2010. szeptember 26. vasárnap, 21:18

 

A Chevrolet szinte minden kategóriában kínál valami újdonságot a Párizsi Autószalonon. Ott lesz a kis lejtőshátú Aveo, az ütős Orlando családi kocsi, a Captiva hobbiterepjáró és kiállítási kocsiként először mutatkozik meg a lejtőshátú, ötajtós Cruze.

 

chevrolet autoi a parizsi autoszalonon

Fontos az úttörő Volt villanyautó megjelenése, alig néhány héttel az amerikai kereskedelmi bevezetése előtt, míg a Cruze és a Corvette egymás mellett álló közúti, illetve verseny-változata érzékelteti a közvetlen kapcsolatot a sportsikerek és a rendszámos autók fejlesztése között.

Új Chevrolet Orlando
Chevrolet Aveo
Chevrolet Captiva
Chevrolet Cruze
Chevrolet Volt


Új Orlando
Az Orlandóval lép be a Chevrolet a családi autók európai piacára, hét ülést és praktikusan variálható utasteret ötvözve vagány crossover stílussal. Az Orlando izgalmas funkcionalitást és egyéniséget hoz magával, markánsan egyéni Chevrolet arccal és alacsony tetővonallal. Modern, friss belső berendezésének okos részlete a nézőtér-szerűen emelkedő második és harmadik üléssor, valamint a sok rakodóhely. Csomagtere hatalmas. Háromféle takarékos motor –1.8-as benzines és két különböző teljesítményű dízel – közül választhat a vevő, amikor 2011 elején Európában megkezdődik az Orlando értékesítése.

Új Aveo
Az új ötajtós Aveót Európában fejlesztették, designja és dinamikája az európai ízlésnek felel meg. Akárcsak az idén, korábban kihozott Spark, ez a praktikus és tágas lejtőshátú jármű is tetszeni fog a fiataloknak.
Az európai piacon 2011 nyarán megjelenő új Aveo hosszabb és szélesebb a jelenleginél. Utastere tágas, csomagtartója az egyik legnagyobb a kategóriában. A motorkerékpárok által inspirált műszeregység, a hangulatvilágítás és a körülölelő műszerfal újdonságnak számít. Többféle négyhengeres benzin- és dízelmotorral készül, műszaki színvonalát változó vezérlés és közös nyomócsöves befecskendezés jelzi. Egyes motorokhoz opcióként lesz kapható a Chevrolet első hatfokozatú kiskocsis sebességváltója.

Új Captiva
Új orrkiképzéssel, tökéletesített utastérrel, valamint új motorokkal és sebességváltókkal érkezik Párizsba a Chevrolet Captiva hobbiterepjáró, amelynek európai bevezetését 2011 tavaszára tervezik.
A négyféle erőteljes új motor és a hozzájuk csatlakozó szintén új hatfokozatú, manuális vagy automatikus váltómű mutatja, hogy nemcsak kozmetikázásról van szó – sokat ad az áráért a Captiva! A 3.0 literes, 258 lóerős, változó vezérlésű és közvetlen benzinbefecskendezésű motor az egyik legerősebb kompakt szabadidő-autóvá teszi a Captivát, míg a 2.2 literes, közös nyomócsöves turbódízelek teljesítménye 163 illetve 184 lóerő. 2.4 literes, két felülfekvő vezértengelyes, 171 lóerős benzinmotor teszi teljessé a kínálatot. Jót tett a dinamikának a futómű módosítása is. Magas biztonsági színvonalról az alapfelszerelésbe tartozó elektronikus menetstabilizáló (ESC), kipörgésgátló (TCS) és fékasszisztens gondoskodik.
A Captiva utasterében új szövetkárpit és dekoráció adja a kiváló minőség érzetét. A futómű- és szélzajok csökkentése teljes mértékben kiélvezhetővé teszi az új audiorendszer hangját.

Lejtőshátú Cruze kiállítási autó
Tovább fokozódik a Chevrolet Cruze világsikere, amikor az ötajtós lejtőshátú modell jövőre megjelenik a piacon. Párizsban ennek a kiállítási modelljét leplezik le. A márka szándékának megfelelően, miszerint kedvező ár-érték arányú kocsikat hoz forgalomba, az új modell jelentősen hozzájárul majd a 70 országban kapható, és az Aveót globális értékesítési darabszámban épp nemrég felülmúló szedán értékesítési eredményeihez.
Attraktív, ívelt tetővonalával és rövid túlnyúlásaival az új lejtőshátú Cruze ugyanolyan dinamikus megjelenésű, mint a szedán, és azonnal felismerhető. Hasonló a korrekt útfogás is, amely az integrált karosszéria-futómű rendszer (body-frame integral system – BFI) gondos finomhangolásának köszönhető. A 400 literes csomagtartót a 60/40 arányban osztott hátsó ülés lefektetésével lehet megnagyobbítani.
Az új lejtőshátú, ötajtós Chevrolet Cruze 2011 közepén jelenik meg Európában, az árakat és egyéb részleteket majd akkoriban hozzák nyilvánosságra.

Chevrolet Volt

A Chevrolet Volt villanyautó első koncepciója alig három éve tűnt fel Detroitban, és a 2010-es Párizsi Szalon már az amerikai értékesítés kezdetével esik egybe. A Chevrolet jövő évi centenáriumára kezdődik a Volt gyártása Európa részére, hogy még 2012 előtt megkezdődhessen az eladás.

A Chevrolet Volt egy megnövelt hatótávú villanyautó, amely annyiban különbözik a hibridektől, hogy kerekeit mindig a villanymotor hajtja. Az elektromosság az elsődleges energiaforrása, a benzinmotor csak másodlagos: az akkumulátor feltöltésére szolgál. A hibridek maximális teljesítményét a kétféle hajtómű együttesen fejti ki, közülük a benzinmotor a nagyobb, és nagy sebességnél kizárólag ez hajt. A Volt ezzel szemben 60 kilométert tehet meg tisztán villamosan, 16-kWh kapacitású lítium-ion akkujával. Ha ez kezd lemerülni, akkor a fedélzeti generátor látja el árammal a villanymotort, egyben töltve az akkumulátort, így a teljes hatótávolság több mint 500 kilométer. Az akkut háztartási konnektorról is újra lehet tölteni, ez három óránál rövidebb időt vesz igénybe.

A Volt műszerfali „hatékonyságmérője” valósidejű visszajelzést ad, a „Zöld Levél” gomb megnyomásával pedig megtudhatjuk, milyen az energiaáramlás, az akku feltöltöttsége és az energiagazdálkodás. Az autós, a napszaknak és az áramtarifának megfelelően, beállíthatja, hogyan történjen a töltés.

Mindettől függetlenül a Volt egy konvencionális ötajtós, lejtőshátú, fronthajtású kocsi, bőséges férőhellyel négy utasnak, és 300 literes csomagtartóval. Nyomatéka 370 Nm, százra 9 másodperc alatt gyorsul és 161 km/órát érhet el. A hagyományos autókhoz képest azonnali nyomatékleadás miatt olyan hatást kelt, mintha nagy, V6-os motor hajtaná.

Versenyautós technika közúti kocsikban
Míg az újító mérnök Louis Chevrolet büszke lenne az általa alapított cég százéves születésnapjára kihozott Volt villanyautóval, ugyanő, a vérbeli versenyző nem kisebb elégtétellel látná, hogy milyen mértékben felhasználják a sorozatgyártású modellekben a márka eredményes versenyautóinak technikáját. Két friss példa is látható erre Párizsban: egyrészt a Corvette ZR1 és pályaautó-testvére, a C6.R, amely a Le Mans-i 24 óráson és az amerikai Le Mans sorozatban szerepelt, illetve a Cruze szedán, amely két futammal az idény vége előtt magabiztosan vezet a Túrakocsi Világbajnokságban.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER