Címkék: Micra | Nissan | teszt

2014. május 08. csütörtök, 15:46

 

A Micra negyedik generációja 2010-ben jelent meg. 2013-ban egy frissítésen esett át, mely megjelenést a Nissan mégis új Micrának nevezte átdolgozottsági mértéke miatt. Hazai bemutatója októberben volt. Jelen tesztautónk ebből a szériából való.

Új Nissan Micra
Képgaléria
Új Nissan Micra
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Kis Micra történelem számokban:
Első generáció K10 1982-1992
Második generáció K11 1992-2002
Harmadik generáció K12 2002-2010
Negyedik generáció K13 2010-

A negyedik generációs Micra megjelenése után 2011-ben egy új 1,2 literes háromhengeres motort kapott, 72 kW (98 LE) teljesítményű, 12 szelepes, közvetlen befecskendezésű, feltöltött benzinmotor (DIG-S)

Az utolsó generációs Micráról a Csajok a napos oldalon címmel írtunk.. Miért evvel a címel? Mert ez a kisautó az akkori fehér belsőjével és napfénytetejével valóban egy boldog, vidám női tulajdonost vetített elénk. Annak az autónak a kis szíve még a régi 3 hengeres 1,2  literes, 80 LE (59 kW) motor volt.
Ezt azért tartjuk fontosnak megjegyezni, hogy az autó avval is képes volt örömszerzésre, s ennek majd az árak felsorolásakor lesz jelentősége.


A frissítés 2013-ban érkezett meg, az átdolgozott modell a negyedik generációs K13 városi autón alapul, hazai bemutatóját októberben tartották egy rendhagyó játékos „rally” keretében.

Miben lett frissebb? Nézzék meg képekben:


















































Az autó elején látszik leginkább az átdolgozás. Harmonizálták a hűtőrácsot a többi modellhez, a Nissan embléma is megkapta a króm V alakot. A ködlámpák a szélre kerültek és hangsúlyosabb kinézetet kaptak. Megújult a hátsó lökhárító is. A rendszámtábla alá pedig egy csinos kis csíkot húztak. A 10 választható szín mellé megjelent egy gyöngyházfényű Pacific Blue és egy metálfényű Platinum Sage.
A tetején ék alakú törésvonalak húzódnak hátrafelé.




Beltér
A műszerfalon, a középkonzolon a legszembetűnőbb a változás. A szellőzőnyílások négyszögletesek lettek. USB és AUX kacsolódási lehetőségeket is kiépítettek. A komfort csomagban Acenta felszereltségben 300 ezer forintért elérhető a Bluetooth kapcsolódási lehetőséggel és manuális légkondícióval együtt. További szinteken mindezek az alapfelszereltség része.

A NissanConnect navigációs rendszer képernyője 5 hüvelykesről, 5,8 hüvelykesre nőtt, a kezelőszervei krómozottak lettek. A navigációs csomag Acenta felszereltségtől érhető el 175 ezer forintért, Teknában alapfelszereltség.




Csomagtér mérete 265 liter. Szélessége 99 cm, hossza 55,5 cm. A hátsó ülések lehajtásakor az ülésperem magassága 17,5 cm, hátsó támla hossza az ülés tetejéig 54 cm, a középkonzol végéig 24 cm még a hely. A 60/40 arányban osztottan dönthető hátsó üléstámlákat a középső szinttől kínálják.

A hátsó ülőlap teljes szélessége 120 cm. A két szélső ülőhelyé 46 cm, a középsőé 28 cm. 168 cm magas vezetőhöz állított első ülésnél az első ülés háttámlája és a hátsó ülőlap között mért hely 27 cm.


Italosflakon tárolási lehetőségeket az első ajtókon, a váltó előtt 2 darabot, és egyet hátul a középkonzol végén találunk. Az első pohártartók előtt kis praktikus tárolórekesz van, ahonnan kényelmesen csatlakoztathatjuk telefonunkat vagy MP3 lejátszónkat a kesztyűtartó feletti rekesz mellett balra elhelyezett aljzatokhoz.



Az első elektromos ablakemelők minden szinten alapfelszereltség, hátul manuális. A magasságában állítható vezetőülés és a könyöktámasz elöl középső felszereltségi szinttől alapfelszerelés.

A vezetőülésbe beülve az ajtón lévő könyöklő kicsit lehetne közelebb és fentebb, de mindenképpen jó lenne, ha a kemény műanyagot valami kis szivacsos borítás puhítaná meg.
Az ülésen lévő könyöklő kicsit keskeny. A kormány magasságában állítható, mélységében nem.

A Micra kezelőszervei kiválóan elérhetőek és logikusan egyszerű működtetni bármely funkciót. Vezetése lehet akár gokartos érzetű, a kis motort lehet pörgetni (a régit is). Az új motorral a gyorsulása 0-100 11,3 másodperc 100 km/h-ra, míg a régié 13,7 másodperc volt. 9,3 m fordulókör átmérőjének köszönhetően könnyű vele manőverezni. Gyári 5,2 liter/100 km átlagfogyasztással szemben a tesztfogyasztás 5,8 literre jött ki, átlagtól kicsit sportosabb vezetési stílussal.




A Micrát jelenleg kétféle 1,2 literes benzinmotorral árulják; az egyik a kisebb teljesítményű (59 kW) 80 lóerős motor, a másik a (72 kW) 98 lóerős, melyek mind kézi, mind pedig automata váltóval is elérhetőek.
A két motor között 790.000,-Ft a különbség. Vegyes fogyasztásban gyári adat szerint 0,7 literrel kevesebb 100 km-en a DIG-S-é. Gyorsulásban 11,3 másodperccel 0-100 km/h-ára az új motor jobb a réginél 2,4 másodperccel.
Automata váltóért 620.000,-Ft-tal kell többet fizetni a régi motornál, a DIG-S-nél 720.000,-Ft-ot, viszont ott már a középső, Acenta felszereléssel együtt kapjuk meg.




Árak, felszereltségi szintek
A Nissan Micra felszereltségi szintjei a már megszokott Acenta, Visia és a legteljesebb Tekna.
A Micra kedvezményes alapára a régi motorral és 5 sebességes kézi váltóval 2.699.000,-Ft. Komfort csomagért 300.000,-Ft-ot kell fizetnünk (manuális légkondi, CD-s rádió, Bluetooth és USB kapcsolódási lehetőség). Tehát 3 millió forintért megkaphatunk egy ügyes kis városi autót alap kényelmi funkciókkal.
Bár az Acenta azaz a középső felszereltség 3.299.000,-Ft, azaz 300 ezer forinttal drágább a Visia + Komfort csomaghoz képes, mely abban alapfelszerelség, viszont ettől a szinttől rendelhető meg a navigációs Nissan Connect csomag 175.000,-Ft-ért, a parkoláscsomag 90.000,-Ft-ért vagy az Auto AC csomag automata légkondival, esőérzékelős ablaktörlő és az Automata fényszóróvezérlés tartozik ide.
Tekna legmagasabb felszereltségben mindezek az alapfelszereltség része itt napfénytetőt rendelhetünk pluszban 170.000,-Ft-ért az autó 3.859.000,-Ft árán túl.

Újdonság a pluszban rendelhető külső és/vagy belső testreszabási lehetőség, ahol plusz krómelemekkel díszíthetjük autónkat.


Biztonság tekintetében minden lehetőség (légzsákok, biztonsági öv bekapcsolására való figyelmeztető jelzés, Isofix gyerekülés rögzítési pontok, gyerekzárak, ESP, ABS, fékasszisztens) szériatartozék. Fejtámlákat minden üléshez a középső felszereltségben kapunk. Alapfelszereltség az elektromos ablakemelő a szervokormány és a távirányítású központi zár. Tempomatot és manuális klímaberendezést Acenta felszereltségtől elérhető.

A Micrát 2010-ben törte össze utoljára az EuroNCAP 4 csillagos törésteszt eredménnyel. Felnőttvédelemre 84 %-ot, gyerekutas védelemre 79 %-ot kapott, amelyek rontották a teszteredményt a gyalogosvédelem 58 %-a, illetve az autó védelmi rendszere 57 %.







Nissan Micra 1,2 DIG-S teszt
Új Nissan Micra árak felszereltségek, műszaki adatok
Lámpák, belső világítás





 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER