2011. július 07. csütörtök, 10:41

 

A világ egyik legkomolyabb túraautó-bajnokságát, a Nürburgring 24 órás versenyt 2011. június 23-26. között rendezték meg Nyugat-Németország hegyekkel borított részén, a nürburgringi versenypályán, ahol egy kör hossza 25,378 km.

Subaru-WRX-STI

A Subaru Tecnica International Inc. (STI) a négyajtós SUBARU WRX STI modellt indította az SP3T géposztályban, a 2,0 liternél kisebb lökettérfogatú, turbótöltésű járművek kategóriájában. Az autó meghibásodás és baleset nélkül teljesítette a 24 órás futamot, és a versenyen a 21., kategóriájában pedig első helyen végzett. A verseny jórészt a tervek szerint alakult – sőt mint kiderült, még annál is jobban.

Mintegy 210 autó indult a Nürburgringi 24 órás versenyen; a futam egyébként is híres a népes mezőnyről, akárcsak arról, hogy a keskeny pálya egy erdős területen is áthalad. Az STI elsőként 2008-ben nevezett be erre a megmérettetésre, amelyen immár negyedik alkalommal vett részt. Nürburgringi szereplésének kezdetétől fogva az STI célja a kategóriagyőzelem volt, s ennek érdekében a csapat folyamatosan növelte az autó teljesítményét. Az idén benevezett jármű, a versenycélokra kifejlesztett WRS STI tS az STI kész modelljének műszaki alapjaira épült. A csapat tavaly a negyedik helyet szerezte meg a géposztályban, idén pedig (május 14-én) az STI az ugyancsak a Nürburgringen megrendezett 6 órás VLN futamon is elindult a későbbi győzelem érdekében. Ezen a rövidebb versenyen a pilóták megismerkedhettek a versenyautóval és magával a pályával, a csapat pedig a helyi körülményekhez hangolhatta az autót.

A WRX STI volánja mögött újra Toshihiro Yoshida ült – ő már komoly tapasztalatokkal rendelkezik ezen a futamon –, valamint a holland Carlo van Dam és a német Marcel Engels, akik tavaly csatlakoztak a csapathoz. Negyedikként a SUPER GT-ben versenyző Kouta Sasakit szerződtette a csapat.
A futam július 25-én, délután 4 órakor startolt el, esős időjárás mellett. Az időmérő edzésen a WRX STI a hatodik rajthelyet szerezte meg, s az autó már a start után néhány hellyel előbbre került, majd egészen az 1 órás jelzésig vezette a mezőnyt. Később szárazabbra fordult az idő, és az STI egészen a 24 órás futam végéig megőrizte vezető helyét. Az autó összesen 142 kört teljesített, vagyis az egész napos száguldás során 3603,7 kilométernyi távot futott le. Hideharu Tatsumi versenyigazgató, az STI tesztrészlegének igazgatója szerint „idén azzal a céllal dolgoztunk a versenygép fejlesztésén, hogy legyőzhesse a világ legjobb versenyautóit. Nagyon boldog vagyok, hogy elértük célunkat. Bebizonyítottuk, hogy az STI jó irányban halad az autófejlesztés terén. Bízom benne, hogy autónkkal együtt üzenetünk is célba ért: az STI autói a lehető legtöbb SUBARU-tulajdonos számára nyújtanak hamisítatlan élvezetet.”


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER