2011. május 17. kedd, 16:25

 

A Le-Mans-i győztes Mike Rockenfeller első DTM-sikere
Egy korábbi A4-essel szintén dobogón Martin Tomczyk
Öt Audi-pilóta a nyolc pontszerző helyen

audi-motorsport-dtm

Sikerekben igazán gazdagnak bizonyult e versenyhétvége az Audi számára: mindössze néhány órával az Audi R8 LMS az ADAC GT Masters futamán aratott sachsenringi négyes diadalát követően, a Le-Mans-i győztes Mike Rockenfeller Zandvoortban (Hollandia) az Audi első 2011-es DTM-győzelmét is megszerezte.

Míg az Audi 2004-es ismételt gyári DTM-megjelenését követően immár ötödik győzelmét aratta Zandvoortban, Mike Rockenfeller először állhatott a dobogó legfelső fokára a legnépszerűbb nemzetközi túraautó-bajnokságban. A 2010-es Le-Mans-i győztes tökéletes rajttal alapozta meg kiváló eredményét, amely során Bruno Spengler és Jamie Green közé lépett előre. Korai első boxkiállásával „Rocky“ azután Spenglert is megelőzte, s az Audi Sport Team Abt Sportsline tökéletes beállításokkal pályára küldött A4 DTM versenygépével három másodperces előnyre tett szert, s mindvégig saját tempóját autózhatta az élen.

„Igazán megkönnyebbültem” – jelentette ki a 27 esztendős pilóta. „A hockenheimi futam igencsak frusztrált, ám végül ráleltünk a probléma okára, s ez alkalommal már minden tökéletesen sikerült. Köszönetem fejezném ki csapatom és az Audi felé, mindkét boxkiállásom és a stratégia egyaránt kiválóan sikerült, az autóm pedig valóban gyors volt. A végén így már szinte biztosra mehettem.“

Martin Tomczyk az Audi Sport Team Phoenix versenyzőjeként harmadik helyével gondoskodott róla, hogy Zandvoortban mindjárt két Audi-pilóta is felállhatott a dobogóra. A tavalyi autóval indulók közül messze a leggyorsabb Tomczyk az első boxkiállásánál ugyan időt veszített, ám kitartó munkával ismét felküzdötte magát, s hét körrel a cél előtt látványos manőverrel utasította maga mögé az addig harmadik Jamie Greent. „Kiválóan felkészített autóm rendkívül gyorsnak bizonyult“ – hangsúlyozta Tomczyk. „Egyes szakaszokon olyan gyorsan jöhettem előre, mintha csak egy másik sorozatban versenyeznék. Igazán jó dolog egy 2008-as autóval a bajnokság élmezőnyében küzdeni.“ Az Audi versenyzője az utolsó előtti körben még a tabella élén álló Bruno Spenglert is befogta, ám megelőznie már nem sikerült.

audi-motorsport

Timo Scheider ötödikként ért célba és gyűjtött értékes pontokat. A Forma-3 jelenlegi bajnoka, Edoardo Mortara (Audi Sport Team Rosberg) hatodikként már második DTM-versenyén végzett pontszerző helyen, s a mezőny legeredményesebb újoncaként szerepelt.

Figyelemreméltó teljesítményt nyújtott Mattias Ekström is, a svéd pilóta csalódást keltő 16. rajthelyéről a nyolcadikra jött fel, s így egy pontot szerzett. Az első tíz rangsorát Oliver Jarvis zárta.

Miguel Molina és Rahel Frey a 15. illetve 17. helyen zárt, Filipe Albuquerque pedig a rajtnál a híres-hírhedt Tarzan-kanyar kavicságyában landolt, s az Audi A4 DTM sérült hűtője miatt a verseny feladására kényszerült.

„A nem éppen jól sikerült időmerő ellenére tudtuk, hogy jó teljesítményre lehetünk képesek“ – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „Optimisták voltunk, mivel úgy gondoltuk, a második sorból indulva is megnyerhetjük a versenyt, ami sikerült is. Autóink az egész csapat kiváló és kőkemény munkájának eredményeképpen nagyon gyorsak voltak ma. ‚Rocky’ igazán szép versenyzést mutatott be, Martin (Tomczyk) pedig nagyot küzdött. A már második DTM-futamán pontot szerző ‚Edo’ Mortara előtt le a kalappal, de ‚Eki’ is jól fel tudott jönni. Összességében kiváló teljesítményt nyújtottunk!“


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER