Címkék: Nissan | Nissan Navara | terepjáró

2015. október 23. péntek, 19:20

 

A harmadik generációs Nissan Navara debütálása az európai nagyközönség számára az idei Frankfurti Autószalonon volt, most második lépésben Lengyelországban bemutatták a szakújságíróknak, a piacra 2016 január vége, február elején érkezik. Az új Navara a munkaautó tulajdonságait megtartva, de tetszetősebb külsővel és modern, kényelmesebb belsővel jelenik meg.

 

Nissan NP300 Navara
Képgaléria
Nissan NP300 Navara
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

 

A prezentáció során Horváth Gergő a Nissan PR & Marketing Managere kiemelte, a Nissan NP300 Navara fejlesztésekor különös hangsúlyt fektettek a csinosabb crossoveres kinézet elérésére, illetve ugyanígy a beltér kialakításakor is ez volt a fő szempont, a kényelem javítása mellett, összekötve a komoly teherbírású és teljesítményű jármű elvárásokat a szép kiállású és belső kényelemmel esztétikummal bíró, modern innovációkat tartalmazó autó igényekkel szemben. Tulajdonképpen a Nissan egy multifunkciós pickup előállítására törekedett, amely mind munkában vagy szabadidős tevékenységkor, mind pedig tulajdonosának városi társasági megjelenésekor megállja a helyét.
Az, hogy mindez sikerült-e a Nissannak a kinézetet tekintve önök ítélhetik meg a fényképek alapján.
A vállalat ezen sokoldalú autó megjelenésével 25 %-os értékesítési növekedést remél.







Tudták? A Nissan első pick-upja 1935-ben készült. Az új Navara a kishaszonjárművük 12. generációja, az NP 300 jelentése pedig; az N a Nissan a P a pickup a 3-assal kezdődő szám pedig a harmadik generációt jelöli. Az európai piac igényeire szabott autót Barcelonában gyártják.

Az új Navara hossza 3,4 cm-t növekedett így most 5,330 m, a tengelytáv viszont 5 cm kevesebb lett, 3,150 m, a hasmagasság 22,3 cm, 5 mm csökkenve elődjétől. A magasság megmaradt 1,795 m, a szélesség viszont nőtt, 1,850 m.
A fenti szempontokra figyelemmel króm díszítéseket kapott az autó; a hűtőmaszknál, a tükörházaknál, illetve a tetősíneknél, továbbá oldalsó fellépővel is felszerelik. LED-es a nappali menetfény, illetve a Nissan V alakú jellegzetes hűtőrácsát is megkapta az új modell. A gumikat 18 collos könnyűfém keréktárcsákra teszik.
A két modellváltozat a King Cab és a duplafülkés Double Cab eddigi külső színekhez 2 új érkezett, a Szavanna sárga és a Sötétbarna. A Double Cab változat platója a korábbi generációhoz képest 67 mm-rel hosszabb, és így a maga 1578 mm-ével a kategória leghosszabbja. A King Cab platója 1788 mm hosszúságú. A pick-up vontatási kapacitása 3,5 tonna, teherbírása 1 tonna.


Belterének tervezésekor személyautós belső környezet kialakítására törekedtek. A műszerfalat teljesen átdolgozták Felszereltségi lehetőségeit tekintve pedig megkapta a Nissan Connect rendszert, kétzónás automata klímát, 360 fokos parkolókamerát, és az I-key Intelligens kulcsot. A műszerfal tetejére is kialakítottak 12 Voltos csatlakozóhelyet. A deréktámaszos első ülések kialakításához NASA technológiákat használtak fel. A kormány magasságában állítható, mélységében ugyan nem, de így is kényelmes üléspozíciót lehet találni.










Motor
A 2,3 dCi motor is új, 4. generációs. Két (118 és 140 kW) teljesítményváltozatban elérhető, az erősebb ikerturbós technológiát alkalmaz, mellyel fogyasztása 6,4 liter és CO2 kibocsájtása is kevesebb, előbbihez képest akár 24 %-kal takarékosabb lehet.
A 6 sebességfokozatú kéziváltóval szerelt 118 kW-os motort lehet 2WD és 4WD meghajtással is rendelni, az erősebbik összekerékhajtású, s 7 sebességes automata váltóval is rendelhető.




A duplafülkés (Double Cab) változat 5 lengőkaros felfüggesztést kapott, amely az utazási kényelmet is javította, a korábbi laprugós felfüggesztéshez képest pedig 20 kilogrammal könnyebb.

A King Cab modellben a korábbi generáció laprugós felfüggesztésének jelentősen átdolgozott változata kapott helyet. Az új, tengely feletti laprugók a korábbi, tengely alatti elhelyezésű rugókhoz képest 7 kg-mal könnyebbek, továbbá 3,1 százalékkal javítják a King Cab változat hátsó kerekeinek terepszögét, valamint jelentősen csökkentik a menetzajt is.

Vezetést segítő rendszerek közül megjelent az automata vészfékező rendszer, a hegy- és lejtmenetvezérlés (HDC) és visszagurulás-gátló (HSA).


Az off-road pálya talaja folyó melletti homokos föld volt, az autók téligumikon jártak, 4LO módban mentek végig, nagy sárban és emelkedő-kaptatón is jól teljesítettek.
A terepjáró képességeket a műszaki adatok között találják, mely a lap alján letölthető.









Az új Navara 4 felszereltségben lesz kapható: Tekna Acenta N-Connecta, Visia és 125 féle kiegészítő rendelhető hozzá. Újdonság a csúsztatható tálca, amelyet kihúzva lehet megpakolni a platót, majd a görgőkön könnyen becsúsztatható. Az autó új keménytetőt is kapott.

A Nissan a Navarára is 5 év vagy 160 ezer km garanciát ad.

Műszaki adatok és terepjáróképesség letöltés






 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER