Címkék: Honda | termékfejlesztés

2020. március 03. kedd, 10:21

 

A Honda Elecrtic Vision névre keresztelt termékfejlesztési stratégiáját és merész elkötelezettségét, azaz 2022-ben már minden Európában eladott Honda modell képes legyen elektromos – alternatív - meghajtásra.

 

 

 Ezen utazás következő lépése már ebben az évben teljesül, mivel a nyár elején a elérhető lesz a teljesen elektromos Honda e és a vadonatúj új, hibrid technológiával rendelkező Jazz. 2021 és 2022 között négy további új modellt vezetnek be, köztük egy új SUV-t és egy további elektromos járművet. A Honda márkajelzése szintén megváltozik, hogy tükrözze ezt a látomást, így minden következő generációs elektromos terméket vagy az energiagazdálkodással kapcsolatos innovációt a „Honda e:TECHNOLOGY” égisze alatt értékesíti majd a japán vállalat.

 

 

 Ezenkívül a Honda megértette, hogy az elektromosautó-tulajdonosoknak mennyire fontosak a különféle töltési megoldások az ezért a Honda bemutatja első kereskedelmi energiagazdálkodási megoldását, mely az e: PROGRESS elnevezést kapta. Az új szolgáltatás keretein belül születhetnek meg az első rugalmas energiaszolgáltatói szerződések, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak, azzal a céllal, hogy elősegítsék a megújuló energiaforrások (pl. szél- és vízenergia) hatékony kiaknázását. A sajtótájékoztató részletezi a Honda azon elkötelezettségét is, miszerint minden jövőbeli európai modellnek intuitív és zökkenőmentes fejlett csatlakozási lehetőségekkel kell rendelkeznie.

Vadonatúj Honda Jazz e:HEV

A vadonatúj Honda Jazz könnyű kezelhetőséggel, gazdaságos működéssel és gyors gázreakciókkal teszi hatékonnyá a hétköznapi közlekedést. Ez elsősorban az ultramodern, minden modellváltozat alapját adó e:HEV hibrid hajtásláncnak köszönhető, de feltétlenül említést érdemel a kényelmesebbé tett utastér és a fejlett, intuitív fedélzeti rendszer is. Utóbbi nemcsak a mobilkommunikáció terén áll a legmagasabb színvonalon, hanem a távoli eléréshez kapcsolódó szolgáltatásokat illetően is, könnyedén belesimul tehát a tulajdonos életvitelébe. Az autó 2020 nyarától lesz elérhető ez európai piacon.

Hogy mindenki megtalálhassa a számára ideális Hondát, ezért a mérnökök terveztek, kifejezetten, az aktív életvitel szerelmeseinek egy szabadidő-autó stílust követő Jazz-t, amit Crosstar névre kereszteltek. Erőteljes kisugárzását első sorban hangsúlyos hűtőrácsának, fekete díszítőelemeinek, stílusos küszöbszpoilerének és a Crosstar-specifikus alufelniknek köszönheti, melyekkel még stabilabbnak és robusztusabbnak látszik a modell.

Fejlett e:HEV hibrid technika
A modell történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz kapható Európában a Honda Jazz. Miként a szintén újdonságnak számító e:HEV embléma is jelzi, kimagasló teljesítmény és lenyűgöző takarékosság jellemzi, ezt fejeli meg a kényelmet és a használati értékét illetően is kategóriaelső beltér.

Maga az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazzben, tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt jelölték meg legfőbb célul a mérnökök. Alapját két kompakt, nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik, a teljesítményleadást pedig intelligens vezérlőelektronika szabályozza. Ezek a modern technikák tökéletes harmóniában dolgoznak együtt, hatékony, közvetlen és kifinomult működéssel segítve a mindennapi helyváltoztatást.

Igen meggyőzőek a menetteljesítményekre vonatkozó adatok is, hiszen a 107 LE-s (80 kW-os) teljesítményű elektromotornak hála 9,4 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára az alapmodell, és 175 km/h a végsebessége. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az új Honda Jazz-zel városi környezetben, valamint autópályán, nagy sebességnél is biztonságosan és kényelmesen róhatók a kilométerek. Vegyes üzemben a CO2 kibocsátás csupán 102 g/km-tól indul (Crosstar kivitel: 110 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig akár 4,5 l/100 km (Crosstar: 4,8 l/100 km) is lehet a WLTP szabvány szerint elvégzett mérések szerint.

 

 

Fejlett mobilkommunikációs fedélzeti rendszerek teljes sorát vezeti be a márka az európai modelleknél

A Honda bejelentette, hogy jövőbeni modelljei egytől egyig megkapják a legújabb mobilkommunikációs eszközöket. Erről tanúskodik, hogy a My Honda+ okostelefon-alkalmazás és a Honda Személyi Asszisztens egyaránt elérhető lesz a vadonatúj Jazzhez és Jazz Crosstarhoz.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Ma már alapvető elvárás az ügyfelek részéről, hogy menet közben is könnyedén tarthassák a kapcsolatot a külvilággal, ezért olyan következő generációs mobilkommunikációs kiegészítőket fejlesztettünk, mint a Honda Személyi Asszisztens vagy a My Honda+. Azt szeretnénk, hogy a lehető legszélesebb körben váljanak elérhetővé ezek az eszközök, alkalmazások, így kiszolgálva az ügyfeleink igényeit.”

My Honda+ okostelefon-alkalmazás
A Honda továbbfejlesztette a meglévő okostelefon-alkalmazását, így született meg a My Honda+, hogy még könnyebben tarthassák a kapcsolatot autójukkal a tulajdonosok. Az egyszerű, könnyű kezelhetőségéről ismert program révén a hatótávolsághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz fűződő funkciókat is elérhetik a vezetők.

A My Honda+ alkalmazással immár távolról is nyithatják és zárhatják az ajtókat, sőt a Honda e gazdája akár öt emberrel is megoszthatja a művelethez szükséges Digitális Kulcsot. Ez a rendszer Bluetooth kapcsolattal kommunikál az autóval, azon túlmenően, hogy az ablakok felhúzására is képes, kinyitható vele a töltőnyílás fedele is.

Továbbhaladást gátoló műszaki hiba esetén a Digitális Útmenti Segélyszolgáltatás (Digital Roadside Assistance, DRA) névre keresztelt eszköz segítséget hív, lehetőséget adva a vezetőnek, hogy villámgyorsan elérje a szerződött autómentő partnert, egyszersmind azonnal megossza földrajzi helyzetét. A GPS lehetőségeit kihasználva helymeghatározásra és nyomkövetésre is alkalmazható a szoftver, valamint a zónakontoll – geofencing - is aktiválható, ezzel meghatározható, hogy milyen területi határok között használható az autó, a rendszer pedig figyelmeztetést küld a tulajdonosnak, ha az autó elhagyja a kijelölt régiót.

A Honda e akkor sem marad tétlen, ha már bekövetkezett a baleset. Ilyenkor a Vészhívó (E-Call) értesíti az assistance-szolgáltatót, mi több vészhelyzetben (például mikor a légzsák kinyílik) a fedélzeti rendszer azonnal megosztja az autó helyzetét a mentőszolgálattal.

A kényelem jegyében az utazásokkal kapcsolatos információk (pl. az úti célok, POI-k stb.) is átküldhetők a My Honda+ alkalmazásból az autó navigációs rendszerének, hogy mindig minden rendben menjen, a Honda e összeveti a tervet a hatótávolsággal, majd töltőpontokat ajánl az útvonal mentén.

A különleges program elektromos autózáshoz fűződő funkciókat is felvonultat, ilyen egyebek mellett a Távoli Akkumulátortöltés-vezérlés és -Időzítés (Remote Battery Charge Control and Scheduler), amivel elindítható, leállítható és nyomon követhető a töltési folyamat. A töltési naptárral – napi szinten – előre meghatározható, hogy mikor vegyen fel áramot az autó, így kihasználhatók a kedvezményes tarifák (pl. „éjszakai áram”). A Honda e tulajdonosai a légkondicionáló rendszert is tudják távolról kezelni, így beállíthatják, hogy milyen hőmérséklet fogadja őket, mikor beszállnak az utastérbe.

Mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens
A mobilkommunikációhoz és infotainmenthez kapcsolódó szolgáltatások a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant, HPA) segítségével, hangutasításokkal is elérhetőek. Az ösztönösen kezelhető Honda Személyi Asszisztens alapját egyedülállóan fejlett mesterséges intelligencia (AI) adja, így gond nélkül megérti az utasításokat is tartalmazó élőbeszédet, sőt a szövegkörnyezetet is figyeli, hogy internetes szolgáltatások minél szélesebb skálájához férhessenek hozzá az utasok.

A Honda Személyi Asszisztens egészen összetett szövegeket, illetve utasításokat is képes értelmezni, így messze kiemelkedik a többi virtuális asszisztens közül. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egészen különleges kérdésekre is pontos választ adhat. A vezető mondhatja például, hogy „OK Honda”, találj nekem egy most is nyitva tartó olasz éttermet ingyenes parkolással, wifivel”. A Honda Személyi Asszisztens megkeresi és az érintőképernyőn listázza a feltételeknek megfelelő éttermeket, továbbá a navigációs rendszer kijelzőjén felvázolja a lehetséges útvonalakat.

Új, ösztönösen kezelhető mobilkommunikációs rendszer
A Honda Személyi Asszisztens csak egy a Honda újragondolt infotainment rendszerei közül. A könnyen kezelhető LCD-érintőképernyőt úgy tervezték, hogy a lehető legrövidebb időre vonja el a vezető figyelmét. A vadonatúj Jazz menüjében játszi könnyedséggel eligazodhat a vezető, és a többi kezelőszerv sem igényel nagy odafigyelést, tudniillik a kifutó modellhez mérten 58%-kal kevesebb idő elegendő a beállításokhoz. Ez még ergonomikusabbá és biztonságosabbá teszi a közlekedést, akárcsak a hűtő-fűtő rendszer kapcsolókonzolján elhelyezett hagyományos, kitapintható gombok sora, így ugyanis „vakon” szabályozható a hőmérséklet, valamint a ventilátor sebessége.

A Honda-féle érintőképernyő kezelése éppúgy történik, mint az okostelefonoké, azaz tapintással és simítással vezérelhetők az alkalmazások, médialisták stb. Maga a kijelező a legapróbb részletekig személyre szabható, ezt bizonyítja például az is, hogy a leggyakrabban használt programokhoz és zenetárakhoz gyorselérési ikonok társíthatók.

A Honda e elképesztően széles, két 12,3”-os LCD-érintőképernyőből összeállított digitális műszerfala roppant egyszerűen használható, tudniillik a tartalom egy mozdulattal áthúzható egyik képernyőről a másikra. Ebből fakadóan az utas például könnyedén a vezető elé helyezheti a navigációs rendszer képeit, iránymutatásait. A dupla képernyő másik előnye, hogy az utas és a pilóta más-más alkalmazást is nézhet, illetve használhat egy időben, előbbi például böngészheti a zenéket, míg a sofőr előtt a térkép látható.

A mobilkommunikációra képes infotainment rendszer nemcsak az érintőképernyővel irányítható, hanem hangutasításokkal is – a vezető a várható időjárásról, a szabad parkolóhelyekről éppúgy kérhet információt, mint saját helyzetéről, a telefonon igénybe vehető szolgáltatásokról, a zenelejátszásról vagy a navigációról. Az előre telepített sok-sok alkalmazás között immáron ott találjuk az okostelefonok közvetlen használatát biztosító Apple CarPlayt és Android Autót is. Az Apple Carplay most először vezeték nélkül is csatlakoztatható.

A Honda e és a Honda Jazz modellhez egyaránt elérhető lesz a WiFi hotspot, így az utasok menet közben is csatlakozhatnak az internethez. További érdekesség, hogy a Honda e utasai töltés közben is videózhatnak, ugyanis az egyik képernyőn a töltöttségjelző, a másikon a film jelenik meg.

Hogy a használat a lehető legkevesebb stresszel járjon és mindig a legmodernebb szoftverek szolgálják a vezetőt, a Honda fedélzeti rendszerei automatikusan letöltik és telepítik a frissítéseket. Maga a használati utasítás is egyszerűen megtalálható az infotainment rendszerben, kérdés esetén a Honda Személyi Asszisztens megnyitja az érintett oldalt a kijelzőn.

Honda e
Az Európába 2020 nyarán érkező Honda e tervezésekor nem hoztak kompromisszumot a Honda szakemberei, a fejlesztés során a vezetőn és a használati értéken volt a hangsúly. A Honda e egyszerű, letisztult és modern karosszériára épül. A jellegzetes első és a LED-es hátsó lámpáktól kezdve, a töltő középre helyezett csatlakozóaljzatán át, a letisztult vonalvezetésig minden egyes apró részlet a kifinomultság és az aerodinamikai hatékonyság érdekében született, ezért is mondhatjuk, hogy a Honda e már az urbánus közlekedési eszközök következő nemzedékét képviseli.

Igazodva az egyszerű és letisztult kocsitesthez, a beltérben csupa lágy tapintású, kortárs anyag, valamint megnyugtató, lounge-szerű hangulat fogadja az utasokat, ami azonnal kizökkent a hétköznapok rohanásából. Hála a nagy tengelytávnak, a helykínálat a magasabb méretosztályú modelleket idézi, sőt egy fokkal még tágasabbnak hat a kabin, hiszen az első sor is átjárható.

A vadonatúj, elektromos autókhoz szánt platformot úgy tervezték, hogy kivételes vezetési élményt nyújtson és lehengerlő menetdinamika jellemezze városi környezetben. Az erős villanymotor, a kompakt kocsitest, a 4,3 méteres fordulókörsugár, az 50:50 arányú súlyelosztás és az alacsony tömegközéppont sportos, lendületes karakterrel ruházza fel a típust. Ehhez társul a csendes, kifinomult működés és a kellemes vezetési élmény, no meg az egyedülállóan gyors gázreakció, ami azonnali kigyorsításokkal segíti az előrejutást a zsúfolt utcákban. A fejlett, elektromos hajtáslánc a Honda már bevált műszaki megoldásain alapul, s mivel igen gyorsan tölthető, a minden nap ingázóknak is ideális választás. Nagy kapacitású, 35,5 kWh-s akkumulátora 222 km-es hatótávolságot garantál (WLTP szabvány szerint), és a villámtöltővel akár 30 perc alatt 80 százalékra tölthető.

 

Bemutatkozik a Honda e:PROGRESS, az első kereskedelmi energiagazdálkodási rendszer, amely rugalmas árszabást kínál az elektromosautó-tulajdonosoknak

Nagy bejelentést tettek ma a Honda illetékesei, miszerint a vállalat 2020-ban – e:PROGRESS márkanév alatt – megkezdi kereskedelmi energiagazdálkodási tevékenységét az európai piacon.

Az e:PROGRESS szolgáltatás részeként okostöltőt, okostarifát és okos-töltésvezérlőt kapnak a felhasználók, így mindig a lehető legoptimálisabb módon hasznosíthatják az áramot. Szintén az új szolgáltatás keretein belül születhetnek meg az első rugalmas energiaszolgáltatói szerződések, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak, azzal a céllal, hogy elősegítsék a megújuló energiaforrások (pl. szél- és vízenergia) hatékony kiaknázását. A Honda innovációjának köszönhetően azokban az időszakokban tölthetők a villamos járművek, amikor a legkevésbé terhelt a közműhálózat, azaz a lehető legolcsóbb az áram.

Az új szolgáltatást az okostöltőkre és áramfejlesztőkre szakosodott Moixával és Európa vezető energiaszolgáltatójával, a Vattenfallal közösen indítja a Honda. A Moixa korszakalkotó, GridShare névre keresztelt okostöltőrendszerével a felhasználók könnyedén meghatározhatják az akkumulátor minimális töltöttségi szintjét, a vezérlőegység pedig automatikusan úgy gazdálkodik az energiával, hogy a töltöttség sose essen a megadott érték alá. Az áramot magát a Vattenfall biztosítja, méghozzá rugalmas, időalapú tarifával, ami azt jelenti, a nap bizonyos időszakában kedvezőbb áron kínálja az energiát, mint a megszokott, fix díj.

A Honda, a Moixa és a Vattenfall együttműködése időzített töltést, ezáltal optimális, olcsó és környezetbarát energiafelhasználást tesz lehetővé. Kihasználásához nem szükséges más, mint a Honda Power Charger néven beharangozott házi töltőegység, ami 32A-es áramellátás esetén nagyjából 4 óra alatt tölti 100%-ra a Honda e akkumulátorait, azaz sokkal gyorsabban a hagyományos, fali csatlakozóról üzemeltetett berendezéseknél.

A megújuló forrásból származó energia hatékony felhasználása mellett az e:PROGRESS legfőbb előnye, hogy segít stabilizálni a közműhálózatok működését, ezáltal – a Honda 2030-as célkitűzéseivel összhangban – nagyban hozzájárul a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

Jorgen Pluym, a Honda Motor Europe energiagazdálkodásért felelős projektvezetője elmondta: „Az e:PROGRESS bemutatkozása jelentős mérföldkő a Honda európai energiagazdálkodási rendszereinek fejlesztési folyamatában, annak jele, hogy sikerült valódi értéket teremtenünk az elektromosautó-tulajdonosoknak. Ez az első szolgáltatói üzleti modellünk az energiaszektorban, és a jövőben is sok pénzt, illetve és fejlesztői órát kívánunk befektetni a projektbe, hogy mihamarabb megtörténhessen az elektromos átállás és minél szélesebb körben terjedjenek el a villamos járművek.”

Az e:PROGRESS azt követően kerül bevezetésre, hogy januárban megkezdődött a Honda első jármű és közműhálózat közötti kapcsolatot biztosító rendszerének (ti. vehicle-to-grid, V2G) használata, illetve felszerelték az első kétirányú töltőket London Islington városnegyedében. Ez a kezdeményezés az első lépés afelé, hogy a helyi városvezetés megkezdje járműparkjának lecserélését, és – a 2030-ra kitűzött zéróemisszió jegyében – teljesen átálljon elektromos közlekedési eszközökre. Ebben a Moixa is jelentős szerepet vállal, hiszen GridShare névre keresztelt okosalkalmazásukkal optimalizálható az áramfelhasználás, azaz akkor tölthetők az autók, mikor a legolcsóbb és legtisztább az energia. Emellett képes összevonni a csatlakoztatott elektromos autók energiáját, és nagy energiaigény esetén feltölteni a rendszerbe, méghozzá magasabb áron és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez hozzájárulva.

A Honda Power Charger értékesítése és az e:PROGRESS szolgáltatás piaci bevezetése a Honda e érkezésével egy időben, idén nyáron kezdődik meg és még 2020-ban kiteljesedhet a projekt. Elsőként az Egyesült Királyságban és Németországban, majd a többi európai államban is elindul az új rendszer implementálása.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER