Sportosság és elegancia egyedülálló, exkluzív stílusban. A formák és idomok harmóniája az Alfa Romeo műszaki kiválóságával párosítva nagyteljesítményű, rendkívül sokoldalú járművet hozott létre. Dióhéjban ez annak a Stelviónak a lényege, amely a több mint egy évszázada fennálló márka első szabadidőjárműveként tavaly novemberben, Quadrifoglio sportkiadásban mutatkozott be a Los Angeles-i Autószalonon.
A szupersportos modellváltozat elsöprően pozitív fogadtatása nyomán az Alfa Romeo úgy döntött, egy másik, nem kevésbé merész kiadásban is színre lép a típussal, amelynek minden részlete a maximális vezetési élményről és az első osztályú menetteljesítményekről szól. Ez a Stelvio First Edition, a modell első, exkluzív kiadása, amely már megrendelhető az Alfa Romeo márkakereskedésekben.
Ezen túlmenően egy különösen előnyös pénzügyi ajánlatnak köszönhetően a Stelvio First Edition ügyfelek a világon elsőként vezethetik azt a modellt, amely átírja a kategória szabályait.
Nem véletlenül, hiszen az Alfa Romeo új szabadidőjárműve már nevében is vérpezsdítő vezetési élményt kínál, a középkategóriás szabadidőjárművek körében felülmúlhatatlan komfort és sokoldalúság mellett. A Stelvio a legmagasabban fekvő hegyi hágó Olaszországban; ugyanígy nevezik a rajta áthaladó utat. A több mint hetvenöt hajtűkanyarral tagolt, húsz kilométeres útszakasz a vezetési és turisztikai élmények szinonimája, maga is legendás úti cél. Ha stílusosan, ráadásul családi, baráti társaságban szeretnénk meghódítani ezt a magasban kanyargó utat, egyetlen szabadidőjármű létezik csupán, amely egyesíti önmagában az élmény összes komponensét, a vezethetőségtől az olasz stíluson át a sokoldalúságig: az Alfa Romeo Stelvio. A Stelvio azonban nem csak teljesítményről és vezethetőségről szól: különösen tágas belső tere élvezetes, komfortos utazást biztosít mindenki számára, akármerre vezet is az út.
Az egyedülálló stílus és a hiánytalan alapfelszereltség mellett az exkluzív First Edition magabiztos személyiségének elmaradhatatlan pillére az új, 280 lóerős 2.0 Turbo benzinmotor, amelyet nyolcfokozatú automata sebességváltóval és Q4 összkerékhajtással kínálunk. Az új generációs erőforrás még inkább kiemeli a modell sportos temperamentumát, ami különösen országúton kap főszerepet. Az egyedülálló vezetési élmény még a gyakorlott vezetők számára is páratlan örömöket tartogat: mindössze 5,7 másodperces gyorsulásával (0-100 km/óra) a Stelvio First Edition kategóriájának legdinamikusabb képviselője.
Az izgalmas Stelvio First Edition külső megjelenését olyan vonzó stílus uralja, amely a hagyománytisztelet, a sebesség és a szépség optimális egyensúlyát nyújtja, tökéletesen kifejezésre juttatva a márka több mint egy évszázados történetét. Az összhatást 20 colos könnyűfém keréktárcsák, festett féknyergek, bixenon fényszórók, krómozott ablakkeretek, sötétített hátsó ablakok és az ajtókilincsekbe épített világítás teszi teljessé.
Ugyanez a sportos elegancia érvényesül a kecses, lényegre törő utastérben, amelynek vezetőközpontúságáról a tökéletesen formázott kormánykerék, valamint az ezen elhelyezett motorindító gomb is tanúskodik. Az alumínium váltófülek az alapfelszerelés részét képezik.
A kiváló ergonómiai szempontok szerint tervezett bőrülések fűthetők és motorosan állíthatók. A cockpit átlósan kialakított padlóalagúttal és elegánsan ívelt műszerfallal teremt hívogató vezetői környezetet. A hangulatot valódi fabetétek, a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett, új generációs 3D navigációs rendszer, a műszerfalba integrált, 8,8 colos nagyfelbontású kijelző, valamint a digitális vételre (DAB) is képes hifi rendszer teszi teljessé. A műszerek tökéletes megjelenítését 7 colos színes TFT kijelző segíti.
Az Alfa Romeo Stelvio First Edition az új 2,0 literes, négyhengeres, teljesen alumínium építésű benzinmotorját kapta meg, szénszálas kardántengellyel kiegészítve. A nyolcfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódó motor legnagyobb teljesítménye 280 LE 5250/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 400 Nm 2250/percnél. A MultiAir elektro-hidraulikus szelepvezérlő rendszeren túlmenően a motor olyan különleges technológiákat vonultat fel, mint a kettő-az-egyben turbófeltöltő, vagy a 200 bar nyomáson üzemelő, közvetlen benzinbefecskendezés, amelyek együttesen a teljes üzemi tartományban különösen gyors gázreakciót és kivételesen takarékos működést tesznek lehetővé.
A Stelvio First Edition alapfelszerelésként kínálja a Q4 összkerékhajtási rendszert, amely a nyomatékmegosztást valós időben szabályozva biztosít kiemelkedő teljesítményt, takarékosságot és biztonságot. Az Alfa Romeo új szabadidőjárművének Q4 hajtási rendszere az összkerékhajtás összes eredendő előnyét a hátsókerékhajtású autók által kínált vezetési élménnyel társítja.
A Q4 rendszer felépítését tekintve aktív osztóműből, valamint az Alfa Romeo egyedi műszaki adottságaihoz (pl. nagy nyomatékszintek gyors kezelése) igazodó első differenciálművet tartalmaz, kompakt, kis tömegű felépítéssel. Egy sor paraméter folyamatos ellenőrzésével optimalizálja a nyomatékmegosztást a két tengely között az autó pillanatnyi viselkedésétől, illetve az egyes kerekeknél rendelkezésre álló tapadástól függően.
Normál körülmények között a Q4 rendszerrel szerelt Stelvio First Edition hátsókerék-hajtású autóként viselkedik; a hajtóerő 100 százaléka a hátsó tengelyre jut. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 50 százalékát is képes az első tengelyre átcsoportosítani. Ez a megoldás a tapadás és az ívmeneti iránytartás terén egyaránt kategóriaelső kezelhetőséget eredményez.
A Stelvio First Edition ugyancsak alapfelszereltségként kínálja az olyan új aktív biztonsági rendszereket, mint az integrált fékrendszer, a ráfutásra figyelmeztető rendszer, az autonóm vészfékezés, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Szintén szériatartozék a dinamikus segédvonalakkal kiegészített tolatókamera, az első és hátsó parkolóradar, az elektromos vezérlésű csomagtérajtó, valamint az automata távolsági fény vezérlés.
2.0 GME 280 LE AT AWD MŰSZAKI ADATOK
Sebességváltó Nyolcfokozatú automata
Hengerek száma, elrendezése Soros négyhengeres
Szelepek száma 4
Lökettérfogat (cm3) 1995
Max. teljesítmény (kW) @ 1/perc 206 kW @ 5250
Max. forgatónyomaték Nm @ 1/perc 400 Nm @ 2250
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) 5,7
Végsebesség (km/óra) 230
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS KÁROSANYAG-KIBOCSÁTÁS
Emissziós besorolás Euro 6b
Üzemanyag-fogyasztás – városban (l/100 km) 8,9
Üzemanyag-fogyasztás – országúton (l/100 km) 5,9
Üzemanyag-fogyasztás – vegyes ciklus szerint (l/100 km) 7
CO2-kibocsátás (g/km) 161
TÖMEG- ÉS MÉRETADATOK
Menetkész tömeg, STDA (kg) 1660
Magasság (mm) 1648
Szélesség (mm) 1903 (tükrök nélkül)
Hosszúság (mm) 4687
Tengelytáv (mm) 2818
Csomagtartó (l) 525
Hozzászólások