2011. október 17. hétfő, 16:59

 

Kőkemény gyári tuningautót épített a Citroen Racing csapata a Citroen DS3-ból. Igaz nem WRC, amellyel Sebastian Loeb nyeri rally világbajnokság futamait, de képességei bőven elég egy utcai sport változathoz. Kinézetét pedig leplezetlenül megkívánja minden hímnemű Földlakó vagy akár a legjobb tuningműhelyek, amelyek sajnálják, hogy nem az ő munkájuk.

Képgaléria
Citroen DS3 Racing
Citroen DS3 Racing
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Citroen DS3 Racing teszt és ára
A DS3 Racing, műszaki és technikai adatai
Citroen DS3 Racing éjszakai fényei

Az autó színvilága kemény-fekete és vagány-narancssárga – mi így neveztük el. A narancssárga színezés a felnin a festés miatt lágy műanyag anyagúnak néz ki. Az autó tetején pepita mintázatot találunk az autóversenyek kockás zászlójára emlékeztetőül. A karosszériát is minden oldalon DS3 fekete matricázás díszíti pár kockás mintával. A lökhárítókon, a sárvédő íveken és az autó oldalán fekete szénszálas műanyagok vannak felhelyezve. Az autó vagányságát – egyébként a DS3-asokra jellemző -, fényszórók alatt lévő majdnem függőleges ledsor emeli. A hátsó ablakok sötétített üvegűek. Gyönyörűen harmonizálnak az autó külső dizájnjával, hátrányuk viszont, hogy nem nyithatóak.

ds3-racing-dizajn

Az autó belsejében folytatódik a fekete-szürke-narancssárga színek felhasználása, mindez harmonikus egységben úgy az ülések varrásában, támlájában, mind pedig a műszerfalon.
A műszerfal narancssárga színben az autó szélességében elhúzódik, rajra a Racingre jellemző matricázást találunk.
A kormányon nincsenek funkciós gombokat, pontosabban a kormány alatt találjuk a telefon, a rádió és a sebesség tartó automatikák kezelő felületeit. A többit letették a középkonzolra, kezelésük egyszerű és kényelmes. A beltérben is megjelennek a szénszálas műanyagok úgy a műszerfal és a kormány részeként.

cirtoen-ds3-rading-kormany

ds3-racing-muszerfal

A kormány alatt fém pedálsort találunk. A 6 sebességes kézi váltó gombja bőrözött és fém díszítésű, természetesen pontosan kapcsolgatható.
A konzoli tároló kényelmes, ismét van helye a telefonomnak, szeretem, a vészindex gombja viszont nem esik kézre.
A sportos ülések nem csak kinézetre, de ülésre is kényelmesek. Ezek fogadják a Racing első sorában utazókat. A hátsó ülések viszont szűkösnek bizonyulnak, de a csajok és a gyerekek elférnek majd benne, az ülések viszont hasonlóan az elsőkhöz mérten finom kidolgozásúak. A beszállás kényelmes, mert az ülés lehajtáskor előrehúzódik. Elöl és hátul is Racing pepitás DS3 Racinges dizájnú szőnyegeket találunk.
A csomagtér mérete 285 l, elégséges és magasan pakolható. A motortér zsúfolt, de szépen elrendezett. Természetesen Citroen Racing felségjelezett

A DS3 Racinget vezetni jó!
Nem csak azért, mert egy különleges limitált szériás utcai tuningolt sportautó méltatott arra, hogy kipróbálhassuk, hanem mert a motorja városban meglepően csöndes, mintha start-stop rendszer lenne benne, de, ha odalép az ember rendesen a gázra elkezd az autó magához méltóan nem duruzsolni, hanem üvölteni. Szép, szép hangja van, és persze teszi a dolgát az autó. Gyorsul, erősített és szélesített futóműve miatt jó úttartással pontosan fordul. Egy forgalomtól elzárt területen kipróbáltuk és nem kis élmény volt!
A kormányszervo könnyű, de jól kezelhető vele az autó. A fékek kemények, gyorsan megállítják az autót, aki szereti, érezheti a rallyautók ilyetén szagát is. A fékrendszer elöl négydugattyús Brembo® féknyergekből és 323 mm átmérőjű speciális féktárcsákból áll.
Egyetlen zavaró tényező volt a tankolásig még futható km. Nem volt logikus a csökkenése az autó gyári vagy tesztfogyasztását illetően.

citroen-ds3-racing

Összegzésként; Ez bizony egy kemény férfias autó, nem való csajoknak, - bocsánat lányok. Legalábbis a megnézési ráta szerint a csajoknak nem jött be annyira, míg a férfiak között korosztálytól függetlenül szinte mindenkinek. Megálltak itt nálunk is, nézegették, körbejárták. Idős, fiatal. Találgatták ki fia borja, a csoportvezér volt, hogy elmondta ez egy Citroen.
Nincs benne semmi lágyság, kemény, profi gyári tuningmű!

Lássuk az 1000 példányos, sorszámozott limitált széria árát:
Bruttó alapár: 8 399 000,-Ft
Tesztautó ára: 8.749.000,-Ft

Egy THP 155 motorú DS3 Sport felszereltségű autó alapáron 5.509.000,-Ft
Extrák bőrkárpit nélkül 765.000,-Ft kétféle színezéssel. A DS3-at gyárilag 29 féle kétféle fényezéssel lehet megvásárolni.
(Ha fekete tetővel sárga fényezést rendelünk, az a Racing fordítottja. Bordó tetőszínnel, pedig már lehet fekete autónk)
Tehát extrákkal összesen: 6.274.000,-Ft

ds3-racing-osszevetescitroen-ds3











Így, ha valaki lecsúszott az 1000 db-os limitált szériás Racingről. Hozzájuthat – melyet a Racing megjelenése sugall is – egy majdnem hasonló autóhoz 2.125.000,-Ft megtakarítással.
A nyomaték különbsége a THP 150-hez képest a racingé 15%-os növekedést jelent, a veszteség több mint 2 millió forint megtakarítása árán – talán – bevállalható :)
Mi javasolnánk hozzá kreatív további egyedi – otthoni vagy tuningműhely által elkövetett - optikai tuningokat a Racing iránymutatása szerint.
Ha ezen gondolatmenet alapján hosszú tömött sorokban állnának sorba a versenyautó kinézetű tuningolható DS3-ért a vevők, talán a gyártó sem bánná a sokoldalú egyedi autóinak megjelenését.
Persze ezen ötletünk miatt nem vállalhatunk felelősséget, hogy megmarad-e a garancia, pláne az autó fényezésére nézve.

racing-oldalrol

Citroen DS3 Racing teszt és ára
A DS3 Racing, műszaki és technikai adatai
Citroen DS3 Racing éjszakai fényei




 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER