Címkék: Hyundai Kona

2023. január 22. vasárnap, 09:04

A Hyundai Motor Company a mai napon ismertette az új generációs KONA szubkompakt szabadidőjármű koreai kivitelének részleteit; a globális specifikációjú modellre vonatkozó adatok márciustól lesznek elérhetők.

 

 

 

 

 

Az elődjénél nagyobb, felpozícionált modell változatos hajtáslánc-opciókkal rendelhető, a tisztán elektromostól (EV) kezdve a hibrid elektromoson (HEV) át a hagyományos belső égésű motorokig (ICE), amelyek mindegyike elérhető lesz sportos N Line kivitelben is. A futurisztikus vonalvezetésű, vadonatúj KONA fejlesztése az akkumulátoros elektromos variánssal vette kezdetét: ez a nem szokványos megközelítés összecseng a Hyundai Motor gyors tempójú villamosítási stratégiájával. A vadonatúj KONA összes változata bővelkedik a legfrissebb technológiákban, kényelmi és praktikus megoldásokban.

„A KONA jóformán minden ügyfelünk számára, minden élethelyzetben ideális megoldást kínál. A fejlett hajtásláncok széles választéka, valamint a modern technológiai és formai megoldások sokasága nagyban javítja a mindennapi használat élményét.” – mondta Heui Won Yang, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke, a járműfejlesztési technológiai egység vezetője. „A Hyundai célja, hogy optimális mobilitási élményt biztosítva elégítse ki ügyfeleink változatos mindennapi elvárásait.”

 

 

 

 

Sportos stílust és fokozott teljesítményt eredményező formai elemek A cápafejet idéző orrészt és a hátfalat díszítő, egybefüggő horizont fényforrások gondoskodnak a modellek harmonikus összhatásáról, miközben egyedi megjelenést kölcsönöznek az egyes modellváltozatoknak. Az elektromos hajtású variáns egybefüggő horizont fényforrásai pixeles felépítésűek: ezzel az ikonikus, látványos formai megoldással most először találkozhatunk a Hyundai portfoliójában. A szabadidőjármű sportos karakterét robusztus kerékív-toldatok erősítik; az összhatást integrált első és hátsó lámpatestek, dinamikus, ék alakú oldalsó panelek, valamint az övvonaltól a légterelőig futó, karakteres króm díszítőelemek teszik teljessé. A modell egyedi küllőzetű, 19 colos keréktárcsáival sem találkozhattunk még a KONA kínálatában. A belső égésű motoros (ICE), illetve hibrid hajtásláncú (HEV) modellverziók karakteres eltérésekkel adaptálják az elektromos modell számos formai elemét. Az első lökhárítónak háromdimenziós dekorbetét, valamint a hűtőmaszkot kiváltó alsó védőlemez ad jellegzetes megjelenést. Emellett az ICE és HEV kiviteleken kontrasztos fekete kerékív-toldatok szolgálnak optikai hangsúlyként.

 

A HEV modellváltozaton alul és felül aktív légelzáró lamellákat (AAF) találunk, míg az ICE kivitel aktív felső lamellával csökkenti a légellenállást. A külső aktív légelzáró lamella az ICE és HEV hajtásláncú modelleknek is az elektromos variánshoz (EV) hasonló megjelenést kölcsönöz, miközben javítja a járművek közegellenállását. A sportos hangvételű N Line kivitel agresszívabb első és hátsó kialakítást kap; a modell dinamizmusát szárnyat formázó lökhárítók, dupla kipufogó végcső, valamint ezüst színű oldalsó kötények tolmácsolják. További opcióként fekete tetőlemez, illetve exkluzív rajzolatú, 19 colos N Line könnyűfém keréktárcsa rendelhető. Az N Line kivitelek belső terében exkluzív fém pedálsort, valamint N kivitelű sebességváltó (TGS) kart találunk. Tágasabb, intelligens kialakítású belső tér A vadonatúj KONA tágasabb, sokoldalúbb belső tere kényelmesebb helyet és egyszerűbb tárolási és csomagszállítási lehetőségeket kínál. A vadonatúj KONA emellett a kategória legjobb férőhelyét biztosítja. 60 mm-rel nőtt a tengelytáv, ami 77 mm-rel nagyobb lábteret, valamint 11 mm-rel növelt fejteret eredményez a második üléssorban (az előző modellgenerációhoz viszonyítva.) A második üléssori válltér 1402 mm, ami szintén a kategória legkedvezőbb értéke, és ezzel a KONA messzemenőkig „élhető” teret kínál a hátul utazók számára. A KONA keskeny profilú, merev vázszerkezetű ülései mindössze 85 mm vastagok, ami tovább növeli a második soron utazók férőhelyét. Annak köszönhetően, hogy az elektronikus (by-wire) sebességváltó kapcsoló a kormányoszlopra, a kormánykerék mögé költözött, felszabadult a padlókonzol, ahol így olyan nyitott, áttekinthető teret alakítottak ki a tervezők, amely poharak vagy nagyobb táskák elhelyezésére egyaránt alkalmas. A teljesen lehajtható hátsó ülések és a tágas hátsó tér jóvoltából a KONA akár 723 liternyi helyet biztosít a csomagok elhelyezésére (SAE norma szerinti érték), ami a legigényesebb ügyfelek elvárásainak is megfelel. A használati értéket praktikusabb pakolhatóság növeli.

 

A 12,3 colos, integrált dupla kijelző ergonomikusan, kényelmesen használható. Az első üléssoron található, kényelmes pihenőüléseken egyenletesen oszlik el a terhelés, így a „súlytalanság” érzését keltik, hosszú, fárasztó utazások után elősegítve a relaxációt. Kategóriaelső technológiák javítják a praktikumot Az új generációs KONA rendszereinek karbantartására, aktualizálására szolgáló szoftverfrissítések minden eddiginél egyszerűbben telepíthetők, köszönhetően a vezeték nélküli szoftverfrissítést (OTA) alkalmazó elektronikus vezérlő technológiának. Az ügyfelek így nem csak költséget takaríthatnak meg, de autójuk szoftvereit is mindig naprakészen tarthatják, így folyamatosan frissítve és tökéletesítve a felhasználói élményt. Még a hangulatvilágítás is vezeték nélkül frissíthető, így biztosítva a rendszer karbantartását, az új funkciók bevezetését. A használat kényelmét személyre szabható működésű, motoros mozgatású csomagtérajtó fokozza. A vezető a központi infotainment képernyőről meghatározhatja a hátsó ajtó nyitásának sebességét, illetve magasságát. Utóbbit úgy is megadhatják, ha 3 másodpercig nyomva tartják a záró gombot, amint a hátsó ajtó elérte a kívánt nyitási magasságot.

 

A KONA fedélzetén integrált üléshelyzet-memória, valamint a számos töltő csatlakozási pont mellett kínált vezeték nélküli töltőfelület fokozza az utazás kényelmét. Az elektronikus vezérlő technológiák részeként a vadonatúj KONA okostelefonra vagy okosórára telepített, NFC közelségi jelátviteli technológiát alkalmazó digitális kulccsal (Digital Key 2 Touch) is nyitható, zárható vagy indítható, ami a legmagasabb szintű lopásvédelmet biztosítja. A vadonatúj KONA még magabiztosabb vezetési élményt nyújt A vadonatúj KONA bővelkedik a különböző fejlett vezetőtámogató rendszerekben (ADAS). Ezek között említést érdemel a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEW), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW), a holttérfigyelő monitor (BVM) valamint az adaptív távolsági világítás (HBA)*. Emellett a KONA számos kényelmi vezetéstámogató funkciót is kínál, az intelligens sebességtartó automatától (SCC) kezdve a navigáció alapú adaptív sebességtartó automatikáig (NSCC), a sávkövető rendszertől (LFA) az autópálya asszisztensig (HDA)*. A parkolás folyamatát a vadonatúj KONA olyan fejlett technológiákkal egyszerűsíti le, mint a 360 fokos parkoló kamera (SVM), az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA), az első, oldalsó és hátsó parkolóradar (PDW), a hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA) és a távvezérelt intelligens parkolástámogató rendszer (RSPA)*.

 

 

Egyes modellváltozatok méretei:

Tétel

Vadonatúj KONA ICE/HEV

Vadonatúj KONA EV

Hosszúság

4350 mm

adatok márciustól

Szélesség

1825 mm

Magasság

1580 mm

(17" kerék esetén)

Tengelytáv

2660 mm

 

Hajtáslánc opciók A koreai piacon az ICE modellváltozat 1.6T-GDi erőforrással vagy 2,0 literes Atkinson-ciklusú motorral elérhető. Az 1.6T-GDi benzinmotor legnagyobb teljesítménye 198 LE, maximális forgatónyomatéka 265 Nm (becsült értékek.) A szelepek összenyitását a menetkörülmények függvényében, fokozatmentesen szabályozza a vezérlés. A 2,0 literes motor maximális teljesítménye 149 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 179,5 Nm (becsült értékek); az üzemanyag-fogyasztást intelligens változó áttételű sebességváltó (IVT) segít csökkenteni. A koreai piacon elérhető HEV modellváltozat az 1,6 literes GDi közvetlen benzin-befecskendezéses motor különlegesen hangolt változatát társítja villanymotorral. A konfiguráció lenyűgöző gyorsítóképességet és takarékos üzemet eredményez; a rendszerteljesítmény 141 LE, a kombinált forgatónyomatéki csúcs 265 Nm. A vadonatúj KONA globális specifikációjú változataira – beleértve az EV emissziómentes verziót is – vonatkozó adatokat 2023 márciusában hozza nyilvánosságra a Hyundai.

 

 

 
 
– A Hyundai Motor Company a mai napon ismertette az új generációs
KONA szubkompakt szabadidőjármű koreai kivitelének részleteit; a globális specifikációjú modellre
vonatkozó adatok márciustól lesznek elérhetők. Az elődjénél nagyobb, felpozícionált modell
változatos hajtáslánc-opciókkal rendelhető, a tisztán elektromostól (EV) kezdve a hibrid
elektromoson (HEV) át a hagyományos belső égésű motorokig (ICE), amelyek mindegyike
elérhető lesz sportos N Line kivitelben is.
A futurisztikus vonalvezetésű, vadonatúj KONA fejlesztése az akkumulátoros elektromos
variánssal vette kezdetét: ez a nem szokványos megközelítés összecseng a Hyundai Motor gyors
tempójú villamosítási stratégiájával. A vadonatúj KONA összes változata bővelkedik a legfrissebb
technológiákban, kényelmi és praktikus megoldásokban.
„A KONA jóformán minden ügyfelünk számára, minden élethelyzetben ideális megoldást kínál. A
fejlett hajtásláncok széles választéka, valamint a modern technológiai és formai megoldások
sokasága nagyban javítja a mindennapi használat élményét.” – mondta Heui Won Yang, a Hyundai
Motor Company ügyvezető alelnöke, a járműfejlesztési technológiai egység vezetője. „A Hyundai
célja, hogy optimális mobilitási élményt biztosítva elégítse ki ügyfeleink változatos mindennapi
elvárásait.”
 
Hyundai Motor Company 12, Heolleung-ro, Seochogu,
Szöul, 137-938, Korea
 
T +82 2 3464 2063 www.hyundai.com
 
Sportos stílust és fokozott teljesítményt eredményező formai elemek
A cápafejet idéző orrészt és a hátfalat díszítő, egybefüggő horizont fényforrások gondoskodnak a
modellek harmonikus összhatásáról, miközben egyedi megjelenést kölcsönöznek az egyes
modellváltozatoknak. Az elektromos hajtású variáns egybefüggő horizont fényforrásai pixeles
felépítésűek: ezzel az ikonikus, látványos formai megoldással most először találkozhatunk a
Hyundai portfoliójában.
A szabadidőjármű sportos karakterét robusztus kerékív-toldatok erősítik; az összhatást integrált
első és hátsó lámpatestek, dinamikus, ék alakú oldalsó panelek, valamint az övvonaltól a
légterelőig futó, karakteres króm díszítőelemek teszik teljessé. A modell egyedi küllőzetű, 19 colos
keréktárcsáival sem találkozhattunk még a KONA kínálatában.
A belső égésű motoros (ICE), illetve hibrid hajtásláncú (HEV) modellverziók karakteres
eltérésekkel adaptálják az elektromos modell számos formai elemét. Az első lökhárítónak
háromdimenziós dekorbetét, valamint a hűtőmaszkot kiváltó alsó védőlemez ad jellegzetes
megjelenést. Emellett az ICE és HEV kiviteleken kontrasztos fekete kerékív-toldatok szolgálnak
optikai hangsúlyként.
A HEV modellváltozaton alul és felül aktív légelzáró lamellákat (AAF) találunk, míg az ICE kivitel
aktív felső lamellával csökkenti a légellenállást. A külső aktív légelzáró lamella az ICE és HEV
hajtásláncú modelleknek is az elektromos variánshoz (EV) hasonló megjelenést kölcsönöz,
miközben javítja a járművek közegellenállását.
A sportos hangvételű N Line kivitel agresszívabb első és hátsó kialakítást kap; a modell
dinamizmusát szárnyat formázó lökhárítók, dupla kipufogó végcső, valamint ezüst színű oldalsó
kötények tolmácsolják. További opcióként fekete tetőlemez, illetve exkluzív rajzolatú, 19 colos N
Line könnyűfém keréktárcsa rendelhető. Az N Line kivitelek belső terében exkluzív fém pedálsort,
valamint N kivitelű sebességváltó (TGS) kart találunk.
Tágasabb, intelligens kialakítású belső tér
A vadonatúj KONA tágasabb, sokoldalúbb belső tere kényelmesebb helyet és egyszerűbb tárolási
és csomagszállítási lehetőségeket kínál. A vadonatúj KONA emellett a kategória legjobb férőhelyét
biztosítja. 60 mm-rel nőtt a tengelytáv, ami 77 mm-rel nagyobb lábteret, valamint 11 mm-rel növelt
fejteret eredményez a második üléssorban (az előző modellgenerációhoz viszonyítva.) A második
üléssori válltér 1402 mm, ami szintén a kategória legkedvezőbb értéke, és ezzel a KONA
messzemenőkig „élhető” teret kínál a hátul utazók számára. A KONA keskeny profilú, merev
vázszerkezetű ülései mindössze 85 mm vastagok, ami tovább növeli a második soron utazók
férőhelyét.
Annak köszönhetően, hogy az elektronikus (by-wire) sebességváltó kapcsoló a kormányoszlopra,
a kormánykerék mögé költözött, felszabadult a padlókonzol, ahol így olyan nyitott, áttekinthető
 
Hyundai Motor Company 12, Heolleung-ro, Seochogu,
Szöul, 137-938, Korea
 
T +82 2 3464 2063 www.hyundai.com
teret alakítottak ki a tervezők, amely poharak vagy nagyobb táskák elhelyezésére egyaránt
alkalmas. A teljesen lehajtható hátsó ülések és a tágas hátsó tér jóvoltából a KONA akár 723
liternyi helyet biztosít a csomagok elhelyezésére (SAE norma szerinti érték), ami a legigényesebb
ügyfelek elvárásainak is megfelel. A használati értéket praktikusabb pakolhatóság növeli.
A 12,3 colos, integrált dupla kijelző ergonomikusan, kényelmesen használható. Az első üléssoron
található, kényelmes pihenőüléseken egyenletesen oszlik el a terhelés, így a „súlytalanság”
érzését keltik, hosszú, fárasztó utazások után elősegítve a relaxációt.
Kategóriaelső technológiák javítják a praktikumot
Az új generációs KONA rendszereinek karbantartására, aktualizálására szolgáló szoftverfrissítések
minden eddiginél egyszerűbben telepíthetők, köszönhetően a vezeték nélküli szoftverfrissítést
(OTA) alkalmazó elektronikus vezérlő technológiának. Az ügyfelek így nem csak költséget
takaríthatnak meg, de autójuk szoftvereit is mindig naprakészen tarthatják, így folyamatosan
frissítve és tökéletesítve a felhasználói élményt. Még a hangulatvilágítás is vezeték nélkül
frissíthető, így biztosítva a rendszer karbantartását, az új funkciók bevezetését.
A használat kényelmét személyre szabható működésű, motoros mozgatású csomagtérajtó
fokozza. A vezető a központi infotainment képernyőről meghatározhatja a hátsó ajtó nyitásának
sebességét, illetve magasságát. Utóbbit úgy is megadhatják, ha 3 másodpercig nyomva tartják a
záró gombot, amint a hátsó ajtó elérte a kívánt nyitási magasságot.
A KONA fedélzetén integrált üléshelyzet-memória, valamint a számos töltő csatlakozási pont
mellett kínált vezeték nélküli töltőfelület fokozza az utazás kényelmét. Az elektronikus vezérlő
technológiák részeként a vadonatúj KONA okostelefonra vagy okosórára telepített, NFC közelségi
jelátviteli technológiát alkalmazó digitális kulccsal (Digital Key 2 Touch) is nyitható, zárható vagy
indítható, ami a legmagasabb szintű lopásvédelmet biztosítja.
A vadonatúj KONA még magabiztosabb vezetési élményt nyújt
A vadonatúj KONA bővelkedik a különböző fejlett vezetőtámogató rendszerekben (ADAS). Ezek
között említést érdemel a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), a sávelhagyást gátló
rendszer (LKA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), a biztonságos kiszállást támogató rendszer
(SEW), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberség-
felügyeleti riasztás (DAW), a holttérfigyelő monitor (BVM) valamint az adaptív távolsági világítás
(HBA)*. Emellett a KONA számos kényelmi vezetéstámogató funkciót is kínál, az intelligens
sebességtartó automatától (SCC) kezdve a navigáció alapú adaptív sebességtartó automatikáig
(NSCC), a sávkövető rendszertől (LFA) az autópálya asszisztensig (HDA)*.
A parkolás folyamatát a vadonatúj KONA olyan fejlett technológiákkal egyszerűsíti le, mint a 360
fokos parkoló kamera (SVM), az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA), az első,
oldalsó és hátsó parkolóradar (PDW), a hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA) és
 
Hyundai Motor Company 12, Heolleung-ro, Seochogu,
Szöul, 137-938, Korea
 
T +82 2 3464 2063 www.hyundai.com
 
a távvezérelt intelligens parkolástámogató rendszer (RSPA)*.
1 Egyes modellváltozatok méretei:
Tétel Vadonatúj KONA ICE/HEV Vadonatúj KONA EV
Hosszúság 4350 mm
 
adatok márciustól
 
Szélesség 1825 mm
Magasság 1580 mm
(17" kerék esetén)
Tengelytáv 2660 mm
Hajtáslánc opciók
A koreai piacon az ICE modellváltozat 1.6T-GDi erőforrással vagy 2,0 literes Atkinson-ciklusú
motorral elérhető. Az 1.6T-GDi benzinmotor legnagyobb teljesítménye 198 LE, maximális
forgatónyomatéka 265 Nm (becsült értékek.) A szelepek összenyitását a menetkörülmények
függvényében, fokozatmentesen szabályozza a vezérlés. A 2,0 literes motor maximális
teljesítménye 149 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 179,5 Nm (becsült értékek); az üzemanyag-
fogyasztást intelligens változó áttételű sebességváltó (IVT) segít csökkenteni.
A koreai piacon elérhető HEV modellváltozat az 1,6 literes GDi közvetlen benzin-
befecskendezéses motor különlegesen hangolt változatát társítja villanymotorral. A konfiguráció
lenyűgöző gyorsítóképességet és takarékos üzemet eredményez; a rendszerteljesítmény 141 LE,
a kombinált forgatónyomatéki csúcs 265 Nm.
A vadonatúj KONA globális specifikációjú változataira – beleértve az EV emissziómentes verziót is
– vonatkozó adatokat 2023 márciusában hozza nyilvánosságra a Hyundai.
 
 

  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER