Címkék: energiagazdálkodás | Honda

2020. március 03. kedd, 10:06

 

Nagy bejelentést tettek ma a Honda illetékesei, miszerint a vállalat 2020-ban – e:PROGRESS márkanév alatt – megkezdi kereskedelmi energiagazdálkodási tevékenységét az európai piacon.

 

 

 Az e:PROGRESS szolgáltatás részeként okostöltőt, okostarifát és okos-töltésvezérlőt kapnak a felhasználók, így mindig a lehető legoptimálisabb módon hasznosíthatják az áramot. Szintén az új szolgáltatás keretein belül születhetnek meg az első rugalmas energiaszolgáltatói szerződések, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak, azzal a céllal, hogy elősegítsék a megújuló energiaforrások (pl. szél- és vízenergia) hatékony kiaknázását. A Honda innovációjának köszönhetően azokban az időszakokban tölthetők a villamos járművek, amikor a legkevésbé terhelt a közműhálózat, azaz a lehető legolcsóbb az áram.

 

 Az új szolgáltatást az okostöltőkre és áramfejlesztőkre szakosodott Moixával és Európa vezető energiaszolgáltatójával, a Vattenfallal közösen indítja a Honda. A Moixa korszakalkotó, GridShare névre keresztelt okostöltőrendszerével a felhasználók könnyedén meghatározhatják az akkumulátor minimális töltöttségi szintjét, a vezérlőegység pedig automatikusan úgy gazdálkodik az energiával, hogy a töltöttség sose essen a megadott érték alá. Az áramot magát a Vattenfall biztosítja, méghozzá rugalmas, időalapú tarifával, ami azt jelenti, a nap bizonyos időszakában kedvezőbb áron kínálja az energiát, mint a megszokott, fix díj.

A Honda, a Moixa és a Vattenfall együttműködése időzített töltést, ezáltal optimális, olcsó és környezetbarát energiafelhasználást tesz lehetővé. Kihasználásához nem szükséges más, mint a Honda Power Charger néven beharangozott házi töltőegység, ami 32A-es áramellátás esetén nagyjából 4 óra alatt tölti 100%-ra a Honda e akkumulátorait, azaz sokkal gyorsabban a hagyományos, fali csatlakozóról üzemeltetett berendezéseknél.

 A megújuló forrásból származó energia hatékony felhasználása mellett az e:PROGRESS legfőbb előnye, hogy segít stabilizálni a közműhálózatok működését, ezáltal – a Honda 2030-as célkitűzéseivel összhangban – nagyban hozzájárul a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

Jorgen Pluym, a Honda Motor Europe energiagazdálkodásért felelős projektvezetője elmondta: „Az e:PROGRESS bemutatkozása jelentős mérföldkő a Honda európai energiagazdálkodási rendszereinek fejlesztési folyamatában, annak jele, hogy sikerült valódi értéket teremtenünk az elektromosautó-tulajdonosoknak. Ez az első szolgáltatói üzleti modellünk az energiaszektorban, és a jövőben is sok pénzt, illetve és fejlesztői órát kívánunk befektetni a projektbe, hogy mihamarabb megtörténhessen az elektromos átállás és minél szélesebb körben terjedjenek el a villamos járművek.”

 Az e:PROGRESS azt követően kerül bevezetésre, hogy januárban megkezdődött a Honda első jármű és közműhálózat közötti kapcsolatot biztosító rendszerének (ti. vehicle-to-grid, V2G) használata, illetve felszerelték az első kétirányú töltőket London Islington városnegyedében. Ez a kezdeményezés az első lépés afelé, hogy a helyi városvezetés megkezdje járműparkjának lecserélését, és – a 2030-ra kitűzött zéróemisszió jegyében – teljesen átálljon elektromos közlekedési eszközökre. Ebben a Moixa is jelentős szerepet vállal, hiszen GridShare névre keresztelt okosalkalmazásukkal optimalizálható az áramfelhasználás, azaz akkor tölthetők az autók, mikor a legolcsóbb és legtisztább az energia. Emellett képes összevonni a csatlakoztatott elektromos autók energiáját, és nagy energiaigény esetén feltölteni a rendszerbe, méghozzá magasabb áron és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez hozzájárulva.

A Honda Power Charger értékesítése és az e:PROGRESS szolgáltatás piaci bevezetése a Honda e érkezésével egy időben, idén nyáron kezdődik meg és még 2020-ban kiteljesedhet a projekt. Elsőként az Egyesült Királyságban és Németországban, majd a többi európai államban is elindul az új rendszer implementálása.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER