Címkék: elektromos | Peugeot

2023. február 03. péntek, 10:23

 

A peugeot meghirdette villamosítási stratégiájának új fejezetét: az e-lion projekt széles körű kutatásokkal megalapozott választ ad a változó világ igényeire.

 

 

 Az e-lion projekt útmutatást nyújt ahhoz, hogy az új generációs peugeot járművek hogyan tudják teljesíteni ezeket az elvárásokat.
Az e-lion projekt többről szól, mint a villamosításról: egy 360 fokos megközelítésen alapuló, holisztikus projekt, amelynek középpontjában öt fő célkitűzés áll:

Ökoszisztéma: termékeink és szolgáltatásaink ökoszisztémája, amelyek az stla technológiai megoldásokra épülnek;
Élmény: a termékeink és szolgáltatásaink minden aspektusát, a töltéstől az online kapcsolódásig végig kísérő ügyfélélmény;
Elektromos: mindennek az alapját 100% akkumulátoros elektromos technológiák alkotják, összhangban a peugeot azon célkitűzésével, hogy 2025-re palettájának összes tagja elérhető legyen akkumulátoros elektromos hajtáslánccal
Hatásfok és takarékosság: a peugeot kompromisszumot nem ismerően törekszik a lehető legnagyobb teljesítmény elérésére, a lehető legcsekélyebb energia-felhasználás mellett (12,5 kwh/100km az e-208 esetében),
Környezetvédelem: minden igyekezetünk közelebb visz bennünket a fenntarthatóság felé, valamint végső célunk megvalósításához: hogy 2038-ra elérjük a nettó zéró szénkibocsátást.


Linda jackson, a peugeot vezérigazgatója: „az e -lion projekt azt a stratégiát határozza meg, amelyet a peugeot elektromos járművek gyártójaként követni kíván, illetve, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a társadalom igényeinek és értékeinek fejlődésével lépést tartva olyan mobilitási megoldásokat kínálhassunk ügyfeleinknek, amelyek összhangban állnak márkánk értékeivel.”

 

 

 


A peugeot két év alatt öt új elektromos gépkocsit vezet be:

E-308, e-308 sw (az első európai gyártású elektromos kombi), e-408, e-3008 és e-5008.

A tisztán elektromos 308 és 308 sw modelleket vadonatúj villanymotor hajtja: a 115 kw (156 le) csúcsteljesítményű erőforrással szerelt járművek wltp norma szerinti hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert. A kompromisszumokat nem ismerő fejlesztés a kategória legkedvezőbb energiafelhasználását – átlagosan 12,7 kwh – nyújtja.


Bemutatkozik az új hibrid technológia

A peugeot új hibrid technológiát vezet be járművein. A 48v-os mhev (mild hibrid) technológia még az idei évben megjelenik a 208, 2008, 308, 3008, 5008 és 408 modellcsaládokban. A peugeot hybrid 48v rendszer új generációs, 100 vagy 136 lóerős teljesítményű puretech benzinmotorból, valamint egy ahhoz kapcsolódó, vadonatúj hatfokozatú, villamosított duplakuplungos sebességváltóból (e-dcs6) áll, amely egy 21 kw teljesítményű villanymotort is magában foglal.
A menet közben töltődő akkumulátor jóvoltából a technológia kis fordulatszámon nagyobb forgatónyomatékot biztosít, valamint 15%-kal csökkenti az átlagos üzemanyag-fogyasztást. Városi forgalomban a hybrid rendszerrel felszerelt alsó-középkategóriás szabadidőjármű a menetidő több mint 50 százalékában károsanyag-kibocsátás nélkül, 100%-ban elektromos üzemben képes közlekedni. Emellett városi forgalomban zéró emisszióval is közlekedhetünk.

Bemutatkozik a kompakt szabadidőjárművek új generációja

2023 második felében érkezik az e-3008
A maximális hatótávolság eléri a 700 kilométert. Háromféle elektromos hajtáslánccal, köztük egy dupla villanymotoros konfigurációval lesz elérhető.
Az e-3008 lesz az első olyan modell, amely az új, ultramodern stla medium platformra épül,
A típust nem sokkal később követi az e-5008.

A termékdizájn és a technológiai innováció kulcsfontosságú szerepet játszik az e-lion projektben és a peugeot azon céljának megvalósításában, hogy 2038-ra elérje a nettó karbonsemlegességet

A peugeot új, kifejezetten akkumulátoros elektromos technológia köré tervezett modellkínálata a stellantis műszaki platformjaira épül, amelyek izgalmas kiindulási alapot biztosítanak a jövőbeli formatervek megvalósításához.
Új arányok - a tervezők rugalmasabban, szabadabban alakíthatják ki a jármű meghatározó arányait
Új távlatok - minden részletében vadonatúj formanyelv
Új térkihasználás - férőhely és a funkcionalitás újragondolva
Új vezérlés - az elektronikus kormánymű soha nem látott lehetőségeket teremt a jármű irányítása terén. Ez tette lehetővé annak a hypersquare kormánykeréknek, az új generációs, intelligens i-cockpit vezetői környezetnek és a vadonatúj kezelőfelületnek a megalkotását, amely 2026-tól jelenik meg sorozatgyártásban.

A fedélzeti élményt az stla technológiai megoldások teszik lehetővé.
Stla-brain - az autó „idegrendszere” és központi intelligenciája, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető
Stla-smartcockpit - kapcsolat az ügyfél digitális életével, az autóban és azon túl
Stla-autodrive - az autonóm közlekedés jövője

A téma legnagyobb globális szakértőivel – így az amazonnal és a foxconnal – folytatott együttműködés jóvoltából az új technológiák bevezetését mindig lélegzetelállító élmények megvalósítása kíséri.

Jerome micheron, a peugeot termékigazgatója : „ügyfeleink a megmondhatói, hogy az elektromos peugeot modellek elsősorban és maradéktalanul peugeot-k, és ez az élmény mindig is prioritást élvez nálunk.”


A peugeot a következő két járműgeneráció során negyedére csökkenti járműveinek globális felmelegedési potenciálját (global warming potential, gwp)

A már útjára indított kezdeményezések sora a beszerzéshez és a beszállítói lánchoz kapcsolódó stratégiáktól a jármű szerkezetén és összetételén át egészen a felhasznált anyagokig tart:
A fekete szín és a króm helyébe fény, illetve üveg lép;
Kis tömegű ülések;
Újrahasznosított könnyűfém keréktárcsák;
Különös hangsúlyt fektetnek az újrahasznosított anyagok felhasználására, beleértve a könnyűfém keréktárcsákat;
Globális életciklus stratégia felállítása új generációs termékeink tervezése során.

Globális életciklus: a jövőben az akkumulátoros elektromos járművek élettartama eléri a 20-25 évet, míg a mai, belső égésű motorral szerelt járműveknél ez körülbelül 15 évre tehető.

A hosszabb életciklus nagyszerű lehetőséget teremt tervezőink számára, hogy élettartamuk során új találkozási lehetőségeket dolgozzanak ki a termékekkel.

Az életciklus tervezés szemlélet négy fázisa:

Életciklus: a stellantis platformon és technológiai rendszereken nyugvó, alapvető szerkezetet 25 évnyi használatra tervezik
Felújítás: a kulcsfontosságú alkatrészek felújításának és újrahasznosításának a lehetősége, beleértve az újrahasznosított alkatrészek felhasználását (ld. Sustainera)
Frissítés: a kopásnak és elhasználódásnak kitett komponensek (kárpitozás, díszítőelemek) frissítése, amint azt az inception tanulmányautó is példázta, hogy az autó minden tulajdonosváltáskor új érzést keltsen.
Igény szerint: rendszeresen, vezeték nélkül frissíthető a kezelőfelület, a világítás és számos egyéb, szoftver alapú komponens. Így az autó hosszan megőrzi vonzerejét (mint az okostelefonok operációs rendszerének évenként esedékes frissítése.)


Matthias hossann, a peugeot formatervezési igazgatója: „képzeljen el egy világot, ahol megszűnik a klasszikus használt autó fogalma. Ehelyett járművünk mindig friss és személyre szabott lesz, képességeit pedig igényeink szerint frissíthetjük vagy bővíthetjük. Mindig naprakész termék, amely egész élettartamában megőrzi piaci értékét.”


A minimális tömegre, a hulladék csökkentésére és a feldolgozási folyamatok redukálására irányuló törekvések olyan forradalmi eljárásokat eredményezhetnek, mint a peugeot inception tanulmányautó esetében látott fenntarthatósági lépések:

Tömeg csökkentése (vékonyabb ülések, szellős steppelésű szövetek...),
Hulladék csökkentése (formára öntött szövetek),
Takarékoskodás az erőforrásokkal (nyersanyagok kidolgozás, ötvözetek kerülése, krómozás beszüntetése...),
Energia-takarékosság (elektromos fogyasztás).

 

 

 

Jerome micheron, a peugeot termékigazgatója: „ezek a fejlesztések egy olyan, új korszakot vezetnek be, amely nagyobb tisztelettel bánik természeti környezetünkkel, és lehetővé teszi, hogy olyan különleges innovációkat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyek megerősítik a peugeot ’vonzerejének hatalmát.’”


Ami a felhasználói élményt illeti, a peugeot arra törekszik, hogy inspiráló, egyszerű és megfizethető legyen az ügyfelek számára.

Inspiráló - az autókon túl a peugeot a vonzerő hatalmával teszi még intenzívebbé a tulajdonosi élményt.

Az elektromos mobilitással kapcsolatos összes élmény egybevág a peugeot három alapértékével:
Vonzó formaterv - a nagymacskákat idéző kiállás és a "három karom" fényrajzolat a peugeot dizájn meghatározó elemei
Az ösztönös vezetési élményt még inkább érzelmekben gazdaggá teszi a villamosítás, a hajtáslánc robbanékony reakciói, és az i-cockpit vezetői környezet dinamizmusa
Minőségből, takarékosságból és technológiai tartalomból fakadó kiválóság a teljes elektromosjármű-kínálatban

Egyszerűség - a vezetés előtt, közben és után átélhető ügyfélélményt figyelembe véve.

Könnyen megvásárolható: a peugeot az új 408 modellt a nagyobb nyugat-európai piacokon a phev first edition kivitellel vezette be – ebben a csomagban megtalálható minden opció, beleértve a töltéshez szükséges megoldásokat, ráadásul az interneten keresztül, néhány kattintással megrendelhető.
Könnyen tölthető: a free2move esolutions megoldások fali töltőbox telepítésével és kapcsolódó szolgáltatások teljes körével gondoskodnak az otthoni töltésről; míg a városban vagy országúton európa legjobban kiépített (több mint 350 ezer állomásból álló) töltőhálózatához biztosít hozzáférést az e-solutions kártya. Az egyérintéses rfid kártya számos energiaszolgáltatóhoz biztosít hozzáférést, a kártya az előre feltöltött keret jóvoltából azonnal használható
Könnyen tervezhető: a peugeot utazástervező alkalmazás segít úgy megtervezni az utazást, hogy út közben a legjobb helyeken tölthessük autónkat. A jövőben olyan megoldásokat kínálunk, amelyek a töltőpont közelében található éttermekben és áruházakban, illetve szolgáltatások igénybe vétele során felhasználható ajánlatokat is tartalmaznak. Így az ügyfelek optimálisan tölthetik el a töltésre fordított időt.

Cél a megfizethetőség - az emelkedő megélhetési költségek és az infláció fényében a peugeot arra törekszik, hogy a lehető leginkább megfizethető formában kínálja ügyfeleinek az elektromos peugeot járművek élményét.

Kétféle ajánlat létezik, akárcsak a mobiltelefonoknál:
Peugeot használat alapú: bizonyos futásteljesítményt magában foglaló, használat alapú konstrukció havi gyakoriságú fizetéssel. Franciaországban például az e-208 havi díja 150 eurótól indul, ami 500 kilométernyi használatot is magában foglal. A további kilométereket igény szerint, már 7 cent / km ártól vásárolhatják meg az ügyfelek. A peugeot a jövőben modellkínálatának több tagjára, illetve más piacaira is ki kívánja terjeszteni ezt az ajánlatot.

Peugeot your way: az egyszeri havi díj magában foglalja a lízing költséget, a karbantartás és szervizelés összes költségét, sőt, a töltési költségeket is. Minden üzemben tartási kiadás egyetlen díjban. A mobiltelefonokkal ellentétben azonban itt az ügyfeleket nem köti hosszú hűségidő. Amennyiben életkörülményeik megváltoznak, nagyobb autóra válthatnak, vagy egyszerűen visszaadhatják az autót.

Phil york, a peugeot marketing és kommunikációs igazgatója: „az elektromos járművek birtoklásával kapcsolatos szempontok átalakulóban vannak: a villanyautók általános jellemzői helyett egyre inkább a személyes logisztikai igények mentén határoznak az ügyfelek. Nagy izgalommal tölt el, hogy inspiráló, egyszerű és megfizethető megoldásokkal tudtuk kielégíteni ügyfeleink elvárásait, méghozzá mindezt a peugeot modellektől megszokott vonzerővel társítva.”

A peugeot a legjobb úton halad afelé, hogy 2038-ra megvalósítsa a nettó karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzéseit. Ami a globális felmelegedési potenciál mérséklését illeti, világszerte -60%-kal, európában pedig -70%-kal számolhatunk 2030-ra.

A karbonsemlegességre vonatkozó terv túlmutat a 100 százalékos villamosításon, és olyan szempontokat is figyelembe vesz, mint:
A termékek tervezése és gyártása során felhasznált anyagok
A felhasznált energiamennyiség
A termékek beillesztése egy körkörös gazdasági sémába

A társadalom körkörös gazdasága a hagyományos „vedd el, gyártsd le, dob el” szemlélettel szakítva az anyagok és az áruk körforgásával számol. A stellantis számára a körkörös gazdaság ott kezdődik, hogy hogyan tervezhetjük járműveinket tartósabbra; hogy hogyan használhatunk fel bennük minél több újrahasznosított anyagot; és végül, hogy hogyan tudjuk megjavítani, újragyártani, újrafelhasználni és újrahasznosítani az alkatrészeket.


Ezen túlmenően a járművek és alkatrészek megújítása, illetve az utólagos beépítési programok – amelyekkel a meglévő járműveket akkumulátoros elektromos üzemre állíthatjuk át – mind a gépkocsik élettartamának meghosszabbítását célozzák.

A stellantis hálózatán belül máris feltűntek az alkatrész-katalógusokban az „újragyártott” komponensek; ez az ajánlat megfizethető módon biztosíthat fenntartható alternatívát az ügyfelek számára.

A vállalati és privát ügyfelek egyaránt találkozhatnak az „újrafelhasználás” fogalmával a stellantis e-kereskedelmi platformján, a b-parts platformon (amely jelenleg 155 országban érhető el, és 5,2 millió alkatrészt foglal magában.)


Hamarosan ugyanígy találkozhatunk a gyártóüzemek esetében a sustainera címkével. Ez már ma is látható egyes alkatrészek dobozán, és hamarosan a gépkocsikban is megjelenik. Ha az ügyfél ezzel a megjelöléssel találkozik, biztos lehet abban, hogy a kérdéses alkatrész előállításához akár 80%-kal kevesebb nyersanyagot és akár 50%-kal kevesebb energiát használtak fel, mint egy hasonló, de újrahasznosított anyagokat nem tartalmazó komponens esetében.

Linda jackson, a peugeot vezérigazgatója: „a nettó karbonsemlegesség nem jelzős szerkezet, hanem egyfajta gondolkodásmód: egy olyan szemlélet, amelyet mindannyiunknak el kell sajátítanunk, vállalatként és egyéni szinten egyaránt. Ugyanígy az e-lion projekt sem csupán stratégia vagy powerpoint prezentáció: olyan projekt, amelynek megvalósítását személyes feladatunknak érezzük, mert sikere saját maguk és az elkövetkező generációk szempontjából egyaránt létfontosságú.”

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER