Címkék: Peugeot 408

2022. június 22. szerda, 15:53

 

Az új 408 a peugeot tervezőmérnökeinek kreativitását dicséri: a c kategória felső részébe pozicionált különleges fastback nemcsak a márka történetében, de a jelenlegi gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell. 

 

 

 Ezt a teljesen újfajta és ezért szokatlan peugeot-t ragadozóra emlékeztető külseje és egyedi stílusa mellett az energiahatékonyság és a villamos meghajtás terén megnyilvánuló kiváló mérnöki tudás jellemzi. A vezetési élményt és az ösztönös használatot szolgáló fejlett technológiák révén pedig az érzelmeinkre is hat. 

Stílus. Ami a peugeot 408-at különlegessé teszi, az elsősorban a dinamikus fastback hátsó, a jelenlegi kategóriákba szándékosan nem illeszkedő koncepció és az ezer közül is felismerhető sajátos stílus. A ragadozóra emlékeztető megjelenés a márka modelljeinek sajátja. Az autó vonalai élesen megrajzoltak, a karosszériával azonos színű hűtőrács pedig tökéletesen illeszkedik az orr-részbe, közepén az új oroszlánfejes peugeot emblémával. Meglep a fordított kivágású hátsó lökhárító, mely profilból nézve kimondottan dinamikussá teszi a 720 mm átmérőjű nagy kerekein biztosan álló járművet. A 20”-os rendhagyó felniket rendhagyó geometrikus dizájn jellemzi. A szemfogra emlékeztető első lámpák és a három karmot formázó hátsó led-es fénysor egyértelművé teszik a modell hovatartozását.

 

 

 

A 2,79 m-es tengelytávval rendelkező, 4,69 m hosszú új peugeot 408 hátsó üléssorát kimagasló helykínálat jellemzi (a térdtér 188 mm). A csomagtartó is tágas: az 536 literes térfogat a hátsó üléstámlák lehajtásával 1611 literesre növelhető. Az 1,48 méteres magasságból adódóan a sziluett kimondottan karcsúnak és nyúlánknak mondható, ami az aerodinamikai hatékonyságot is növeli.

Érzelem. A peugeot 408 a vezető és az utasok örömére legújabb generációs peugeot i-cockpit®-tal van felszerelve, mely az élvezetes vezetést és agilis viselkedést biztosító kompakt kormánykerékről azonnal felismerhető.

Különös hangsúlyt kapott a beltér minősége és a konnektivitás, mely a még intuitívabb és kellemesebb vezetést, illetve utazást eredményező legmodernebb technológiákat foglalja magában.

Igényesség. A 6 kamerára és 9 radarra épülő vezetéstámogató rendszerek megnyugvást és biztonságérzetet nyújtanak. A 408 kínálatában többek között a következő funkciókat találjuk:
Állóra fékező (stop & go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatika, 
Éjjellátó funkció (night vision), mely még az előtt figyelmeztet a gépkocsi előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra és kerékpárosokra, hogy azok a távolsági fényszóró sugarában megjelennének,
Nagy hatótávú (75 m) holttérfigyelő rendszer,
Hátsó forgalomfigyelés, mely hátramenetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges keresztirányú veszélyre. 

A peugeot 408 kínálatában egy 180 és egy 225 lóerős plug-in hibrid hajtás és egy 130 lóerős benzinmotor szerepel. Mindhárom motorhoz 8 sebességes eat8 automata sebességváltó társul. A modellből néhány hónapon belül tisztán elektromos változat is készül. 
 
A peugeot 408 tervezői számára az egyik legfontosabb szempont a környezeti hatékonyság volt: az aerodinamikára, a súlycsökkentésre (a jármű minimális tömege 1396 kg) és az alacsony kibocsátású motorokra összpontosító munka eredményeként a hibrid és a 130 lóerős benzines változat átlagos üzemanyagfogyasztása egyaránt figyelemreméltóan alacsony (a pontos értékek jóváhagyás alatt vannak). 

Az új peugeot 408 várhatóan 2023 legelején jelenik meg a piacon. A globális értékesítésre szánt modellt a franciaországi mulhouse-ban kezdik majd gyártani (az európai piacra), kicsivel később pedig a chengdui üzemben is megkezdődik a gyártása (a kínai piacra).

„mi a peugeot-nál azt gondoljuk, hogy az élet jobb lesz attól, ha egy kis stílussal fűszerezzük. Az új 408 egyedi megjelenésével, innovatív fastback sziluettjével és felszabadult eleganciájával éppen ezt a filozófiát és a peugeot márka leleményességét testesíti meg – nyilatkozta linda jackson, a peugeot nemzetközi márkaigazgatója. – a minden szempontból szokatlan új peugeot 408 az autózás és az élet szerelmeseinek készült, azoknak, akik szabadulni szeretnének bizonyos konvencióktól, miközben felelősségteljes élvezetre vágynak. Ők garantáltan megtalálják benne a márka technológiai igényességét (a környezethatékonyságot és a magas szintű digitális élményt) és azt a fantasztikus érzést, amit az ösztönös vezetés kelt.”

 Felelősségteljes élmény- és újdonságkeresés: a piac és az ügyfelek 

Az új 408 a peugeot c (kompakt középkategória) szegmensbeli kínálatát gazdagítja. Ebben a stratégiailag rendkívül fontos kategóriában a peugeot az elmúlt években kiemelkedő helyet biztosított magának, amiben komoly szerepe volt a 3008 és az 5008 suv sikerének, valamint az ötajtós 308 és a kombi 308 sw három generációjának (melyből a legújabb épp most került a piacra). A kínálatot a c szegmens tetejére pozicionált peugeot 408 teszi most teljessé.
 
Az új peugeot 408 teljes összhangban van korunk értékeivel és központi kérdéseivel: a fejlett kapcsolódási technológiákkal ellátott, dinamikus modell úgy vesz részt az energetikai átállásban, hogy közben az örömteli pillanatokról sem mond le. Az újdonságot és a kreativitást állítja a középpontba, és olyan merész asszociációkkal szolgál, melyek szétfeszítik a bevett kategóriák határait.

Az új peugeot 408 vevői várhatóan főleg az aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párok közül kerülnek majd ki, akik magán- és professzionális célokra egyaránt használják az autót. Választásukat szükségleteik és vágyaik sokszor egymást kiegészítő változatos szempontjai vezérlik. Egyesek a c szegmensen belül szeretnének magasabb presztízsű, nagyobb és tágasabb autót. Mások a túl átlagosnak és jellemzően családi autónak tartott kompakt suv-k helyett valami újszerűbb és egyedibb sziluettre vágynak. Megint másokat az impozáns méret és megjelenés fog meg. De mindannyiukra igaz, hogy a mindennapi használat során csakúgy, mint a közösen megtett, hosszú, kényelmes és nyugodt utazások alkalmával a legkorszerűbb autós élményeket keresik.

 Elegancia: innovatív, egyedi formatervű, dinamikus fastback

A peugeot modellekre jellemző, nagyragadozóra emlékeztető külsővel együtt az új 408 formanyelve tökéletesen illik az innovatív, c kategóriás prémium fastback koncepcióhoz. A karosszériát kimondottan éles vonalak határolta felületek játéka jellemzi: jó példa erre a tető hátsó kiképzése, a csomagtérajtó vagy a sárvédők eleje, ahol a jellegzetes fazettákon különösen jól érvényesül a fény-árnyék hatás.

A 408 külső felépítése egészen sajátságos. A többféle meghajtással kompatibilis emp2 (efficient modular platform) platformra épült modell tengelytávja kimondottan hosszú (2,787 m), ami bőséges hátsó helykínálatot eredményezett. A jármű teljes hossza 4,69 m, szélessége pedig behajtott visszapillantó tükrök esetén 1,859 m.

A széles tengelytáv (elöl 1,599 m, hátul 1,604 m) és a nagy átmérőjű (720 mm), 20” felnit is elbíró kerekek jóvoltából az autó magabiztosan áll a „lábán”. A megemelt hasmagasság ellenére, a mindössze 1,48 m magasságnak köszönhetően a peugeot 408-at karcsú és sportos profil jellemzi.

Elöl – a legutóbbi peugeot modellek mintájára – a megemelt sárvédők közé „ékelt” hosszú motorháztetőt találunk. Ez a stilisztikai megoldás tiszteletparancsolóvá teszi az orr-részt és áramvonalassá a profilt, mivel a sárvédő/motorháztető határa szinte láthatatlan. Ez a fajta felépítés egyben a motorháztető körvonalait is leegyszerűsíti, ami megkönnyíti a karosszériaelemek tökéletes illeszkedését.

A világítótesteknél alkalmazott matrix led technológiának köszönhetően a finom rajzolatú, keskeny fényszórók kiváló teljesítményt nyújtanak. A belőlük áradó tekintet tipikus peugeot-tekintet. A lámpák kétoldalt szemfogra emlékeztető led-es fénysorban folytatódnak, melyek lenyúlnak a lökhárítóba.

A vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart rejtő új márkaembléma köré épülő hűtőrács is egyértelműen jelzi a modell hovatartozását. A karosszéria színében játszó, szinte anyagtalannak ható hűtőrács beleolvad a lökhárító tömbjébe, ami az újabb generációs elektromos modellek sajátja a márkánál. Az orr-rész jellegzetes grafikus elemei a nagy fekete légbeömlők, melyektől szélesebbnek és robusztusabbnak hat az autó. A karosszériát övező fekete védőelemekkel rokon dekoratív légbeömlők egyben a szemfog alakú fénysorokat is védik, melyek a kontraszthatás révén így még jobban láthatók. 

Profilból az új peugeot 408-at a fekete és a fényezett elemek tökéletes egyensúlya jellemzi, ami nyúlánkabb és dinamikusabb karosszériavonalakat eredményezett. Az ablakok vonalvezetése, mely a hátsó ajtó legmagasabb pontját követően a csapotthátú kialakítást hangsúlyozza, tágas beltért sejtet.

Az oldalsó karosszéria- és kerékdobvédő elemek hátul masszív fekete lökhárítóban folytatódnak, amely a karosszériába ferdén benyúlva kifejezetten dinamikus hatást kelt, ugyanakkor vizuálisan elnyeli a nagy csomagtartót rejtő hátsó túlnyúlást. 

A körbe ágyazott geometrikus formákkal játszó, rendhagyó stílusú 20” keréktárcsák álló helyzetben kimondottan meglepőek, alacsony sebességnél pedig látványos vizuális hatást keltenek. Szokatlan rajzolatuk jól illeszkedik az új 408 rendhagyó koncepciójába.

Aerodinamikai szempontból a tető hátsó része különösen érzékeny terület. A légáramlást két „macskafül” segíti, melyek optimális módon terelik a levegőt a hátsó spoiler felé nyíló aerodinamikai folyosón. Ez a két hegyes nyúlvány amellett, hogy hatékony, egyedi stíluselemként is funkcionál. 

 

 

Az új peugeot 408 hatféle karosszériaszínben lesz rendelhető: 
Obsession kék (a bevezetéshez választott új árnyalat)
Titánszürke (új árnyalat)
Artense szürke (csak allure kiviteli szinten)
Elixirvörös
Gyöngyházfehér
Perla nera fekete

 Érzelem: a peugeot i-cockpit® nyújtotta vezetési élmény

Belül az egyik legkarakteresebb peugeot-elem a peugeot i-cockpit®, mely egy évtizede folyamatosan fejlődik, és generációról generációra egyre modernebb. Az új peugeot 408-ban az ergonómia, a minőség, a praktikum és a technológia szempontjából egyaránt lenyűgöző együttes egy új infotainment rendszerrel, a peugeot i-connect®-tel gazdagodott. 
A peugeot i-cockpit® jellegzetes eleme a kompakt kormány, mely hatványozottan élvezetes vezetést nyújt azáltal, hogy egyedülálló fürgeséget és precíz reakciókat biztosít. A kormánykerék ergonomikus kialakítású és fűthető (opciós felszerelés), és a multimédiás rendszer (rádió, telefon), valamint egyes vezetéstámogató funkciók kezelőszerveit is magában foglalja.
A közvetlenül a kormány fölött, a vezető szemmagasságában elhelyezett új digitális műszeregység egy 10” digitális kijelzőt foglal magában. Gt kiviteli szinten a műszeregység 3d technológiával is kérhető. A teljes egészében konfigurálható és személyre szabható műszercsoporton többféle kijelzési mód közül lehet választani (tomtom online navigáció, rádió/média, vezetéstámogató rendszerek, energiaáramlási diagramok stb.), melyek a világításkapcsolón található gombbal közvetlenül változtathatók.

Az új peugeot 408 műszerfala ún. „high-vent” kiképzésű, ami azt jelenti, hogy a szellőzők az utasok fejével szemközt, magasan helyezkednek el, ami jobb hőkomfortot biztosít.
Az újfajta felépítésből következően a 10” érintőképernyő egy kicsit alacsonyabban van, mint a vezető közvetlen látóterében elhelyezett digitális műszeregység, így könnyebben elérhető. A rendszerhez teljes egészében konfigurálható i-toggle kapcsolók tartoznak, melyek a nyitott könyvhöz hasonlító központi kijelző alatt találhatók, és a szegmensben egyedülálló esztétikai és technológiai szintet képviselnek. Az i-toggle kapcsolók a felhasználó által előre meghatározott funkcióbeállításokhoz (légkondicionáló, telefonos névjegy, rádióállomás, alkalmazás indítása stb.) tartozó gyorsgombok.
Az új 408 utasterének megtervezésekor a peugeot egyik legfőbb célkitűzése a vezető és az első utas rendelkezésére álló tér kiegyenlítése volt. A peugeot i-cockpit®-nál megszokott, hogy a központi kijelző enyhén a vezető felé néz (driver oriented), ami a vezetés szempontjából ergonomikusabb, ugyanakkor az első utast sem akadályozza a kijelző használatában és az információk leolvasásában.

A középkonzol viszont szándékosan az első utas felé nyitott. A vezető felőli oldalon helyezkednek el a jármű dinamikus kezelőszervei. A vezető egy gombnyomással ki tudja választani a nyolcfokozatú eat8 automata sebességváltó kívánt üzemmódját:
R (reverse): hátramenet,
N (neutral): üres fokozat,
D (drive): a 8 fokozat valamelyikének automatikus kiválasztása a sebesség, a vezetési stílus, az útviszonyok és a jármű terhelésétől függően.

A funkciók két további gombbal egészülnek ki:
P (parking): parkolás helyzet,
B (brake): visszatápláló fékezés aktiválása (hibrid meghajtás esetén). A hagyományos meghajtású változatokon ehelyett egy m (manual) gomb található, amely lehetővé teszi, hogy a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal manuálisan válassza ki a vezető a kívánt sebességfokozatot. 
A fentiekhez járul még az üzemmódkapcsoló, mellyel az adott motortípusnak megfelelő üzemmódok (elektromos, eco, hibrid, normál és sport) közül lehet választani.

 Igényesség: peugeot i-connect advanced rendszer

Az új peugeot 408 a fedélzeti kommunikációs rendszerek tekintetében nagyon magas színvonalat képvisel. Az ergonomikus és zavartalan használatot biztosító új infotainment rendszer minden felhasználónak – saját kompetenciái és elvárásai függvényében – az okostelefonok és az autóipar világának legjavát nyújtja. Több vezető esetén mindenki beprogramozhatja és elmentheti a kijelzésre, a színvilágra és a beállításokra vonatkozó preferenciáit. A rendszer 8 különböző profil tárolására képes.
A felhasználó okostelefonját a gépjármű infotainment rendszerével összekötő tükrözés (mirroring) vezeték nélküli kapcsolaton keresztül történik. Bluetooth-szal egyszerre két telefon is a rendszerre csatlakoztatható. További csatlakoztatási lehetőségeket biztosít a négy usb-c port.
A nagy felbontású 10” központi kijelző a többablakos rendszer és a widgetek vagy parancsikonok segítségével – akárcsak egy tablet esetében – teljes egészében és rendkívül könnyen személyre szabható. Az értesítések megjelenítéséhez az egyes menük egyszerűen balról jobbra vagy fentről lefele húzhatók, a három ujjal történő érintés pedig az alkalmazásmenü előhívására szolgál. 

Az okostelefonokhoz hasonlóan a home érintőgomb megnyomásával bármikor könnyen vissza lehet térni a főoldalra.
A kijelző tetején egy sávban állandó jelleggel a külső hőmérséklet, a klímaberendezés információi, a widget oldalon elfoglalt pozíció, a kapcsolódási adatok, az értesítések és a pontos idő láthatók. 
Az élményt a peugeot i-connect advanced névre hallgató tökéletes infotainment rendszer teszi teljessé, mely nagy teljesítményű és hatékony tomtom online navigációs rendszerrel rendelkezik. A jobb olvashatóság érdekében a térkép a teljes 10” képernyőn kerül kijelzésre. A frissítésekre „over the air”, azaz közvetlenül a mobilhálózaton keresztül történő adattovábbítással kerül sor.

A nagyobb biztonságot és kényelmet szolgálja a természetes beszéden alapuló hangfelismerő rendszer „ok peugeot” parancsa, mely az infotainment rendszer összes funkciójához hozzáférést biztosít.
Segítségképpen és a felmerülő kérdések tisztázására a rendszerből a jármű kezelési útmutatója és oktatóvideók is elérhetők.

 Igényesség és hatékonyságra törekvés: karosszéria és motorok

Az üzemanyag-fogyasztás és a co₂-kibocsátás csökkentése érdekében az új 408 tervezése és fejlesztése során a peugeot mérnökei a hatékonyságot állították a középpontba.

Kiemelt figyelmet kapott az aerodinamika, mivel jelentős befolyása van az energiahatékonyságra. A dizájnerek és az aerodinamikusok egymással szorosan együttműködve minden karosszériaelemet – lökhárítók, csomagtérfedél, diffúzor, karosszériaoszlopok, visszapillantó tükrök, karosszéria-védőlemezek stb. – optimalizáltak. Ez a fajta csapatmunka arra a munkastílusra emlékeztet, amelyet a hypercar 9x8 létrehozásakor alakítottak ki a tervezők és a mérnökök. A kerekek megfelelő kialakítása is jobb aerodinamikai hatékonyságot eredményez, és jelentősen hozzájárul az autó általános teljesítményéhez. 

A rezgéskomfort javítása érdekében a karosszéria merevségét a szerkezeti elemek összeragasztásával optimalizálták. Példás úttartás, nagyfokú menetkényelem, kimagasló vezetési élmény és a 11,8 méteres járdaszegélyek közötti fordulókörnek köszönhetően városban is tökéletes kormányozhatóság… a peugeot 408-ban minden eddiginél jobban kódolva van a vezetés öröme. 

Az új peugeot 408 gumiabroncsai 17–20 colosak, és az a energiaosztályba tartoznak. A gördülési ellenállás csökkentése révén javítják a hatékonyságot, de a márka menettulajdonságokra vonatkozó szigorú követelményeit is szem előtt tartják. 

Az új peugeot 408 kínálatában két plug-in hibrid motor szerepel:
Plug-in hybrid 225 e-eat8: kétkerék-meghajtás / egy 180 lóerős (132 kw) puretech benzinmotor és egy 81 kw-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-eat8 automata sebességváltóval kiegészülve 
Plug-in hybrid 180 e-eat8: kétkerék-meghajtás / egy 150 lóerős (110 kw) puretech benzinmotor és egy 81 kw-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-eat8 automata sebességváltóval kiegészülve 
A két plug-in hibrid változaton alkalmazott lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kwh, teljesítménye 102 kw. A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy a szériafelszereltség részét képező, 3,7 kw-os egyfázisú töltőt és egy 7,4 kw-os egyfázisú opciós töltőt.

A hozzávetőleges feltöltési idők a következők:
7,4 kw-os wall box (32 a) és 7,4 kw-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes töltés mindössze 1 óra 55 percet vesz igénybe.
Nagy teljesítményű háztartási aljzat (16 a) és 3,7 kw-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a jármű teljes feltöltése 3 óra 50 percig tart.
Hagyományos otthoni csatlakozó (8 a) és 3,7 kw-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes feltöltés ideje kb. 7 óra.
A modellhez egy tisztán belső égésű motor is rendelkezésre áll: a legújabb €6.4-es környezetvédelmi szabványnak megfelelő, háromhengeres, 1,2 literes, 130 lóerős puretech benzinmotorhoz 8 fokozatú eat8 automata sebeségváltó és start & stop rendszer tartozik.
Említésre méltó, hogy az új peugeot 408-hoz kínált valamennyi motorhoz a nyugalom és hatékonyság zálogaként ugyanaz a 8 sebességes automata váltó társul. 
A modellből nem készül dízelváltozat, de a későbbiekben egy tisztán elektromos verzió is bevezetésre kerül.

Igényesség és műszaki kiválóság: vezetéstámogató rendszerek 

Az új peugeot 408  a legújabb generációs vezetéstámogató rendszerek széles választékát kínálja. A 6 kamera és 9 radar információira építő funkciók biztonságosabbá és zökkenőmentesebbé teszik a vezetést, a manőverezést és az utazást. E rendszerek némelyike egyenesen a felsőbb kategóriákból származik:
Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (stop and go) funkcióval és programozható követési távolsággal
Automata vészfék ütközésveszélyre figyelmeztető rendszerrel: 7–140 km/h sebességtartományban (változattól függően) éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat.
Az útszegélyt is érzékelő aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
Éberségfigyelő: 65 km/h sebesség felett hosszabb autóutakon a kormány apró mozgásainak elemzése révén érzékeli a vezetői figyelem lankadását.

Kibővített táblafelismerő rendszer műszerfali kijelzéssel: a sebességkorlátozásos táblákon felül a stoptáblákat, a behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége táblákat is felismeri.
Éjjellátó rendszer (night vision): sötétben és rossz látási viszonyok között is érzékeli, ha a gépkocsi előtt az úton gyalogosok vagy állatok tartózkodnak. Hatótávolsága nagyobb, mint a távolsági fényszóróké. Az infravörös kamera által látott kép közvetlenül a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.
Nagy hatótávolságú holttérfigyelő rendszer (75 m) 
Hátsó forgalomfigyelés: hátramenetben figyelmeztet a közeledő oldalirányú veszélyre. 
180°-os nagy felbontású tolatókamera beépített tisztítófúvókával
360°-os parkolássegítő kamerarendszer 4 nagy felbontású kamerával (elöl, hátul és kétoldalt)
Hátramenetben lebillenthető visszapillantó tükrök
Matrix led fényszórók: a távolsági fény maximális fényerejének kihasználása az előző vagy közeledő járművek vezetőinek elvakítása nélkül

 

 

Intelligens távolságifényszóró-vezérlés

Egy újabb lépést jelent a félautonóm vezetés felé a drive assist 2.0 csomag. A csomag az állóra fékező (stop & go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatikát és a sávon belüli helyzetet tartó asszisztenst kombinálja. 
Osztottpályás utakon 2 új funkciót is kínál:
Félautomata sávváltás: a rendszer 70 és 180 km/h közötti sebességtartományban felajánlja a vezetőnek az előtte haladó jármű megelőzését és az eredeti sávba történő visszasorolást.
Előzetes sebességajánlás: a rendszer a sebességkorlátozó tábláknak megfelelően sebességmódosítást (gyorsítást vagy lassítást) ajánlj a vezetőnek.

Az új peugeot 408 mindennapi használatát további funkciók segítik:
Kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás
Lábmozdulattal nyitható, motoros működtetésű csomagtérfedél
Teljes felületén fűtött szélvédő és fűthető kormánykerék
Riasztó külső és belső védelmi funkcióval és szuperreteszelés
Elektromos rögzítőfék (minden változaton)
Árnyékolóval ellátott napfénytető

Az új peugeot 408 e-call segélyhívó rendszerrel is rendelkezik: 
„e-call+” sürgősségi segélyhívás az utasok számára vonatkozó információval és a jármű haladási irányát is magában foglaló helyadatokkal

Érzelem: nyugodt, jó hangulatú utazás

A c kategóriás prémium fastback koncepciónak megfelelően az új peugeot 408 számos olyan felszerelést kínál, amely az élvezetes utazást szolgálja. 
A kényelmes kialakítású első ülések agr (aktion gesunder rücken) minősítéssel rendelkeznek, mellyel az egészséges hátért küzdő, független német szakértők szövetsége az ergonomikus kialakításon túl a gazdag beállítási lehetőségeket is díjazta.
A vezetőülés 10 féle elektromos beállítással és 2 vezetési helyzet tárolására alkalmas memóriafunkcióval, az első utasülés pedig 6 féle elektromos beállítással rendelkezik. Ezen kívül 5 különböző programot kínáló, 8 légpárnás masszázsrendszer és ülésfűtés is rendelkezésre áll.

Az ülések tervezésekor nagy hangsúlyt kapott a felhasznált anyagok minősége: chiné kárpit, technikai szövet, alcantara, dombornyomott bőr és színes nappabőr. A gt változaton az üléskárpitokat, valamint a műszerfalat, az ajtóbelsőket és a középkonzol szivacsbetétjeit adamit színű díszvarrás is ékesíti.
Az első ülések között a középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított kis helyig húzódik. A konzol többi része így teljes egészében a praktikumot szolgálja: egy könyöktámasz, 2 usb c csatlakozó (töltés/adatátvitel), 2 nagy méretű pohártartó és összesen mintegy 33 liternyi tárolóhely található benne.  
Az utastér hátsó része különösen tágas. A hosszú (2,787 m) tengelytávnak köszönhetően az új 408 a legnagyobb hátsó helykínálattal rendelkező peugeot: a hátsó utasok térdtere 
188 mm. Az első ülések alatti lábtér úgy lett kialakítva, hogy a hátul ülők minél szabadabban tudjanak mozogni. Az ülések formáját és az ülésszöget is úgy tervezték, hogy az utasok maximálisan ki tudják használni a rendelkezésre álló teret, és a lehető legnagyobb kényelmet élvezzék.
A kapcsolódási lehetőségekre sem lehet panasz: allure kiviteli szinttől a középkonzol mögött 2 usb-c töltőaljzat található. 

Az új peugeot 408-ban szériafelszerelés a sílécalagúttal kiegészülő, 3:2 arányban osztott üléspad. Gt kiviteli szinten az üléspad két része a csomagtartó két oldalán elhelyezett, könnyen hozzáférhető 2 füllel egy mozdulattal lehajtható.

Az új 408 csomagtartója kifejezetten tágas. Az üléspad háttámláinak lehajtásával a rakodókapacitás 536 literről 1611 literre növelhető (amibe a hagyományos meghajtású változaton elérhető, csomagtérszőnyeg alatti 36 literes tároló is beletartozik). A háttámla lehajtását követően akár egy 1,89 m hosszú tárgy szállítására is lehetőség van.

A mindennapi praktikum jegyében a csomagtérben egy 12 voltos csatlakozó (a jobb oldali kárpitban), egy led-lámpa, egy csomagrögzítő háló, egy gumiszalag és táskaakasztók is találhatók.

A kalaptartó közvetlenül a csomagtérfedélhez van rögzítve, így a csomagtartó kinyitásakor együtt mozog vele, ami megkönnyíti a bepakolást.

A csomagtérfedél motoros működtetésű, hogy teli kézzel se jelentsen gondot a kinyitása. A fedél automatikus kinyílásához elég... 
Egy lábmozdulat a lökhárító irányába,
A távvezérlős kulcson található gomb megnyomása,
A csomagtérfedél külső nyitásvezérlőjének megnyomása,
A műszerfali nyomógomb használata.

Az új 408 belterében a központi kijelző mögül érkező led-es hangulatvilágítás (8 különböző színből lehet választani) diszkrét fényével kellemes és kifinomult hangulatot áraszt. Ugyanezek a fényforrások az ajtópaneleken is megtalálhatók, melyeket a kiviteli szinttől függően szövet-, ill. Alcantara® kárpit vagy hajlított alumíniumlemezek borítanak.

A hő- és az akusztikus komfortról az ablakok tervezése és gyártása során alkalmazott technológiák gondoskodnak:
Opciós fűthető szélvédő
Vastagabb (3,85 mm) első és hátsó ablaküvegek
A jobb hangszigetelés és a fokozott biztonság érdekében rétegelt első oldalablakok (allure pack kiviteli szinttől)

Természetesen a légkondicionáló rendszer is hozzájárul az utasok kényelmes hőérzetéhez. Elöl a friss levegőt befúvó szellőzők magasan helyezkednek el, a hátsó utasokat pedig a középkonzol hátulján található két szellőző kényezteti. Az egészséges beltéri klíma érdekében az új peugeot 408 egy aqs (air quality system) légtisztító rendszerrel is fel van szerelve, mely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe belépő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a levegőkeringetést. Ehhez járul még gt kiviteli szinttől a szennyező gázokat és részecskéket szűrő clean cabin légkezelő rendszer. A levegő minőségére vonatkozó információk a központi érintőképernyőn kerülnek kijelzésre.

A neves francia hifi gyártóval, a focallal közösen fejlesztett focal® hifirendszer egy több mint 3 éve tartó közös tervezési folyamat eredménye. Az arkamys digitális hangfeldolgozással kiegészülő prémium hifirendszer 10 hangszórót tartalmaz, melyek exkluzív szabadalmaztatott technológiák felhasználásával készültek: 
4 alumíniumból készült, inverz dómos tnf magassugárzó,
4 165 mm-es polyglass mélyközépsugárzó tmd (tuned mass damper) rezgéscsillapítással,
1 polyglass középsugárzó,
1 tripla tekercses ovál power flower™ mélynyomó.

A hangszórókhoz egy új 12 csatornás 690 w-os erősítő (emelt szintű d osztályú technológia) is tartozik.
A peugeot és a focal munkatársai minden egyes hangszóró helyét úgy alakították ki, hogy azok minden utas számára egyformán kivételes hangélményt nyújtsanak. Az eredmény stabil és pontos hangzás kristálytiszta és részletgazdag énekhangokkal, valamint telt és hatásos basszusokkal.

Igényesség és mindennapi örömök: szolgáltatások   

Hogy ügyfelei számára is megkönnyítse az energetikai átállást, a peugeot különböző szolgáltatásokat kínál (az elérhető szolgáltatások köre piaconként változó lehet), melyek az alábbi alappilléreken nyugszanak:
A peugeot easy-charge könnyebb hozzáférést biztosít az elektromos autókhoz kínált töltési megoldásokhoz:
Otthoni és munkahelyi töltési megoldások töltőeszközök széles választékával (nagy teljesítményű csatlakozó, wall box, smart wall box stb.), a szükséges villamos berendezések és a legjobb töltési megoldások felmérése, valamint tényleges beszerelése ajánlott partnercégek útján,
Nyilvános töltési megoldások a free2move esolutions szolgáltatások keretében, köztük egy európa-szerte több mint 260 000 töltőoszlopot számláló hálózat használatával: a töltőállomások előzetes kiválasztása a távolság, a töltés sebessége és az ár alapján.

A peugeot easy-care célja, hogy segítse az ügyfeleket gépjárművük megismerésében és adottságaik maximális kihasználásában:
Új szimulátorok és digitális útvonalak az elektromos közlekedés titkainak minél jobb felfedezésére a peugeot weboldalakon keresztül,
Megfelelő szolgáltatási szerződések és assistance szolgáltatás, melyek ugyanazon finanszírozási megoldás részeként felhőtlen gépkocsihasználatot tesznek lehetővé, 
Az akkumulátorkapacitást igazoló okirat, mely az akkumulátor kapacitásának garantálásával megkönnyíti a gépjármű újraértékesítését.
Az akkumulátorra 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállás vonatkozik. 

Végezetül az okostelefonról elérhető mypeugeot® alkalmazásban vagy a központi kijelzőn az alábbiakra is lehetőség van:
Az előfűtés/-hűtés funkció bekapcsolása vagy beprogramozása: a kényelem mellett ez a funkció csatlakoztatott gépjármű esetén az akkumulátor optimális üzemi hőmérsékletének garantálásával egyben optimális hatótávolságot is biztosít (a beállított utastéri hőmérsékletérték gyorsabb elérése a gépjármű indításakor).
Az akkumulátortöltés felügyelete, beprogramozása, elindítása vagy későbbre időzítése

 

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER