2010. szeptember 10. péntek, 23:59

 


A kategóriateremtő szabadidő terepjárót hét év és közel 620.000 eladott példány után váltja az új modell

 

 

Utolsó BMW X3 asok

Generációváltáshoz érkezett a BMW X3: az első „Sport Activity Vechicle” utolsó példánya a napokban készült el a BMW osztrák partnerének, a modellt 2004 óta gyártó Magna Steyr üzemében.

Az új modell gyártása pedig szeptember elején már meg is kezdődött a dél-karolinai Spartanburgban. Az új BMW X3 várhatóan folytatja elődje sikereit, amelyből a gyártás hét éve során összesen 614.824 darabot értékesítettek világszerte. A modell Magyarországon is népszerű volt, közel ezer új és BMW Premium Selection X3-ast értékesítettek a BMW hivatalos márkakereskedések. Az új modellt elődjéhez képest még agilisabb menetteljesítmény, nagyobb kényelem, a kategória legnagyobb raktere és számos innovatív extrafelszerelést tartalmaz.

A korábbi modell utolsó legyártott példánya egy cinóbervörös BMW X3 xDrive35d, amelyet a Magna Steyr szolgálati autónak használ majd. A gyártósort utolsó előttiként elhagyó autó pedig egy teljes mentőfelszereltséggel ellátott X3 xDrive20d, amelyet a gyártó egy jótékonysági szervezetnek adományoz – a BMW X3 mentőváltozatai éveken keresztül segítették Nyugat-Európa rendőreit és orvosait az életmentésében. 

A kategóriateremtő, 2004-ben bemutatott X3-as rendkívül kedvelt jármű volt mind az ügyfelek, mind a szakma körében, köszönhetően BMW xDrive intelligens összkerékhajtásának, remek menetdinamikai tulajdonságainak és változatos belső terének. A BMW csoport saját fejlesztésű összkerékhajtási rendszerével felszerelt modellt számos díjjal is elismerték: az Auto Bild Allrad és az Off Road magazin olvasói az X3-ast két alkalommal is megszavazták az „Év öszkerékmeghajtású autójának”, a J.D. Power piackutató intézet vevőelégedettségi listájának élén állt, és éveken keresztül vezette a Német Autóklub (ADAC) megbízhatósági BMW X3 generaciokrangsorát is.

Az új generációs X3-asnak jelentős konkurenciával szemben kell majd megállnia helyét, azonban a kategóriában nyújtott legjobb teljesítménynek, valamint a BMW EfficientDynamics koncepciónak köszönhetően példásan alacsony üzemanyag-fogyasztásának hála, valószínűleg sikerül megőriznie előkelő piaci helyét. A modellben teljesen új fejlesztésű felfüggesztés kapott helyet, ami mind agilitásában, mind pedig vezetési komfortban a kategória élére emeli az X3-ast. A megnövelt, 550 és 1600 liter között variálható rakodótér pedig a szegmensben kínált modellek közt a legnagyobb méretű. A járműbe ezeken túl olyan innovatív extrák rendelhetőek, mint a BMW ConnectedDrive rendszer által biztosított vezetést segítő rendszerek, internetelérés vagy a szélvédőkijelző (Head-Up Display). 

Az új BMW X3-ast elődjéhez eltérően a BMW Észak-Amerikában található, spartanburgi gyáregységében gyártják majd, az X5 és X6 modellek mellett. Köszönhetően a közelmúlt 750 millió dolláros beruházásának, az üzem gyártási kapacitása évi 200.000 darabra emelkedett.

Az X3-as első generációját korábban gyártó osztrák Magna Steyr és a BMW együttműködése továbbra is folytatódik, a MINI új modelljét, az öszkerékmeghajtással is rendelhető Countrymant ugyanis már gyártják a grazi üzemben.

Az új BMW X3 piaci bevezetése 2010 novemberében lesz Magyarországon.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER