Az Alfa Romeo egy igazán látványos standdal tér vissza a Párizsi Autókiállításra, amely a márka dinamikusabb, életvidámabb szellemiségét helyezi az előtérbe. A kiállítási terület kanyargós, vezetésre csábító útként terül el, ideális helyszínként arra, hogy a látogatók megtapasztalják azokat az érzelmeket, amiket csak az Alfa Romeo adhat meg nekik, köszönhetően modelljei agilitásának, teljesítményének és biztonságának.
Az idei évben kiállított autók – ahogy maga a stand is – azt az Alfa Romeo és az „Eni FIM SBK Superbike Világbajnokság” között 2007-ben létrejött és mostanra megszilárdított kapcsolatot ünneplik, amely az olasz motorsport semmihez sem fogható élményét népszerűsíti szerte a világon.
A stand látványos részein négy MiTo vonul végig: az egyik az SBK bajnokságban használt safety car, kettő sorozatgyártású verzió, amelyet erről a felvezető autóról mintáztak, és amelyek a következő hónapokban kerülnek a piacra – az egyik egy 170 lóerős, mindössze 200 példányban készülő Superbike Limited Edition, a másik egy Turbo TwinAir motorral felszerelt Superbike különkiadás –, és végül egy Exclusive kivitelű változat sportcsomaggal felszerelve. Az alapmodell sportos újraértelmezései mellett Max Biaggi Aprilia SBK versenymotorkerékpárját is megcsodálhatják a látogatók.
Ami a további részleteket illeti, a közönség a standon látható két limitált széria ihletadóját: az „Eni FIM SBK Superbike Világbajnokság” hivatalos felvezető autóját, a 170 lóerős Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde 1.4 MultiAir modellt is megismerhetik. Az egyedi Rosso Competizione színben pompázó autó a bemelegítés során, illetve minden futamot megelőzően futott ki a pályára. A safety car a Superbike Világbajnokság versenynapjaira kiírt további versenyeken, így a Supersport Világbajnokság, a FIM Superstock 1000 Kupa és a Superstock 600 Európa-bajnokság futamain is részt vett.
Az Alfa Romeo standján a Giuliettának is kijut a figyelemből: a látogatók kifinomult Collezione csomaggal felszerelve, exkluzív „Sportiva" kivitelben csodálhatják meg az autót – utóbbi felszereltségi szintet a legendás Quadrifoglio Verde ihlette, amely mindig is az Alfa Romeo típusainak műszaki kiválóságát jelképezte. Két olyan jelentős innovációról van szó, amelyek tovább erősíthetik az Alfa Romeo Giulietta által eddig is elért, kiemelkedő értékesítési eredményeket: a 2010 derekán bemutatott modellre a mai napig több mint 165 000 megrendelést adtak le.
Az Alfa Romeo és az „SBK Superbike Világbajnokság"
Az Alfa Romeo és az „Eni FIM SBK Superbike Világbajnokság” immár hatodik közös szezonjukat zárják. Az autómárka 2007 óta támogatja Kiemelt Szponzorként, illetve a Hivatalos Felvezető Autó szállítójaként a motorkerékpár bajnokságot, amelynek szervezőivel fenntartások nélkül osztoznak a sport szeretetén, a technológia iránti rajongáson és a legmagasabb szintű biztonság tiszteletén.
Az Alfa Romeo és az „Eni FIM 2012 SBK Superbike Világbajnokság” együttműködése meghatározó és rendkívül látványos kapcsolat. A bajnokságot a szezonban a világ 104 televíziós csatornája közvetíti csaknem 4000 órában, emellett egyre többen kísérik figyelemmel a versenyeket a helyszínen (több mint egymillió néző) és otthon (több mint kétmilliárd TV-néző a világ 180 országában – 2011-es adatok).
Az „Eni FIM SBK Superbike Világbajnokság” Hivatalos Felvezető Autójaként az idei, 2012-es szezonban az Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde vette át a stafétát. A modell a sportosság, a kiváló hatásfok és a biztonság mintapéldánya; egy olyan autó, amely tökéletesen beleillik az Alfa Romeo legkiválóbb hagyományaiba, és dinamikus menetteljesítményeivel fel is vállalja azokat, anélkül, hogy a legcsekélyebb kompromisszumot kellene kötnie a takarékosság vagy a mindennapi felhasználhatóság terén.
MiTo SBK – korlátozott példányszámú, sorszámozott széria
Az Alfa Romeo két világpremierrel lép színre Párizsban: a MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 LE QV kivitellel, illetve a MiTo Superbike Special Series különkiadással. Mindkét modell a világ legnagyobb presztízsű, leginkább kiélezett motorkerékpár-bajnoksága: a Superbike világbajnokság előtt tisztelegnek – azelőtt a motorkerékpár versenysorozat előtt, amelyen 2007 óta vesz részt az Alfa Romeo. Aligha van tehát még egy olyan autómárka, amely olyan pontosan és hitelesen tudná visszaadni a versenyek, a pálya hangulatát, mint az Alfa Romeo.
SBK Limited Edition 1.4 170 LE QV, 200 darabos különleges széria
A modell legsportosabb kivitelének: a valaha létezett legagresszívabb Alfa Romeókat megkülönböztető, négylevelű lóherét viselő „Quadrifoglio Verde" változatnak az alapjaira épült fel az új MiTo SBK Limited Edition. Az új modellvariáns olyan új részletmegoldásokkal emelkedik ki a tömegből, amelyek egy „útra ragasztott autó” benyomását keltik a szemlélőben, az oldalsó kötényektől a hátsó légterelőig, a 18 colos titán ötvözet keréktárcsáktól az azok küllői mögött felsejlő, vörösre festett Brembo féknyergekig.
A sportos alumínium pedálszettel, sebességtartó automatával, kétzónás klímaberendezéssel és Blue&Me rendszerrel felszerelt, nagyteljesítményű MiTo SBK Limited Edition kétféle karosszériaszínben rendelhető (fekete vagy Alfa-piros), amelyekhez háromféle árnyalatú (fekete, Alfa-piros vagy új Cristallo fehér) tetőlemez társítható. Ugyanez a sportos hangulat köszön vissza a beltérben. A Sabelt sportülések szénszálas háttámlája innovatív RTM (gyanta közvetítő öntés) eljárással készült, ami a kiemelkedő mechanikus ellenállóképességet kisebb mérettel és tömeggel társítja.
Az ülés középső szakaszának Alcantara® kárpitozását az Alfa Romeo teljesen eredeti módon megjelenített logója teszi különlegessé: a logót piros öltésekkel varrták meg, amely a termék mesteri kidolgozását a váltógomb és a távvezérlő gombokkal felszerelt kormánykerék bőrborításán is hirdeti. Végezetül a műszerfal középső szakaszát az az SBK Limited Edition plakett teszi különlegessé, amelyen a modellek sorszáma látható, 1-től 200-ig.
Az exkluzív MiTo SBK Limited Edition kivitel a modellcsaládhoz rendelhető legnagyobb teljesítményű motort kapta meg, azt, amelyet a szakértő nemzetközi zsűri a „2010. év nemzetközi motorjának” választott meg: az 1.4 Turbo MultiAir 170 LE erőforrást. Az Alfa Romeo olyan élvonalbeli funkciókkal szerelte fel a modellt, amelyek felszínre hozzák a fent említett típus értékeit. Különös hangsúlyt nyert az úttartás, az agilitás, az aktív biztonság és a vezethetőség, hála a világ egyik legnagyobb fajlagos teljesítményű motorjának, és a magasabb kategóriákhoz méltó kvalitásokkal rendelkező futóműnek. Ezt a modellváltozatot kiemelkedő teljesítmény/tömeg aránya teszi különlegessé – ami egyébként mindig is meghatározó tényezője volt az Alfa Romeo sikereinek, közúton és a versenypályán egyaránt. 6,7 kg/LE tömeg/teljesítmény arányával a motor kategóriájának élén áll, ráadásul a fajlagos teljesítményét tekintve (124 LE/liter) is a világ egyik legjobbjának számít.
