2010. október 01. péntek, 23:08
Az Audi 2010 őszének legjelentősebb autókiállításán mutatja be legújabb nyitott sportkocsi-tanulmányát. Az elektromos hálózatról is tölthető (plug-in) hibridhajtással készült, 4,06 méter hosszú és 1,81 méter széles, illetve csupán 1,11 méter magas, kétüléses Audi e-tron Spyder hajtásáról hátsó tengelyén egy 221 kW (300 LE) teljesítményű V6-os twin-turbo TDI-motor, míg első kerekein egy-egy – összesen 64 kilowattot produkáló – elektromos motor gondoskodik.
Mindössze 1.450 kilogramm saját tömege mellett, nyomatékos TDI-motorja és két elektromos motorja biztosít az Audi e-tron Spyder tanulmány számára tekintélyt parancsoló menetteljesítményeket. Komplex hajtásrendszere mindössze
4,4 másodperc alatt katapultálja álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra az új koncepciómodellt, amelynek végsebességét csupán az elektronika határolja le
250 kilométer/óránál.
A teljesítmény intelligens elosztása minden menethelyzetben optimális dinamikai adottságokról gondoskodik. Az első kerekekre célzottan elosztva juttatott forgatónyomaték a gyorsítások során is nagy szerephez jut, de kanyarban fokozott oldalirányú menetdinamikát is biztosít. Az úgynevezett „torque vectoring” koncepció – vagyis a motornyomaték pillanatnyi igények szerinti elosztása az egyes tengelyek, illetve a jobb és a bal oldali kerék között – mindenkor az aktív és nagypontosságú irányíthatóság, illetve a hatékony vonóerő-átadás kifejezetten magas fokával szolgál.
Csekély saját tömegének, rövid tengelytávjának, valamint első és hátsó tengelye közötti, menetdinamikai szempontból ideális, 50:50 százalék arányú tömegeloszlásának is köszönhetően az Audi e-tron Spyder a gokartok menettulajdonságait idézi – azaz rendkívül mozgékony, s egészen a távoli határtartományokig semleges viselkedésű.
A rendkívül gazdaságos TDI-motor és az elektromos hajtás e fejlett kombinációja kiemelkedő üzemanyag-takarékossággal és különösen kedvező károsanyag-kibocsátási értékekkel ruházza fel az új tanulmányt. Az Audi e-tron Spyder ennek megfelelően átlagosan mindössze
2,2 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként csupán
59 gramm széndioxid kibocsátása párosul. A tanulmány 50-literes üzemanyagtartályával így jóval ezer ki
lométer feletti hatótávot kínál.
Az új nyitott sportkocsi azonban
tisztán elektromos üzemben, azaz nulla károsanyag-kibocsátás mellett is közlekedhet, mégpedig a városi utakra bőven elegendő
50 kilométeres hatótávolsággal.
Ekkor csúcssebessége 60 kilométer/óra, ami szintén megfelelő a hétköznapi közlekedés során.
DesignAz Audi e-tron Spyder minden kétséget kizáróan az Audi jelenlegi formai nyelvezetének leginkább konzisztens fejlesztését testesíti meg, miközben
designja már a jövő Audi sportautóinak bizonyos stílusjegyeit is sejteti. Formái egyben a korábbi e-tron koncepciómodellek legfontosabb karakteres vonásainak egyfajta újraértelmezéseként is értékelhetők, jól látható különbséget teremtve a 2010-es Detroiti Autószalonon bemutatott, tisztén elektromos hajtású Audi e-tron tanulmányhoz képest.
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások