Címkék: Citroen Berlingo | család | családi autó | kutya | új generáció

2018. október 22. hétfő, 18:31

 

A Citroën gyorsan forgalomba állította itthon a legfrissebb, immár harmadik generációs Berlingot. Az újdonság a családok kedvence lehet, mert mindenhol jól teljesít.

 

A Citroën nagyot robbantott azzal, hogy 1996-ban kitalálta a Berlingot, mert ezzel a különleges járművel kategóriát is alkotott. Magyarul jól hangzó nevet még nem találtak az angolban általában MPV-nek, azaz többcélú használatú járműnek is nevezett autónak. Francia területen a moduláris autó elnevezés fut.
A típus sikerét nem csak a gyár sajtósai, hanem a számok is alátámasztják: eddig a személyautós verziókból 1,7 millió darab kelt el, ha hozzá vesszük a haszonjárműveket, akkor a gyártási darabszámok már 3,3 milliónál járnak.
Aki azt hiszi, hogy a kifutó modell már a "kutyának" sem kellett, az téved. 2017-ben, 17 országban vezette a Citroën eladásokat... Ez is alátámasztja, hogy a nagy szabadidő-autó láz nem törte derékba a típus karrierjét. Sőt, de erről később.



A technika és méretek

Az újdonság első körben a személyautós verzióban áll a hazai vevők rendelkezésére, a haszongépjármű kivitel kicsit később, decembertől lesz elérhető. Az új Berlingo egy hibrid padlólemezre épül, amelynek az első része a PSA csoport legnagyobb, EMP2-es típusának az elejét kapta meg. Így megérkezett a korszerű futómű és a vezetési segédek sora. Ehhez csatlakozott a bevált padlólemez, amely a széles kerékjárati ívekkel rendelkezik, hogy a térrel, terhelhetőséggel ne legyen gond.  Ennek köszönhetően megmaradt a két kivitele a karosszériának, az M-el jelölt verzió 4,4 méter hosszú, amiben 2,75 méteres tárgyak szállíthatók belül. Az XL már 4,75 méteres, itt már 2,97 méteres létra is elfér az utastérben, a trükk mindkét verziónál, hogy a jobb első ülés háttámlája lehajtható.
Mindkét autó 185 cm széles és 181 centi magas, a külső méretekből és a dobozos kialakításból következik, hogy a tér belül óriási. Megjegyzendő, hogy a vezetőülésnél túlságosan is mert egy 170 cm-es embernek már nehezebb elérni az ajtón lévő könyöklőt, így nem olyan kényelmes neki a vezetés közbeni üléshelyzet.
A kisebb verziónál a csomagtér száz literrel nagyobb az előd modellnél, így már 750 literes teret kínál. Az XL kivitel 1050 litert kínál alapból, ami az ülésdöntésekkel tovább turbózható.
A három, különálló hátsó üléssel rendelkező autó hátsó sora tizenhárom centit mozgatható, evvel az alapból is nagy lábtér tovább növelhető. A hétüléses kivitel, mindkét változatnál kérhető.



Tárolóhelyek

Az új Berlingo nem csak ezen a téren múlta felül az elődjét, hanem abban is, hogy az utasterének a pakolhatósága még jobbá vált. A fülkében huszonnyolc különféle rekeszben lehet a tárgyakat keresni... A kesztyűtartó kétrészes, a légzsák megszokott helyén található egy hűthető tér, ez kiváló az üdítős palacknak.
A hátsó ülések lábterébe rejtett "csempész" rekeszek is megmaradtak. A számok nyelvére lefordítva, a 28 rekesz, 186 liternyi teret rejt.
A fülke nagyságát csak érzetre javítja a több részes napfénytető, az oldal üvegekkel együtt 6,4 négyzetméter az autó üvegfelülete. Magas embereknek nincs gondjuk a fejtérrel, az átlagos méretű utas akár cilinderben vagy hosszú varázsló kalapban is elfér.



Motorok

Az új első padlólemeznek köszönhetően a friss motorokat könnyedén lehetett a nagy testbe építeni. A márka kínálatába tökéletesen illeszkedő orrban, gyakorlatilag elvesznek a motorok. Az erőmű felső része és a motorháztető között, kb. harminc centis űr található.

A belépő szintet a 110 lóerős, 250 Nm-es, 1,2 literes három hengeres PureTech motor képviseli, aminek később érkezik a 130 lovas kivitele, amihez már társítható a hatsebességes automataváltó.
Valószínűleg a legnépszerűbb a száz lóerőt és szintén 250 Nm-t teljesítő 1,5 BlueHDi változat lesz. Neki a nagyobb testvére már 300 Nm-t és 130 lóerőt produkál.



Rugózás és kényelem

A Citroën által kitalált Advanced Comfort, amely a rugózástól kezdve, mindent a kényelemnek rendel alá, itt is megjelenik. Az újdonság a megszokott, kissé nagyobb szabad-magassággal rendelkezik, amihez hozzájön az amerikai autósan (Citroënesen) puha rugózás. Hullámos, aránylag jó minőségű földúton sikerült vele közlekedni, szépen kirugózott mindent, nem ért le sehol. A kínos, hogy ez a beállítás a ballonos gumikkal a hazai utakra tökéletes...

A Berlin go a jó beltérével sok vevőt eltud csábítani a suvok vevőitől, elérhető a terepjárást segítő a Grip Control, ami terepre hangolt kerék-kipörgésgátló az első hajtású kiviteleknél. Az igazi adu ász a később érkező, a francia Dangel által fejlesztett 4x4-es rendszer lesz. 


 

Felszereltségek

A tizenkilenc fajta vezetési segéddel rendelhető autó nyolc színben kapható, amit fel lehet dobni az XTR felszereltséggel, aminek köszönhetően a Berlingo robusztusabban néz ki. Az utastér pedig különféle színű csíkokkal tehető egyénivé. Az igazán családbarát autó belépő változata 5 millió 215 ezer forinttól érhető el.

Benedek Attila, Fotó MT

A családot nem mi találtuk fel de az autót hozzá igen - mondja a Citroen, a reklámfilmjét pedig cuki kutyákkal forgatták.

 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER