2010. december 11. szombat, 22:03

 

Az „M“ jelzés mostantól a BMW 1-es sorozatában is megjelenik, ezúttal is a kiemelkedő teljesítményszint és a vérbeli csúcs-sportautók különösen dinamikus menettulajdonságainak szimbólumaként. A BMW 1-es M Coupé a nagy teljesítményű sportkocsik technikáit a könnyű és mozgékony kompakt modellek adottságaival kombinálva kínálja a vezetés sportos élményének új dimenzióit.

 

BMW_1_es_M_Coupe_lokharito



BMW 1-es M Coupé Műszaki adatai

E kétajtós modell formájában a BMW M GmbH e kategóriában is egy alapvetően a mindennapok használatára tervezett modell alapjain valósítja meg versenysport-orientált karakter jellemezte különlegességét. Ezzel modellpalettáját tovább bővítve, a fiatalabb vásárlói célcsoportok számára is lehetőséget nyújt a márka „M” modelljei kínálta egészen egyéni élmények élvezetére.

A BMW 1-es M Coupé koncentrált formában képviseli a semmi mással össze nem téveszthető „M Feeling” élményét. Közvetlen benzinbefecskendezéssel és az „M” Kettős Turbófeltöltővel (BMW M TwinPower Turbo) működő motorja 250 kW/340 LE teljesítményt produkál, mégpedig a BMW M-modelljeire jellemző, a magas fordulatú koncepciót középpontba állító karakter szerint. Közvetlenül a versenysportból származó futómű-technika, lóerőnként mindössze 4,4 kilogrammra mérsékelt teljesítmény/tömeg arány és finoman hangolt aerodinamika – többek között az orr innovatív Air Curtain megoldásával – gondoskodik arról, hogy e hatalmas erő mindenkor maradéktalanul alakulhasson élvezetes menetdinamikává. A BMW 1-es M Coupé álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, de 200-ig is elegendő számára 17,3 másodperc. Az újdonság azonban gazdaságossága terén is teljesítménykategóriája élén jár, az EU-tesztcikluson mért átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 9,6 literre adódott, kilométerenként 224 gramm széndioxid kibocsátása mellett. Végsebességét pedig csupán a motorszabályzás beavatkozása határolja le 250 kilométer/óránál.

BMW 1 es M Coupe oldalrol

A BMW 1-es M Coupé kiemelkedő sportossága karosszériája atletikus designja formájában is egyértelműen kifejezése jut. Az új négyüléses modell exkluzív utasterében rendkívül igényes anyagválasztással és „M” stílusú cockpittal teremti meg a prémium sportautók egyéni hangulatát. A BMW 1-es M Coupé már alapkivitelében is a márka M-modelljeit jellemző koncepciók azon karakteres harmóniáját testesíti meg, amely a versenypályák extrém igénybevételeinek éppoly ideálisan felel meg, mint a mindennapos használat kihívásainak. Mindemellett a kényelem, a biztonság és az egyéni igényeket a BMW 1-es Coupé palettáján is megjelenő, a BMW ConnectedDrive kínálatát is magában foglaló, különleges felszerelések és szolgáltatások modell-specifikus választékával elégíti ki.


Design: klasszikus kupé-arányok, „M” stílusú esztétikum
A különösen dinamikus arányok, amelyek mentén a BMW 1-es M Coupé a vezetés vetélytársai körében egyedülálló élményét kínálja, abszolút ideális alapul szolgálnak az alsó-középkategória első igazi high-performance sportmodellje - mindjárt az első pillantásra - meggyőző megjelenéséhez. Mindössze 4.380 milliméter hosszúságával a BMW 1-es M Coupé a legrövidebb, 1.420 milliméter magasságával pedig a BMW M GmbH palettájának leglaposabb tagja. Mindemellett a BMW 135i Coupé modellhez képest 55 milliméterrel szélesebb is, az 1.803 milliméteres érték az első és a hátsó nyomtáv modell-specifikus, a kiemelkedő menetdinamikai adottságokat szolgáló növelésének eredménye, miközben határozottan ki is hangsúlyozza azokat.

Orrkialakítása szintén egyértelműen kifejezésre juttatja a BMW 1-es M Coupé kiemelkedő teljesítményét és menetdinamikai képességeit. Az erőteljes lökhárító tulajdonképpen egyetlen nagy, homogén felületet lépez, alsó régióját pedig három, egyaránt méretes légbeömlő nyílás határozza meg. Az aerodinamikai tulajdonságok további tökéletesítése szolgálatában első ízben jelenik meg sorozatgyártású modellen az úgynevezett légfüggöny („Air Curtain”) megoldása. Az első lökhárító megfelelően kialakított nyílásain át a levegő két speciálisan kiformált üregbe áramlik. Ezek a lökhárító belső oldalán futó, zárt csatornákban egészen a kerékjáratokig vezetik a levegőt, amely itt kis keresztmetszetű kilépő nyílásokon, nagy sebességre gyorsulva távozik. A pontosan a kerekek külső peremére irányított áramlás egyfajta függönyként fedi le oldalról az első kerekeket, hatékonyan előzve meg az első kerékjáratok környezetében megszokott módon fellépő, aerodinamikai szempontból kifejezetten előnytelen turbulenciákat.

A BMW 1-es M Coupé már alapkivitelében „Bi-Xenon” fényszórókkal készül. A márkára BMW 1 es M Coupe hatuljajellemző kettős körfényszórókat felül LED-technikájú világító él metszi le, ily módon is kiemelve a BMW 1-es M Coupé határozottan az útra összpontosító „tekintetét”.

Az oldalnézetet az utastér igen könnyed hatást keltő üvegezett felülete, vagyis az úgynevezett „üvegház” („greenhouse”), az erőteljesen meghúzott övvonal és a gondosan megformált, nagyméretű felületek együttese határozza meg, ezúton is a mozgékonyságot és a mindenkor precízen uralható sportosságot emelve ki. A kétajtós újdonság kerékjáratai elöl és hátul egyaránt különös hangsúlyt kaptak, az elsőkön ugyancsak jellegzetes „M” stílusjegyként jelennek meg az ezúttal igen hosszúra szabott „kopoltyúk”. E karakteres motívumok az oldalsó irányjelzőket is magukban foglalva az „M” márkalogónak is helyet adnak, egyben az ajtókilincseken át, egészen az autó faráig futó vonal kiindulópontjául is szolgálnak. A „kopoltyúknál” keletkezik az a markáns függőleges él is, amely azután a sárvédők felületén a küszöbborításokig ereszkedik. Igényes szélcsatorna-munkáról tanúskodnak a külső visszapillantó tükrök is, amelyek alapformája a BMW M3 tükörházaira emlékeztet.

Az erőteljesen domborodó kerékjáratok hatására a BMW 1-es M Coupé hátulnézete is különösen szélesnek hat, ezt a benyomást a meghatározóan vízszintes orientáltságú vonalak is tovább erősítik. A csomagtér-fedél diszkrét légterelő pereme nagy sebességeknél hatékony leszorító erőt generál a hátsó tengely számára. A hátsó lökhárítón az elsőket idéző, nagyméretű oldalsó levegőnyílások tűnnek fel, de szintén az M-modellek jellegzetes szimmetriáját hangsúlyozzák a messze oldalra kihelyezett, krómozott kettős kipufogó-végcsövek. A karakteres világítási képről vörös burával fedett, jellegzetes L-alakú lámpatestek gondoskodnak, a hátsó helyzetjelző világítást két, egyaránt fénykibocsátó diódák táplálta fénycső szolgáltatja.

A BMW 1-es M Coupé külső színeinek palettáján az „Alpin-fehér” alaptónus mellett a „Zafír-fekete” metál, illetve a „Valencia-narancs” exkluzív árnyalat szerepel. A tökéletes tapadást és vonóerő-átadást, s természetesen a karakteres megjelenést 19-colos, Y-küllős „M” könnyűfém keréktárcsákra szerelt, elöl 245/35, hátul 265/35 méretű gumiabroncsok szolgálják.


Soros, hathengeres motor, M TwinPower Turbo és magas fordulatú karakter
A BMW 1-es M Coupé kiemelkedő menetdinamikai képességeit soros hathengeres motorja szolgálja, mely 3,0 liter, s M-modellek jellemző teljesítménykarakterisztikáját napjaink legigényesebb gazdaságossági követelményeivel ötvözi. Az eredmény 250 kW/340 LE teljesítmény, amellyel a BMW 1-es M Coupé már a harmadik generációs BMW M3 szintjét közelíti, míg menetdinamikai tulajdonságai tekintetében az új kompakt sportgép részben felül is múlja a csupán néhány éve leváltott nemzedéket.
A motor 1.500-as percenkénti fordulatszámtól kínálja 450 newtonméter maximális forgatónyomatékát, amely egészen 4.500-as fordulatig a pilóta rendelkezésére áll, de teljes terheléskor az overboost-funkció segítségével átmenetileg további 50 newtonméterrel fokozható. Az így adódó 500 newtonméter igazán dinamikus gyorsításokat tesz lehetővé, minden egyes váltást követően újra és újra óriási erőtartalékokkal gondoskodva a sebesség az M-modellekre jellemző, folyamatos és intenzív növeléséről. A high-tech hajtómű 5.900-as percenkénti fordulatszámnál adja le legnagyobb teljesítményét.
Tekintélyes teljesítménye átvitelére a BMW 1-es M Coupé hatfokozatú manuális sebességváltót kapott, az új fejlesztésű váltómű egészen rövid „M” karral kezelhető.

BMW M3 as es BMW 1 es M Coupe

Futómű-technika: kis tömeg, nagy szilárdság

A BMW 1-es M Coupé futóművének minden eleme a BMW M GmbH kifejezetten a versenysportra kialakított fejlesztési folyamatai során született. Számos komponens eredetileg a BMW M3 számára készült, s modell-specifikus átalakítások után került a kompakt high-performance kupéba. A Nürburgring Nordschleife szakaszán tartott teszteket is magában foglaló, rendkívül alapos futómű-hangolás eredményeképpen a motor, a felfüggesztések és a karosszéria harmóniáját e modell esetében is az M-karakter szellemében, illetve a mindössze 1.495 kilogramm saját tömegre tekintettel alakították ki a tervezők.

A BMW 1-es M Coupé kettős keresztlengőkaros első, illetve ötkaros hátsó felfüggesztése egyaránt csaknem teljes egészében alumíniumelemekből épül fel. A fejlett könnyűszerkezetes konstrukciót csőkeresztmetszetű stabilizátorok, kovácsolt alumínium lengőkarok és szintén alumínium lengéscsillapítók teszik teljessé.


Már alapkivitelben „M” differenciálzár, kompozit féktárcsák, DSC „M Dynamic” üzemmóddal és Servotronic
A BMW 1-es M Coupé már alapkivitelében kínálja az „M” differenciálzárat
, amely a pillanatnyi igények szerint változó, adott esetben akár 100 százalékos záróhatással gondoskodik a mindenfajta útfelületen optimális vonóerő-átadási tulajdonságokról. A változó zárónyomatékú „M” differenciálzár a jobb és a bal hátsó kerék közötti fordulatszám-eltérésekre reagál, a másodperc tört része alatt irányítva át a forgatónyomatékot. Ennek megfelelően még a két hátsó keréken nagymértékben eltérő tapadási feltételek mellett is intenzív vonóerő és hatékony trakció áll rendelkezésre. A „M” differenciálzár fordulatszám-érzékelő működési elve síkos úton és a kanyarívekről kigyorsítva is ideálisan egészíti ki a hátsókerék-hajtás menetdinamikai jellemzőit.

A BMW 1-es M Coupé ugyancsak M-specifikus, nagyteljesítményű többrészes fékekkel készül, amelyek még a legintenzívebb igénybevételek során is magas fokú hatékonyságról és kopásállóságról tesznek tanúbizonyságot, mégpedig különösen kedvező saját tömeg mellett. A közvetlenül a versenysportból átvett fékkonstrukciót kiemelkedő lassulási értékek és a hőfejlődéssel szemben is jóval csekélyebb érzékenység jellemzi. A furatokkal ellátott, belső szellőzésű szürkeöntvény féktárcsák átmérője elöl 360, hátul 350 milliméter, s nemesacél távtartókkal, úszó kialakításban csatlakoznak az alumínium agyakhoz.

A hátsó kerekekre irányuló erőátvitel a hajtási és a kormányzási funkciók következetes szétválasztása szellemében a BMW 1-es M Coupé esetében is az élményszerű menetdinamikai tulajdonságok ideális alapjául szolgál. Fogasléces szervokormánya a Servotronic hidraulikus rendszerrel egészül ki, amely a pillanatnyi sebesség függvényében szabályozza rásegítését.

A BMW 1-es M Coupé Dinamikus Menetstabilizáló (Dynamic Stability Control; DSC) berendezése többek között a Blokkolásgátló (ABS), a kipörgésgátló (Anti-slip Control; ASC), a Vészfékrásegítő (Dynamic Brake Control; DBC), az Emelkedő-asszisztens (Start-Off Assistant), a Kanyarbeli Fékszabályzás (Cornering Brake Control; CBC), a Féknyomás-kiegyenlítés (Fading Compensation) és a féktárcsák rendszeres szárazra fékezésének (Dry Braking) rendszereit is magában foglalja. Nedves és síkos útfelületen a menetstabilizáló rendszer a túlkormányozottság megelőzése érdekében időben, ám diszkréten avatkozik be. Normál üzemmódján túl, a vezető a műszerfal megfelelő kapcsolójával az M Dynamic Mode (MDM) programot is aktiválhatja, amely megemeli a stabilizáló szabályzás beavatkozási küszöbértékeit. Havon vagy laza, homokos talajon így lényegesen könnyebbé válik az indulás, de az MDM a célzottan alkalmazott túlkormányozottság lehetőségét is megőrzi a pilóta számára.

BMW 1 es M Coupe muszerfal

M-stílus: sportos hangulat az utastérben
A minden egyes induláskor megérintő, semmi mással össze nem téveszthető „M Feeling” az utastér exkluzív kialakításának is nagyban köszönhető. Az M-stílusú cockpit és a kifejezetten e modellre szabott szín- és anyagkombináció egyaránt a vérbeli sportautók stílusát idézi. A szériakivitel „Boston” bőrrel borított sportülései a vezető és az első utas számára még a legdinamikusabb kanyarvételek során is különösen határozott tartást biztosítanak. E kifejezetten a BMW 1-es M Coupé számára készült design az ülőpárna és a háttámla fekete felületein narancsszínű kontrasztvarrásokkal, a fejtámlákon pedig „M” logóval jelenik meg.

Szintén a sportkocsikra jellemző módon segíti a pilóta zavartalan összpontosítását a beltér alapvetően fekete tónusa. A BMW 1-es M Coupé utasterében a „BMW Individual” antracitárnyalatú mennyezetkárpitja mellett a díszítőelemek, az ajtókárpitok, illetve a műszeregység árnyékolója is exkluzív kivitelben tűnnek fel, utóbbi sötét Alcantara kárpittal. Ezek a designelemek a sebességváltó- és a kézifékkarhoz hasonlóan szintén narancsszínű kontrasztvarrásokkal készülnek. Az exkluzív belsőt a vezetőoldalon „M” lábtámasz, valamint ugyancsak „M” kivitelű küszöblécek teszik teljessé.

Az autó feletti mindenkor optimális ellenőrzéshez a BMW 1-es M Coupé jellegzetes „M” stílusú cockpitja is nagyban hozzájárul. A kombinált műszeregység méretes fordulatszám- és 300 kilométer/óráig skálázott sebességmérőjében a szürke számlapok felett mozgó vörös mutatókat fehér megvilágítás emeli ki.

Az ugyancsak már alapfelszereltségben kínált bőrbevonatú „M” kormánykerék az audio- és a telefonrendszer kezelésére szolgáló multifunkciós gombokkal készül. A jobb oldali küllőjén a márka jellegzetes „M” gombja tűnik fel, amellyel a BMW 1-es M Coupé hangsúlyosan sportos karakterisztikája hívható le közvetlenül. E konfiguráció a motorszabályzásban különösen sportos jellegmezőt aktivál, a gázpedál mozgásait így még érzékenyebb reakciók követhetik.


Széles körű szériafelszereltség, igényes extrák és a BMW ConnectedDrive

A jellegzetes „M” illetve modell-specifikus megoldások mellett, amelyek közvetlenül hozzájárulnak a vezetés e nagyteljesítményű sportautó kínálta exkluzív élményéhez, a BMW 1-es M Coupé prémiumkarakterét hűen tükröző, gazdag szériafelszereltséggel érkezik. Praktikuma tekintetében a kétajtós modellt négy teljes értékű ülés jellemzi, olyan kényelmi színvonal mellett, amely a hosszabb túrákra is kiválóan alkalmassá teszi. Emellett 370 literes csomagtartójával is egyértelműen igazolja kiváló mindennapos használhatóságát. A további kényelmi elvárásoknak innovatív, s nagyrészt vetélytársai körében is egyedülálló extrafelszerelésekkel tehet eleget.

A légkondicionáló berendezés és a sebességszabályzó automatika mellett az MP3-olvasó BMW 1 es M Coupe motorCD-lejátszóval kiegészített, hat hangszóróval működő „BMW Radio Business” audio-rendszer is az alapfelszereltség része. Az extrafelszerelések sorában többek között a kétzónás automatikus légkondicionáló, a komfortnyitás, az esőérzékelő, az önműködően sötétedő belső és külső visszapillantó tükrök, a Harman Kardon Surround Sound System, valamint a merevlemezes tárolóval működő „Professional” navigációs rendszer is felfedezhető. A navigációval együtt a BMW 1-es M Coupé az iDrive kezelési rendszerrel is bővül, amely az infotainment-, a navigációs és a kommunikációs funkciókat Központi Kezelőgombjával (iDrive Controller), illetve 8,8 col képátlójú Központi Kijelzőjével (Control Display) teszi lehetővé.

A BMW ConnectedDrive fejlesztéseinek programja az Adaptív Kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), a Fényszóró-asszisztens (High Beam Assistant) és a hátsó érzékelőkkel működő Parkolássegítő Távolságellenőrző (Park Distance Control; PDC) rendszereit is magában foglalja. A „Professional” navigációs rendszer és a mobiltelefon-előkészítés mellett a BMW 1-es M Coupé a mobilkészülékek és zenei lejátszók rendszerintegrációjára is innovatív megoldásokat kínál. Az új interfész-technika segítségével az Apple iPhone és az Apple iPod touch egyaránt az iDrive kezelési rendszer menüjéből is vezérelhető. Az ugyancsak a BMW ConnectedDrive keretében kifejlesztett office-funkciók legfrissebbjeként a RIM (Research In Motion) BlackBerry okostelefonjairól az email-üzenetek Bluetooth-kapcsolaton keresztül immár a BMW 1-es M Coupé fedélzeti monitorjára is lehívhatók.

Műszaki adatok

Karosszéria
Ajtók / üléshelyek száma        2 / 4       
Hosszúság /Szélesség / Magasság (üresen)    mm    4380 / 1803 / 14201)       
Tengelytáv    mm    2660       
Nyomtáv elöl / hátul    mm    1541 / 1541       
Szabadmagasság    mm    3)       
Fordulókör-átmérő    m    11,5       
Üzemanyag-tartály térfogata    kb. l    53       
Hűtőrendszer fűtéssel    l    10,4       
Motorolaj2)    l    6,5       
Saját tömeg (DIN/EU)    kg    1495 / 1570       
Terhelhetőség (DIN)    kg    405       
Megengedett legnagyobb össztömeg    kg    1900       
Megengedett legnagyobb tengelyterhelés elöl / hátul    kg    940 / 1030       
Vontatható tömeg,
fékezett (12%) / fék nélküli    kg    – / –       
Megengedett tetőterhelés /
megeng. függ. vonóhorog-terh.    kg    75 / –       
Csomagtér térfogata    l    370       
Légellenállás    cX x A    3)       

Motor

Építési mód / hengerszám / szelepszám hengerenként        soros / 6 / 4       
Motortechnika         M Kettős Turbófeltöltő (BMW M TwinPower Turbo), második generációs közvetlen befecskendezés        
Összlökettérfogat    cm³    2979       
Löket/furat    mm    89,6 / 84,0       
Sűrítési arány
:1    10,2       
Üzemanyag        min. ROZ 91       
Max. teljesítmény    kW/LE    250 / 340       
fordulatszámnál    min–1    5900       
Max. forgatónyomaték    Nm    450 + 50 (overboost)       
fordulatszámnál    min–1    1500-4500       

Elektromos rendszer
Akkumulátor / beépítés    Ah/–    70 / csomagtér       
Generátor    A/W    180 / 2520       

Futómű és biztonság
Első kerékfelfüggesztés        Rugóstag vezetőkarral kiegészített, kettős ágyazású alumínium lengőkarral; kis pozitív kormánylegördülési sugár; keresztirányú erőkiegyenlítés; fékezéskor bólintómozgás-mérséklés
Hátsó kerékfelfüggesztés        Ötlengőkaros hátsó felfüggesztés, könnyűszerkezetes építési mód, induláskor és fékezéskor bólintómozgás-kiegyenlítés
Tárcsafékek elöl        Egydugattyús, úszónyerges, többrészes
Átmérő    mm    360 x 30 / furatokkal, belső szellőzéssel         .
Tárcsafékek hátul        Egydugattyús, úszónyerges, többrészes
Átmérő    mm    350 x 24 / furatokkal, belső szellőzéssel        .
Menetstabilizáló rendszerek     
Szériakivitelben: Dinamikus Menetstabilizáló (DSC) Blokkolásgátló (ABS) és M Dynamic Mode (MDM) rendszerekkel, Kanyarbeli Fékszabályzás (CBC), Vészfékrásegítő (DBC), a féktárcsák rendszeres szárazra fékezése (Dry Braking), Féknyomás-kiegyenlítés (Fading Compensation), Emelkedő-asszisztens (Start-Off Assistant), változó záróhatású „M” differenciálzár
Biztonsági felszereltség     
Szériakivitelben: vezető- és utasoldali első légzsák, első oldallégzsákok, elöl és hátul oldalsó függöny-fejlégzsák; aktív fejtámlák elöl; minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági öv, elöl heveder-retesszel, erőhatárolóval és előfeszítővel; ütközésérzékelő rendszer (Crash Sensors); gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés
Kormányberendezés        Fogasléces szervokormány hidraulikus rásegítéssel és Servotronic funkcióval
Kormánymű összáttétele    :1    12,5       
Gumiabroncsok elöl/hátul        245/35 R19 93Y XL/
265/35 R19 98Y XL       
Keréktárcsák elöl/hátul - 9J x 19 EH2 IS 31 alumíniumöntvény/10J x 19 EH2 IS 25 alumíniumöntvény       

BMW ConnectedDrive
Kényelem        Extrafelszerelésként: BMW Assist, benne információs szolgálat, távfunkciók és
V-Info+, BMW TeleServices, mobil eszközök csatlakoztathatósága
Biztonság        Extrafelszerelésként: Kanyarodófény (Bending Lights) funkcióval kiegészített Adaptív Kanyarvilágítás (Adaptive Headlights) változó fényeloszlással és Adaptív Fényszórómagasság-állítással (Adaptive Headlight Range Control), Fényszóró-asszisztens (High Beam Assistant), Parkolássegítő Távolságellenőrző (Park Distance Control; PDC), sebességszabályzás, automatikus Bővített Segélyhívás (Enhanced Emergency Call)

Sebességváltó
Sebességváltó típusa        6-fokozatú, manuális
Fokozatok áttételei    I.    :1    4,110       
II.    :1    2,315       
III.    :1    1,542       
IV.    :1    1,179       
V.    :1    1,000       
VI.    :1    0,846       
R    :1    3,727       
Végáttétel    :1    3,154       

Menetteljesítmények
Teljesítmény-tömeg arány (DIN)    kg/kW (kg/LE)    6,0 (4,4)       
Literteljesítmény    kW/l (LE/l)    83,9 (114,1)       
Gyorsulás    0–100 km/h    s    4,9       
0–200 km/h    s    17,3       
0–1000 m    s    3)       
4./5. fokozat     80–120 km/h    s    3)       
Legnagyobb sebesség    km/h    2504)       

BMW EfficientDynamics
BMW EfficientDynamics műszaki megoldások szériafelszereltségként        Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), igény szerinti szabályzású segédberendezések, intelligens könnyűszerkezetes építés, mérsékelt belső súrlódású hátsó híd, aerodinamikai fejlesztések Air Curtain funkcióval

Üzemanyag-fogyasztás
(EU-ciklus)               
város    l/100km    13,6        
városon kívül    l/100km    7,3       
átlag    l/100km    9,6       
CO2-emisszió    g/km    224       
Emissziós besorolás        EU5         

A műszaki adatok az ACEA-piacokra, a forgalomba helyezéshez szükséges értékek (tömegadatok, maximális sebesség) pedig részben kizárólag Németországra érvényesek.

1) Magasság tetőantennával
2) Olajcsere-mennyiség
3) Egyelőre nem áll rendelkezésre adat
4) Elektronikus úton leszabályozva

Teljesítmény- és forgatónyomaték-diagram


BMW M1 teljesitmeny nyomatek diagramm

Külső és belső méretek

BMW m1 meretei


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER