2013. október 28. hétfő, 10:23

 

A 2012-es Párizsi Autószalonon debütált DS3 Cabrio. A magyar közönségnek a 2013-as Tuning Show-n mutatkozott be (2013. március 22.) Brutális bátyja a Citroen DS3 Cabrio Racing idén Goodwoodban jelent meg. Hivatalos premierjét az idei 65. Frankfurti Autószalonon tartotta. Az autót a korábbi Racing változatoknál megszokott 200 lóerős 1,6 literes benzinmotor hajtja.

Citroen DS3 Cabrio teszt
Képgaléria
Citroen DS3 Cabrio teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Citroen DS3 Cabrio THP 155 teszt
Árak, Műszaki adatok
Éjszakai fények

Zárt tetővel is feltűnően csinos autó a Citroen DS3, kabrió kivitelében – még akkor is, ha nem igazi kabrió, hanem inkább egy kinyitható napfénytetős gépjármű – a szabad levegőn való autózást is élvezhetjük, fejünket süti a nap, s ez az érzés jó. A kinyitható tetőért 800.000,-Ft-tal fizetünk többet az autóért, a DS3 alapváltozatához képest. Aki Citroen DS3 vásárlásán gondolkozik, - és megteheti -, vegye meg inkább a nyitott verziót, öröme lesz benne.

citroen-ds3-cabrio


Általános megjelenése tekintetében megkapta a DS3 különleges stíluselemeit és egyedi kialakítási lehetőségeit; többféle színezés variáció, egyedi felnik, kárpitok, műszerfalbetétek variálhatóságát. Míg a jellegzetes dizájnért nem kell külön fizetnünk, a LED-es nappali fényért és a 3D LED hátsó lámpákért már igen.
A vászontetőt háromféle – fekete, Infini kék és DS monogramme mintás – változatban kínálják. A tető színére színezték az oldalsó karosszérialemezek felső részét és a hátsó spoilert.

Igazi ámulatba akkor kerül az ember, ha kinyitja az autó ajtaját, ugyanis ekkor lehet az autók nem hivatalos rendszertanának ékszerdoboz ágát megállapítani, mely az utóbbi időben született és kategóriától független. Ezen csinosítások árait azonban az opciós lapot böngészve találjuk meg kárpitozások, műszerfalbetétek, felni kulcsszavak körül. A műszerfalbetétek tartoznak az olcsóbb extrák közé 25.000,-Ft-os árukkal. Az "Akinen" fekete szövet és Alcantara kárpitozás, sportülésekkel, alumíniumbevonatú pedálokkal, lábtámasz csoportosulás ára 290.000,-Ft. A bőrkárpitozás - igaz már ülésfűtéssel - a 2. szinttől elérhető 330.000,-Ft ellenében, legmagasabb szinten 250.000,-Ft-ért. A különlegesebb keréktárcsákért 70-80 ezer forintot fizetünk. Tehát, ha ékszerdoboz környezetben akarunk utazni, akkor még áldoznunk kell rá a kabrió áron felül.
A mi tesztautónk a legmagasabb szinten felszerelt Infini kék berakásokkal és bőrkárpitozással érkezett. Íme, a látvány a következő:

citroen-ds3-kabrio-utaster


citroen-ds3-kabrio-muszerfal


A sportülések kényelmesek, jó tartásúak, nagyobb üleppel rendelkezőknek viszont szűk lehet. Előttünk a műszerfalon krómdíszítéses kijelzők sorakoznak. Navigációt, manuális klímát opcióban kapunk. A rádió gyújtást ráadva működik, azonban, ha az autónkat letéve bezárjuk lekapcsol minden világítást, az égve felejtett olvasólámpákat is.
Hátulra beülni az elő ülések előrehajtásakor, könnyítve lehet, azaz az ülés előregurul, mindeközben azonban megjegyzi a beállított üléspozíciót, s ide tér vissza. 170 centinél nagyobb ember inkább az első ülésen foglaljon helyet. A hátsó ülés szélessége 121 cm, ülőlap hossza 48 cm, az ülőlaptól az első ülésig, - melyet 170 cm magas emberre - állítottunk 24 cm rés van. Az italtartó résekbe fél literes palackokat tudunk elhelyezni.

citroen-ds3-kabrio-hatso-ulesek


citroen-ds3-kabrio-hatso-labter


A csomagtérajtó a karosszériához képest felfelé párhuzamosan nyitódik. A gombot megnyomva a vászontető teljesen nyitott állapotakor először a vászontetőt húzza fel egy fokozatot, majd a csomagtérfedél nyitódik.

citroen-ds3-cabrio-csomagtarto


Bár a csomagtér 245 literes, a nyílása elég szűknek bizonyul ki-, és bepakoláskor. A nyílás méretei 27 cm magas, 71 cm széles, a két zárókampó között 66 cm. A raktér belül alul mérve 1 m széles 60 cm hosszú és 95 cm magas.




A DS3 kabriót 3 benzines (VTi 82, VTi 120, THP 155) és 1 e-HD-i 90 FAP dízelmotorral árulják kizárólag kéziváltóval. A mi 156 lovas tesztautónk nagyon alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokon 7,4 másodperc éri el a 100 km/h-ás sebességet. Vezetni egyáltalán nem gokartos érzés a különlegesen szép beltere miatt. A kemény futómű miatt nem érdemes földútra tévedni. Kormányzása jó, váltója pontos. A vászontető elektromosan nyitható 120 km/h sebességig. Ha teljesen lehúzzuk hátrafelé nem látunk semmit a belső tükörből, azonban tökéletesen megfelelő az utolsó előtti nyitásig.

citroen-ds3-kabrio

Az Euro NCAP a DS3-at 2009-ben törte össze, 5 csillagos teszteredménnyel.
A DS3 Cabrio a franciaországi Poissyban készül, 2013 elején kerül forgalomba, és kezdettől kapható lesz egy mindössze 99 g/km CO2-kibocsátású változata is. A DS3 Cabriot a Mini és a Fiat 500 Cabrio konkurenciájának szánják. Az árazása extrákkal növelve inkább a Minihez tart, mint a Fiathoz.

Citroen DS3 Cabrio THP 155 teszt
Árak, Műszaki adatok
Éjszakai fények



 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER