Címkék: Honda | légzsák

2020. április 30. csütörtök, 17:03

 

A Honda továbbra is elkötelezett a legmagasabb szintű biztonság mellett, erről tanúskodik, hogy a vadonatúj Honda Jazz a márka első európai modelljeként, kategóriájában elsőként kapja meg a középső első légzsákot szériatartozékként.

 

 

 Ez az újonnan bevezetett eszköz csak egy a vadonatúj Jazz jövőbe mutató menetbiztonsági és vezetést segítő berendezései közül, nem csoda, hogy a modellt Európa egyik legbiztonságosabb autójaként tartják számon.

 

 

 

Új rendszer – Középső légzsák az első sorban

A 10 légzsákos rendszer részeként beépített új középső első légzsák a vezetőülés háttámlájába került elhelyezésre és baleset esetén a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fúvódik fel. Alkalmazásával jelentősen csökkenthető annak esélye, hogy oldalirányú ütközés esetén az elöl ülők teste egymásnak csapódjon. Ennek érdekében a légzsákot nagy gondossággal helyezték el a két ülés között és három ponton is rögzítették, hogy a vezetőt körülölelve, ívesen fúvódjon fel. A fejlesztőcsapat úgy formálta az új légzsákegységet, hogy elférjen az ugyancsak újonnan tervezett vezetőülés oldaltámaszának fölső részén.

Hogy teljes legyen a védelem, a középső első légzsák két másik biztonsági eszközzel összhangban végzi tevékenységét oldalirányú ütközés esetén. Az egyik a biztonsági öv előfeszítője, ami megakadályozza, hogy a vezető és az első utas teste ütközésnél jelentősen elmozduljon oldalirányba, a másik pedig a megszokottnál magasabbra helyezett könyöktámasz, ami szintén az oldalirányú elmozdulást csökkenti. Bárhogy is, az új légzsák – a Honda saját mérései alapján – 85%-kal csökkenti az ütközési oldalon helyet foglaló utas fejsérülésének kockázatát és 98%-kal a másik oldalon ülőét.

Az új Jazz e:HEV műszaki újdonságai között ott találjuk az i-side névre keresztelt oldallégzsákrendszert is. Ez e különleges, kettős struktúrájú légzsák a hátsó ülés támlájában kapott helyett és felfúvódásával elejét veszi, hogy az utas teste az ajtóval vagy a C-oszloppal érintkezzen az oldalirányú ütközések alkalmával. Az i-side tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek a kompakt méretre, így az egyedülálló Magic Seats Ülésrendszerbe is integrálható. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Jazz-vásárlóknak nem kell lemondania a sokoldalú és könnyedén variálható utastérről.

Az új utasvédelmi fejlesztések alighanem a törésteszteken is nagy előnyt jelentenek majd, ugyanis az Euro NCAP 2020-tól szigorúbb eljárással teszi próbára az autók oldalirányú ütközéssel szembeni ellenálló-képességét. Ennek az is része, hogy már nemcsak az ütközés oldalán vizsgálják a járművet, hanem a túlsó felén is.

– Az utasvédelem a legfontosabb szempont, mikor új autót tervezünk – árulta el Takeki Tanaka, a Honda Jazz e:HEV fejlesztéséért felelős szakembergárda vezetője. – Az új nemzedék bemutatása előtt az alapoktól kezdve átterveztük a Jazzt, így tovább fejleszthettük a karosszériaszerkezetet és beépíthettük a legújabb menetbiztonsági eszközöket, melyek az ütközések minden típusánál hatékonyan oltalmazzák a bent ülőket. Az alapfelszereltség részeként kínált fejlett menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök révén a Jazz megmaradt a kategória egyik legbiztonságosabb modelljének – fűzte hozzá.

Az új középső első légzsák mellett SRS-térdlégzsák védi a vezetőt, fokozott oltalmat nyújtva a lábaknak, egyszersmind tovább mérsékelve a pilóta előremozdulását frontális ütközésnél. Utóbbi kulcsfontosságú a fej és a mellkas hatékony védelméhez.

 


Karosszériába integrált passzív biztonság

A vadonatúj Jazz e:HEV a Honda által kidolgozott, kiváló passzív menetbiztonságot és ütközésvédelmet nyújtó Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezetre épül (Advanced Compatibility Engineering™ - ACE™), ami – kis- és nagyméretű járművekkel szemben is – hatékonyan óvja a bent ülőket egy esetleges ütközés során.

A kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra jutó terhelést, valamint az utasok sérülésének kockázatát egy esetleges frontális karambol során. Az ütközési energia elvezetésével nemcsak a Jazz utasait vigyázza az ACE™, hanem a másik kocsiban utazókat is.

Továbbfejlesztett, szériatartozékként kínált aktív menetbiztonsági eszközök

A passzív védelmi rendszert a modern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló Honda SENSING csomag egészíti ki, amelyet a legújabb generációhoz fejlesztettek a Honda szakemberei. Nagyobb felbontású és nagylátószögű kamera váltja le a korábban alkalmazott többcélú kamerát és az Aktív Városi Fékrendszer (City-Brake Active System, CTBA) funkciót biztosító szenzort. Az új kamera hatékonyan észleli az útburkolat jellemzőit. Azt is észreveszi például, ha a jármű az út széle felé (pl. a padkához, fűhöz, murvához) vagy a másik sávhoz közelít, miként a szemből érkező járműveket is felismeri. Az új kamera ködben is képes tájékozódni, így tulajdonképpen mindig tiszta alátómező.

 

 

A kibővített Honda SENSING az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:

 A továbbfejlesztett Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Brake System, CMBS) könnyebben ismeri fel a gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok közepette (pl. éjjel, közvilágítás nélküli szakaszokon), és figyelmezteti a vezetőt, ha egy biciklis a jármű elé vág. Mindemellett önműködően fékez, ha úgy érzékeli, hogy a Jazz vezetője egy másik jármű elé hajt, illetve kanyarodik. Ezt az újonnan fejlesztett, nagy látószögű kamera teszi lehetővé.
A Kis Sebességű Követőrendszerrel kiegészített Adaptív Sebességrögzítő (ACC) révén a Jazz e:HEV képes az előre megadott távolságból automatikusan követni az előtte haladót a forgalomban.

A 72 km/órától egészen végsebességig használható Sávtartó Asszisztens városban, országúton és autópályán egyaránt képes a forgalmi sáv közepén tartani az autót, így még több helyzetben biztonságos a Jazz használata.
Az Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer (RDMS) segít a vezetőnek, nehogy letérjen az útról. Figyelmezteti például, ha a jármű az út széle felé (pl. a padkához, fűhöz, murvához) közelít vagy irányjelzés nélkül áttér a másik sávba, és a közeledő autókat is észleli.

A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer a nagy látószögű első kamera képeit elemzi, és automatikusan megjeleníti táblákat a hétcolos LCD-kijelzőn, ha az autó elhalad mellettük. A rendszer a kör alakú, sebességkorlátozó és behajtani tilos táblákat ismeri fel, és két táblát képes a kijelzőre rajzolni egy időben. A jobb oldali a sebességhatárokat, a bal a behajtani tilos jelzéseket is mutatja, és adott esetben a plusz információkat is megjeleníti, beleértve többek között az időjárási viszonyokra vonatkozó jelzéseket.

Az Intelligens Sebességhatároló felismeri a sebességhatárt jelző közúti táblákat, és azok alapján határozza meg a végsebességet. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a táblán olvasható érték alacsonyabb, mint az autó aktuális sebessége, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a pilótát, valamint fokozatosan csökkenti a jármű tempóját.
A fényviszonyok függvényében működő Automatikus Távolsági Fényszóró 40 km/órától használható. Ilyenkor a rendszer érzékeli a szemből érkező és az utolért járműveket (személy- és teherautó, motorkerékpár, bicikli), s önműködően le- és felkapcsolja a távolsági fényszórókat annak érdekében, hogy ne zavarja a többi közlekedőt.
A Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszerrel kiegészített Holttérfigyelő Rendszer az Executive felszereltségi szinten szériatartozékként jár az új Jazz e:HEV-hez

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER