbeömlőit is krómozott szegélyek fogják közre. A MINI Cooper Cabrio és a MINI Cooper D Cabrio modellek esetében a hűtőrács bordáit és a rendszámtáblának is otthont adó lökhárító-betétet magasfényű feketére fényezik. A MINI Cooper S Cabrio magabiztos kiállását a motorháztető és az első lökhárító plusz légbeömlő nyílásai nyomatékosítják, miközben a hűtőrács krómozott bordáit vörös „S” logó egészíti ki, akárcsak az oldalsó irányjelző-panelek esetében.

A jellegzetes MINI-s arányok oldalnézetből tűnnek ki leginkább. Kinyitás után a textil tető teljesen eltűnik a csomagtérben, a hátsó üléssor mögött, amely elegáns, klasszikus kabrió-sziluettel ruházza fel a legendás kisautót. Az erőteljes kerékjárati ívek, a masszív ajtók és a hátrafelé enyhén emelkedő övvonal egysége mindeközben az új MINI Cabrio sportos kvalitásait helyezi előtérbe.

Hátulnézetből az új MINI Cabrio sportos énje kerül a reflektorfénybe. A nagy, függőlegesen elrendezett hátsó lámpatestek króm keretet kaptak, amelyek a robosztus csomagtérajtón, a rendszámtábla felett keresztbe húzódó, krómozott fogantyúval, a látványosan ívelt hátsó lökhárítóval és a jellegzetesen terpesztő hátsó kialakítással együtt tagadhatatlanul ikonikus megjelenést kölcsönöznek a kis kabriónak. A MINI Cooper S Cabrio ebből a perspektívából a dupla kipufogó-végződésről és a diffúzorral ellátott hátsó lökhárítóról ismerhető fel azonnal. A hátsó lökhárító az első elem kialakításának mintáját követi, elegáns elrendezésű helyet biztosítva a hátsó ködlámpának és a fényvisszaverőknek. A MINI Cooper Cabrio és a MINI Cooper D Cabrio végig zárt hátsó lökhárítót kapott, középre pozícionált hátsó ködlámpával.

Az újgenerációs MINI Cabrio is lefelé nyíló csomagtérajtót kapott, amely egészen 80 kilogrammig terhelhető. Zárt tető esetén a csomagtérajtó az alapfelszereltség részeként kínált, pakolást megkönnyítő Easy Load funkció segítségével használható. A csomagtérben két rögzítő fül gondoskodik róla, hogy a textil tető vázszerkezete magasabban helyezkedjen el, mint az elődmodell esetében, lehetővé téve ezzel a vaskosabb csomagok szállítását is. Az új MINI Cabrio csomagterének térfogata nyitott tetővel 160 liter, amely zárt tetővel 215 literre bővül. Ez hozzávetőlegesen 25 százalékkal haladja meg az új MINI elődmodelljének hasonló értékét. Az 50 : 50 arányban osztott és dönthető hátsó üléstámlának, valamint a 8 milliméterrel immáron 734 milliméter szélesre növelt csomagtér-elérő nyílásnak köszönhetően az új MINI Cabrio-val az olyan szabadidős kiegészítők is könnyedén szállíthatók, mint a sífelszerelések és a snowboard-deszkák. Sőt mi több, a csomagtartót és a textil tető tartószerkezetét is jelentős mértékben hangszigetelték a tervezők, így a vezetés nyitott és zárt tetővel egyaránt komfortosabb.


Teljesen automatikus textil tető rendkívül halk, elektromos mechanikával és napfénytető-funkcióval, egyedi MINI Yours kivitelben is
A MINI Cabrio textil teteje rendre megvédi az utasokat a széltől és az időjárási viszontagságoktól. A vadonatúj nyitott tetős négyüléses textil tetejét optimalizált működésű, rendkívül halk vázszerkezettel és mozgató mechanikával, prémium minőségű béléssel és fűthető hátsó ablakkal látták el. Amellett, hogy a teljesen új fejlesztésű tetőszerkezet jelentősen halkabb utazást tesz lehetővé, mint elődmodellje, a tökéletes, megbízhatóan záródó mechanikának köszönhetően az új MINI Cabrio az év minden szakában kompromisszumok nélkül használható.

Az új MINI kabrióban immáron teljes mértékben elektronika mozgatja a tetőszerkezetet, amely ezáltal kivételesen halk működést garantál.
A spontán kabriózás és a hirtelen időjárási változásokra való gyors reagálás érdekében az új MINI Cabrio textil tetőszerkezete menet közben is működtethető, egészen 30 km/órás sebességig. A textil tetőt a belső visszapillantó előtti tetőkonzol billenőkapcsolójával működtethetik a márka ügyfelei, álló helyzetben azonban a slusszkulcsról is tetszés szerint nyitható és csukható a szerkezet. A tető nyitásakor előbb az oldalsó ablakok húzódnak le résnyire, majd a szerkezet a hátsó ülés mögé hajtja a textil tetőt, mindössze 18 másodperc alatt. A tető zárásakor ennek a műveletnek a fordítottja játszódik le, ugyanennyi idő alatt. A vezetőoldali ajtókárpit vezérlőpaneljén mindemellett egy karbió-specifikus gombot is elhelyeztek a mérnökök, amellyel a négy ablak egy mozdulattal, egyszerre húzható le és fel.

Az új MINI Cabrio textil tetejének első ülések feletti része napfénytetőként is nyitható, amelyet az utasok tetszés szerint, maximum 40 centiméteres intervallumban mozgathatnak. A napfénytető-funkciót ugyancsak a tetőkonzol billenőkapcsolójával vezérelhetik az utasok, bármekkora sebességnél.

Az alap textil tető alternatívájaként a MINI ügyfelei az új MINI Cabrio modellhez most először egy különleges MINI Yours-opciót is választhatnak, innovatív, szőtt motívumokkal, amelyek még tovább fokozzák az új MINI Cabrio egyediségét. A brit gyökerek iránti tiszteletből a MINI egy fekete és szürke árnyalatú motívumot is elérhetővé tesz e téren, amely halszálkás mintázattal a brit zászló vonalait rajzolja ki a tető belső felén. További opcióként érhető el a modellhez a minden korábbinál könnyebb szerkezetű szélterelő is, amely az első ülések mögé helyezve meggátolja a nyitott tető okozta turbulencia kialakulását az utastérben, használat után pedig egyszerűen összecsukható és a csomagtérbe helyezhető.
A látványos karosszéria-fényezések palettája mindeközben újabb árnyalattal bővült: az új MINI Cabrio modellhez most először válik elérhetővé a váltakozó Caribbean Aqua metálfényezés. Az újdonságot további nyolc metálfényezés és négy akril árnyalat egészíti ki. Mindegyik fényezéshez megrendelhető a MINI Yours britzászló-motívumú textil tetőszerkezete. Az egyénre szabható opciók között a külső visszapillantó-házak, a motorháztető különféle versenycsíkjai és a Chrome Line külső felszereltségi csomag tételei is megtalálhatók.

Utastér: prémium kialakítás az exkluzív vezetési élmény érdekében
Az új MINI Cabrio modellben ülve az utasok az élet napos oldalán érezhetik magukat, prémium minőségű, ízléses harmóniával elrendezett utastérben élve át a természet intenzív közelségének felszabadító érzését. A minden részletében megnövelt ülések az elődmodellhez képest jelentősen nagyobb térérzetet és kényelmesebb utazást garantálnak.
A széles tartományban állítható első ülések a hátsó üléssorban utazók számára is könnyű ki- és beszállást tesznek lehetővé, miközben a még hangsúlyosabb ülés-kialakításnak köszönhetően hátul is nagyobb hely fogadja az utasokat. Az utastér hátsó fele vállmagasságban mintegy 34 milliméterrel, könyökmagasságban pedig csaknem 112 milliméterrel szélesedett az elődmodellhez viszonyítva. A térdeknél 36 milliméterrel megnövelt lábtér fogadja a hátul ülőket.
Az első és a hátsó üléseken ülők köré pohártartókat és tároló rekeszeket is terveztek, az ajtókárpitok zsebei pedig akár 1,5 literes palackokat is elnyelnek. Az új MINI Cabrio modellhez opcionális extrafelszereltségként tárolócsomag is rendelhető, amely csomagtérhálóból, utasoldali lábtérhálóból és egy csomagtérbe szerelt 12 voltos csatlakozóból áll.
A nyitott tetős négyüléses felnőtt karakterét az utastér aprólékosan kidolgozott részletei nyomatékosítják. Ilyenek például a biztonsági övek egyazon feszítői, amelyek a rejtett borulásvédelmi rendszer takarópaneljei is egyben. A napellenzők, az A-oszlopok kárpitozása, a légbefúvók és a belső visszapillantó előtti tetőkonzol panelje is kivétel nélkül eleganciát és kifinomult stílust sugall. Mindez a vadonatúj MINI modellgenerációban alkalmazott dizájn-megoldásokkal együtt – úgy mint műszerfal-kialakítás, kijelző-elhelyezések, ajtókárpitok és vezérlőkonzolok - egyszerre modern és exkluzív utastéri hangulatot teremt.

Az alapfelszereltség alternatíváiként és az opcionális sportüléseken felül (a sportülések a MINI Cooper S Cabrio modell esetében az alapfelszereltség részei) az ülések a hosszúkás dizájnú bőrkárpitozással és a vadonatúj Chester mintázatú bőrözéssel is rendelhetők, Malt Brown mogyoróbarna színben. Az utastér ezen felül megannyi árnyalatú kárpittal, dekorbetéttel és műszerfal-kiemeléssel személyre szabható, amelyeket a Chrome Line utastéri felszereltség tételei, a MINI Yours opció három különféle utastér-kialakítása és az egyedi világításcsomag emel minden korábbinál magasabb szintre.



Három- és négyhengeres motorok MINI TwinPower Turbo technológiával
A BMW Group vadonatúj motorcsaládjának MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó három- és négyhengeres erőforrásai felfokozott vezetési élményhez és optimalizált hatékonysághoz juttatják az új MINI Cabrio modelleket. A MINI Cooper Cabrio és a MINI Cooper S Cabrio modellekbe szerelt benzinmotorok turbófeltöltést, közvetlen üzemanyag-befecskendezést, a BMW Group által szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlést és dupla VANOS változó vezérműtengely-állítást kaptak. A MINI Cooper S Cabrio orrában dolgozó kétliteres egység 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményre és 280 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, már percenkénti 1250 főtengely-fordulattól, utóbbi ráadásul pillanatnyi túltöltéssel 300 Nm-re növelhető. A rendkívül gyors és precíz rendszerreakciónak köszönhetően a legsportosabb nyitott tetős MINI 7,2 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre (automataváltóval 7,1 másodperc alatt), miközben végsebessége 230 km/óra (automataváltóval 228 km/óra). A tüzes kisautó sportos vérmérséklete rendkívül kedvező átlagos üzemanyag-fogyasztással (manuális váltóval 6,0 – 6,1 liter / 100 km, automataváltóval 5,6 – 5,8 liter / 100 km) és károsanyag-kibocsátással (manuális váltóval 139 – 142 gramm / km, automataváltóval 131 – 134 gramm / km) párosul (az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Az új MINI Cooper Cabrio szintén kivételes menetdinamikáról tesz tanúbizonyságot a 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményű, 1.5 liter hengerűrtartalmú háromhengeres benzinmotornak köszönhetően, amely már percenkénti 1250 főtengely-fordulattól 220 Nm csúcs forgatónyomatékot szabadít az első tengelyre (pillanatnyi túltöltéssel 230 Nm-re növelhető). A MINI Cooper Cabrio 8,8 másodperc alatt tudja le a 0-100 km/órás gyorsulást (automataváltóval 8,7 másodperc alatt), míg végsebessége 208 km/óra (automataváltóval 206 km/óra). A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,9 – 5,1 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 5,1 – 5,3 liter), átlagos károsanyag-kibocsátása pedig 114 – 118 gramm kilométerenként (automataváltóval 119 – 123 gramm). Az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

A MINI Cooper D Cabrio modell meghajtásáról gondoskodó háromhengeres dízelmotor változó turbinageometriájú turbófeltöltést és Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezést kapott, amely magas precizitással, nagy nyomással fecskendezi be az üzemanyagot az égéstérbe. A technológiából az 1.5 liter hengerűrtartalmú háromhengeres dízelmotor teljesítmény és hatékonyság szempontjából egyaránt profitál: a 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítmény mellé percenkénti 1750 és 2250 főtengely-fordulat közötti 270 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A dízelüzemű kabrió váltótípustól függetlenül 9,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, mielőtt eléri 195 km/órás végsebességét. A vezetés élménye rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztással (manuális váltóval 3,8 – 4,0 liter / 100 km, automataváltóval 3,9 – 4,1 liter / 100 km) és károsanyag-kibocsátással (manuális váltóval 100 – 105 gramm / km, automataváltóval 104 – 109 gramm / km) párosul (az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek).


Vadonatúj fejlesztésű váltók, széleskörű MINIMALISM technológia, optimalizált légellenállási alaktényező és opcionális MINI vezetési üzemmódok
Az új MINI Cabrio modellekhez alapfelszereltségként hatsebességes manuális váltót kínál a brit gyártó. Magasabb fokú hatékonyságával, optimalizált akusztikai jellemzőivel, kapcsolási sebességével és váltási komfortjával az új fejlesztésű manuális váltó nagymértékben javítja a kifinomult hajtáslánc-technológia teljesítmény-leadását, reakcióidejét és hatékonyságát. A váltási szenzornak köszönhetően a váltó magasabb sebességi fokozatba kapcsolásnál a fordulatszám fenntartásával gyorsítja a váltást és javítja a gyorsulást, miközben a visszaváltásokat komfortosabbá teszi.

Az opcionális extrafelszereltségként elérhető hatsebességes Steptronic automataváltó hatékonyabb, kényelmesebb és dinamikusabb, mint valaha. A sebességváltó előválasztó karjával az automataváltó manuálisan is kapcsolgatható. A vadonatúj MINI Cooper S Cabrio modellhez a hatsebességes Steptronic sport automataváltó is elérhető opció, amely rendkívül gyors váltást tesz lehetővé a sebességi fokozatok között, manuális módban pedig a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolgatható. A lehető legintenzívebb, tapadásra optimalizált gyorsulás érdekében a sport automataváltót a Launch Control elnevezésű rajtprogrammal társítja a MINI. A tökéletes váltás érdekében mindkét automataváltó felhasználja a navigációs rendszer adatait, amely a gyakorlatban azt jelenti, hogy a navigációs rendszerrel felszerelt MINI Cabrio modellek esetében az automataváltó a kijelölt útvonal sajátosságaihoz igazítja a váltási karakterisztikát.

A MINI Cabrio modellekhez szériafelszereltségként kínált MINIMALISM technológia a manuális- és az automataváltó esetében is automata motorleállító- és indító Start / Stop funkcióval, fékenergia-visszanyeréssel, manuális váltó esetében váltásra figyelmeztető jelzéssel és minden esetben elektromechanikus szervokormánnyal dolgozik együtt. Az erőforrások hatékonyságát a speciális olajpumpa mellett terhelésfüggő üzemanyag-ellátó rendszer és hűtőfolyadék-szivattyú fokozza. A MINI Cooper D Cabrio modell erőforrásának optimalizált előmelegítő funkciójával a rendszer a dízelmotor beindításához szükséges energia mennyiségét mintegy 50 százalékkal csökkenti. Az új MINI Cabrio modellek optimalizált légellenállási alaktényezőjét átfogó alváz-borítás javítja még tovább.

A MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes) opciónak köszönhetően az új MINI Cabrio beállításai a sebességváltó és az előválasztó kar előtti forgókapcsolóval teljes mértékben személyre szabhatók. Az alap MID üzemmódot SPORT és GREEN üzemmódok egészítik ki. A járműbeállítások a gázpedál érzékenységétől és reakcióidejétől kezdve a kormányzási karakterisztikáig, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás jellemzőiig és – amennyiben a felszereltség része, – a hatsebességes Steptronic automataváltó váltási karakterisztikájáig terjednek. SPORT üzemmódban az autó a dinamikus vezetés élményét helyezi előtérbe, míg GREEN üzemmódban a nyugodt, üzemanyag-takarékos vezetésé a főszerep. Utóbbi esetében kiemelt jelentőséget kap a hatékonyságra optimalizált energia- és klímamenedzsment, valamint a váltásra figyelmeztető jelzés is. A hatsebességes Steptronic automataváltóval felszerelt modellek úgynevezett „vitorlázó” funkcióra is képesek. Ilyenkor a rendszer az 50 és 160 km/óra közötti sebességtartományban automatikusan lekapcsolja a motort a hajtásláncról, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról.


Futómű: optimalizált technológia és precíz hangolás a jellegzetes gokart-érzésért
Elődmodelljéhez viszonyított hosszabb tengelytávjával és szélesebb nyomtávjával, elsőkerék-meghajtásával, alacsony súlypontjával és kivételes minőségű, finomhangolt futómű-technológiájának számos új fejlesztésű alkatrészével az új MINI Cabrio tökéletes műszaki alapot biztosít a jellegzetes gokart-érzéshez. A szimpla-ágyazású alumínium lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított McPherson első kerékfelfüggesztés és a többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés – amely konstrukció egyedülálló a kisautó szegmensben -, valamint a négyüléses kabrió járműkarakterisztikája szerint finomhangolt lengéscsillapítás nem csupán agilis vezethetőséget, de optimalizált menetkomfortot is kínál. Az első kerékfelfüggesztés alumínium lengőkarjai és a hátsó kerékfelfüggesztés könnyűszerkezetes alkatrészei a súlycsökkentés mértéke mellett a futómű feszességét is fokozzák. Az alumínium és könnyűszerkezetes alkatrészeket rendkívül merev acél komponensek egészítik ki. Az új MINI Cabrio modellhez opcionális extrafelszereltségként sportfutómű is elérhető, amely a lehető legdinamikusabb vezetésre helyezi a hangsúlyt.

Az elektromechanikus szervokormány sebességfüggő Servotronic rásegítéssel dolgozik együtt, amely a lehető legprecízebb kormányzás érdekében nagy sebességnél a könnyed kanyarvételt, míg alacsony sebességnél a lágy manőverezhetőséget segíti elő. Az új MINI modellgenerációhoz kifejlesztett dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC - Dynamic Damper Control) most először a MINI Cabrio modellhez is elérhető. Az elektronikusan állítható lengéscsillapítók igény szerint a MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes) komfort-orientált és sportos beállításaihoz hangolhatók.
A MINI Cooper Cabrio és a MINI Cooper D Cabrio modellek alatt szériafelszereltségként 15 coll méretű, míg a MINI Cooper S Cabrio modell alatt már alapfelszereltségként 16 collos könnyűfém keréktárcsák gurulnak. Az opcionális extrafelszereltségek listáján számtalan exkluzív könnyűfém keréktárcsa megtalálható, 16, 17 és 18 coll méretben egyaránt.

A blokkolásgátló fékrendszeren (ABS), az elektronikus fékerő-elosztáson (EBD) és a vészfékrásegítőn felül az alapfelszereltség részeként kínált dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) emelkedő-asszisztenst, a féktárcsák rendszeres szárazra fékezését, féknyomás-kiegyenlítést és dinamikus vonóerő-szabályzást (DTC – Dynamic Traction Control) is tartalmaz, amely laza homokban vagy mély hóban bizonyos mértékig a hajtott kerekek kipörgését is engedélyezi a tapadás optimalizálása érdekében. Kikapcsolt menetstabilizáló esetén (DSC Off üzemmódban) az első differenciálzárat elektronikus rendszer működteti (EDLC – Electronic Differential Lock Control), amely szűk kanyarokban automatikusan fékezi az ívbelső hajtott kereket, miközben a forgatónyomaték nagyobb részét az ellentétes oldalra irányítja át. A MINI Cooper S Cabrio modellhez szériafelszereltségként kínálja a gyártó a Performance Control elnevezésű teljesítményvezérlő rendszert is, amely a lendületes ívekben még tovább fokozza a kisautó agilitását.


Rendkívül masszív járműstruktúra, kabrió-specifikus karosszéria-merevítő elemek és rejtett borulásvédelem
Az új MINI Cabrio agilis és biztonságos vezethetőségéhez nagymértékben hozzájárul a rendkívül masszív torziós merevségű, súlycsökkentett vázszerkezet, amelyet olyan kabrió-specifikus megoldásokkal értek el a tervezők, mint a padlólemez első és hátsó részének megerősítése, az oldalsó küszöbök optimalizált kialakítása és a motor alatti merevítő lemez beszerelése. A kivételesen rugalmas teherbíró képességű felépítés, a maximális utasbiztonságot nyújtó gyűrődési zónák és az extrém szilárd utascella együttese tökéletes alapot kínál a biztonságos kabriózáshoz. Sőt mi több, az új MINI Cabrio modellt rejtett borulásvédelemmel is ellátták a tervezők, amelyet az autó biztonsági elektronikája vezérel. Amennyiben a rendszer borulás kockázatát érzékeli, egy pirotechnikai gyújtópatron 150 milliszekundum alatt rendkívül merev, alumínium borulásvédelmi csőszerkezetet szilárdít meg a hátsó ülések fejtámláinál, amely az első szélvédő megerősített keretével együtt felborulás esetén is stabil védelmet biztosít az utasok számára.
Az új MINI Cabrio biztonsági berendezéseinek széles tárházát már az alapfelszereltség részeként első légzsákok, az első ülések háttámláiba integrált felsőtest-védő oldallégzsákok, mindegyik ülésen automata hárompontos biztonsági övek, az első utasülésen és a hátsó üléssorban pedig ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok fokozzák tovább. A kerekenkénti gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszert ugyancsak szériafelszereltségként kínálja a modellhez a brit gyártó. Ütközés esetén a precíz gyűrődési zónákkal megtervezett motorháztető hatáselnyelő kialakítása a gyalogosok védelmét szolgálja.


Vezetést támogató rendszerek: innovatív megoldások a kényelem és a biztonság fokozása érdekében
A MINI vadonatúj modellgenerációjának színes egyéniségei számára kifejlesztett vezetést támogató rendszerek a vezetés kényelmét és biztonságát egyaránt fokozzák, immáron az új MINI Cabrio modellben is. A nyitott tetős négyüléses manőverezhetőségét a hátulra szerelt parkolószenzorok és a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) segítik, már az alapfelszereltség részeként. A rendszer opcionális extrafelszereltségként első szenzorokkal egészíthető ki. A tökéletes hátratekintés érdekében a gyártó egy innovatív tolatókamerát is kínál a csomagtérajtó fogantyújába szerelve, amelynek képét tolatás közben a műszerfalon található központi kijelzőn látja a vezető. A MINI ügyfeleit az innovatív parkolóasszisztens (Parking Assistant) biztosítja a teljes körű parkolási támogatásról, az opcionális extrafelszereltségek részeként. Az intelligens rendszer igény szerint automatikusan felismeri az úttesttel párhuzamosan húzódó parkolási helyeket, parkolás közben pedig a megfelelő kormánymozdulatokkal segíti a vezetőt a manőverezésben, akinek parkoláskor így csak a gázpedált, a fékpedált és a váltót kell kezelnie.

A Driving Assistant csomag kamera-alapú távolságtartó aktív tempomatot és automata fékező funkcióval kiegészített, ütközésre és gyalogosra figyelmeztető rendszert tartalmaz. Kritikus szituációk esetén a rendszer hangjelzésekkel és felvillanó szimbólumokkal figyelmezteti a sofőrt a közelgő veszélyre, a gyalogosgázolások és a belvárosi ráfutásos balesetek elkerülése érdekében pedig kezdeti automata fékezéssel igyekszik elkerülni az ütközést. Az innovatív csomag ezen felül távolságifényszóró-asszisztensből és közlekedési táblákat felismerő rendszerből áll, utóbbi a sebességkorlátozó táblákat éppúgy felismeri, mint az előzést tiltó jelzéseket.

Az új MINI Cabrio speciális felszereltség-listájának egyik újdonsága a MINI Head-Up kijelző, amely a központi műszeregység és a szélvédő között felnyíló üveglapra vetíti ki a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat. A MINI Head-Up kijelző igény szerint az aktuális sebességet, a navigációs rendszer instrukcióit, a közelgő csomópontokat, az ütközésre figyelmeztető rendszer szimbólumait, a felismert közlekedési táblákat, a rendszerüzeneteket, a telefonkönyv listáját, valamint a rádió csatornáinak és a csatlakoztatott eszköz zeneszámainak listáját is a vezető látómezejébe vetíti, akinek így egy pillanatra sem kell levennie tekintetét az útról.


A kabriózás intenzív élményének további opciói: automata légkondicionáló kabrió üzemmóddal és nyitott tetővel megtett idő-számláló
A textil tető automatikus működtetésén és a hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszeren kívül az új MINI Cabrio szériafelszereltségként elektromos ablakemelést, automata légkondicionálót, kulcs nélküli indítást lehetővé tevő központi zárat, valamint AUX- és USB-csatlakozóval ellátott MINI Boost rádiót is tartogat a rajongóknak. A duplazónás automata légkondicionáló az extrafelszereltség része. Ez utóbbi típusspecifikus kabrió üzemmódot is kapott, amely a kívánt utastéri hőmérséklet beállításakor a külső légáramlat hatásait is figyelembe veszi, legyen szó akár csak napfénytetős, akár teljesen nyitott tetős autózásról.

Az opcionális extrafelszereltségek listáját színesítik a multifunkciós sportkormány (a MINI Cooper S Cabrio modellhez alapfelszereltség), a távolságtartó tempomat, az első ülésfűtés, a szélvédő-fűtéssel kiegészített láthatósági csomag, az automata fényszóró-vezérlésű esőszenzor, a kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás (Comfort Access), a Harman Kardon zenerendszer, az elektromosan fűthető és behajtható külső visszapillantó tükrök, valamint az automatikusan elsötétedő külső és belső visszapillantók is. A MINI Yours opció nappa bőrrel bevont, kézzel varrott puha sportkormánya és a John Cooper Works opció kivételesen sportos kiegészítői ugyancsak elérhetők a modellhez. A John Cooper Works opció teljes karosszéria-csomagot, bőr-bevonatú sportkormányt és kagylóüléseket tartalmaz.

Az új MINI Cabrio valósággal elvarázsolja a nyitott tetős vezetés szerelmeseit – minden közösen megtett méteren, mindegyik évszakban. A MINI vadonatúj modellcsaládjának legfiatalabb tagja arra sarkallja utasait, hogy minden adandó alkalommal nyissák le a tetőt és élvezzék a természet megérintő közelségét. Az Always Open Timer nyitott tetővel megtett idő-számláló is ezt a sugallatot erősíti. A különleges opció egyetlen célja, hogy szinte másodperces pontossággal mutassa a MINI utasainak a nyitott tetővel megtett idő mértékét. Az opció lényeges információi a fedélzeti computerről olvashatók le. Azon túl, hogy a kabriózás időmérője a forgalomba helyezéstől számított összes nyitott tetős napot, órát, percet és másodpercet számolja, az opció aktuális számlálója bármikor újraindítható – a központi műszeregységen leolvasható, abszolút és aktuális megtett távolságot jelző számlálóhoz hasonló módon.


Tökéletes kilátás és optimális láthatóság: LED-technológiás fényszórók, adaptív fényerő-elosztás, LED ködlámpák, világításcsomag és MINI embléma-kivetítés
A brit prémium kisautó gyártó tradicionális stílusjegyeként az új MINI Cabrio ízlésesen elrendezett, kör alakú első fényszórókat kapott, amelyeket elegáns króm keretbe foglaltak. Az ívelt első irányjelzők a kör alakú fényszóró alsó felén kaptak helyet. Alapfelszereltségként a nappali menetfényt és a parkolófényt egy, a lökhárító alsó részébe integrált lámpapár bocsátja ki, miközben az opcionálisan elérhető ködlámpa is itt kap helyet. Az új MINI Cabrio modellhez extrafelszereltségként LED-technológiás első fényszórók is választhatók, amelyeknek tompított és távolsági fényszórói is fehér LED-fényt bocsátanak ki. A LED-technológiás fényszórókat LED-optikás nappali menetfény-gyűrű fogja közre, amely egészen a fényszóró karimájának alsó részébe helyezett fehér irányjelzőkig leér. A LED-es első fényszórókat LED-optikás hátsó lámpák egészítik ki. A LED-technológiás első fényszórók opciói között adaptív fényerő-elosztó funkciók is szerepelnek, amelyek az autó előtti útfelület és az út menti terület optimális megvilágítását biztosítják – a vezetési szituációtól és az út vonalvezetésétől függően. Ezen funkciók között a LED-es kanyarfény is megtalálható. Az opcionális ködlámpák halogén kivitelben, a LED-technológiás fényszórókkal együtt pedig LED-es változatban is elérhetők.
Az extrafelszereltségként elérhető világításcsomag LED-es belső fényei és világítási opciói eközben páratlan utastéri hangulatot teremtenek. A különleges MINI Excitement Package felszereltségi csomag részeként az utastér hangulatvilágítása többféle színben, akár megadott időközönként, folyamatosan változtatható, amely az autó kinyitásakor és lezárásakor látványos fényjátékkal kedveskedik az utasoknak. Egy, a vezetőoldali visszapillantó-ház aljába integrált kiegészítő fényforrás az új MINI Cabrio kinyitásakor ezzel párhuzamosan egy diszkrét MINI emblémát vetít le az aszfaltra, 20 másodpercen keresztül.



A MINI Connected újdonságai: MINI Streetwise és csapadékra figyelmeztető funkció
A MINI Connected alkalmazás opcionális extrafelszereltségként a MINI Visual Boost rádióhoz, a MINI navigációs rendszerhez és a MINI Professional navigációs rendszerhez egyaránt elérhető. A MINI Connected segítségével a felhasználó okostelefonja számtalan módon csatlakoztatható az autó operációs rendszeréhez, megannyi online-alapú információs, szórakoztató, és a vezetés élményét még tovább fokozó applikációhoz nyújtva hozzáférést. Az alkalmazás jellegzetes MINI-stílusban, a középkonzolon található MINI Controller használatával vezérelhető és a központi kijelzőn olvasható.
A legfrissebb MINI Connected alkalmazás vadonatúj exkluzív funkciókat is kínál, amelyek a vezetés élménye mellett a menetkomfortot is fokozzák. Az online keresés funkciónak köszönhetően például sokkalta könnyebben kikereshetők az úti célok. A sport mérőműszerek a motor aktuális teljesítmény-leadását és forgatónyomatékát, az erőmérő pedig az autóra ható hosszanti és keresztirányú erőket jeleníti meg a központi kijelzőn, látványos, grafikus műszerek formájában. A MINI Cabrio modellhez most először válik elérhetővé a Streetwise funkció, amely már az utazás megkezdése előtt hasznos tanácsokkal látja el a vezetőt a tervezett útvonalról. A MINI Connected alkalmazás kifejezetten a MINI Cabrio modellhez fejlesztett innovációja a csapadékra figyelmeztető funkció. A rendszer folyamatosan figyeli és elemzi az időjárás-előrejelzések adatait, és amennyiben a tervezett útvonal mentén bárminemű csapadékot jósol, a felhasználó okostelefonján keresztül üzenetben figyelmezteti a MINI sofőrjét, hogy zárja be a tetőt.

A MINI Professional navigációs rendszer 8,8 col átmérőjű központi kijelzővel és érintés-érzékeny MINI Touch Controller kezelőfelülettel dolgozik együtt. Az új MINI Cabrio egy állandó SIM-kártyával is felszerelhető, amelyen keresztül a MINI TeleServices szolgáltatás-palettája is elérhetővé válik, baleset esetén pedig az Intelligens Segélyhívás (Intelligent Emergency Call) automatikusan értesíti a területileg illetékes mentő egységeket, megadva a jármű pontos helyzetét és a baleset becsült súlyosságát. A MINI Professional navigációs rendszer a MINI Connected XL Journey Mate opcióval is kiegészíthető, amely nagymértékben segít a MINI ügyfelének az optimális útvonal megtervezésében, a felhasználó személyes preferenciáit maximálisan szem előtt tartva. Az opció pontos és naprakész valós idejű forgalmi információkkal is szolgál.


Vezetési élmény és friss levegő: tradicionális kombináció
A vadonatúj MINI Cabrio a hagyománytisztelő brit márka immáron több mint öt és fél évtizedre visszanyúló stílusjegyeit prémium járműtechnológiával és a nyitott tetős vezetés élményével egyesíti. Mint ilyen, a MINI modellcsaládjának legújabb tagja a klasszikus Mini kortárs megtestesítője. Első ízben mintegy negyed évszázaddal ezelőtt vált valóra a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő kisautó kreatív helykihasználásának, hamisítatlanul egyedi vezetési élményének és egyedülálló stílusának nyitott tetős értelmezése. Az ötletet egy német kereskedő vetette fel: a Kappelrodeck/Baden térségben működő Lamm autókereskedés a klasszikus Mini tetőszerkezetét nyitható textil tetővel helyettesítette, miközben megerősítették az oldalsó küszöböket és egy karosszéria-merevítő kereszt-elemet is beépítettek a kisautóba. A minőségi átalakítás ötlete olyannyira lenyűgözte a márkáért akkoriban felelős Rover vezetőségét, hogy azonnal egy 75 darabos mini-szériát rendeltek meg a különlegességből, amelyet rövid időn belül értékesítettek is az Egyesült Királyságban.


Az átalakított kisautó elsöprő népszerűsége egyértelművé tette a márka vezetősége számára, hogy el kell készíteni a klasszikus Mini sorozatgyártásban kínált kabrió változatát is. A modellt 1992 októberében, a birminghami Brit Autószalonon mutatták be a nagyközönségnek, majd az első példányokat 1993 júliusában vehették át az ügyfelek. A Mini Cooper Cabrio első generációjának meghajtásáról egy 1.3 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor gondoskodott, 63 lóerő maximális teljesítménnyel. A textil tetőn felül a különleges kivitel számos egyedülálló, összetéveszthetetlen megoldással gazdagodott, így egyedi első és hátsó lökhárítókat, széles kerékjárati íveket és küszöböket, a fényszórók köré króm keretet, rendszámtábla-megvilágítást, belső dekorcsíkokat és diófagyökérből készült váltógombot is kapott.
Mi több, a nyitott tetős Mini első ablakai mellett a hátsók is süllyeszthetők voltak. A modellhez már akkoriban elérhető volt a textil tető elektromos működtetése. A külső fényezések terén számos párhuzam fellelhető az első és a mostani kabrió között: a Nightfire Red élénkvörös és a British Racing Green méregzöld árnyalatok mellett a Caribbean Blue fényezés is elérhető volt, amely az új MINI Cabrio modellhez kikevert Caribbean Aqua speciális metálfényezés elődjének tekinthető. A klasszikus Mini nyitott tetős változatát a nagy-britanniai Longbridge üzemében gyártották, egészen 1996 augusztusáig. A nyitott tetős vezetés élményének első hírnökeiből 1081 darab készült.


Mindmáig egyedülálló: a kabriózás élménye a prémium kisautók szegmensében
A MINI 2001-es újraindítása után még három évet kellett várni a nyitott tetős kisautó új modellgenerációjának debütálására. A MINI Cabrio végül a 2004-es Genfi Autószalonon gurult ki először a reflektorfénybe, majd nem sokkal ezután a napfényre is. Karakteres arányaival és jellegzetes stílusjegyeivel az új kivitel is tökéletesen beleillett a márka modellpalettájába. Az elektrohidraulikus működtetésű és napfénytető-funkcióval is ellátott textil tető, illetve a szinte függőleges első szélvédő párosának köszönhetően a MINI Cabrio a kabriózás intenzív élményét kínálta, mind a négy utas számára. Lefelé nyíló csomagtérajtajával, pakolást megkönnyítő Easy Load funkciójával és ledönthető hátsó üléstámlájával a MINI Cabrio kivételes funkcionalitásról tett tanúbizonyságot.

A modell háromféle motorváltozattal volt elérhető: a MINI One Cabrio és a MINI Cooper Cabrio mellett a MINI Cooper S Cabrio állt a rajongók rendelkezésére, akik világszerte villámgyorsan népszerűvé tették a bámulatosan egyedi kis kabriót. A BMW Group öt év alatt nem kevesebb, mint 164 000 példányt értékesített a modellből. A MINI Cabrio sokoldalúságát, funkcionalitását, megbízhatóságát és vezetési élményét egy újabb fontos tényező nyomatékosította: a modell átlagon
felüli értéktartása. 2007 elején az „Auto Bild” német autós szakmagazin szakértői a MINI Cabrio modellt a piac legértékállóbb autójának választották meg.

Az ezt követő években a gazdaságos kabriózás élménye is felkerült a MINI Cabrio vásárlását támogató érvek listájára. A 2009-ben, a márka fennállásának 50. évfordulóján debütáló utódmodell ugyancsak rendszeres sikereket ért el az értékállósági megmérettetéseken. Az új kiadás nem csupán minden korábbinál sportosabb kialakításának, de fűthető hátsó ablakkal szerelt, vadonatúj textil tetejének, rejtett borulásvédelmi rendszerének és új motorpalettájának is köszönhette sikertörténetét. Miközben a MINI Cabrio a biztonság, a kényelem, a vezetési élmény és a hatékonyság páratlanul egyedülálló kombinációját kínálta, a modellhez ekkor váltak először elérhetővé a dízelüzemű erőforrások, a nyitott tetős vezetés élményét pedig a MINI John Cooper Works Cabrio emelte minden addiginál magasabb szintre. Bemutatkozott az Always Open Timer nyitott tetővel megtett idő-számláló opció, amely percre pontosan mutatta az abszolút kabriózás időtartamát.

A gokart-stílusú vezetési élmény és a nyitott tetős autózás egyedülálló kombinációjában rejlő potenciált mi sem bizonyította jobban, mint amikor a négyüléses kabrió mellett a modellpaletta második nyitott tetős tagja is megérkezett a piacra, a sportosan letisztult MINI Roadster képében. Az új irányvonal azonban mit sem változtatott a hatalmas népszerűségnek örvendő MINI Cabrio ismertségén: a négyüléses kabrió modell képviselőiből a roadster sorozatgyártásával párhuzamosan is szinte végig ugyanannyit értékesített a brit gyártó, mint a kétüléses kabrió piaci megjelenése előtt.
A MINI Cabrio legújabb modellgenerációja a nyitott tetős autózás jövője felé vezető utat jelöli ki, a brit prémium kisautóra jellemző stílusjegyek széleskörű alkalmazásával. Klasszikus karosszéria-kialakításával a vadonatúj nyitott tetős négyüléses nem csupán a vezetési élmény terén emeli minden korábbinál magasabb szintre a prémium kisautó élvonalbeli színvonalát, hiszen a nagyobb helykínálat, a megnövelt menetkomfort, a MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó új motorcsalád, az innovatív vezetést támogató rendszerek, illetve a prémium jármű-karakterisztika látható és kézzelfogható eredményei egytől egyig a MINI modellcsaládjának felnőtté válását hirdetik. Az új MINI Cabrio a természet nem mindennapi közelségét kínálja, bearanyozva a mindennapokat. A vezetés magával ragadó élményét, az élet napos oldalán.



Modellváltozatok:
MINI Cooper S Cabrio: négyhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Maximális teljesítmény: 141 kW / 192 lóerő percenkénti 5000 és 6000 főtengely-fordulat között
Csúcsnyomaték: 280 Nm percenkénti 1250 és 4000 főtengely-fordulat között (túltöltéssel 300 Nm)
Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,2 másodperc (automataváltóval 7,1 másodperc)
Végsebesség: 230 km/óra (automataváltóval 228 km/óra)
Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 6,0 – 6,1 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,6 – 5,8 liter / 100 kilométer)
Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 139 – 142 gramm / kilométer (automataváltóval 131 – 134 gramm / kilométer)
Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

MINI Cooper Cabrio: háromhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (turbófeltöltő, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)
Összlökettérfogat: 1499 cm3
Maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő percenkénti 4400 főtengely-fordulatnál
Csúcsnyomaték: 220 Nm percenkénti 1250 főtengely-fordulatnál (túltöltéssel 230 Nm)
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,8 másodperc (automataváltóval 8,7 másodperc)
Végsebesség: 208 km/óra (automataváltóval 206 km/óra)
Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 4,9 – 5,1 liter / 100 kilométer (automataváltóval 5,1 – 5,3 liter / 100 kilométer)
Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 114 – 118 gramm / kilométer (automataváltóval 119 – 123 gramm / kilométer)
Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

MINI Cooper D Cabrio: háromhengeres dízelmotor MINI TwinPower Turbo technológiával (változó turbinageometriájú turbófeltöltő, Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezés)
Összlökettérfogat: 1496 cm3
Maximális teljesítmény: 85 kW / 116 lóerő percenkénti 4000 főtengely-fordulatnál
Csúcsnyomaték: 270 Nm percenkénti 1750 és 2250 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,9 másodperc
Végsebesség: 195 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás*: 3,8 – 4,0 liter / 100 kilométer (automataváltóval 3,9 – 4,1 liter / 100 kilométer)
Átlagos károsanyag-kibocsátás*: 100 – 105 gramm / kilométer (automataváltóval 104 – 109 gramm / kilométer)
Kipufogógáz-emissziós besorolás: EU6

* az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek

Külső méretek:
Hosszúság: 3821 milliméter (a MINI Cooper S Cabrio esetében 3850 milliméter)
Szélesség: 1727 milliméter
Magasság: 1415 milliméter
Tengelytávolság: 2495 milliméter



 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER