Kétnapos bemutatón lehetett megismerni a Nissan négy új autóját. A ráncfelvarrott Nissan Juke-ot, az elektromos NV200 teherautót és kombit, az új Pulsar családi autót és az új Nissan X-Trailt.
Ráncfelvarrott új Nissan Juke
A Juke 500 ezer darabos értékesítéssel büszkélkedhet Európában, a B-szegmens legnépszerűbb modellje további érdeme, hogy a vevők 85 %-a új Nissan tulajdonos.
Nagyon ügyesen terelgeti a Nissan a Juke karrierjét, mondván a jó dolgokon nem változtatunk vagy csak keveset, így sorra időnként egy-két fazonigazítást eszközölnek az igen egyedi crossoveres formán vagy egy-egy limitált szériás modellel tartják ébren az érdeklődést.
A mostani változtatások közül a legfeltűnőbbek, hogy megújult az első és hátsó rész, sportos stílusjegyeket pedig további egyedi megjelenésekkel ruháztak fel.
A lökhárítót agresszívebb formával ruházták fel, megvastagították a V alakú hűtőrácsot. A lökhárító alatti betét is robusztusabb lett.
Az első lámpákban kettős intenzitású LED-es nappali világítást helyeztek el, a fényszórókban Xenon izzók és új borítású lencsék vannak. A hátsólámpákon is alakítottak.
A karosszéria színválasztéka három új árnyalattal (Napsárga (metál), Indigó kék (metál) és normál Piros) 10-re nőtt.
Acenta és Tekna felszereltségi szinten elérhető Nissan Design Studio kiegészítő csomagjai, mely segítségével, választható stíluselemekkel kívül és belül is teljesen egyedi igényeihez igazíthatják a vevők az új Juke-jukat.
A beltérre jellemző továbbá, hogy az egyedi színösszeállításon túl a kétkerékmeghajtású modellek esetében 40 %-kal, 365 literre nőtt a csomagtér.
Két új motorral bővült a Juke kínálata.
Megjelent a 1,2 literes 115 lóerős DIG-T turbófeltöltésű spórolósabb motor, illetve a továbbfejlesztett 1,6 literes 190 lóerős DIG-T motor, mely 6 sebességes kéziváltóval vagy 4WD meghajtással Xtronic váltóval vehető meg.
Az 1,2 literes motor valóban spórolósaknak való, 3000-es fordulatszámnál kezd élvezetes lenni. A jól bevált 1,5 literes dízelmotor csak 125 ezer forinttal drágább tőle, igaz alacsonyabb felszereltségi szinten. Acenta, azaz azonos felszereltségben 535.000,-Ft a kis benzinmotor előnye.
A Juke kezdőára 1,6 literes 94 lóerős (140 Nm) benzinmotorral, 5 sebességes kéziváltóval 3.745.000,-Ft.
Nissan Juke árakról és felszereltségekről a linken tájékozódhatnak.
Szórakoztató rendszerét tekintve megkapta a új legújabb generációs NissanConnect rendszert. A tolatókamera képe felülnézeti 360 fokos képet is ad az autóról.
Biztonság tekintetében a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsot. Érdekes módon, míg az X-Trail stabilan volt vezethető kanyarokban, illetve amikor kellett a menetstabilizáló rendszer tette a dolgát, addig a Juke-ban kicsit megtréfált minket, mert úgy döntött még nem avatkozik be, míg mi úgy láttuk tennie kéne. Többen nem szeretik, ha az autók biztonsági rendszere hamar közbeavatkozik, véleményünk szerint, a Juke-nál egy kicsit szigorúbbra kéne állítani.
Az új, nyitható üvegtető opcióban érhető el Acenta felszereltségi szinttől.
Új Nissan X-Trail
A 2013-as Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a harmadik generációs Nissan X-Trail. A Renault-Nissan Alliance új padlólemezére épült, az autó bár 5 mm-rel alacsonyabb, de 17 mm-rel hosszabb, 30 mm-rel szélesebb lett elődjénél, 76 mm-rel nagyobb lett a tengelytáv és szélesebb a nyomtáv, így tágasabb belső teret tudtak kialakítani. Szabad magassága nem változott; 210 mm.
A X-Trailre továbbra is jellemzőek a crossoveres jegyek, nagy kerékívek.
Karosszériája szilárdabb de mégis könnyebb lett 90 kg-mal. Míg a karosszéria 49 százalékban ultra nagyszilárdságú acélból készült, a csomagtérajtónál műanyagot alkalmaztak.
Az autó vonalait érdekes fényfonalakkal ábrázolt kép mutatja jól. Az első lámpák LED fényszórókat kaptak, a hátulra a bumeráng alakú lámpatestek kerültek.
A kormány mögötti két fő műszer között a vezetéstámogató rendszer öt hüvelykes kijelzője kapott helyet, mely valóban nagyon hasznos, de megjelenésében is kellemes. Jó a színösszeállítása és nem utolsó sorban az információk tömkelege, melyek beállításai közül válogathatunk. A középkonzolon a héthüvelykes kijelzőn a legújabb NissanConnect rendszer található okostelefon-csatlakoztatási lehetőséggel, alatta szellőzés kezelőszerve.
A beltérben többféle csúcsminőségű anyagot használtak, a kartámaszokat az általánostól nyolcszor vastagabbra párnázták. Díszítőelemként króm és lakk fekete betétek találhatóak, illetve eltérő színű cérnával varrt bőrkárpitozás.
Opcionálisan harmadik üléssor is rendelhető. Nézőtérszerű az üléskialakítás, azaz a második és a harmadik sor üléseit az előző üléseknél magasabbra szerelik, hogy minden utas jól kiláthasson. Az új X-Trail ülései sínen csúsztathatók és dönthetők, az utas- és csomagter hasznosabban variálható. A harmadik üléssor kettős lehajtási funkcióval bír, az ülések lehajtásával teljesen sík csomagtér alakítható ki. Újratervezték az első üléseket, melyek kényelmesebbek és jobb támasztékot adnak a gerincnek. Egy szó mint száz, az új X-Trailben igen kényelmes utazni, ülései jól beállíthatóak.
Nézzék meg a 183 centis kollégát a hátsó ülésen.
A Csomagtér térfogata 550 liter, amely az ülések lehajtásával 1982 literesre bővíthető. Az első utasülés lehajtásával pedig 2,6 méter hosszú tárgyat is szállíthatunk. A második üléssor 40-60 arányban hajtható le.
A csomagtérben 5 üléses verziónál multifunkciós karakuri csomagtértálcákat találunk, melyekkel kilencféle elrendezésben és rekeszkiosztásban oszthatjuk meg a rakteret.
Az elektromos csomagtérnyitás opcióban elérhető, legmagasabb, Tekna felszereltségben szériatartozék.
Elektromos első részében nyitható napfénytető Acenta középső felszereltségben opcióban, legmagasabb Tekna felszereltségben szériatartozék.
Motor, váltók, meghajtás
Az X-Trailt 130 lóerős 1,6 dCi dízelmotorral kínálják hatfokozatú kézi-, illetve egy új XTronic CVT automata váltóval 2 WD meghajtással. A 4 WD meghajtású kéziváltóval szerelt.
Várhatóan 2015-től jelenik meg a 163 lóerős 1,6 DIG-T benzinmotoros változat 2 WD meghajtással.
4x4
A 4 WD változatban a Nissan All Mode 4x4-i elektronikus négykerék meghajtású rendszer dolgozik. A középkonzolon található forgókapcsolóval 2WD, automata és 4 WD meghajtás között választhatunk. Automata üzemmódban 80 km/h alatti sebességnél a rendszer szükség szerint osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között. Nehezebb útviszonyoknál Lock üzemmódban biztosítja az állandó négykerék meghajtást.
A Nissan Menetdinamikai rendszer az aktív futóműszabályozással, aktív motorfékkel és aktív nyomvonal szabályozással ügyel az autó menetstabilitására.
Összességében elmondható, hogy az új X-Trailben nagyon kényelmes utazni, rendkívül jól lehet pakolni, illetve a csomagjaink elrendezését variálni. Prémium alkalmazásokat érhetünk el – pénztárcánk szerint. Kellemesen gyorsul, jó, stabil az úttartása, nem dülöngél a kasztni, élvezetes volt a szerpentineken a vezetése. Nehezebb terepen nem próbáltuk, de sima 2 WD-vel megoldott meredek kapaszkodót, illetve lejtőt földes-kavicsos erdei úton.
Új Nissan X-Trail Árak:
Az X-Trail háromféle felszereltségben kapható: Visia, Acenta, Tekna.
Akciós bevezető ár 6.990.000,-Ft Visia felszereltség, 2WD kéziváltó.
További árak és árlista letöltés.
Biztonság
Az EuroNCAP 2014-es töréstesztjén 5 csillagos eredményt ért el az X-Trail.
Az ABS, EBD, ESP, elektromos fékasszisztens, visszagurulásgátló, aktív nyomvonalszabályozás és menetszabályozás alapfelszereltség. Csakúgy, mint a vezető- és utasoldali, oldal- és függönylégzsákok, utasoldali légzsák kikapcsolás, első biztonsági övek magasságállítással, övfeszítővel és överő határolóval, minden üléssorban biztonsági öv bekapcsolására való figyelmeztetés, hátsó fejtámlák, Isofix gyerekülés rögzítési pontok a második üléssor két szélén, gyerek biztonsági zár a hátsó ajtóknál, s a keréknyomás ellenőrző rendszer.
A Nissan Aktív Biztonsági Pajzs Tekna felszereltségnél alapfelszereltség, azonban alacsonyabb szinteken is elérhetők bizonyos szintjei opcióban, úgynevezett biztonsági csomagokban, így például már Visia felszereltségnél kaphatunk automata vészfékező rendszert, sávelhagyásra való figyelmeztetést, közúti jelzésekre való figyelmeztetést és automata távolsági fényszóró kapcsolást.
Az Aktív Biztonsági Pajzs tartalmazza a:
Vészfékezési asszisztenst, mely először hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, majd, ha az nem avatkozik közbe aktív fékezéssel előzi meg a ráfutásos balesetet a rendszer.
Az Éberségfigyelő rendszer figyelmeztet a kijelzőn, ha úgy érzékeli – a vezetési stílust folyamatosan figyelve -, hogy a vezető elfáradt.
A Közúti jelzések felismerése rendszer megjeleníti a sebességkorlátozó táblákat.
A Sávelhagyásra figyelmeztető jelzés védi a sofőrt az akaratlan sávból való kitéréstől.
A Holttérfigyelő rendszer jelzi a holttérben lévő járműveket, indexelés esetén, pedig hangjelzést is ad.
A Mozgó tárgyak észlelése parkoláskor hasznos, 360 fokos madártávlati képet ad, s ha a jármű közvetlen közelében mozgó tárgyat érzékel nem csak kiemeli a veszélyforrást, de hangjelzéssel is figyelmeztet.
Nissan Pulsar és e-NV200 a következő oldalon
Hozzászólások