Ezek az adatok külön figyelmet érdemelnek, hiszen tökéletesen igazolják a „méretcsökkentés” (downsizing) filozófiájának helyességét, amely ultramodern motorok révén kíván jobb teljesítményt elérni, mégpedig az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkentése mellett. A motor pontosan ezen az utóbbi területen demonstrálja látványosan az Alfa Romeo által elért technológiai színvonalat: a 4,8 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztás és a 139 g/km CO2-kibocsátás (országúti ciklus szerint) sokkal inkább illenek egy takarékos kisautóhoz, mint egy olyan kompakt sportkocsihoz, amely alig több mint 7 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet.
Az új MiTo SBK Limited Edition megkapta az „Alfa aktív felfüggesztési rendszert”. Ez a rendszer a lengéscsillapítók szabályozása révén minden menetkörülmények között mérsékli a karosszéria kimozdulásait, ami maximális biztonságot, kényelmet és vezethetőséget eredményez. Az új rendszer számos paramétert képes vezérelni, alkalmas például arra, hogy a hátsó lengéscsillapítók felkeményítésével ellensúlyozza a gyorsítás közben jelentkező átterhelődést, és maximális tapadást, valamint ágyúgolyóhoz mérhető gyorsulást tegyen lehetővé. Ugyanezt az elvet követve a lengéscsillapítók működése a fék- és kormányrendszerrel is összekapcsolható, ami a jármű dinamikus viselkedésének hatékonyabb, precízebb vezérlését teszi lehetővé.
A rendszer képes felismerni a menet- és útviszonyokat, majd kiválasztani az azokhoz leginkább illő vezérlési programokat. Ezen túlmenően nagy számítókapacitása és a lengéscsillapítók szolenoid szelepei villámgyors reagálást tesznek lehetővé. A végeredmény: közvetlen, késlekedés nélküli gázreakciók, valós időben belépő szabályozó funkciók, amelyek hatékonyan egészítik ki a pilóta reakcióit észlelését és vezetési tudását.
A kiemelkedő, ultramodern technológiai tartalom mellett az új „aktív felfüggesztési rendszer” kiemelkedő
utaskényelmet is szavatol a mindennapi felhasználás mellett. A „Sky Hook” funkciónak köszönhetően a rendszer teljesen elszigeteli az utasteret, így az tökéletesen védve van minden külső erőhatástól. Ennek köszönhetően a felfüggesztés a felhasználási körülmények vagy a vezető igényei szerint szabályozhatja működését.
SBK különkiadás
A választék összes motorjával (kivéve az 1.4 70 LE és az 1.4 170 LE benzinmotorokat) megrendelhető, új SBK különkiadás a korlátozott példányszámú modellvariáns számos esztétikai jellemzőjével rendelkezik. Az egyedi külső stílusjegyek között említést érdemelnek a 16 colos titánium ötvözet keréktárcsák, a krómozott légterelő és kipufogó, a titánium árnyalatú külső tükörházak, a sportos hátsó lökhárító, a ködfényszóró fekete kerete, és a faron elhelyezett új, titánium SBK logó. A MiTo SBK Special Series agresszív megjelenését négyféle karosszériaszín (fekete, Alfa-piros, tornádókék és Cristallo fehér), valamint háromféle tetőszín (fekete, Alfa-piros és a vadonatúj Cristallo fehér) hangsúlyozza ki.
Ugyanez a versenyszellem köszön vissza az utastérben; az első fejtámlákon elhelyezett „SBK” logóktól a fekete „szénszál hatású” műszerfalig. Alapfelszerelés a kézi szabályozású légkondicionáló berendezés, a CD/MP3-lejátszós rádió és a bőr kormánykerék.
A MiTo SBK különkiadás felszerelhető továbbá az eredeti SBK készlettel, amely a limitált példányszámú verzió jó néhány stíluselemét tartalmazza: „SBK Limited Edition” matrica, oldalsó kötény, hátsó légterelő, versenypedálok, piros féknyergek és 17 vagy 18 colos, titánium hatású könnyűfém keréktárcsák.
Sportiva kivitel és Collezione csomag: újdonságok a Giulietta modellkínálatában
Az Alfa Romeo Giulietta két jelentős újdonsággal mutatkozik be, és szilárdítja meg piaci vezető pozícióját: az egyik a kifinomult Collezione csomag, a másik az Alfa Romeo legkiválóbb értékeit megtestesítő legendás Quadrifoglio Verde által ihletett, exkluzív „Sportiva" felszereltségi szint.
A Progression, Distinctive és Exclusive felszereltségi szintekhez rendelhető Collezione csomag magas fényű krómozott külső tükörházakat és ajtókilincseket, új mintázatú, sötétszürke 17 colos könnyűfém keréktárcsákat, sötét fényszóróházat, valamint új, kontrasztos öltésekkel varrott, kéttónusú (fekete / dohánybarna) bőrkárpitozást tartalmaz.
A Giulietta másik újdonsága a Sportiva felszereltségi szint. A benzin- és dízelmotorokhoz, kézi és automata sebességváltóhoz egyaránt társítható kivitelt azon ügyfelek számára fejlesztette ki az Alfa Romeo, akik izgalmas, nagyteljesítményű autóra vágynak, maximális technológiai tartalom és lenyűgöző megjelenés mellett.
A Giulietta Sportiva kivitel társítható az 1.4 120 LE benzines turbómotorral, az 1.4 MultiAir 170 LE benzines turbómotorral – akár az Alfa TCT dupla kuplungos sebességváltóval – valamint az 1.6 JTDM 105 LE, 2.0 JTDM 140 LE és 2.0 JTDM 170 LE turbódízel erőforrásokkal; utóbbi szintén választható az Alfa TCT váltóművel.
Az új felszereltségi szint, amelyet egyedi külső embléma jelöl, sportos, ültetett hasmagasságot, 18 colos könnyűfém keréktárcsákra szerelt 225/40 abroncsokat, oldalsó kötényeket és túlméretes Brembo fékeket kínál, vörös féknyergekkel. A hagyományos fékrendszerhez képest a Brembo csomag jobb fékteljesítményt nyújt, rövidebb féktávolságokkal és közvetlenebb fékreakcióval; emellett az új rendszer komfortosabb rugózást és a futómű optimális működését is biztosítja. Az új Giulietta Sportiva megjelenését sötét keretű fényszórók, selyemfényű külső tükörházak és sötétített üvegek teszik teljessé.
A sportosan sötét árnyalatú beltérben alumínium versenypedálok, bőr/mikroszálas verseny üléskárpit piros öltésekkel (Distinctive), illetve piros/fekete bőr piros öltésekkel (Exclusive), Quadrifoglio Verde logóval ellátott alumínium lábtámasz, bőr kormánykerék mattfekete díszítőelemekkel és piros öltésekkel, valamint szálcsiszolt alumínium műszerfalbetét felel a különleges megjelenésért.
A Sportiva felszereltségi szint és a Collezione csomag bevezetésével a Giulietta tovább kívánja erősíteni eleve kiváló piaci eredményeit. A modell 2012 első hat hónapjában 2,6 százalékkal részesedett a méretosztály európai eladásaiból; ugyanez az arány 16,6 százalék volt Olaszországban, ahol a Gilulietta hónapokon keresztül vezette kategóriájának eladásait. Ami a mennyiségeket illeti, a 2010 derekán bemutatott Giuliettára a mai napig több mint 165 000 megrendelést adtak le világszerte.
Hozzászólások