Címkék: 4x4 | Afrika | Bamako | Budapest | Budapest-Bamako | Dakar | off road | Polgár András | Polgár Tamás | rally | rallye | sivatag | szervező | terepralli | Villám Géza

2009. március 28. szombat, 17:35

2010-ben újjászületik a BUDAPEST-BAMAKO Rally

Budapest 2009. Március 28. – Ma délelőtt a Budapest-Bamako volánját hivatalosan is átadta a futam alapítója, Villám Géza az új szervező bizottságnak. A két ős-Bamakós, Polgár András és Polgár Tamás nevével fémjelzett szervezőség jelentős újításokat ígér az 5. születésnapját ünneplő versenyre és túrára. „Célunk, hogy a Bamako szellemiségét és tradícióit megőrizve egy professzionálisan szervezett, környezetbarát, karitatív mega-rallyt nyújtsunk az indulóknak” - nyilatkozta Polgár András, aki öccsével Tamással a 2OO5-ös Bamakón Trabanttal jutott el a célig.

Az 5. születésnapjára készülő Budapest-Bamako az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül. Az első fapados Dakaron 2005. decemberében a Hősök teréről 42 csapat startolt, míg 2009-ben már 600-nál több résztvevő hajtott át a rajt kapu alatt.

A mezőny nagyságával együtt nőttek az igények, mind a szervezettségi szint, mind a szolgáltatások terén. A terep is évről-évre keményebb lett, így idén januárban az afrikai táv túlnyomó részét aszfalt utaktól távol, sárban, kő- és homoksivatagon, füves és fás szavannán keresztül tették meg a résztvevők. Rendkívüli emberi teljesítményt követelt a verseny kategória indulóitól a régi Dakar útvonalak érintése. A csapatok mind magukra voltak utalva bármilyen szerviz asszisztencia nélkül. „A verseny kategóriában induló száz csapat kiértékelése és elbírálása az eddiginél komolyabb infrastruktúrát és személyzetet igényel” – tette hozzá Polgár András, versenyigazgató.

A futam alapítója természetesen nem tűnik el a Bamakóról. Villám Géza fővédnökként és média igazgatóként továbbra is fontos szerepet tölt majd be a Nagy Afrikai Futam életében. „Sosem szerettem, ha főszervezőnek hívnak. A Bamako eddig elég kaotikus és szervezetlen volt, ahhoz, hogy ezt a titulust valaki megkapja.” - nyilatkozta a volt rádiós.

A Dakar Rally afrikai kivonulása óta a Budapest-Bamako a legnagyobb afrikai autóverseny és a világ legnagyobb amatőr rallyja. A gazdasági válság és az autó ipart sújtó recesszió sem kedvez a drága professzionális futamoknak és a profi autósportnak. A Budapest-Bamakóra túra kategóriájában viszont már február végén betelt a nevezési keret és a verseny kategóriában is pár hely áll csak rendelkezésre.

„Célunk, hogy professzionális marketing és szponzorációs eszközöket bevetve támogatói oldalról is attraktívabbá tegyük a Budapest-Bamakót”- mondta Polgár András. A futam az elmúlt négy évben a motorsport világában egyedül álló módon szponzoráció nélkül tett szert nemzetközi népszerűségre.

budapestbamako.org
sajtóanyag


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

BAUR RÓBERT
0
 
 
MIKOR ÉS HOL LESZ PONTOSAN A 2010-ES BUDAPESTBAMAKO RAJT?
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER