Címkék: Honda HR-V

2019. április 03. szerda, 16:48

 

A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke – tágas, variálható, kifinomult és élmény vezetni.

 

 

 Elegáns megjelenés a szabadidő-autók magabiztos, erőteljes kisugárzásával. Erős és hatékony motorok, magával ragadó vezetési élmény. Szofisztikált, tágas és könnyen variálható belsőtér. Átfogó menetbiztonsági csomag fejlett kiegészítőkkel.

 Az új HR-V a Honda valaha gyártott legkifinomultabb kompakt szabadidő-autója. Sportos megjelenéséhez továbbfejlesztett utastéri anyagok és formai megoldások társulnak, nem mellesleg technikailag is magasabb szinten áll, mint elődei. A HR-V továbbra is az MPV-k (Multi Purpose Pehicle – többcélú jármű, egyterű) helykínálatával és sokoldalúságával büszkélkedhet, de még jobb menetteljesítmények jellemzik, és – csupa üzemanyag-hatékony erőforrást felsorakoztató – motorválasztéka is bővült.

 

 

 Az új HR-V nemcsak elegánsabb a korábbi generációknál, hanem a „Solid Wing Face” névre keresztelt, szárnyat idéző orr-résznek köszönhetően egyedibbé is vált. Magas építésével és különleges formavilágával masszív, erőteljes benyomást kelt, s egyértelműen látszik rajta, hogy biztonságos, megbízható és funkcionális.

 Belsőtere megdöbbentően tágas, a Honda által fejlesztett, innovatív Magic Seats Ülésrendszer pedig végtelenül sokoldalúvá és praktikussá varázsolja. Elsőrangú mivoltához a kabinban használt kiváló minőségű, kellemes tapintású anyagok is hozzájárulnak, csak úgy, mint a különleges hangulat, ami kellemessé, egyszersmind sportossá teszi az óriási utasteret.

 A 2019-es HR-V-hez erős és takarékos hajtóművet kínál a Honda. Az 1.5 i-VTEC benzines motorral felszerelt változat gyártása 2018 végén kezdődött, míg a nagyobb teljesítményű, szintén benzines 1.5 VTEC TURBO kivitelek 2019 tavaszán válnak elérhetővé. Akinek nincs kedve kapcsolgatni, a benzines egységekhez folyamatosan változó áttételű automatikus CVT nyomatékelosztót is kérhet.

Elegáns megjelenés a szabadidő-autók magabiztos, erőteljes kisugárzásával megfűszerezve. Új, Sport névre keresztelt felszereltségi szint került a választékban.

A HR-V feltűnő formavilága érzelmeket vált ki a szemlélőből.

 A továbbfejlesztett modell számos sportos külső formajeggyel gazdagodott.
A szárnyat idéző, „Solid Wing Face” dizájn legfőbb eleme a hűtőrács felett elhelyezett, magasfényű, krómozott díszléc
Dinamikus profil, lendületes formájú ablakok és rejtett hátsó kilincsek. HR-V Sport különleges stíluscsomagja még lendületesebbé teszi az összhatást.

 Az új HR-V a kupék elegáns, hullámzó vonalvezetését menti át a szabadidő-autók robosztus, erőteljes formavilágába. Ezt a különleges stílust tették még kifinomultabbá és érzékibbé a Honda szakemberei a különféle új, illetve megújult dizájnelemekkel.

 Így született meg a szép és modern karosszéria, melynek kupékat idéző tetővonalához hangsúlyos orr- és kiterebélyesedő alsó rész társul, méghozzá aprólékosan formált, jellegzetes vonalakkal kiegészítve. A karakteres megjelenés érzelmeket vált ki a szemlélőből, ugyanakkor stílus és praktikum terén is magasabb szintre emeli a modellt, ami feltűnő és magabiztos benyomást kelt, – nem mellesleg – a Honda arculatához is igazodik. Orr-részét immáron a szárnyat idéző, „Solid Wing Face” névre keresztelt formanyelv határozza meg, melynek legfőbb eleme az új hűtőrács felett elhelyezett, sötét, ámde magasfényű króm dísztőelem, ami a korábbi feketekróm egységet váltotta.

 A HR-V alapjait adó kocsitest sportos és dinamikus, akárcsak egy vérbeli kupé esetében, és hogy semmi ne zavarja meg a harmóniát, a hátsó kilincsek észrevétlenül bújnak meg a C-oszlopban. Feltűnő, éles vonalai az autó teljes hosszán végigfutnak, s mivel fokozatosan emelkednek, álló helyzetben is úgy tűnik, mintha haladna a modell.

 Ráadásként még inkább tekintélyt parancsolóvá vált a HR-V, amiben a határozott vonalakkal látványosabbá tett alsó karosszériaelemeknek és a mélyebb légbeömlőnyílásoknak éppoly fontos szerepe van, mint az alapáron kínált, vetítőlencsés, nappali menetfénnyel kiegészített fényszóróknak.

 Az ötödik ajtó körül szaladó, feketekróm díszcsík és a sötét házba integrált hátsó lámpa szintén vonzza a tekintetet, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatokhoz kínált 17 colos, új könnyűfémfelni-garnitúra és a krómozott kipufogóvég. Az új HR-V fejlettségéről tanúskodik, hogy a fényszórók és a hátsó lámpák is LED-ek, sőt utóbbiak „füstölt” búra alá kerültek.

 A HR-V karosszériája kimagasló aerodinamikai teljesítményre lehet büszke a crossoverek mezőnyében. Alacsony légellenállása és kedvező üzemanyag-fogyasztása többek között az alsó burkolatoknak köszönhető. A motor- és padlótakaró idomok kifinomult, optimalizált áramlást garantálnak, melyek az utastér továbbfejlesztett hangszigetelésének is részei. Az aerodinamikai tervezőmunka során úgy alakították a lökhárítókat, hogy a lehető legkisebb felhajtóerő hasson a kocsitestre, és nagy tempónál is stabil maradjon az autó.

 A nagyméretű szabadidő-autókra jellemző masszív, magabiztos kisugárzást a HR-V esetében megannyi formatervbe simuló, gondosan kidolgozott dizájnelem egészíti ki, elegáns és vonzó megjelenéssel ruházva fel a Honda újdonságát.

 A 2019-es kivitelhez kilencféle fényezés közül választhatnak a vásárlók. A Platinum Grey Metallic (csak a Sport átirathoz) és a Midnight Blue Beam Metallic vadonatúj tónus a palettán, ezeken felül a már ismert gyöngyházmetál- (Milano Red, Platinum White és Crystal Black) és metálfényezések (Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue és Ruse Black) érhetőek el a HR-V-hez.

 

 

2019 HR-V Sport

 Az új HR-V Sport orr-részén a sötétített krómmal bevont elem helyett magasfényű, feketekrómozású betétet alkalmaztak a hondások, és egyedi a hűtőrács, valamint a ködlámpák körül alkalmazott, méhsejtrács-szerű, fekete fényezéssel feldobott idom is.

 A modellt körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amely még lendületesebbé varázsolja az összhatást. Ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat, a fényezett tükörborítás és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ráadásként mindezt szemet gyönyörködtető, fekete fényezéssel látta el a legendás japán vállalat, dupla kipufogóvéggel és 18 colos, egyedi megjelenésű könnyűfém felnikkel koronázva meg a formatervet. A teljesen LED első-hátsó lámpa szériatartozékként jár a HR-V Sporthoz, s hogy még látványosabb legyen az autó, a hátsó lámpák sötétített, fekete csíkokkal megspékelt burát kaptak, az ötödik ajtó körül pedig feketekróm díszítőkeret fut.

 Továbbfejlesztett, erős és hatékony motorok gondoskodnak a magával ragadó vezetési élményről.

130 és 182 lóerős benzines, erőforrás alkotja a motorválasztékot.
Hatfokozatú manuális és CVT váltó egyaránt rendelhető a benzines modellekhez. 
A merev karosszériaszerkezet magabiztossá teszi a vezetőt és biztonságossá az utazást.
A Sport modellváltozat úttartását és menetkomfortját Performance Damper lengéscsillapító-rendszer javítja.

 Az új Honda HR-V kibővített motorválasztékkal, három nagy hatékonyságú erőforrással kezdi meg pályafutását – a vásárlók 130 LE-s 1.5 i-VTEC vagy 182 lóerős 1.5 VTEC TURBO benzines erőforrást választhatnak. Mindhárom hajtómű négyhengeres, közös jellemzőjük a kimagasló teljesítmény, a gyors gázreakció és az alacsony üzemanyag-fogyasztás.

1.5 i-VTEC (benzines)

 Az 1.5 i-VTEC az erőt és a takarékosságot ötvözi, csúcsteljesítménye 130 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 155 Nm-t. Kézi kapcsolású váltóval mindössze 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg CVT nyomatékelosztóval 11,4 másodperc ez az érték. Az i-VTEC CO2-kibocsátása 148 g/km-tól* (WLTP szabvány szerint) indul, míg a kombinált üzemanyag-fogyasztása 6,6 és 6,8 l/100 km* között alakulhat (WLTP szabvány szerint).

 Az 1.5 i-VTEC motor működését olyan innovációk teszik hatékonnyá, mint a Honda által fejlesztett VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control, magyarul elektronikusan szabályozott szelepnyitási idő és szelepemelés) és VTC (Variable Timing Control, azaz változó vezérlésszabályozás) rendszer, de említhetnénk a hengerfejben kialakított meredek szívócsatornákat vagy a dugattyúk optimalizált formai kialakítását is. Ugyancsak elismerésre méltó technikai megoldás a szuperprecíz platóhónolás, amivel még simábbá tették a hengerek felületét, egyszersmind mérsékelték a dugattyúk és a hengerfal közötti súrlódást. Újdonság a vezérműlánc alacsony súrlódású bevonata is, mely kettős előnnyel kecsegtet – növeli az alkatrész élettartamát és csekélyebb fogyasztást eredményez használata.

1.5 VTEC TURBO (benzines)

 A 2019-es HR-V Sport a Honda 1,5 literes, benzines VTEC TURBO erőforrásával is megrendelhető, ezt a motort elsőként a Civic legújabb nemzedékénél vetette be a gyártó. Ezzel a négyhengeres hajtóművel még dinamikusabb a HR-V, ugyanis 182 LE-s csúcsteljesítménnyel (5500 f./perc) és kimagasló maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhet. Utóbbi kézi váltóval társítva 240 Nm (1900-5000 f./perc), míg a folyamatosan változó áttételű, automatikus CVT erőátvitelnél 220 Nm (1700-5500 f./perc).

 A manuális váltóval felszerelt HR-V Sport 7,8 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, végsebessége 215 km/h, míg a CVT-vel átadott verziónál 8,6 másodpercet, illetve 200 km/h mérhető.

 A HR-V Sport CO2-kibocsátása 151 g/km-tól* (WLTP szabvány szerint) indul, míg a kombinált üzemanyag-fogyasztása 6,7 és 7,1 l/100 km* között alakulhat (WLTP szabvány szerint). A kis tömegű, nagy merevségű váltótengely fokozza a nyomatékelosztó hatékonyságát, a rövidebbre vett áttételek pedig az SUV-kategória egyik sportosabb modelljévé teszik a HR-V-t.

CVT váltó – közvetlen és kifinomult

 Bár az 1,5 literes, benzines motorokhoz kérhető CVT váltó alapvetően fokozatmentes, a HR-V-ben hétfokozatúnak tűnik. A szimulált kapcsolásokat az európai igényekre válaszolva iktatták be a mérnökök, felismerve, hogy a klasszikus váltókhoz szokott sofőrök számára kényelmesebb, ha a CVT karakterisztikája a többfokozatú egységekét idézi.

 A Honda által fejlesztett nyomatékelosztóban két csillapítóegység simítja ki a főtengely nyomatéklengéseit, így kisebb terhelés jut a váltótengelyre, kedvezőbb az NVH-érték, közvetlenebb az autó működése és még egyenletesebb a nyomatékleadás.

 A közlekedést két speciális váltóvezérlő program is segíti, ezekkel még gyorsabban és biztonságosabban autózhat a vezető. A Korai Visszaváltások Fékezésnél (Early Downshift During Braking - EDDB) névre keresztelt vezetési segédlet a motorféket is segítségül hívja a lassítások során. Ha a rendszer úgy érzékeli, hogy a vezető fékez, esetleg lejtőn gurul vagy kanyarhoz érkezik, az EDDB automatikusan felpörgeti a motor fordulatszámát, még nagyobb motorfékerőt biztosítva a lassításhoz. Ezzel a módszerrel a fékezések, illetve kanyarok után gyorsabban felvehető a korábbi tempó.

N agy segítséget jelent a Fast Off program is, hiszen figyeli, hogy a vezető milyen gyorsan lép le a gázpedálról, s ha veszélyhelyzetet érzékel, magasan tartja a motorfordulatot, hogy még nagyobb legyen a motorfék. A rendszert Európa nagy sebességű, többsávos útjain tesztelték, arra törekedve, hogy a lehető legbiztonságosabbá tegye a közlekedést. Például ha a vezető előzésbe kezd, de félbe kell hagynia a műveletet egy szemből érkező jármű miatt, és hirtelen lelép a gázpedálról, a Fast Off tovább pörgeti a motort, hogy amint lehetőség nyílik, a pilóta befejezhesse a manővert.

Még magasabb szintű menetkomfort és könnyebb kezelhetőség

 Az európai HR-V-vásárlók a Honda által fejlesztett, elsőként 2015-ben bemutatott Szinaptikus Lengéscsillapító-szabályozás (Synaptic Damping Control, SDC) előnyeit is kiélvezhetik, a rendszer ugyanis minden modellváltozatnál alapfelszereltség az öreg kontinensen. Működésének lényege, hogy mindig az aktuális időjárási és útviszonyokhoz igazítja a lengéscsillapítók feszességét, így a körülményektől függetlenül mindig kiváló az útfekvés és a menetkomfort.

 A kedvező tulajdonságokban az is közrejátszik, hogy a 2019-es HR-V karosszériájának 27 százaléka nagy szakítószilárdságú acélból készül, és a részegységek illesztése is rendkívül merev, tehát a padlólemez, illetve a kocsitest nem csavarodik számottevően. A merev karosszéria a futóművet (elöl MacPherson rendszerű, hátul H alakú, torziós, csatolt lengőkaros) is masszívvá teszi, ezt fejeli meg az alacsony súlypont és a minimális csavarodási hajlam. Mindez strapabíró, magabiztos autót jelent a gyakorlatban, amiben minden helyzetben tökéletesen megbízhat a vezető.

 Az adaptív, alulkormányozottságot minimalizáló elektronikus szervokormány szintén fokozza a menetbiztonságot, csak úgy, mint az alacsony első és a magas hátsó hosszirányú elfordulási, más néven átbillenési tengely (roll center) a futóműnél. Az eredmény kivételesen egyenletes, kiszámítható viselkedés, ami a crossover szegmens leginkább magabiztosságra ösztönző modelljévé teszi a HR-V-t.

 A HR-V biztos lassítását erőteljes és fáradhatatlan fékrendszerre bízták a Honda szakemberei. Elöl 293 mm-es, hűtött tárcsafékek teljesítenek szolgálatot, hátra pedig 282 mm átmérőjű, tömör tárcsák kerültek. A nagyobb fékerőről és a megingathatatlan útfekvésről az alábbi elektronikus menetbiztonsági eszközök gondoskodnak: blokkolásgátló fékrendszer (ABS), elektronikus fékerőelosztó (EBD), fékasszisztens, menetstabilizáló elektronika (VSA) és hegymeneti asszisztens.

Fejlett műszaki megoldások a HR-V Sportban

 A Honda azoknak fejlesztette a HR-V Sportot, akik igazán dinamikus menettulajdonságokat várnak el egy kompakt szabadidő-autótól. Ezért aztán optimalizálták a karosszériamerevséget, a felfüggesztés működését és a kormányérzetet, nem mellesleg Performance Damper lengéscsillapító rendszerrel látták el a modellt, ami folyamatosan figyeli az autó mozgását, és kiküszöböli a kocsitest oldal- és hosszirányú dőlését. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a HR-V Sport még stabilabban fut az íveken, nem dülöngél a hirtelen irányváltásoknál és rossz minőségű útburkolaton is elismerésre méltó menetkomforttal kényezteti utasait.

 A fogasléces, elektronikus rásegítésű, változó áttételű szervokormány viselkedését szintén a HR-V Sport küldetéséhez igazították, és hogy a lehető leggyorsabbak legyenek reakciói, a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszert is bevetették a tervezők. Ha a volán középállásban vagy annak közelében van, a legkisebb mozdításra is azonnal fordulni kezd az autó, a végállásoknál pedig precízebb visszajelzések segítik a vezetőt.

Innovatív és variálható belsőtér

 A karosszéria középrészére helyezett üzemanyagtartály kategóriaelső helykihasználást tett lehetővé.  A hátsó sorban ülőket tágas fej- és lábtér kényezteti.  A Honda által fejlesztett Magic Seats Ülésrendszer® egyedülálló variálhatóságot garantál.  A széles csomagtérajtónak és az alacsony rakodóperemnek köszönhetően könnyedén bepakolhatók a poggyászok.

 A vadonatúj Honda HR-V belsőterét a felhasználók folyamatosan változó igényeire szabták, modern, hangulatos környezet biztosítva számukra. Akárcsak a korábbi generációnál, itt is alapfelszereltség a Honda által fejlesztett, forradalmi Mágikus Ülésrendszer, melynek révén mindig az utasok számának és a poggyászok méretének megfelelően „rendezhető át” a belsőtér.

 A márka szakemberei arra törekedtek, hogy a kategória legnagyobb és legpraktikusabb kabinját hozzák létre, amit dinamikus, érzelmekkel teli formavilág jellemez. Munkájuk gyümölcseként kiemelkedően magas használati értékű, mindazonáltal emberi léptékű és vidám hangulatú környezet várja az utasokat, mondhatni, öröm beülni a HR-V-be. Tágas és sokoldalú – a HR-V beltere az MPV-k (Multi Purpose Pehicle – többcélú jármű, egyterű) értékeit menekíti át a crossoverek szegmensébe, elsőként ötvözve a magas üléspozíciót, a könnyű kezelhetőséget és a dinamikus menetteljesítményeket.

 A tágas és számtalan módon variálható utastér kialakítását a karosszéria középrészére, az első ülések alá helyezett, alacsony profilú üzemanyagtartály tette lehetővé. Ezzel a megoldással rengeteg hely szabadult fel a hátsó sorban, bekerülhetett hát a Honda által fejlesztett, 60/40 arányban osztott Magic Seats Ülésrendszer, melyet tetszés szerint konfigurálhatnak az utasok, mindig az aktuális létszámhoz, illetve rakományhoz igazítva a HR-V belsőterét. A Magic Seats Ülésrendszer a megszokott konfiguráció mellett három egyéb pozícióba is beállítható.

Praktikus (Utility) mód – az ülőlapok a lábtérbe dőlnek, a támlák pedig a helyükre, így hatalmas, síkpadlós, 1845 mm hosszú raktér várja a poggyászokat.

Magas (Tall) mód – a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig (1240 mm), illetve első támlától hátsó támláig kihasználható a hely.

Hosszú (Long) mód – az első utasülés és a jobb hátsó támla egyaránt előre dől, így a kialakult „alagútba” 2445 mm hosszú tárgyak is gond nélkül behelyezhetők.

 Az utasok a hatalmas, kategóriaelső méretű utasteret is nagyra értékelik majd. A fej-, láb-, illetve válltér elöl és hátul egyaránt rendkívül tágas, olyan, mintha nagyobb méretosztályú autóban ülne az ember.

 A csomagtartó befogadóképessége szintén a kategória legjobbja, tekintve, hogy 470* liternyi poggyászt nyel el alaphelyzetben, és a hátsó ülések ledöntésével 1103 literre bővíthető. Nem okozhat gondot a bepakolás sem, hiszen az ötödik ajtó 1180 mm széles, a rakodóperem pedig mindössze 650 mm-re esik a talajtól.

 Hogy az igazán hosszú utak is kényelmesen, fáradtságmentesen teljenek, a Honda mérnökei a szegmens legkifinomultabb utasterét kívánták megalkotni. E törekvésük mentén születtek meg a 2019-es HR-V vadonatúj első ülései, amelyek optimalizált ülőlappal és háttámlával, valamint – főleg a vállrészen – jobb oldaltartással járulnak hozzá a gondtalan utazásokhoz.

 

 

Kifinomult kabin, kiemelkedő anyagminőség

 Kellemes, szofisztikált hangulat és kiváló minőségű, puha tapintású anyagok.  A Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer tudása nagy, használata egyszerű. Megannyi funkciója a hétcolos, érintőképernyős kijelző révén érhető el.  A hatalmas, billenthető és elhúzható, üveg panorámatető egyedülálló a kategóriában.

 Le a kalappal a HR-V tervezői előtt, hiszen olyan összeegyeztethetetlennek tűnő tulajdonságokat sűrítettek egy konstrukcióba, mint a nagy befogadóképesség, a biztonságot sugárzó masszívság és a – kupékra jellemző - körülölelő vezetői környezet.

 A nagy, légies utasteret elsőrangú anyagok, puha tapintású felületek, visszafogott, elegáns krómbetétek és stíluselemnek is beillő, precíz varrások emelik prémium szintre. Precízen és lelkiismeretesen kidolgozott a műszerfal is, igényes részletei és pianófekete paneljei széppé és előkelővé teszik.

 A 2019-es HR-V első ülései még kényelmesebb ülőlapot, valamint háttámlát kaptak, és oldaltartásuk is javult. Az alapfelszereltség részeként kínált textilkárpitozás a lehető legmagasabb minőségi színvonalat képviseli, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatok dupla öltéssorokkal összeállított, textil-bőr kárpitjai.

 A HR-V Sport beltere éppúgy egyedi, mint megjelenése. Ülései kéttónusú, fekete textilből és piros bőrből összeállított kárpitozást kaptak, a középkonzolt és a műszerfal alsó részét pedig fényes, fekete díszcsíkok dobják fel. A fekete tetőkárpit még dinamikusabb érzetet kelt az utazókban.

 A vezetővel szemben három lebegő hatású, megvilágított kerettel körülölelt műszer kapott helyet. Ha a Honda által fejlesztett ECO Assist aktív, a sebességmérő háttérvilágítása, a vezetési stílus függvényében zöld és fehér között változik, ezzel jelezve az üzemanyag-hatékonyság szintjét.
Az első utas előtt három új, „széles áramlású”, állítható szellőzőrostélyt helyeztek el a mérnökök, minden utasnak kellemes szellőzést biztosítva az út során. Az áramlást azt figyelembe véve optimalizálták, hogy az ablakhoz legközelebb eső nyíláson át érkezzen a legtöbb oxigén, ugyanakkor keveset fújjon a középkonzolon kialakított csatorna, s közepes mennyiséget a középkonzolhoz legközelebbi légbeömlő.

 Hogy a beltér még tágasabbnak érződjön, a HR-V gazdagon felszerelt változataihoz a kategóriában egyedülálló – nyitható, üveg – panorámatető is rendelhető. Billentése és elhúzása csak egy mozdulat, s nem kell bajlódni az árnyékolórolóval sem, ugyanis a 846 mm hosszú tető nyitásakor automatikusan felcsévélődik, majd – ha erősen süt a nap - egy karnyújtással visszahúzható. Az első rész 475 mm hosszú, hátrahúzásnál 27,5 mm-t emelkedik.

 Hála a „Smart Touch Interior” névre keresztelt kezelőszerv-elrendezésnek, minden könnyen, kényelmesen vezérelhető, beleértve az elektronikus rögzítőféket, a légkondicionálót és az érintésre is működésbe belépő irányjelzőt.

Új, fejlett szórakoztatóelektronikai és információs rendszer

 A vadonatúj HR-V vezetője a – 2015-ös CR-V-ben bemutatott - Honda Connect segítségével tarthat kapcsolatot a külvilággal, illetve szórakoztathatja utasait. A berendezés alapáron jár a középszinten és magasan felszerelt modellváltozatokhoz, s extraként rendelhető az alapmodellhez.

 Kezelése könnyű és ösztönös, a vezető a középkonzolra helyezett érintőképernyő segítségével vezérelheti a rendszert. Maga a kijelző akár személyre is szabható, ugyanis két megjelenési séma (skin) közül választhat a pilóta. További könnyebbség, hogy az ikonok színe jelzi, melyik feladathoz kapcsolódnak, így a felhasználó gyorsan és egyszerűen lépkedhet a menürendszerben.

 Gyárilag telepített szoftverei mellé további alkalmazások is letölthetők a Honda App Centre-ből, ezáltal a vezető igényeire szabható a berendezés. Az Aha hasznos, érdekes helyszínek (POI - Point of Interest) keresésére is alkalmas, gyorsan megtalálhatók tehát a közeli éttermek, hotelek stb.

 Ráadásként a rendszer képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni okostelefonokkal, valamint és egyéb multimédia-eszközökkel.

 A HR-V felszereltségét teljesen integrált, műholdas Garmin navigációs rendszer is gazdagíthatja, ez a legfelső szinten alapáron jár, a többi modellhez extraként rendelhető.

 Az alapmodellek ötcolos kijelzővel társított, 160 wattos, AM/FM/CD-kompatibilis audiorendszerrel és persze kiváló hangzással várja utasait, míg a középső és felső szinteken 180 wattos, hathangszórós hifi kerül az autóba.

Még kifinomultabbá tett belsőtér

 A HR-V nagy hatékonyságú hangszigetelése 2019-re tovább fejlődött, ugyanis még jobb szigetelőanyagokat alkalmaztak a mérnökök, többek között a tűzfalnál, a kerékdobokban, a csomagtartóban, valamint az első és hátsó ajtóknál. Emellett kiváló minőségű, nem szőtt alsó borítást és zajelnyelő szőnyegeket is bevetettek a szakemberek, ilyenekkel eddig csak magasan felszerelt, prémium modelleknél találkozhattak a vásárlók. Ráadásként – a kifinomult, pihentető atmoszféra jegyében – hangelnyelő elemek kerültek a padlólemez alá, és szigetelőbetétek vannak a padlószőnyegek, a padlókárpit és a műszerfal alatt is. Az utastérbe jutó zaj 100 km/óránál csupán 65 dB, így az utasok akár suttogva is beszélgethetnek.

 A modell történetében először – felszereltségi szinttől függően – Aktív Zajkioltó Rendszer (Active Noise Cancellation) teheti még csendesebbé a HR-V utasterét. Ez utóbbi lényege, hogy két mikrofonnal érzékeli az utastérben fellépő, alacsony frekvenciájú rezgéseket, majd ezeket az autó hangszórói által sugárzott, precízen időzített, „ellentétes hanghullámokkal” semlegesíti azokat.

 A kézi kapcsolású váltóval kínált Sport kiviteleknél az Aktív Hangszabályozás (Active Sound Control, ASC) az alapfelszereltség része. Ez a berendezés hasonlóképpen működik az Aktív Zajkioltó Rendszerhez, de más fordulatszám-tartományokban érezteti hatását, például a gyorsulásoknál teszi kellemesebbé a hangzást.

 A fejlett menetbiztonsági eszközök átfogó rendszere

 A kis sebességű ütközések elkerülése érdekében a HR-V minden változata megkapja a City-Brake Aktív Városi Fékrendszert. 
A Honda SENSING® a legfejlettebb menetbiztonsági eszközöket foglalja magában. Az első ülések fejtámlái csökkentik az ostorcsapás jellegű nyaksérülés kockázatát. 
A vadonatúj CR-V alapját a Honda által kidolgozott Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet adja.

 Akárcsak minden Európában forgalmazott Honda modell, a HR-V is a legmagasabb menetbiztonsági színvonalat képviseli, számos olyan aktív és passzív vezetéssegédleti eszközt felvonultatva, mely segít megelőzni a baleseteket, illetve megvédi az utasokat és a gyalogosokat egy esetleges baleset során.

 Minden európai HR-V-hez alapáron jár a Honda által fejlesztett Aktív Városi Fékrendszer. Ezt az eszközt arra tervezték, hogy segítsen elkerülni a kis sebességnél elforduló baleseteket, illetve hogy ha elkerülhetetlen az ütközés, csökkentse annak mértékét. A rendszer lézerradarokkal pásztázza az utat, és automatikusan lassít, ha veszélyhelyzetet érzékel. A berendezés 32 km/órás sebességig működik. Ha a rendszer veszélyhelyzetet érzékel, először vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, s óvatosan fékez, majd automatikusan állóra lassítja az autót.

Fejlett Vezetéstámogató Rendszer

 A közepesen és magasan felszerelt modelleknél a – radarokra és első-hátsó kamerákra épülő – Fejlett Vezetéstámogató Rendszer benne foglaltatik a vételárban. Ez a menetbiztonsági eszközöket felvonultató csomag az alábbiakat tartalmazza: Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Intelligens Sebességhatároló, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Automatikus Távolsági Fényszóró.

Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer

 A Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer a többcélú kamerát használja, feladata, hogy érzékelje a HR-V útjába kerülő akadályokat (pl. autó vagy tehergépkocsi) és magát az ütközés veszélyét. A személy- és teherautók felismerésére egyaránt alkalmas kiegészítő 15 km/óránál lép működésbe, és veszélyes helyzetekben vizuális, valamint hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt. A biztonságosnak ítélt távolságot a sofőr állíthatja be, és akár ki is kapcsolhatja a rendszert, ha nem tart igényt szolgálataira.

Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer

 A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer a többcélú kamera felvételeit elemzi, s ha menet közben táblát érzékel, automatikusan felismeri és megjeleníti a műszerfali kijelzőn, mihelyst az autó elhalad mellette.

A rendszer a kör alakú, sebességkorlátozó és behajtani tilos táblákat ismeri fel, és két táblát képes a kijelzőre rajzolni egy időben. A jobb oldali a sebességhatárokat, a bal a behajtani tilos jelzéseket is mutatja, és adott esetben a plusz információkat is megjeleníti, beleértve többek között az időjárási viszonyokra vonatkozó jelzéseket.

Intelligens Sebességhatároló

 Az Intelligens Sebességhatároló két – egymástól amúgy független – menetbiztonsági eszközt, az Állítható Sebességhatárolót és a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszert kombinálja a balesetek elkerülése érdekében. Az európai Hondákhoz alapáron kínált Állítható Sebességhatároló lehetővé teszi, hogy a vezető meghatározza az autó végsebességét, a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer pedig az adott útszakaszon érvényes sebességhatárt képes kiókumlálni.

 Az Intelligens Sebességhatároló ez utóbbi információ alapján állítja be a végsebességet, azaz ha a vezető aktiválja, gyorshajtás esetén a HR-V automatikusan a megengedett legnagyobb sebességre lassít. Emellett vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, ha több mint 3 km/órával túllépi az érvényes sebességhatárt, Ilyenkor hiába a gázadás, az autó nem gyorsít a megengedettnél nagyobb tempóra, ha csak nem jön egy újabb tábla, ami erősebb iramot enged. Ebben a pillanatban azonnal frissít a rendszer, és engedélyezi, hogy az adott sebességig gyorsítson a jármű. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.

Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer

A Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer a többcélú kamerával pásztázza az utat, illetve az útburkolati jeleket. Ha úgy érzékeli, hogy a vezető irányjelzés nélkül készül elhagyni az aktuális sávot, vizuális és hangjelekkel figyelmezteti. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.

 A fényszórók 40 km/órától használhatók automatikus üzemmódban. Ilyenkor a rendszer érzékeli az ellentétes irányú forgalmat (személy- és teherautó, motorkerékpár, bicikli), valamint az utolért járműveket, s önműködően le- és felkapcsolja a távolsági fényszórókat annak érdekében, hogy ne zavarja a többi közlekedőt. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.

Karosszériába integrált passzív biztonsági eszközök

 Az új HR-V megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei, ennél a nemzedéknél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért az utascella irányából. Az új szerkezet a frontális, az oldalirányú és az autó hátulját érintő ütközések során is rendkívüli biztonságot szavatol.

Az ACE™ az alá- és ráfutásos balesetek során is véd, függetlenül attól, hogy kisebb vagy nagyobb méretű járművel ütközik a HR-V.

 Minden Európában eladott HR-V-hez nyolc légzsák jár alapfelszereltségként, így az utasok maximális védelmet élvezhetnek. Az első, oldalsó és az – utastér teljes hosszában felfúvódó – függönylégzsákokat intelligens elektronika vezéreli, s csak akkor nyílnak ki, ha valóban szükség van rájuk. Ugyanakkor az első ülések fejtámláit úgy tervezték, hogy mérsékeljék az ostorcsapás jellegű nyaksérülés kockázatát.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER