Címkék: elektromos | Peugeot

2022. október 12. szerda, 18:16

 

2023-ban látványosan felgyorsul a peugeot modellválasztékának villamosítása: már az év első felében valamennyi peugeot modell elérhető lesz egy vagy többféle, tisztán vagy részben elektromos hajtáslánccal.

 

 

 

A peugeot ezzel európa leggazdagabb elektromos választékát kínálja majd, amit az egyes modelleket és technológiákat érintő számos újdonság tett lehetővé. Az elektromos kerékpároktól a villamos robogókon és személyautókon át a kishaszonjárművekig a peugeot minden elektromos mobilitással kapcsolatos igényt képes kielégíteni. A márka ezzel újabb lépést tett azon célkitűzése felé, hogy 2030-ra minden modelljéből 100%-ban elektromos változatot is ki tudjon állítani.

2023 elején új hibrid hajtásláncokkal (elsőként a peugeot 3008-on és a peugeot 5008-on) bővül a technológiai kínálat, mely többek között az e-208-at és az e-308-at érintő új, teljes egészében elektromos akkumulátoros megoldásokat, hidrogén-üzemanyagcellás technológiát és két-, illetve négykerék-meghajtású plug-in hibrid modelleket is magában foglal.

 

 

 

Peugeot 3008 és 5008: új hibrid technológia

2023 valóban a villamosság éve lesz a peugeot-nál, amit új modellek és technológiák bevezetése fémjelez.

A stellantison belül a peugeot vezeti be elsőként a márkacsoport új generációs hibrid hajtásláncát, újfent kinyilvánítva ezzel azt a szándékát, hogy minél több ember számára elérhetővé tegye az elektromos mobilitást.

Az új generációs hibrid technológiát – mely a modellválasztékon belül először a peugeot 3008 suv és peugeot 5008 suv modelleken kerül bevezetésre – nagyfokú hatékonyság és könnyű használat jellemzi.

A 136 lóerős új generációs puretech benzinmotorhoz egy új, villamosított duplakuplungos sebességváltó tartozik. A vezetés közben töltődő 48 voltos akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot és összesen 15%-os üzemanyag-megtakarítást biztosít. Az autó alacsony sebesség mellett, rövid városi utak alkalmával akár 1 km-en keresztül is képes zéró kibocsátás üzemmódban közlekedni.

Még több tisztán elektromos modell: az e-308 és az e-308 sw bevezetése

Az e-308 és az e-308 sw érkezésével 2023-ban tovább bővül a 100%-ban elektromos peugeot-modellek választéka. A peugeot az egyik első európai autógyártó, amelyik tisztán elektromos kombit kínál. A limuzin- és a kombiváltozattal az oroszlános márka azoknak a c szegmensbeli ügyfeleknek az igényeire válaszol, akik kibocsátásmentes közlekedésre szeretnének átállni.

Az új modellek megalkotásakor a peugeot alapértékeinek számító dinamizmus és vezetési élmény volt a középpontban. A járművek egy rendkívül hatékony, 115 kw (156 le) teljesítményre képes különleges villanymotorral vannak felszerelve.

Az új e-308 és e-308 sw új mércét állít fel az elektromos hatékonyság tekintetében: a mindössze 12,7 kwh/100 km (hasznos energia / wltp ciklus szerinti hatótáv) érték igazi referenciának számít a c kategóriás elektromos járművek világában. Egyes felszereltségi szinteken a hatótávolság a 400 km-t is meghaladja (vegyes ciklusban, wltp ciklus szerint mérve). A kimagasló teljesítmény a motort és az akkumulátort, illetve az aerodinamikát érintő fejlesztések, valamint az új emp2 platform használatával elért súlyoptimalizálás és a súrlódási veszteségek csökkentése révén vált lehetővé.

Továbbra is a c szegmensben maradva, a peugeot 408-ra vonatkozóan megerősítette a márka, hogy dinamikus és innovatív fastback modelljéből a plug-in hibrid változatok mellett hamarosan tisztán elektromos verziót is forgalmaz majd.

A peugeot minden igényt kielégítő, tisztán elektromos modellkínálatára – melyben olyan modelleket találunk, mint a peugeot e-208, a peugeot e-2008, az e-308, az e-308 sw, az e-rifter vagy az e-traveller kisbusz – a peugeot e-408 teszi majd fel a koronát.

 

 

Még kiválóbb és hatékonyabb peugeot e-208

Az e-208-ra, az első teljes egészében elektromos peugeot-modellre 2023-ban fontos fejlesztések várnak. A modell többek között az e-308-on bevezetett új motort is megörökli, amitől maximális teljesítménye 15%-kal nő: 100 kw-ról (136 le) 115 kw-ra (156 le).

A hatékonyságon is sikerült javítani: a 12 kwh/100 km-es értéknek köszönhetően az e-208 hatótávolsága 10,5%-kal, azaz 38 km-rel lett több, és ezzel wltp szerinti vegyes ciklusban összesen 400 km-re nőtt (típusjóváhagyás alatt).

A kezdettől rendelkezésre álló 260 nm nyomaték jóvoltából a továbbra is remekül kormányozható és vezetési stimulusokban gazdag peugeot e-208-at a zaj- és vibrációmentes működés mellett fokozott dinamizmus jellemzi, ami eddig is nagy szerepet játszott a modell sikerében. De a zavartalan napi használathoz szükséges praktikus szempontok sem merültek feledésbe. A peugeot e-208-nál így továbbra is lehetőség lesz villámtöltésre: az akkumulátorszint 100 kw-os töltőoszlopról kevesebb mint 25 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető.

Az említett tulajdonságok feltehetőleg még tovább növelik majd a peugeot e-208 sikerét, mely 2022 eleje óta a legtöbbet értékesített b kategóriás elektromos autó európában és a legtöbbet értékesített villanyautó franciaországban. 2019-es bevezetése óta több mint 110 000 példány kelt el belőle.

Az elektromos kínálat derékhadát jelentő plug-in hibrid modellek

A peugeot arra törekszik, hogy minden ügyfelének a saját igényeit kielégítő elektromos mobilitási eszközt tudjon biztosítani, ezért a plug-in hibrid modellekből különösen gazdag választékot alakított ki. Mindegy, hogy limuzinról, kombiról vagy suv-ről van szó, valamennyi modell a peugeot járművek népszerűségét megalapozó elegancia, igényesség és érzelem megtestesítője.

A plug-in hibrid peugeot 308 és 308 sw kétféle teljesítménnyel (180 vagy 225 le) rendelhető, hatótávolsága tisztán elektromos üzemmódban pedig akár a 60 km-t is elérheti. Ugyanezek a motorok szerepelnek a vadonatúj peugeot 408 kínálatában is, melyet a 2022. október 17. és 23. között rendezett párizsi autókiállításon lehet majd először megcsodálni.

A peugeot 3008-ból 225, illetve 300 lóerős összkerékhajtású plug-in hibrid változatok léteznek, melyek 59 kilométert is meg tudnak tenni anélkül, hogy a belső égésű motort igénybe kellene venni. Végül a limuzin és sw kivitelben kapható peugeot 508 egy 225 lóerős vagy egy sportosabb – a peugeot sport engineered változatokhoz készült – 360 lóerős, 4x4 plug-in hibrid verziót kínál.

A peugeot által alkalmazott plug-in hibrid technológia a hibrid peugeot 9x8 hypercar révén a versenypályán is megmérettetik: az autó 2022. július óta versenyzik a fia hosszútávú világbajnokságán (wec).

 

 

Hidrogén-üzemanyagcellás új peugeot e-expert: kibocsátásmentes mobilitás céges ügyfelek számára

A hidrogén-üzemanyagcellás új peugeot e-expert hydrogen modellt az ultrainnovatív, kibocsátásmentes mobilitási megoldást kereső vállalati és közületi ügyfeleknek ajánlja a márka. A 100%-ban elektromos peugeot e-expert hydrogen fő vonzereje a hidrogéncella rövid töltési idejében rejlik: a feltöltéshez mindössze 3 perc szükséges. A 400 km hatótávolságú, 100 kw teljesítményű és 260 nm nyomaték leadására képes modell 6,1 m3 raktérfogattal rendelkezik, hasznos teherbírása pedig az 1000 kg-ot is elérheti.

A peugeot kétkerekűi is villanyra váltanak!

A peugeot elektromos mobilitási kínálatát a kétkerekűekre is kiterjeszti, és a párizsi autószalonon egy tisztán elektromos új robogó leleplezésére készül. A peugeot e-streetzone 2 akkumulátoros változatban és eco üzemmódban akár 112 km hatótávval is rendelkezhet.

Az egy vagy két kivehető akkumulátorral felszerelt peugeot e-streetzone bármilyen otthoni csatlakozóról gyorsan és egyszerűen feltölthető. Bevált futóművének és könnyű kormányozhatóságának köszönhetően a peugeot motocycles által forgalmazott e-streetzone a városközpontokban való mindennapi közlekedés ideális eszköze. A high-tech lcd-kijelzővel ellátott robogó praktikus is egyben, hiszen 1 akkumulátoros változat esetén az ülés alatt remekül elfér egy bukósisak.

Végül a peugeot cycles egy hat elektromos kerékpárból álló komplett modellválasztékot kínál, amely a mindennapi városi közlekedéstől a terepbiciklizésen át az országúti kerékpározásig minden igényt kielégít.

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER