Címkék: Hyundai IONIQ

2022. február 22. kedd, 08:01

 

A Hyundai Motor a 2023-as modellévre továbbfejleszti a díjnyertes IONIQ 5 szabadidőjárművet. A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral lép piacra.

 

 

 Ezen túlmenően a modell egy sor olyan új funkciót kínál, amelyek még élvezetesebbé teszik a díjnyertes, tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű vezetését, az akkumulátor kondícionálástól kezdve a kamera alapú visszapillantó tükrökig.
A Hyundai IONIQ 5 2021 februárja óta kapható világszerte. A Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, globális moduláris platform) padlólemezére épülő első modellként az IONIQ 5 a sajtó és a vásárlók körében egyaránt népszerűnek bizonyult. Az IONIQ 5 2021-ben számos szakmai díjban részesült, Európában több mint 30 első helyezést – többek között a rangos Év Német Autója díjat – zsebelhetett be. Emellett a modell bejutott a 2022. Év Európai Autója díj döntőjébe is.

„Az IONIQ 5 rendkívül sikeresnek bizonyult a bevezetése óta eltelt 12 hónapban, értékesítési és márkaépítési szempontból egyaránt.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A szegmensben egyre erősebb a verseny, ezért a Hyundai továbbfejlesztett termékekkel és funkciókkal igyekszik megőrizni az autóiparban megszerzett technológiai vezető szerepét.”
A megújuló IONIQ 5 első ízben lesz elérhető kamera alapú digitális belső és külső visszapillantó tükrökkel. A digitális belső visszapillantó tükör (DCM) akadálytalan panorámaképen jeleníti meg a jármű mögötti terület képét, így biztosítva optimális látási viszonyokat. A DCM rendszer kamerája az IONIQ 5 hátsó légterelője alatt helyezkedik el.

 

 

 

A Hyundai tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművének a továbbfejlesztett kiadása digitális külső visszapillantó tükrökkel (DSM) is rendelhető. A koreai kivitelű IONIQ 5 modellekhez már most is elérhető, ultramodern funkciót most első ízben kínálja Európában a Hyundai Motor Group. A DSM révén csökken a jármű légellenállása, és minden helyzetben, akár rossz időben is tiszta képet biztosít a jármű mögötti területekről.

Az új akkumulátor kondicionáló funkció képessé teszi az IONIQ 5-öst arra, hogy menet közben automatikusan úgy szabályozza az akkumulátor hőmérsékletét, hogy az a töltőponthoz érve a töltéshez optimális szintre kerüljön. Ez hideg időben kedvezőbb töltési teljesítményt eredményez. A funkció automatikusan működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot ad meg úti célként az online útvonaltervezés funkciót alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerben.
Az elöl és hátul egyaránt alkalmazott intelligens frekvencia-csillapító rendszer (Smart Frequency Dampers, SFD) jóvoltából javulnak a futómű-reakciók, ami kényelmesebb rugózást eredményez.

Ami a megjelenést illeti, a megújuló IONIQ 5 új dizájn-kombinációkat kínál. Többek között megjelennek a kínálatban a fekete dekorelemekkel díszített, festetlen fekete lökhárítók; ezekhez projektoros LED világítás társul.
A megújuló IONIQ 5 2022 második felétől lesz elérhető Európában.

Jogi nyilatkozat: CO2- és károsanyag-kibocsátási információk
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 2WD: 16,7 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 4WD: 18,1 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 16,8 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 17,9 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 17,7 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 19,0 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
A 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt IONIQ 5 jelen pillanatban nem kapható Európában. A modell hivatalos energiafelhasználási és CO2-kibocsátási értékeit még nem határozták meg.

Q&A
Melyek a megújuló IONIQ 5 legfőbb új jellemzői?

Új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorcsomag
Az új egység a jelenlegi 72,6 kWh kapacitású akkumulátort váltja az IONIQ 5 fedélzetén
Digitális belső visszapillantó tükör (DCM)
A DCM akadálytalan panorámaképen jeleníti meg a jármű mögötti terület képét, így biztosítva optimális látási viszonyokat
A DCM rendszer kamerája az IONIQ 5 hátsó légterelője alatt helyezkedik el.
Az IONIQ 5 a Hyundai Motor Group által gyártott első olyan gépkocsi, amelyhez DCM rendszer rendelhető
Digitális külső visszapillantó tükrök (DSM)
A koreai kivitelű IONIQ 5 modellekhez már most is rendelhető, ultramodern funkció mostantól Európában is elérhető lesz
A DSM csökkenti a légellenállást, és minden helyzetben, akár rossz időben is tiszta képet biztosít a jármű mögötti területekről
Az IONIQ 5 a Hyundai Motor Group által Európában forgalmazott első olyan gépkocsi, amelyhez DSM rendszer rendelhető
Akkumulátor kondicionálás
Az akkumulátor kondicionáló funkció jóvoltából az IONIQ 5 képes menet közben automatikusan úgy szabályozni az akkumulátor hőmérsékletét, hogy az a töltőponthoz érve a töltéshez optimális szintre kerüljön
Ez hideg időben kedvezőbb töltési teljesítményt eredményez
A funkció automatikusan működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot ad meg úti célként az online útvonaltervezés funkciót alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerben
Intelligens frekvencia-csillapítók (SFD)
Az intelligens frekvencia-csillapító (Smart Frequency Dampers, SFD) rendszer az első és hátsó tengelyen egyaránt jobb futómű-reakciókat biztosít, ami javítja a rugózási komfortot

Mindössze egy évvel az eredeti, 72,6 kWh-os verzió piacra lépése után miért szereli fel a Hyundai az IONIQ 5-öst 77,4 kWh-os akkumulátorral?
Az elektromos járművek szegmensében folyamatosan erősödik a piaci verseny. A Hyundai ezzel a fejlesztéssel biztosítja, hogy a megújuló IONIQ 5 továbbra is piacvezető technológiát alkalmazzon, és ezáltal a vállalat megőrizze első helyét a technológiai versenyben.
A Hyundai szerette volna ügyfelei számára minél szélesebb körben elérhetővé tenni a nagy kapacitású akkumulátor rendszert, ezért döntött a 72,6 kWh-os akkumulátorcsomag korai bevezetése mellett. A beszállítói rendszerben tapasztalt pozitív fejleményeknek köszönhetően mostantól elérhető a 77,4 kWh-os változat

Mekkora a 77,4 kWh kapacitású akkumulátor várható elektromos hatótávolsága?
A várakozások szerint a 77,4 kWh-os modell elektromos hatótávolsága meghaladja a 72,6 kWh-os kivitelét. A jármű azonban még nem szerezte meg a hivatalos WLTP tanúsítványt, ezért ezen a ponton nem bocsátkozunk becslésekbe. A hivatalos hatótávolsági érték várhatóan már 2022 első negyedéve során rendelkezésre fog állni.

A 72,6 kWh-os IONIQ 5 modellek akkumulátorcsomagja frissíthető az új, 77,4 kWh-os kapacitású verzióra?
Sajnos nem. Az eddigi IONIQ 5 ügyfelek azonban továbbra is élvezhetik a Hyundai díjnyertes kompakt szabadidőjárművének minden előnyét, beleértve az akár 481 kilométeres elektromos hatótávolságot (WLTP érték), a 400 és 800 voltos multi-töltő technológiából adódó, ultra gyors tölthetőséget, valamint a tartósan kiemelkedő menetteljesítményeket
Ezen túlmenően az IONIQ 5 nagyfeszültségű akkumulátorára Európában speciális garanciális feltételek (160 000 km vagy nyolc év) vonatkoznak

Az akkumulátor kondicionáló technológia hogyan képes javítani az új IONIQ 5 töltési teljesítményét?
Az akkumulátor kondícionálás funkció hideg időben is optimális töltési hőmérsékletet biztosít.
Az elektromos járművek akkor tölthetők optimálisan, ha az akkumulátor hőmérséklete 20-25°C között van. Mint minden elektromos gépkocsi esetében, a töltési idők itt is meghosszabbodhatnak, amennyiben az akkumulátor ennél hidegebb vagy melegebb.
Az akkumulátor kondícionálás 21°C célhőmérsékletre melegíti az akkumulátort, ezzel biztosítva optimális töltési körülményeket. A funkció automatikusan működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot táplál be úti célként az online útvonaltervezés funkciót alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerbe

Mikortól rendelhető a megújult IONIQ 5?
A várakozások szerint a modell 2022 második félévétől jelenik meg az európai piacokon
A bevezetés pontos időpontja piaconként eltérő lehet

Az IONIQ 5 benzinmotoros / hibrid / plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz?
Nem. Az IONIQ a Hyundai kifejezetten akkumulátoros elektromos járműveket kínáló almárkája.


Várható Hyundai IONIQ 5 N vagy N Line kivitelek bevezetése?
A Hyundai nem bocsátkozik az esetleges jövőbeli modellekre vonatkozó spekulációkba

Mennyibe fog kerülni az új IONIQ 5?
Az árakat az egyes érintett országok helyi Hyundai képviselői hozzák nyilvánosságra, így történik ez Magyarországon is.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER