Március 2-i bemutatkozását követően, a Giulia GTA azonnal óriási érdeklődést váltott ki az autózás szerelmeseinek körében.
A felfokozott figyelem nem titkolt büszkeséggel tölti el a 2020-ban alapításának száztizedik évfordulóját ünneplő Alfa Romeo csapatát, valamint az olasz stílus, teljesítmény, formatervezés, illetve „know-how” iránt elkötelezettek táborát. A márka születésnapja kitűnő alkalom, hogy az ünneplés jegyében az Alfa Romeo visszatérjen gyökereihez, és megidézze a nemzetközi motorsport ikonikus legendáját. Újjászülessen a Giulia GTA.
Feltámad a történelem, kategóriájában a legjobb teljesítmény-tömegarány Az új Giulia GTA műszaki tartalma és koncepciója egyaránt az 1965-ös Giulia GTA-ra vezethető vissza: arra a „Gran Turismo Alleggerita” modellre, amelyet az Autodelta fejlesztett ki a nemzetközi sportsikereknek örvendő Giulia Sprint GT alapjain. A Giulia Quadrifoglio modellre épülő, újkori Giulia GTA az Alfa Romeo 2,9 V6-os biturbó erőforrásának erősebb, 540 lóerőre hangolt kivitelét kapta meg. Az ultrakönnyű anyagok széleskörű alkalmazásának köszönhetően, az új modell 100 kilogrammal könnyebb a Giulia Quadrifogliónál, és ezzel a kategória legkiválóbb tömeg/teljesítmény arányát (2,82 kg/LE) nyújtja. Külső és belső megjelenése egyaránt kifejezi híres történelmi elődje koncepcióját, tükrözi a márka műszaki kiválóságát, vezetési élményét.
Giulia GTA és GTAm: az ötszáz testreszabott A Giulia GTA és a GTAm modellek ötszáz szerencsés tulajdonosa számára az Alfa Romeo olyan megoldásokat kínál, amelyek révén az exkluzív sorozat minden példánya több lesz egy páratlanul tökéletes autónál. A Giulia GTA és a GTAm megvásárlásával a hamisítatlan Alfa Romeo élmény is megszerezhető.
A siker érdekében a Centro Stile Alfa Romeo csapata rendkívül sokat dolgozott a különleges modell ideális külső és belső kialakításán. A cél az volt, hogy a Giulia GTA egyszerre legyen méltó történelmi elődje szelleméhez és jellegéhez, ugyanakkor maradéktalanul feleljen meg napjaink szigorú követelményeinek is.
Mert mi lehet jobb, mint egy Alfa Romeo Giulia GTA? A válasz egyszerű. Csupán egyetlen dolog: egy olyan Giulia GTA, amely tulajdonosa álmai köré épült, és az Alfa Romeo páratlan vezetési élménye mellett esztétikai megjelenésével is rabul ejti használóját.
Megszületett a Giulia GTA, és az eredmény önmagáért. Az Alfa Romeo különleges modellje különleges lehetőségeket tartogat. A külső és a belső dizájn testreszabása révén a vásárlók egyedi, egyúttal páratlan élmény részesei lehetnek.
Elérhető történelem és kreativitás A Centro Stile Alfa Romeo stábjának kreativitása és elkötelezettsége megmutatkozott a GTA tervezését kísérő, a modell történetére összpontosító széleskörű kutatásában is. A versenysportban eredményesen szereplő, a győzelmek terjedelmes listáját gyarapító modellek megjelenésének elemzése azt mutatta, a Giulia GTA számos egyedi stílusjegyet mondhatott magáénak pályafutása során.
Az autó orrán meghatározó szerephez jutott például a jellegzetes maszk. A minden mástól egyértelműen megkülönböztető elem, kombinálva az autó oldalán végigfutó csíkokkal, megdobogtatta a márka szerelmeseinek szívét.
Ugyancsak egyedi jellegzetességnek számítanak a motorháztetőt beborító, az Alfa Romeo logó elemeire építkező ábrázolások, köztük a Biscione és az olasz zászló képe. A történelmi külső fényezések sorában szerepel az okker- fehér, valamint a vörös-sárga szín kombinációk alkalmazása.
Az okker az 1750 GTAm-re és a 2000-es GTAm-re emlékeztetheti a szemlélőt. Ezek azok a modellek, amelyekben Toine Hezemans 1970-ben és 1971-ben megnyerte a Túraautó-Európa-bajnokságot. A motorháztetőn ábrázolt Biscione, az oldalsó vonalakkal együtt a GTA 1300 Junior jellemzője volt. A hosszanti csíkozás, valamint az autó orrának vörös és a sárga színűre festése, az azonos modellel rajthoz álló versenyzők megkülönböztetését szolgálta.
A Centro Stile Alfa Romeo a fejlesztés során következetesen támaszkodott a márka sokszínű történetére. Figyelembe vették például, hogy az 1965-1968-as Sprint GTA festett eleje nem volt szimmetrikus, szemben a GTA 1300 Junioréval. A sárga elülső rész jelölte az autót, amely megnyerte az 1971-es és az 1972-es Túraautó-Európa-bajnokságot, míg egyes 1971-es versenyeken Gianluigi Picchi alul sárgára festett versenygépet vezetett. A különleges színezésű modellek mindegyike hozzájárult a GTA legrangosabb győzelmeihez.
A Centro Stile Alfa Romeo kutatásainak eredményei megjelennek az új Giulia GTA dizájnjában is. A vásárlók speciális színvariációk között válogathatnak. Az olasz zászlót tiszteletben tartó GTA vörös, Trofeo fehér és Montreal zöld fényezések mellett kiválaszthatják autójuk oldalszámát, illetve Goodwool autóponyvájukat. Az exkluzív modelleken variálható a féknyergek, valamint a belső térben a bukócső, a biztonsági övek, és a kárpit öltéseinek színe.
Az érdeklődők az Alfa Romeo internetes alkalmazása segítségével online tekinthetik meg Giulia GTA és a GTAm különböző lehetséges dizájnkombinációit a https://gta.alfaromeo.com oldalon.
Egyedi vevői élmény Az Alfa Romeo nem csak a Giulia GTA és a Giulia GTAm vezetését, exkluzív modelljei megvásárlását is egyedi élménnyé teszi. Az ötszáz szerencsés tulajdonos egyedülálló kiszolgálásban részesül. A GTA világához csatlakozókat különleges értékesítési folyamat várja, amelynek során a megrendeléstől az autó átadásáig szakértő „márkanagykövet” követi az ügyfeleket.
A vásárlók személyes élménycsomagjukban értékes kiegészítőket találnak. Autójukhoz speciális színezésű Bell sisakot, a garázsban pihenő GTA és a GTAm védelmére Goodwool takaróponyvát kapnak. Ezen felül részt vehetnek egy az Alfa Romeo Autós Akadémia által kidolgozott vezetéstechnikai tanfolyamon is. A GTAm tulajdonosok autójukhoz teljes, overált, kesztyűt, cipőt magában foglaló Alpinestars versenyruházatot kérhetnek.
És ez még nem minden! A vásárlók kérésére a GTA és a GTAm modelleket az Alfa Romeo történetének egyik ikonikus helyszínén, az Autodelta műhelyében, Baloccoban adják át. A cél az, hogy az egyediség és az exkluzivitás meghatározó tényező maradjon valamennyi Alfa Romeo rajongó és gyűjtő számára.
A Giulia GTA és a Giulia GTAm Európában nettó 143 ezer és 147 ezer eurós áron érhető el.
Hozzászólások