Az Alfa Romeo jövője szempontjából egyik legfontosabb héten egy olasz kormánytisztviselő kijelentette, hogy a „Milano” név használatát – amelyet a márka a nemrég bemutatott új kompakt sportautója számára választotta – törvény tiltja.
Azért választottuk a nagy népszerűségnek örvendő „Milano” nevet, hogy ezzel istisztelegjen a város előtt, ahol 1910-ben kezdődött a történetünk. Nem ez volt az első alkalom, hogy az Alfa Romeo a közönség véleményét kikérte egy autó nevének kiválasztásakor. Korábban 1966-ban történt hasonló a Spider 1600 esetében, amikor a közönség által választott név a „Duetto” volt.
Az Alfa Romeo úgy vélte, hogy a név minden jogi követelménynek megfelel, és vannak sokkal fontosabb kérdések. Ennek ellenére az Alfa Romeo úgy döntött, hogy a kölcsönös megértés előmozdításának szellemében a "Milano"-ról "Alfa Romeo Junior"-ra változtatja a nevet.
Az Alfa Romeo csapata szeretné megköszönni a közönség pozitív visszajelzését, az olasz értékesítői hálózat támogatását, a sajtó munkáját, amellyel az új autóra hatalmas médiafigyelemet irányított, valamint a kormánynak a vita által generált ingyenes nyilvánosságot.
Egyedi történettel és szinte végtelen opciókkal a háttérben a névváltoztatás nem volt probléma. Sőt, öröm volt átnézni a közönség javaslatai közül kiválasztott kedvenc neveket, amelyek egyike az „Alfa Romeo Junior” volt.
Jean-Philippe Imparato – CEO Alfa Romeo
"Tudatában vagyunk annak, hogy ez a pillanat örökre be fog íródni a márka történetébe. Nagy felelősség ez, de izgalmas pillanat is egyben. Az Alfa Romeo Junior névválasztás teljesen magától értetődő, hiszen erősen kötődik a márka történetéhez, és a kezdetektől fogva a mi és a közönség kedvencei között szerepel. Mint csapat, ismét arra törekszünk, hogy megosszuk a márka iránti szenvedélyünket, és előtérbe helyezzük a terméket, valamint az ügyfeleinket. Annak ellenére, hogy nem vagyunk kötelesek megváltoztatni a nevet, mégis azzért döntöttünk így, mert szeretnénk megőrizni a pozitív érzelmeket, amelyeket termékeink mindig is kiváltottak, és szeretnénk a vitát elkerülni. Nagyon izgalmas, hogy új sportkompaktunkkal kapcsolatban mekkora figyelmet kaptunk az elmúlt napokban: soha nem látott számú látogatót fogadott az online konfigurátor, a weboldal néhány órára össze is omlott."
Stefano Odorici – Az olasz Alfa Romeo kereskedői hálózat egyesületének elnöke
"Az Alfa Romeo egy befogadó márka, amely szenvedélyt és pozitív érzelmeket vált ki és generál. Ez világosan látszik, amikor ügyfeleink szemébe nézek, amikor eljönnek, hogy megnézzék, kipróbálják, megvásárolják és átvegyék új Alfa Romeójukat a márkakereskedéseinkben. Éppen ezért üdvözöljük a vállalat döntését, hogy a legutóbbi, a lelkesedést és figyelmet befolyásoló hírek fényében az autó nevét Milanóról Alfa Romeo Juniorra változtatja. Az Alfa Romeo Junior, akárcsak a Milano, gyönyörű nevek, amelyek a márka történelmében gyökereznek. Nem véletlen, hogy azonnal a közönség kedvencei lettek."
Az “Alfa Romeo Junior” név eredete
A Giulia és a Giugiaro által a Bertone számára tervezett Giulia Sprint GT kupé változatának sikere után az Alfa Romeo a fiatralabb, új közönséget akarta megcélozni, amelynek tagjai egy ragyogó, exkluzív autót szerettek volna megfizethető áron és kedvező fenntartási költségek mellett.
1966. szeptember 26-án Baloccóban mutatták be a GT 1300 Junior modellt, és annak ellenére, hogy hiányzott belőle a „Giulia” név, az új Alfa Romeo generáció vezető modellje lett. Sőt, a Spider sorozat hasonló változatait is a Juniorral azonosították.
A Juniorok legelterjedtebb változatában egy 1290 köbcentiméteres, dupla vezérműtengelyes motor volt, amely részben az újrafokolt vezérlésnek köszönhetően 89 lóerőt teljesített és 170 km/h fölötti végsebességet biztosított. Ez nem sokkal marad el az eggyel nagyobb, 1600-as változattól, így hát magától értetődő, hogy méretéhez képest nagy teljesítmény és még nagyobb vezetési élmény jellemezte. A karosszériát is némileg átdolgozták, valamint fiatalosabb felszereltséget kapott.
A GT 1300 Junior nem sokkal piaci bevezetése után a legsikeresebb Giulia modellé vált: összesen több mint 92 ezer példány talált gazdára és korának valódi státuszszimbóluma lett.
Hozzászólások