A Ford spanyolországi, valenciai üzemében megkezdődött az új Kuga gyártása és a közepes méretű SUV kiszállítása az európai márkakereskedésekbe: az új Kuga a szegmensben elsőként alkalmazott technológiákat kínál, például kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, de az új modellben mutatkozik be elsőként a Ford globális összkerékhajtási rendszere is, ami kategóriaelső irányíthatóságot garantál. A vállalat a tervei szerint az EcoSport és Edge modellek bevezetésével a vállalat a következő években a Ford az európai piacokra is kiterjeszti globális SUV-dominanciáját.
A Ford spanyolországi, valenciai üzemében megkezdte az öt csillagos EURO NCAP minősítést szerzett új Kuga gyártását, kiszállítását az európai márkakereskedésekbe. Az új Kuga a szegmensben elsőként alkalmazott technológiákat kínál, például kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, de az új modellben mutatkozik be elsőként a Ford új, globális összkerékhajtási rendszere és a Nyomatékvektor Szabályozás is, amelyek kategóriaelső irányíthatóságot garantálnak, emellett a vállalat a Kuga kínálatában vezeti be az európai SUV-piacon a Ford EcoBoost motortechnológiát is.
Az első modellgeneráció 2008-as európai bemutatása óta több mint 300.000 Kuga talált gazdára a kontinensen. Az új Kuga megjelenése azt jelzi, hogy a Ford átfogó SUV-modellkínálat bevezetésére készül Európában, hiszen a vállalat a modern és innovatív EcoSport modellel tör majd be a kisméretű SUV-k kategóriába, később pedig az Edge érkezik – ez a nagyobb, prémium minőségű crossover már jelentős sikereket aratott Észak-Amerikában és más piacokon is.
„Az első generációs Kuga igazi sikermodell volt, amit nagyon szerettek a vásárlók. A vadonatúj, második generációs Kuga takarékosabb és még élvezetesebben vezethető.” - fogalmazott Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Ford nagy hagyományokkal és tapasztalatokkal bír az SUV-k világában, s a vadonatúj Kuga bevezetésével mindezt Európában is meg akarjuk honosítani.”
A Ford arra készül, hogy Európában ugyanolyan erős SUV-kínálattal jelenjen meg, mint Észak-Amerikában és a világ számos más piacán; a vállalat több mint egymillió SUV értékesítését tervezi Európában a következő hat évben, ami azt jelenti, hogy 2016-ra minden tizedik eladott Ford jármű az SUV-kategóriában kel el.
Az új Kuga motorpalettáján egy 150 és egy 180 lóerős, 1,6 literes EcoBoost benzines blokk mellett egy 140 és egy 163 lóerős, 2,0 literes TDCi Duratorq dízel erőforrás szerepel. Az összkerékhajtású modellekhez megrendelhető a Ford PowerShift váltóműve, és minden motor CO2-kibocsátása alacsonyabb 180 g/km értéknél.
Vegyes átlagfogyasztás: 5,3-7,6 l/100 km.
A vezetősegítő technológiák sorában szerepel a párhuzamos parkolást segítő Aktív Parkolóasszisztens, valamint az érzékelőkkel működő Holttérfigyelő rendszer, ami a külső visszapillantó tükörben látható fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó holtterében egy másik jármű halad. A vadonatúj Kuga csomagtere 82 literrel tágasabb, mint a korábbi modellé, a hátsó ülések pedig egyetlen gombnyomással síkba dönthetők.
Az intelligens AWD rendszer egy szempillantás huszadrésze alatt méri fel az útviszonyokat, s ennek megfelelően osztja meg a kerekek közt a forgatónyomatékot, így a vezető mindig számíthat a lehető legjobb tapadásra és irányíthatóságra. A menetdinamikát és a kanyarstabilitást az új Focusban bevezetett Nyomatékvektor Szabályozás emeli magasabb szintre. Már az autó bemutatásának kezdetétől megrendelhető a SYNC, a Ford hangvezérlésű fedélzeti kapcsolódási rendszere. A berendezést Vészhelyzeti Segélyhívó egészíti ki, amely a légzsákok nyitását vagy az üzemanyagellátó rendszer baleset miatti lezárását észlelve a fedélzeti GPS és egy Bluetooth-kapcsolattal csatlakoztatott telefon segítségével a helyi nyelven értesíti a vészhelyzetről a segélyhívó szolgálatokat, megadva a baleset helyszínének pontos GPS-koordinátáit.
Új Ford Kuga árlista
Hozzászólások