Címkék: Alfa Romeo

2024. április 13. szombat, 07:23

 

Szívében sportos, alkatában kompakt, és stílusában első pillantásra olasz. A várakozás véget ért. Az Alfa Romeo bemutatja az új MILANO modellt.

 

 

 A nemzetközi sajtó Milánó városában, a milánói autóklub történelmi otthonában találkozhatott a márka újdonságával, méghozzá egy merőben formabontó eseményen, amelynek kettős célja volt: egyrészt, hogy bemutassa az Alfa Romeo új formanyelvét; másrészt, hogy megerősítse azt a zsigeri, büszke szövetséget, amely a márkát összeköti szülővárosával. Az Alfa Romeo


az innováció és a tradíció tökéletes egyensúlyaként látott napvilágot 1910-ben, és a mai napig ezek azok az értékek, amelyek elválaszthatatlanná teszik egymástól a várost és az autógyártót.

A MILANO „SPECIALE” a modell bevezető kiadása, amely vadonatúj belépőt kínál a márka világába mindazoknak – régi rajongóknak és új ügyfeleknek egyaránt –, akik örömmel fogadják az Alfa Romeo visszatérését ebbe a szegmensbe. Hogy újoncának főszerepet biztosítson, az Alfa az egész méretosztály legsportosabb, legizgalmasabban vezethető képviselőjét állította négy kerékre: ez az egyetlen olyan kompakt modell, amely egyszerre találja meg a hangot az egykori Giulietta és MiTo modellek rajongóival, és képes az Alfisti rajongók vadonatúj generációját megszólítani.

A MILANO nem egy szűk réteg kedvéért született: mindenki számára elérhető, hogy bárki karakteres és vonzó autót választhasson magának. Feladata, hogy megnyerjen magának egy új generációt, és ezért vadonatúj formanyelvet alkalmaz. Mindeközben semmit nem enged vele született sportosságából – abból az értékből, amely 1910 óta tölti meg élettel az Alfa Romeót, és amely a mindennapok magával ragadó vezetési élményéről gondoskodik.

A szegmens bővelkedik hétköznapi járművek sportos változataiban. Ugyanakkor a MILANO vagány, egyedi modellként lép színre, amely a magával ragadó stílust a legfejlettebb kényelmi, kapcsolódási és menetdinamikai technológiákkal társítja. A modell kompromisszumokat nem ismerő kényelméről a prémium versenytársak mindegyikét felülmúlóan tágas, 400 literes csomagtartó tanúskodik. A MILANO hibrid és akkumulátoros elektromos hajtáslánccal is elérhető; esztétikuma és felszereltsége azonban ettől független, hiszen semmi más nem számít, csak az, hogy egy 100 százalékig Alfa Romeo modellről van szó.

A MILANO „IBRIDA” kivitele az első olyan modell a szegmensben, amely Q4 összkerékhajtást is kínál, méghozzá automatizált hátsókerékhajtás-vezérléssel, míg az „ELETTRICA” két teljesítményszinten elérhető: a 156 lóerős variáns akár 410 kilométeres hatótávolságot kínál, míg az Alfa Romeo sportos génjeit megtestesítő VELOCE még sportosabb: csúcsteljesítménye eléri a 240 lóerőt. A dizájn a jellegzetes stílusjegyek evolúciója révén azonnali érzelmi kapcsolatot teremt. Végtére is az Alfa Romeo mindig is azokat célozta meg, akik nem egyszerűen közlekedés céljára vásárolnak automobilt, hanem, hogy egyfajta szimbiózisba kerüljenek vele, olyan kapcsolatot teremtve, amely hiteles és őszinte érzelmeket szabadít fel.


Az új MILANO arra született, hogy az alapoktól fogva változtassa meg a sportosság fogalmát Európa legnépesebb piaci szegmensében. Mérnökeinket az a pontosan megfogalmazott cél vezette, hogy egy olyan kompakt, négy méternél épp csak hosszabb modellt alkossanak, amelynek vadonatúj, modern sportos szellemisége túlmutat a puszta menetteljesítményeken, és megkérdőjelezhetetlenül magán viseli az Alfa Romeo minden jellegzetességét és pozícionálását. Ez persze egy tagadhatatlanul merész, ambiciózus célkitűzés, amelyet kizárólag egy olyan márka valósíthat meg hitelt érdemlően, amelynek sportos hagyományai több mint egy évszázadot ölelnek fel, és amely a versenypályákon éppúgy tökéletesítette magát, mint az országutakon. Dióhéjban: a MILANO egyfajta kézikönyvként szolgál annak az olasz márkának, amely az érzékszervek kielégítésének szentelte magát, hiszen az automobil mindig is olyan izgalmas tárgy volt, amelyet szenvedéllyel és bensőséges odaadással kell megélni.

 

 

 

Külső formaterv
Az Alfa Romeo Centro Stile újraírja a dizájn fogalmát a szegmensben.

Minden Alfa Romeo a funkcionális szépség és az utánozhatatlan hagyományok tökéletes egyensúlyára épül, ezért is tekintjük a márka termékeit az olasz stílus illusztris megtestesítőinek az autóiparban. Ez alól az új MILANO sem kivétel, hiszen kompakt méreteiben (4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,5 méter magas) tökéletesen ölt testet az Alfa Romeo Centro Stile által megálmodott eredeti, modern Made in Italy dizájn egyedisége. Ez a márkára jellemző stílusérték a kiegyensúlyozott arányokban, a letisztult vonalakban, a felületek minőségi kidolgozásában nyilvánul meg.
Az Alfa Romeo formatervezői kézműves gonddal burkolták ebbe a szépséges „bőrbe” az autó mechanikus komponenseit: teljes mértékben elvonatkoztattak a méretosztályban divatos, hűvös racionalitás koncepciójától, és élettel töltötték meg azt a lendületes, izgalmas formatervet, amely első pillantásra magával ragadja a szemlélőt. Ez valódi érzelmi kapcsolatot teremt az autó és vezetője között, akinek szinte kedve támadhat megsimogatni Alfa Romeóját.
Az arányokat a hagyományokat szem előtt tartva alakították ki: ilyenek a rövid túlnyúlások, az erőtől duzzadó kerékdobok, és az ikonikus coda tronca, a zömök far, amely a Giulia TZ legendája előtt tiszteleg. Az olasz stílus egyszerűsége az autóipar egyik legösszetettebb kreatív folyamatát: a formatervezést rejti – és ez fokozottan érvényes az Alfa Romeo esetében. Az Alfa Romeo MILANO erőteljes személyiséggel bír, amelyet mindössze néhány stiláris jellemző segítségével ér el. Ezek között kiemelt figyelmet érdemel az ikonikus márkajelzés, amely itt Leggenda és Progresso kivitelben jelenik meg, mint az autóipar egyik leghíresebb, legkönnyebben felismerhető stíluseleme. Az autó erőteljes személyiségéhez az orr merész kialakítása is hozzájárul, beleértve a '3+3'-as kialakítású, adaptív teljes LED mátrix fényszórókat. Végezetül az Alfa Romeo stílusa a felületek

minőségi kidolgozásában is testet ölt: a karakteres kiterjedésbeli kontrasztok telített, harmonikus fényvisszaverődést eredményeznek.

Belső kialakítás
Vezetőközpontú belső tér a hiteles, magával ragadó vezetési élményért.

Az utastérben a korábban megismert, tömény sportosság érezteti a hatását. A beltér meghatározó elemei az olasz dizájnra jellemző, részletekbe menő figyelem; a legkiválóbb alapanyagok alkalmazása; valamint az összes kezelőszerv optimális elhelyezése, amint azt a kompakt kormánykerék is példázza: mivel minden funkciót a vezető keze ügyébe helyez, bármilyen vezetési stílushoz képes alkalmazkodni.

Mindenekelőtt a műszerfal és annak hagyományos „látcsőszerű” kialakítása teremt közvetlen látványbeli kapcsolatot, arra késztetve a szemlélőt, hogy ragadja meg a kormánykereket, indítsa be a motort, és a lehető legteljesebb mértékben kiélvezze ezt a ritka, különleges vezetési élményt. A műszeregység középső részének leginkább figyelemre méltó eleme az új, teljesen digitális 10,25 colos TFT kijelző, amelyen keresztül a jármű adatai és a vezetési rendszerek beállításai is hozzáférhetők. A műszerfal közepén helyezkedik el a vezető felé forduló 10,25 colos érintőképernyő, amely widgeteket alkalmaz: az összes funkció ösztönös kezelésére szolgáló grafikus elemek gyorsan és könnyen (drag & drop) testre szabhatók. Minden felhasználó kialakíthatja saját nyitóképernyőjét, amelyen minden egyes járműfunkció önálló alkalmazásként szerepel. A belső tér további díszítőeleme a légkondicionáló légbeömlő rostélya, amely az Alfa Romeo sportosságának legismertebb jelképét: a négylevelű lóherét (quadrifoglio) formázza. Végezetül a látványt és az élvezetes vezetési élményt egyaránt szolgálják a Sabelt sportülések, amelyek testet szorosan tartó háttámlája fokozott mechanikus ellenállást, tökéletes ergonómiát és könnyű szerkezetet eredményez.

Komfort
A MILANO kategóriájának élén helyezkedik el, és a szegmens legtágasabb csomagtartójával rendelkezik.

A MILANO mellett dönteni annyit tesz, mint nem kötni kompromisszumot a vezetőülésben helyet foglaló személy központi szerepéből adódó megoldások és az utasok felülmúlhatatlan kényelme között. Az Alfa Romeo megítélése szerint a komfort azt jelenti, hogy minden utazási élményt a lehető legegyszerűbbé, legélvezetesebbé, jól szervezetetté és biztonságossá tegyünk. Ezért aztán amint helyet foglalunk az utastérben, azonnal feltűnik a részletekbe menő gondosság, a burkolatok és kárpitok kiváló minősége, valamint az a magával ragadó élmény, hogy komfortzónánkon belül tartózkodunk, sportos karakterrel és

összetéveszthetetlenül olasz minőségben. Noha méreteit tekintve kompakt, a MILANO a legnagyobb csomagtartóval büszkélkedhet a szegmensben (elektromos járművek): ennek kapacitása akár 400 liter, ajtajának nyitásához pedig még csak a kezünket sem kell megmozdítanunk.
A MILANO egy sor olyan exkluzív jellemzővel bír, mint az első gépházfedél alatti, praktikus kábelrendező tárolórekesz, amely ideális a töltőkábel tárolására. A még magasabb szintű komfort érdekében a MILANO olyan vezetőtámogató funkciók széles skáláját kínálja, amelyek a jármű hossz- és keresztirányú mozgását szabályozzák (2. szintű önvezető képesség.) A 360 fokos parkolószenzorok és a 180 fokos tolatókamera együtt felügyelik a jármű környékét, innovatív és praktikus félautonóm parkolási rendszert valósítva meg.
Végezetül a MILANO közelségi nyitási és indítási rendszerrel is felszerelhető: ez lehetővé teszi, hogy a vezető gyorsan és egyszerűen nyissa, illetve zárja az ajtókat: ehhez semmi egyéb tennivalója nincs, mint közelebb menni az autóhoz, vagy eltávolodni attól.

Menetdinamika
A MILANO a kategória legjobb menetdinamikai jellemzőivel bír.

A szegmens legcsekélyebb tömegének és az optimális tömegeloszlásnak köszönhetően a MILANO hamisítatlan Alfa Romeo modellként léphet színre az elektromos járművek mezőnyében. A menetdinamikai rendszer koordinálását ugyanaz a csapat végezte, akik a Giulia GTA-t is fejlesztették. A Vercelli tartományban található Balocco tesztközpontban végzett finomhangolás során nem kisebb feladatot tűztek ki maguk elé, mint hogy a MILANO a kategória legkiválóbb úttartását kínálja. Ezt a VELOCE kivitel esetében exkluzív műszaki megoldás segíti elő: ez a kivitel a szegmens legközvetlenebb kormányáttételével (14,6) rendelkezik, amelyet ráadásul rendkívül pontosnak hangoltak, így felerősítve a modell eleve kiváló úttartását.
A sportfutómű 25 mm-es ültetést eredményez, az első és hátsó kanyarstabilizátorok különösen sportos hangolásúak, így gyorsan vett kanyarokban is fokozott tapadást és erőátvitelt tesznek lehetővé. A fékrendszer elöl 380 mm-es átmérőjű féktárcsákat és négydugattyús, monoblokk féknyergeket alkalmaz; a Torsen differenciálmű pedig minden helyzetben a lehető legjobb tapadást és nyomatékátadást biztosítja. A nagy teljesítményű 20 colos abroncsok ugyancsak különlegesek az elektromos járművek körében, és kiemelkedő tapadási szintet kínálnak. Mindez egy olyan, utolérhetetlen kompakt modellt eredményez, amely az Alfa Romeóra jellemző letisztult, felismerhető sportosságot tolmácsolja.
A MILANO az Alfa D.N.A. üzemmódváltó rendszerével is felszerelhető. „Dinamikus” üzemmódban a menetteljesítmények és a vezetési élmény elképzelhető legmagasabb szintjét nyújtja a MILANO, részben a kormánymű és a gázreakciók egyedi hangolásának köszönhetően. A teljesítmény és a kényelem gondosan mérlegelt egyensúlyát biztosító „Természetes” üzemmód ideális választás a mindennapi használatra, míg a

„Fejlett takarékosság” beállításai a lehető legcsekélyebb energiafelhasználásra törekednek, a vezetési élmény csorbítása nélkül. Végezetül a Q4 Hybrid kivitelen egy negyedik, exkluzív választás is rendelkezésre áll: ez a rossz tapadási körülményekre optimalizált Q4 üzemmód.

Online kapcsolódás
EV ROUTING: Online navigáció
Az Alfa Romeo úgy tekint a szoftverekre, illetve a kapcsolódásra, mint olyan tényezőkre, amelyek képesek fokozni a márka által mindig is a legfontosabbnak tekintett célt: a vezetési élményt. A MILANO ezért a létező legfejlettebb technológiát alkalmazza, hogy a lehető legmagasabb szintű kényelmet biztosítsa. Az EV Routing a navigációs rendszerbe integrált innovatív, online funkció, amely automatikusan és stresszmentesen szervezi meg a töltési szükségleteket. Az ügyfélnek nincs más dolga, mint megadni választott úti célját. A navigációs rendszer ezt követően automatikusan kiszámolja az út közben szükséges, esetleges töltési megállókat: a funkció több mint 600 ezer töltőponthoz kínál hozzáférést, ami Európa legszélesebb körű töltőhálózatát jelenti.
A forgalom, az akkumulátor és a vezetési stílus valós idejű felügyelete jóvoltából az EV Routing olyan felszabadult vezetési élményt kínál, amelyet nem keserít meg a hatótávolság miatti aggodalom.


Alfa Connect szolgáltatások: online szolgáltatások választéka
Az Alfa Romeo MILANO vezetője rendelkezésére bocsátja az Alfa Connect szolgáltatásokat, amelyek funkciók széles skáláját kínálják, a fejlett fedélzeti online csatlakozástól kezdve a biztonsági és kényelmi rendszerekig. A vezeték nélküli szoftverfrissítési (OTA) technológiának köszönhetően az autó térképei és szoftverei minden pillanatban naprakészek. A fedélzeten töltött időt feledhetetlenné varázsoló funkciók között említést érdemel a My Navigation, amely a célállomások és turisztikailag érdekes úti célok (POI) távoli keresését lehetővé tévő alkalmazások mellett valós idejű tájékoztatást ad a forgalomról, az időjárásról és a traffipaxokról. A My Alfa Connect okostelefonos alkalmazáson keresztül az ügyfelek a „My Remote” funkcióval is kapcsolatot teremthetnek autójukkal. Ez a szolgáltatás többek között lehetővé teszi az autó néhány funkciójának (pl. ajtózárak, világítás) okostelefonról vagy okosóráról történő távvezérlését, a jármű helyzetének megállapítását, valamint bizonyos (sebesség, területi) korlátozások beállítását, amelyek átlépése esetén a rendszer értesítést küld a tulajdonosnak. Az E-Control emellett lehetővé teszi a jármű távolból történő indítását és leállítását, a töltési folyamat ütemezését, illetve szükség esetén a belső tér hűtését vagy fűtését, mielőtt az utasok beszállnának az autóba.


Szintén fontos innováció a Hey Alfa virtuális személyi asszisztens, valamint a ChatGPT mesterséges intelligencia bevezetése: a hangvezérléssel irányítható rendszerek hasznos, diszkrét utastársként segítik a vezetőt az utazások során. Tájékoztatást és tanácsot kérhetünk tőlük, illetve minden egyéb szükségletünkben segítségünkre lesznek.


Milano Elettrica
A sportosság új fogalma.
A MILANO akkumulátoros elektromos változatához az Alfa Romeo új generációs erőforrást választott, amely egy villanymotorból (hibrid szinkronmotorból), valamint egy új akkumulátorból áll. A kiemelkedő teljesítményű, nagy nyomatékú, egyedi hangolású elektromos hajtáslánc révén az új, kompakt sportautó utolérhetetlen vezetési élményt ígér, kategóriaelső menetdinamikával társítva. A kétféle teljesítményszinten: 156 és 240 lóerős kivitelben elérhető új modell kimagasló teljesítményt és magával ragadóan sportos vezethetőséget kínál, mint minden Alfa Romeo.
Az 54 kWh kapacitású akkumulátor kiemelkedő energiasűrűséggel rendelkezik, a névleges és a felhasználható energiatartalom aránya rendkívül magas. A számok nyelvére lefordítva, a 156 lóerős modellváltozat lítium-ion akkumulátora a WLTP norma szerint 410 kilométeres hatótávolságot biztosít, míg városban 590 km a megtehető távolság.
Mi sem lehetne egyszerűbb az új MILANO töltésénél: a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő állomásokon nem egészen 30 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje 10%-ról 80 százalékra emelkedjen.

Milano Ibrida
A villamosított mobilitás élménye, a töltés szükséglete nélkül.
A MILANO Ibrida kivitele kétféle változatban: első- vagy (a későbbiekben) Q4 összkerék-hajtással rendelhető – az utóbbi egyedülálló lehetőség a prémium szegmensben.
A MILANO IBRIDA hajtáslánca egy 136 lóerős, 48V-os Hybrid egység változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT.) A belső égésű motor egy 1,2 literes, háromhengeres, Miller-ciklusú egység, amelynek felülmúlhatatlan megbízhatóságáról változó geometriájú turbófeltöltő gondoskodik. Az elektromos komponens egy 48V-os lítium-ion akkumulátorból és egy 21 kW-os villanymotorból áll. Utóbbit az innovatív hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba építették be, és az inverterrel, valamint a sebességváltó vezérlő egységével összehangolva biztosít maximálisan takarékos üzemet.


A MILANO IBRIDA kifinomult, zökkenőmentes vezetési élményt nyújt; városi üzemben a menetidő több mint 50 százalékában képes tisztán elektromosan haladni. Parkolás, illetve kis sebességű, városi közlekedés esetén kizárólag villanymotorja hajtja, akárcsak országúton, ha 150 km/óránál nem gyorsabban, kis terhelésen haladunk.

Milano Speciale
A piaci bevezetéskor elérhető, csúcskivitelű modellváltozat 

A kizárólag a piaci bevezetés idején elérhető MILANO SPECIALE a sportosság, a technológia és a komfort egyedülálló konfigurációját kínálja, tervezett felszereltsége a legmagasabb az egész modellpalettán.
A külső megjelenés legkarakteresebb jellemzői a „Progresso” embléma, a frissen bevezetett, ám máris ikonikus Arese-piros színű díszítőelemekkel kombinált, sportos matt kidolgozás; valamint a 18 colos „Petali” könnyűfém keréktárcsák. Az utasteret olyan sportos, exkluzív jellemzők teszik különlegessé, mint a „Spiga” műbőr/szövet belső tér; a bőr kormánykerék; vagy az elektromosan mozgatható, masszázsfunkciós vezető oldali ülés. A részletekbe menő, gondos figyelemről olyan elegáns, karakteres megoldások tanúskodnak, mint a nyolcszínű hangulatvilágítás, amely a légbeömlő nyílásokra, a padlókonzolra, valamint az ikonikus kialakítású műszerfalra is kiterjed. A rendkívül gazdag felszereltséget a következő biztonsági tételek teszik teljessé: a MILANO SPECIALE 2. szintű önvezető képességet, online navigációs szolgáltatást, 180 fokos tolatókamerát, kéz nélkül nyitható elektromos csomagtérajtót; valamint közelségi nyitási és zárási technológiával felvértezett kulcs nélküli rendszert kínál alapfelszerelésként.
A MILANO ELETTRICA SPECIALE 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltővel is rendelkezik, így minden helyzetben az elérhető legjobb töltési teljesítményt biztosítja.

Modellválaszték
Az IBRIDA és ELETTRICA modellek háromféle felszereltségi csomaggal biztosítják a legmagasabb szintű TECHNOLÓGIÁT, EXKLUZIVITÁST vagy SPORTOSSÁGOT.
Az Alfa Romeo MILANO felszereltségi stratégiája minden eddiginél egyszerűbbé teszi az ügyfelek számára a modell konfigurálását. A MILANO négyféle hajtáslánccal rendelhető: 136 lóerős IBRIDA, 136 lóerős Q4 IBRIDA, 156 lóerős ELETTRICA, és 240 lóerős ELETTRICA VELOCE. Az ajánlatot három választható csomag teszi teljessé. A Techno a legmagasabb szintű biztonságot, technológiát és funkcionalitást kínálja, a 2. szintű önvezető képességtől kezdve a kéz nélkül nyitható csomagtérajtón és a LED Mátrix fényszórókon át a virtuális asszisztenssel kiegészített, online navigációig.


A Premium kivitel a kényelemre és az exkluzivitásra helyezi a hangsúlyt, a műbőr/szövet kárpitozástól kezdve az elektromosan mozgatható, vezető oldali masszázsülésig; a belső hangulatvilágítástól az alumínium pedálokig és lábtámaszig.
Végezetül a Sport kivitel, amely magától értetődően a lehető legsportosabb verzió Sabelt üléseivel, Alcantara kárpitozásával, és sportos külső stílusjegyeivel.


Az Alfa Romeo MILANO SPECIALE Magyarországon május végétől lesz rendelhető. Az első magyarországi leleplezését 2024 június végére tervezzük. Az első autók várhatóan az ősz folyamán érkeznek meg a hazai piacra.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER