Tévedés ne essék a Juke nem terepjáró „csak” egy kis crossover. Tehát nem lesz belőle somogybabodi dagonyázó fanatikusok konkurens gépe. Pocsolyás homokos úton, viszont mókás vaddisznó. Agyagba ne menj be vele!
Tehát egyedi vaddisznó autójából mindenkori gazdája magasságállítható vezető üléséből szépen rálát a forgalomra. Nálunk nem átallott egy ugyanolyan színű X5-öst is bosszantani előtte haladva, - tekintve harcijármű felmenőire.
Fiatalabb tulajdonosok bártan bevállalhatnak vele egy kis vadkempingezést (mocsarat, agyagot kerülni!). Akik pedig ebből kinőttek egyedi, érdekes kinézete, tágas belseje, erős motorja, kényelmes és kényeztető funkciói miatt fogják választani.
Akkor szálljunk is be kis crossoverünkbe. A belső világa megintcsak hangulatos, érdekes, egyedi. A mi autónk színösszeállítása a külső bordó karosszériához belül sötétszürke-bordó plüss-szerű kárpit és piros műanyag borítások dukáltak. A kárpit érintése jó érzés, az ülés kemény annyira, hogy tartson, de kényelmes. Az ülésmagasság állítható.
A kormány és a váltógomb bőrözött, a szoknya műbőr. Fogásuk kényelmes és kellemes.
A kormányon a rádió, a telefon és a tempomat gombjai találhatóak. Logikus, jól működőek.
A középkonzolon a navigáció, rádió és computer kijelzője.
Hopp navigáció. Érintőképernyős, ez nagyon jó! Viszont a nénit nehézkes elhallgattatni, mivel a voice gombot nyomogatva nem kikapcsol a hang, hanem ismétel :) Ezt jó lenne logikusabbra és képernyőn elérhetőre átírni.
Tehát a kijelző alatt a klímaszabályozás, szép kék-piros fényekkel. A befuvókákat lehet úgy állítani, hogy ne érje az embert!
Alatta kis elmozdulásgátlós műanyag tárolópad. Majd a pontosan kapcsolható 6 fokozatú kézi váltó.
Kézifék, könyöklő, pohártartók.
Na ez így egykupacban. A könyöklő kényelmes, azonban így az alatta lévő kézifékkar nehezen hozzáférhető, pedig ez lejtőn kéne néha. Előre húzva, pedig az egyik üveget vagy poharat biztosan lefejezi.
A hátsó ülések rendben vannak. Van lábtér. Szépek, kényelmesek.
A csomagtartó 251 literes. Nagy, elégséges és nem mély, tehát kényelmesen pakolható. A hátsó ajtó belső füllel húzható le.
A hátsó ajtón a kilincs nem a karosszérián, hanem az ablak mögött van, annyira azért nem rejtett. Ismerős gyerekes nehezményezte, hogy kisebb gyerek nem éri fel, illetve nehéz oldalra húznia, pedig szerinte az praktikus, hogy amíg a család a csomagolás lázában ég, a gyerek megoldja a beülést.
Szerintünk egy gyerek, még ha kicsi is, meg fogja oldani, ha meg nagyon kicsi, lehet jobb, ha nem éri el.
A hátsó és a csomagtér ablakok sötétítettek, azonban az autó így sem sötét, mert a tetőkárpit világosszürke.
Szerették még az ismerős népek a Juke elefántfül méretű külső tükreit.
Juke-ot vezetni jó!
Jó a városban. 190 lóerős turbós motorjával szépen tolakszik előre (a kormányszervó könnyű és/de jól beállított). Majd letévedtünk egy köves-gödrös földútra, de nagyon keményen rázott, míg ki nem kapcsoltuk a menetstabilizátort, s akkor láss csodát az autó összeállt, és egyben kezdett elmozdulni. Ekkor kezdtek hívni a pocsolyák, amelyeken ellenkezés és kipörgés nélkül teljesített.
Megismételjük, nem folyó, nem agyag és nem mocsár!
Ezek a kis sáros erdei-mezei utak viszont jó mulatságnak bizonyultak, így rendesen össze is sároztuk a tesztautót, mert Juke-ot sározni (is) jó!
A Juke 5 csillagot ért el az EuroNCAP töréstesztjén
87 százalékos eredményt ért el felnőtt utasvédelem terén és 81 százalékot gyermek utasvédelemben. Az utascella frontális ütközésnél tapasztalt szilárdsága nagymértékben hozzájárult a Juke eredményeihez, hasonlóképp a gyermekek gázolására kialakított védelem. Minden Juke modell alapfelszereltségi szinten tartalmaz ESP-t és 6 darab légzsákot.
A Tekna felszereltséghez tolatókamera jár.
Nissan Juke 1,6 Tekna teszt
Juke ára, műszaki és technikai adatai
Hozzászólások