Címkék: hajtáslánc | KIA

2020. február 20. csütörtök, 19:42

 

A Kia Motors nyilvánosságra hozta az új Sorento padlólemezének és hajtásláncainak műszaki részleteit.

 


 Az idén érkező, alapjaiban friss Sorento sorozat a Kia első szabadidő-terepese a márka új padlólemezén. Kompakt motorterével, korábbinál rövidebb túlnyúlásaival, de hosszabb tengelytávjával a padlólemez arányai is hozzájárulnak az új modell határozott kiállásához, látványos formáihoz, kényelméhez, és élvezetes menettulajdonságaihoz.
A Sorento teljes hossza 10, tengelytávja 35 mm-t nyúlt a kifutó modelléhez képest (az új tengelytáv 2815 mm), így az utastér valamennyi kategóriatársénál tágasabb, miközben átgondolt kialakítása révén az új Sorento csomagterekben is a mezőny élén áll.

A Sorento első generációja 2002-ben érkezett, robusztus alvázas felépítéssel, ebből adódóan tágas utastérrel, valamint kiemelkedő tereptulajdonságokkal. Az önhordó szerkezet a második generációval debütált 2009-ben, és alapvető változást hozott a modell közúti viselkedésében. A most bemutatott új középkategóriás SUV padlólemez hasonlóan nagy előrelépést jelent, hiszen általa az új Sorento új mércét állít a kategóriában, tágasságban, praktikusságban, hatékonyságban és minőségben is.

 

A koreai, európai és észak amerikai piacokra az új alapokkal együtt friss, turbós ‘Smartstream’ hibrid hajtáslánc is érkezik, a Sorento történetének első villamosított hajtásaként. A rendszer egy 1.6 literes turbós és közvetlen befecskendezéses benzinmotorból (T-GDi), egy 44.2 kW-os villanymotorból, és egy 1.49 kWh-s lítiumion- polimer szerkezetű akkumulátorból áll. A benzines és a villanymotor kombinált összteljesítménye 230 LE, a közös forgatónyomatéki csúcs 350 Nm. Az így felszerelt Sorento komoly menetteljesítményekre képes, alacsony károsanyag-kibocsátás mellett. Az új padlólemezben az akku az utastér alatt utazik, így egyáltalán nem vesz el helyet sem az utasoktól, sem a csomagoktól.

A koreai és európai vásárlók friss fejlesztésű 2.2 literes, 202 LE-s (440 Nm) négyhengeres ‘Smartstream’ dízelmotorral, és a Kia új, nyolcfokozatú duplakuplungos robotizált sebességváltójával (8DCT) is megrendelhetik autójukat. A szárazkuplungos kialakítású erőátvitel olyan finoman kapcsol, mint a hagyományos bolygóműves automaták, de nem csak gyorsabb, hatásfoka is jóval magasabb azokénál. A Kia új, 8DCT videója ITT megtekinthető.
A későbbiekben érkezik majd az új plug-in hibrid verzió is.
Az új Sorento egy sor high-tech biztonsági és kényelmi felszereléssel debütál. A fékasszisztens új kiegészítő funkciója megakadályozza a többszörös ütközést (például ráfutásos balesetekben): a rendszer az első ütközés, és a légzsákok kinyílása után automatikusan fékez, így kerüli el egy esetleges második frontális, vagy oldalütközést. A rendszer piacfüggően kapható, akárcsak az összesen akár nyolc utastéri légzsák (első-, oldal-, függöny-, és térdlégzsákok).
Az élet örömeire és megpróbáltatásaira is felkészített újdonságot március 3-án láthatja először a nagyközönség, a Kia standján, a Genfi Autószalonon.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER