Címkék: Honda-e

2019. szeptember 10. kedd, 12:00

 

Lerántották a leplet a Honda következő generációs elektromos autójának sorozatgyártású változatáról a 2019-es Frankfurti Autószalonon, így a látogatók személyesen is megismerkedhetnek a Honda e névre keresztelt újdonsággal.

 

 

A modellt igen különleges környezetben mutatták be a japán márka munkatársai, hiszen a virtuális valóságot is segítségül hívták, hogy az érdeklődők átfogó képet kaphassanak az ultramodern műszaki megoldásokról.

Az elektromos autóknak az EV World (ti. elektromos autók világa) nevezetű részleg ad helyet a Honda kiállítási területén, amit úgy alakítottak ki, hogy a tökéletes helyszínként szolgáljon a Honda e egyedülálló képességeinek és technikai részleteinek demonstrálásához. Az interaktív bemutatók mellett különféle töltőberendezéseket is felsorakoztat a legendás japán vállalat, közöttük a Ubitricityvel közösen fejlesztett, kétir

ányú energiaáramlást biztosító Power Manager Prototype rendszert, ami minden vásárlói igényét kielégít majd.

 

 

Szintén jelen van Frankfurtban a vadonatúj CR-V Hybrid, és hogy még behatóbban megismerhessék az autósok, részegységeit külön is kiállítják, beleértve a közvetlen és hatékony i-MMD hibrid hajtásláncot. A CR-V Hybrid az év elején jelent meg a Honda választékában, ez a márka modellje az európai piacon a következő generációs hibridek közül.

A vállalat hibrid kollekciójának ékköve, a 2019-es Honda NSX, szintén kiállításra került, miként a többi sportos modell is, közöttük a Civic Type R, a Civic Sport Line és a HR-V Sport alkotta triumvirátus. Természetesen nem maradhat távol a kiállítástól a Honda hajtásláncra épülő Aston Martin Red Bull Racing RB15 sem, ami a közelmúltban az osztrák és a német GP-n is diadalmaskodott.

A modern, integrált kommunikációs rendszerekkel felszerelt, kivételes vezetési élményt nyújtó Honda e-t egyszerű, letisztult formavilág és kimagasló használati érték jellemzi, így remekül passzol a modern városi életmódhoz és valódi megoldást kínál az urbánus közlekedés különféle problémáira.

Minimalista megjelenéséhez nagyban hozzájárul a hagyományos visszapillantó-tükrök helyett alkalmazott Oldalsó Kameratükör Rendszer, ami két 6”-os képernyőn jeleníti meg az autó mögött zajló eseményeket. Ez a technika elsőként jelenik meg a kompaktok szegmenségben, és a stílust illetően éppúgy komoly előrelépést jelent, mind a menetbiztonságra, az aerodinamikára és a kifinomultságra nézve.

Az elegáns, mondhatni, előkelő stílus nemcsak a kifinomult vonalvezetésnek és a jellegzetes kontúrnak köszönhető, hanem a karosszériába simuló, igény esetén kipattanó, süllyesztett kilincseknek is így az összhatás egyszerre modern és barátságos.

Hála az Oldalsó Kameratükör Rendszernek, a tervezők szinte közvetlen átmenetet alakíthattak ki a szélvédő és az A-oszlop között, még egységesebbé téve az autó formáját. A hangulatos, modern kabinban kizárólag kellemes tapintású, kortárs anyagokat használtak a fejlesztők, a műszerfalat pedig következő generációs, dupla képernyős kijelző uralja, ami az utastér teljes szélességében végigfut az utasok előtt.

A Honda e digitális műszerfalának nagy részét két 12,3”-os LCD-érintőképernyő foglalja el, ezek intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálják fel, hogy az autó minél hatékonyabban szolgálhassa tulajdonosát a modern, városi környezetben. Ennek eredményeként – parkolás, töltés és menet közben – egyaránt a végsőkig kiélvezhető a Honda e nyújtotta kényelem és mobilkapcsolat, s az utasoknak éppúgy egyedülálló élményben lehet része, mint a vezetőnek.

A Honda e nagy teljesítményű villanymotorja – kiviteltől függően – 136 vagy 154 LE-t* ad le, s forgatónyomatéka is lenyűgöző, nem kevesebb, mint 315 Nm.* A 35,5 kWh-s akkumulátorcsomag a kategória egyik legkisebbje, így a mindennapos ingázásra tervezett Honda e kifejezetten kis tömeggel büszkélkedhet, nem mellesleg 30 perc alatt 80%-ra tölthető a lemerült akku villámtöltővel, hatótávolsága pedig meghaladja a 200 kilométert.

A vezetési élmény közvetlen, sportos és szórakoztató, amiért a hátsó kerekeket meghajtó erős villanymotor a felelős. A menetteljesítményről sokat elárul, hogy állórajtnál sem szükségeltetik több, mint 8 másodperc* a 100 km/h-s tempó eléréséhez.

Az érintőképernyő interfészén keresztül különféle szolgáltatások és alkalmazások hangutasítással is elérhetők a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant) segítségével. Az ösztönösen kezelhető Honda Személyi Asszisztens egy egyedülállóan fejlett, mesterséges intelligencia (AI) így tulajdonképpen kötetlenül beszélgethetnek vele az utasok és megannyi internetes (online) szolgáltatást vehetnek igénybe.

Az egyedülálló Honda Személyi Asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés a vezető részéről. Mivel a mesterséges intelligencia folyamatosan tanul, napról napra egyre többet ért a hozzá intézett szavakból és egyre pontosabb válaszokat ad.

A Honda e tulajdonosok akkor is nyugodtak lehetnek, mikor eltávolodnak autójuktól, ugyanis a My Honda+ elnevezésű okostelefon-alkalmazással mindig kapcsolatban maradhatnak a járművel.

Ez a 2017-ben már bemutatott, és azóta jelentősen továbbfejlesztett, szoftver lehetőséget ad az autó helyzetének nyomonkövetésére, valamint minden fontos adatot közöl a kocsiról, így a töltöttségi szintről és a megtehető kilométerek számáról is. Mindemellett mobilról is küldhetők adatok az autónak (pl. töltőpont, cím stb.), tehát kétirányú a forgalom.

További érdekesség, hogy a Digitális Kulcs (Digital Key) az okostelefonos alkalmazáson keresztül is képes nyitni, illetve zárni a Honda e-t.

 

 

A Honda további részleteket hozott nyilvánosságra új, Európába szánt energiagazdálkodási technológiáiról

 A Frankfurti Autószalonon a Honda különféle energiagazdálkodási és töltőrendszereivel is találkozhatnak a látogatók. A Honda szakemberei minden eddiginél hatékonyabb házi és utcai töltők megalkotását tűzték ki célul, egyszersmind olyan aktív energiagazdálkodási rendszereket dolgoztak ki, amelyekkel hatékonyabb lehet az elektromos autót használók és a közműszolgáltatók közötti energiaáramlás.

Honda Power Charger

 A Honda által fejlesztett Power Charger azon EV-tulajdonosoknak készül, akik nem (csak) utcai töltőkhöz szeretnék csatlakoztatni autójukat. Ez a váltakozó áramú készülék falra szerelhető vagy padlóra állítható, s igen hatékony, mivel egyfázisú üzemmódban 7,4 kW, háromfázisúban pedig 22 kW-os csúcsteljesítmény leadására képes. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a 32 amperes berendezéssel 4,1 óra*** alatt töltheti föl 100%-ra a lemerült akkumulátorcsomagot a tulajdonos, tehát sokkal gyorsabb a megújulás, mint a hagyományos, fali konnektorról üzemeltetett töltők esetében. Mindemellett használata az alábbi előnyökkel is jár:

A rendszer automatikusan újraindítja magát – akár öt alkalommal is –, ha megszűnik a fő áramellátás, így rendkívül kicsi az alacsony bemeneti feszültségből fakadó problémák kialakulásának kockázata.
Emellett integrálható a megújuló energiákat kezelő otthoni rendszerbe is. A töltéshez használt energia származhat napelemből, otthoni akkumulátorból vagy hőszivattyús rendszerből.
A vezeték nélküli RFID-azonosítással könnyedén meghatározható, kik használhatják a rendszert
Zárral védett töltőkábel.

A Power Charger vezérlőelektronikája képes a köznyelvben csak „éjszakai”-nak nevezett vezérelt áramra átállni, így csökkenthetőek a költségek.

Közös fejlesztésű városi töltőrendszer az Ubitricityvel

Az EV-használók egyik legfőbb gondja, hogy még nem épült ki összefüggő töltőhálózat. Ennek megoldására törekedve határoztak úgy a Honda illetékesei, hogy együttműködési megállapodást kötnek a töltőkre szakosodott Ubitricity-vel, és olyan készülékeket dolgoznak ki, amelyek jelentősen megkönnyíti az utcai áramfelvételt. A közös munka eredményeként olyan töltő született, ami tulajdonképpen bármelyik villanyoszlopra felszerelhető, és fejlett mérőrendszerének köszönhetően egyedi elszámolást valamint kényelmes fizetést tesz lehetővé.

Honda Power Manager Prototype

 A Power Manager Prototype névre keresztelt kétirányú rendszerrel az elektromos autók is bevonhatók az „okos” elektromos közműhálózatok működésébe. A japán vállalat rendszerének alkalmazásával nemcsak összegyűjthető és tárolható az elektromos energia, hanem hatékony és intelligens formában, az aktuális igényeknek megfelelően osztható el az – akár megújuló energiaforrásból származó – áram a közüzemi, az otthoni és az irodai hálózatok, valamint az elektromos autók között.

Ezek a fejlesztések integrálják az elektromos járműveket a közműhálózatba, tehát adott esetben az autó akkumulátoraiban tárolt energiával működtethetők az otthoni eszközök, sőt a az áram feltölthető a lakossági rendszerbe. Ráadásul a töltő figyeli, hogy mikor csökken az áram iránti kereslet, illetve ezáltal az ára, és ezekben az időszakokban igyekszik energiával felduzzasztani az akkumulátorcsomagot.

Ez utóbbi rendszert a kétirányú energiaelosztó specialistájával, az EVTEC-kel közösen dolgozta ki a Honda. A tesztelés nagyjából 2020 első félévében ér véget, ezt követően indulhat a rendszerek forgalmazása.

A Honda standján kiépített okoshálózat megmutatja, hogy miként tárolható és osztható el hatékonyan, illetve miként tölthető fel és adható el a megújuló energiaforrásból származó áram, előre vetítve az EV-tulajdonosok jövőbeni lehetőségeit.

A Londonban zajló, hatóságokat szolgáló bemutatóprojekt EVTEC berendezésekre épül, és elektromos autók töltésére, valamint állomásépületek energiaellátására egyaránt alkalmas. További előnye, hogy „túltermelés” esetén képes feltölteni az elektromosságot a közüzemi hálózatba.

Értékesítési tervek

 A Honda illetékesei Frankfurtban bejelentették, hogy a márka 2020-ban, a Honda e forgalmazásának megkezdésével egyidejűleg megkezdi energiaszolgáltatói tevékenységét is a kontinensen. Elsőként az Egyesült Királyság és Németország piacán jelenik meg az iparóriás, ezt követi majd a többi európai ország az előttünk álló években.

A Honda kiállítási területén a márka minden hibrid modellje felsorakozik

 A Honda továbbra is elkötelezett azon célja mellett, hogy 2025-ben már minden Európában értékesített Honda képes legyen elektromos (alternatív) üzemmódban közlekedni. Ezt bizonyítja, hogy legújabb EV-jét és teljes hibridválasztékát is bemutatta a Frankfurti Autószalonon.

Az új, 2019 elején forgalmazni kezdett CR-V Hybrid az első Honda szabadidő-autó, amihez elérhető a Honda legújabb i-MMD hajtáslánca, ugyanakkor továbbra is rendkívül kényelmes, praktikus és megbízható.

A hibrid rendszer alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő rendszer adja, melynek kimagasló hatékonysága és kifinomultsága többek között a lítium-ion akkumulátorcsomagnak és a fix áttételű erőátvitelnek köszönhető. A modell elsőkerék-hajtású és összkerekes kivitelben is elérhető.

Az i-MMD fejlesztésekor arra törekedtek a mérnökök, hogy az összetett rendszert a lehető legkönnyebb legyen használni. Az ultramodern Power Control Unitnak (PCU, energiafelvétel-szabályozó egység) köszönhetően az i-MMD minden helyzetben képes megítélni, hogy benzinnel vagy árammal hatékonyabb-e éppen az autózás, így automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül kapcsolgat az EV Drive (elektromos), a Hybrid Drive (hibrid) és az Engine Drive (benzines) üzemmód között.

Városi környezetben általában az egyenletes gyorsítást garantáló Hybrid Drive vagy EV Drive üzemmód aktív, míg autópályán az Engine Drive gondoskodik a rugalmasságról és a hatékony működésről.

A CR-V Hybrid szomszédságában az i-MMD-technolgiára épülő hajtáslánc főbb elemeit is megcsodálhatják a nézők, mi több, a kimagasló teljesítményű, 2019-es Honda NSX is várja őket. A rendkívüli képességek hátterében a Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) áll, ami nem más, mint egy három elektromotort (egy elől, kettő hátul) és egy 3,5 literes, V6-os, 507 lóerős belső égésű erőforrást felölelő rendszer, ami azonnali gyorsulást és elképesztő menetteljesítményeket szavatol.

A 2019-es modellév számos újdonságot tartogatott a hibrid szupersportkocsinak. Új színek jelentek meg például a fényezések és a bőrkárpitok választékában. és erősebb stabilizátorrudakat, jobban tapadó abroncsokat, valamint hatékonyabb vezérlőszoftvereket vetettek be a Honda mérnökei, hogy még versenyképesebbé tegyék a modellt közúton és versenypályán. A lelkiismeretes fejlesztés gyümölcseként a megújult NSX sokkal közvetlenebb, mint elődje és két másodperccel gyorsabb a szuzukai versenypályán.


A futamgyőztes F1-versenyautó a márka fejlesztéseinek alapja

 Igen mozgalmas, érzelmekkel teli időszak után érkezik Frankfurtba a Honda hajtásláncára épülő Aston Martin Red Bull Racing RB15 hiszen 13 év után hozott újra futamgyőzelmet a márkának az osztrák GP-n és ezt követően Németországban, a Hockenheimringen is elsőként intették le. A Red Bull Racing versenyautóit két nagyszerű, ifjú pilóta Max Verstappen és (mostmár) Alexander Albon terelgeti, és nem kisebb eredményt tudhatnak magáénak a csapat, mint hogy harmadik helyen áll a konstruktőrök bajnokságában, holott még kilenc futam hátra van az idei szezonból.

A futamgyőztes F1-versenyautó a márka fejlesztéseinek alapja, nem meglepő hát, hogy a Honda sportos személyautóinak gyűrűjében kapott helyet a standon.

Civic Type R és Civic Sport Line

 A rekordot rekordra halmozó Civic Type R iránt továbbra is óriási a kereslet, hiszen a világ egyik legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű elsőkerék-hajtású hot hatch modelljét tisztelhetjük benne. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval társított, 2,0 literes VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményre és 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékra lehet büszke, végsebessége pedig eléri a 272 km/órát.

Szintén igen vonzó ajánlat a, már néhány európai országban elérhető, Civic Sport Line, melynek 1,0 literes, háromhengeres VTEC TURBO motorja elképesztően takarékos és környezetbarát, mindazonáltal 126 lóerővel és 200 Nm-rel nyűgözi le gazdáját.

HR-V Sport

 A sportos Hondák választékát a lebilincselő megjelenésű HR-V Sport teszi teljessé. Ezt a modellt jellegzetes formavilága, valamint kimagasló műszaki fejlettsége és használati értéke repítette a globális értékesíti rangsor élére. A Honda kisebbik SUV-je páratlanul élvezetes autózással kecsegtet, elvégre 1,5 literes VTEC TURBO erőforrása 182 LE-t és 200 Nm-t ad le, irányítását pedig aktív felfüggesztés (ti. Performance Damper) teszi közvetlenné és egyedülállóan precízzé. Emellett megannyi stíluskellék fokozza a sportos hangulatot, ilyenek például a magas fényű, fekete felületek, a szintén fekete, ámde matt felnik és a piros bőrkárpitozású ülések.
6. Információk az eredeti Honda kiegészítőkkel kapcsolatban

A Honda különféle tartozékokat is kiállít Frankfurtban, ezzel is jelezve, hogy a járművek személyre szabásában is maximálisan támogatja vásárlóit.

 A CR-V Hybrid például „színre fújt” lökhárítókkal és küszöbszoknyákkal megfűszerezve gördül a pódiumra, méghozzá 19”-os CR1901 könnyűfémfelni-garnitúrán, amit ezüst színben pompázó kivágások varázsolnak még feltűnőbbé. Igen látványosak a fahatású oldalsó panelek helyett alkalmazott, ezüstös betétek is, míg a stílusosabbá, illetve látványosabbá tett HR-V Sportnál az első lökhárító díszléce, az ötödik ajtó légterelője és a világító, kék HR-V-logóval megspékelt, szálcsiszolt alumíniumküszöb fokozza az összhatást.

A Civic Type R Carbon külső felszereltségi csomagja is számos csemegét tartogat: a teljesítményorientált összeállítás részeként szénszálas B-oszlop- és külsőtükör-borítás, hátsó légterelő, valamint diffúzor jár az autóhoz. Mindezt egyedi, piros betétekkel fejelték meg az alkotók, így a legendás Type R-t idézi a modell.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER