A Honda e új mércét állít a zéróemissziós városi közlekedés területén. A nagy teljesítményű, kimagasló forgatónyomatékot leadó motor élvezetes, könnyű vezethetőséget garantál.
A hátsókerékhajtás és a Honda által fejlesztett elektromos hajtáslánc egyedülálló karakterisztikával ruházza fel a modellt. Egyes piacokon már megkezdődött az előrendelések felvétele.
Az új Honda e-t úgy tervezték, hogy kivételes vezetési élményt nyújtson városi környezetben. Hatékony működésének, kimagasló teljesítményének és közvetlen viselkedésének köszönhetően minden perc élvezetes a volánjánál, ugyanakkor használati értéke is páratlan.
Mozgatását nagy teljesítményű, kb. 150 LE-s (110 kW-os) villanymotorra bízták a márka szakemberei, melynek legnagyobb forgatónyomatéka eléri a figyelemre méltó 300 Nm-t. A 35,5 kWh-s akkumulátorcsomag a kategória egyik legkisebbje, így a mindennapos ingázásra tervezett Honda e kifejezetten kis tömeggel büszkélkedhet, nem mellesleg villámgyorsan tölthető (30 perc alatt kb. 80%-ra tölthető a lemerült akku)*, hatótávolsága pedig meghaladja a 200 kilométert.
A fejlesztés során különösen nagy hangsúlyt fektettek a menetdinamikára és az élvezetes, magával ragadó vezetési élményre, ezért az akkumulátorcsomagot a padlólemez alá helyezték. Ezzel a megoldással a tömegközéppont rendkívül alacsonyra került, talajhoz viszonyított távolsága mindössze 50 cm. Ráadásként 50:50 arányú súlyelosztás, széles, mindazonáltal kompakt építésmód, rövid első-hátsó túlnyúlás jellemzi a modellt, azon túlmenően persze, hogy úttartása és kezelhetősége is lenyűgöző.
Sportos mivoltához az is nagyban hozzájárul, hogy a villanymotor a hátsó kerekeket forgatja, ezáltal nagyobb a kormányelfordulási tartomány és nem zavarja hajtási befolyás az irányítást. Ezt bizonyítja, hogy a fordulókör sugara mindössze 4,3 méter, tehát a Honda e hihetetlen könnyedén manőverezhető a szűk városi utcákban.
Hála az alacsony tömegközéppontnak és az úthoz közeli karosszériának, feszes, kemény felfüggesztés nélkül is kiváló a stabilitás – a Honda e dülöngélés nélkül, magabiztosan abszolválja a gyors irány-, illetve sávváltásokat. Maga a menetkomfort magasabb kategóriákban is elismerést érdemelne, elvégre négy független, MacPherson rendszerű felfüggesztésre épül a típus, kényelmes és kifinomult utazást ígérve a legrosszabb utakon is.
Hozzászólások