2011. augusztus 16. kedd, 21:32

 

Nagyon csinos - esetünkben - urat alkotott a Citroen a DS4 megtervezésekor. A Citroen DS prémiun családjába született autók jellemzői a kupé alak, 5 ajtós kivitel, hátul az érdekes és elegáns sötétített háromszög ablakba épített ajtónyitóval, formatervezett DS emblémák.

Képgaléria
Citroen DS4
Citroen DS4
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Citroen DS4 2,0 Sport teszt
DS4 ára, műszaki és technikai adatai
Citroen DS4 éjszakai fényei

A DS4 három kiviteli szintben rendelhető. Design, Style, Sport. A Design induló ára már 5.500.000,-Ft. Nálunk egy teljesen felszerelt Sport kategóriájú 2 literes, 163 lóerős dízel autó járt.

citroen-ds4

Vezetés
Az autó elhozásakor rögtön megismerkedtem a fűthető üléssel, ami a valamiért fájó vesémnek nagyon jót tett. Örülök, hogy a nyilván hasonló bajokkal küszködő kolléga rajta hagyta. Nem égető, de kellemesen meleg, príma. Persze otthon azért már megkerestem a kikapcsoló görgőt, elvégre mégis csak nyár van – a naptár szerint.

Elindulás után itt is kattannak az ajtózárak automatikusan, a biztonsági öv kényelmes.ds4-nyakkando
Elektromos kéziféket nem szeretem. Ettől még jó és érdekes fejlesztés! A DS4-nek ilyenje van.
A hat sebességes kézi váltó pontos, az 5-6 sebességnél viszont néha nehezebb kapcsolni. A felajánlott sebességfokozat megjelenik a műszerfalon. A kormánytartás nem keményedik fel nagyobb sebességnél sem, mint a 200 lóerős THP-nél, de ettől még biztonságos és kényelmes marad a kormányzás. A kormány finom bőrborítású. Furcsa alul a kiegyenesítés.
Evvel a motorral az autó rendesen gyorsul, nagyon jó érzés vezetni. Az ESP kikapcsolható. A fényszórók kanyarkövetők. Éjszaka észvesztően jó az út megvilágítási szöge és fényerőssége. Hogy erről a szembejövők miként vélekednek, nem tudom, minden esetre nem villogtak.

A visszagurulás gátló ne tévesszen meg senkit. Nem azt jelenti, hogy egy lejtőn megállunk és felengedjük a féket az autó nem fog visszagurulni, hanem annyi ideig nem fog visszagurulni amíg megtaláljuk a gázpedált. A segítsége tehát annyi, hogy nem kell félkuplung-félgáz vagy villámgyors pedálcsere.
Nahát a sávtartó asszisztens! Itt nem hangot ad, nem az autót teszi vissza, mint más márkáknál, hanem az ember fenekét rugdossa az ülés. Lekapcsolom a rádiót, mi ez, az út, futómű? Nem kérem, a DS4 fenékbe rugdossa a vezetőjét, ha az nem figyel a sávban maradásra. Megjegyzem lehetne nyugodtan erősebb is. Na, nem azért mintha szeretném ezt az érzést, de talán kornyadozó sofőrnek lehetne nyugodtan erősebb is a figyelmeztetés.
A holttérben megjelenő autókat a tükrön piros pont felvillanásával észlelhetjük.
A futómű nagyon keményre van hangolva, aki viszont ezt szereti, annak nagyon be fog jönni az autó.

A tolatóradar Design szinten opcióban rendelhető, a másik két szinten szériatartozék. Az első-hátsó radar parkolóhelyfelmérő funckióval, Style szinten csomagban kérhető, Sportnál szériatartozék. Tolatáskor a tükröket lejjebb engedi.

citroen-muszerfal

Belső tér
Belül gyönyörű bőrvilág fogadja az utazókat – persze, ha így vettük opcióban. Autónk gyöngyházfehér fényezéséhez fekete-fehér a belső bőrborítás tartozott (nekem inkább sötétszürkének tűnt), mely nagyon szép, viszont nehéz lesz a fehér betéteket tisztítani. Az ülések kialakítása mindenhol kényelmes, jól tartó.

A napellenző nem lehajtódik, hanem előre, illetve hátra húzható, nagyban megnövelve evvel az autóba jutó fényt. A pipere tükörhöz kéne vezetni egy kis kábelt fényforrással a végén.

A műszerfal éjjel gyönyörű, jól látható, egy élmény ránézni vagy csak periférián látni. Napközben azonban nem érvényesül, sőt nem látható jól például az aktuális sebességünk. Kisebb fejlesztéssel, ha digitálisan megjelenne, az jó megoldás lenne. A vészindex egy kicsit el van dugva.
A rádió a kormányról is vezérelhető, görgetéskor a csatornák is rögtön váltódnak ez nagyon praktikus és kényelmes.
A klíma két térfélre különszabályozható. Állítható úgy, hogy nem megy testre. A hátsó ülések kényelmesek. A csomagtérbe mókás módon menet közben is be lehet nyúlni a középső ülés háttámlájának lenyitásával.

A franciák segítik a dohányzásról való leszokást, - nagyon helyesen. A kivehető hamutartó a könyökünk és a könyöklő alatt van :) A könyöklő egyébként előre húzható és nagyon kényelmes elöl. Hátul nincs, illetve ledönthető a középső ülés háttámlája, az viszont alacsonyra kerül.
Az autóban találtunk USB (klímaszabályzó alatt) és 220 V-os csatlakozót a könyöklő alatti tárolóban.

citroen-utaster

hatso-ulesek-utaster

Dizájn
Ami kívül látható, az szép. Meg is nézik az emberek. Krómcsíkok, gödröcskék, vonalak. Esetünkben gyöngyházfehér fényezés, egyedinek látszó vonalvezetés. Sötétített hátsó ablakok, melyek áldozatul estek a szép dizájnnak, ugyanis nem nyithatóak. 
Álomszép felnik Citroen emblémával. A szélvédőt nyakkendő díszíti, mely a belső tükröt tartja.
A motorháztető könnyen nyitható
A csomagtér tágas, könnyen hozzáférhető pakoláskor. Oldalt kivehető zseblámpát találunk.
Engem a szigorú szemek között elhelyezkedő hűtőmaszk fordított Audi maszkra emlékeztetett. A hátsó lökhárítón kettős kipufogóra hasonlító díszítést találunk.

Összességében véve az autó családi autónak is megfelel, s az exkluzív extrákért és vezetési élményért sem kell a prémium kitettséghez mérten annyira a zsebbe nyúlnunk, s a Citroen saját hitel-finanszírozási ajánlatot is ad.

ds4-hatso-ajto-ablak

Citroen DS4 2,0 Sport teszt
DS4 ára, műszaki és technikai adatai
Citroen DS4 éjszakai fényei



citroen-ds4-foto



 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER