2010. november 23. kedd, 18:05

 

A túraautó világbajnokság (WTCC) hét végi döntő futamán Makaóban a Chevrolet kétszeres világbajnoki címet szerzett: a Chevrolet világelső a konstruktőrök kategóriájában és Yvan Muller a világbajnok pilóta!

 

Chevrolet Cruze WTCC



A Makaóban elért WTCC bajnoki cím az első, amelyet a Chevrolet elért egy FIA-világbajnokságban. Valamint, legfőképpen, csúcspontja a legrangosabb túraautó versenyzésében folytatott hatéves küzdelemnek! Ezt a kiváló eredményt a Cruze versenyeztetésének mindössze második évében sikerült kivívni.

Chevrolet Team WTCC

A Chevrolet versenyprogramjának műszaki és sportszakmai részét megbízásból ellátó Ray Mallock Limited (RML) által 2005 óta tervezett, felépített és kifejlesztett Cruze WTCC a szokottnál közelebb áll közúti megfelelőjéhez. A Cruze konstrukciója egyaránt figyelembe vette a versenysport szempontjait és azokat a tanulságokat, amelyeket az autósport, mint értékes laboratórium szolgáltathat. Így aztán nem meglepő, hogy a WTCC versenyprogram szerves része a Cruze kereskedelmi bevezetését megelőző globális szintű marketingnek. 

“A génjeinkben van a versenyzés” – gyakran hallani ezt a Chevrolet-nél. Mióta a svájci születésű márkaalapító Louis Chevrolet a huszadik század elején versenyezni kezdett a saját építésű autóival, a Chevrolet mindig jelen volt az autósportban, nem csupán azért, hogy sok-sok becses győzelmet és bajnoki címet arasson, hanem főképp, hogy az extrém igénybevételt támasztó versenyzés révén tehesse próbára műszaki megoldásait és fejlesztéseit.

2005-ben, amikor a Chevrolet márka visszatért Európába, rögtön beszállt a Túrakocsi Világbajnokságbasoha ne add fel (World Touring Car Championship – WTCC) is, amely a Formula 1 és a Rali Világbajnokság (WRC) mellett egyike a FIA mindössze három világbajnokságának. Ezáltal akarta kifejezni bizalmát a termékei iránt, a nyilvánosság, a márkakereskedők és a cégalkalmazottak előtt.

A WTCC-ben szereplő autók közel állnak a sorozatban gyártott megfelelőikhez: „Igazi autók, igazi verseny!” a mottó, amely nagyon találóan fejezi ki a WTCC és a Chevrolet szellemiségét. A versenyeket öt földrészen (Európa, Észak- és Dél-Amerika, Ázsia és Afria) rendezik, és az egész világon figyelemmel kísérik, így a WTCC eszményi színpad a Chevrolet-szellem megmutatására, amelyet jól jelképez Louis Chevrolet jelszava: “Sohasem add fel!”.


A WTCC világbajnoki cím elérésének lépései

2004:
December 9.-én, Monacóban, hivatalosan bejelentik a WTCC, mint az új FIA Túrakocsi Világbajnokság indulását, és a Chevrolet WTCC-programját.

2005:
Április 8-10.-én az olaszországi Monzában, a WTCC nyitóversenyén debütál az RML által egy ív fehér papírról indulva megtervezett, majd felépített Chevrolet Lacetti WTC. Alain Menu, Nicola Larini és Rob Huff a Chevrolet versenyzői. Az idény ötödik futamán (Mexikó) Huff (6.) és Larini (7.) megszerzik a Chevrolet első bajnoki pontjait. Elkezdtek gyűlni a tapasztalatok..

2006: Chevrolet autoi WTCC
A második idényben sikerült elérni egy fontos célt: az első győzelmet. Május 2.-án, a Brands Hatch esőverte pályáján, Alain Menu léphetett fel a dobogó legfelső fokára. Röviddel később, Brnóban, Rob Huff újabb diadalt aratott.

2007:
Beérik a munka gyümölcse: a Chevrolet megszerzi első rajtelsőségét (Menu, Zandvoortban), első kettős győzelmét (Menu 1. és Larini 2. Zandvoortban), az első triplát (első rajthely, győzelem, leggyorsabb kör) Menu révén Pauban, és az első hármas győzelmet (Menu 1., Huff 2., Larini 3. Portóban). A Lacetti összesen hét győzelmet szerez, megkapja a nem hivatalos „Városok királynője” címet, mert megnyeri a WTCC naptárában szereplő mind a négy városi pályán rendezett futamot.

2008:
A Chevrolet megszilárdítja pozícióját, mint a harmadik legnagyobb erő a WTCC-ben, öt további győzelemmel gyarapítva sikerlistáját.

2009:
Bemutatkozik az új Cruze WTCC, és már a harmadik futamon kettős győzelemmel lepi meg a világot, Huff és Larini révén, Marrakechben. Később négy további első helyezés adódik ehhez.

2010:
A program indulása óta először változik meg a versenyzőgárda összetétele. A francia nagymenő, korábbi WTCC bajnok Yvan Muller lép Nicola Larini helyébe, aki 2009 végével befejezte a professzionális versenyzést. A továbbfejlesztett Cruze mindenféle pályán versenyképesnek bizonyult, a 22 futamból 21-szer végzett a pódiumon, hét győzelmet aratott, és megszerezte mind a márkák, mind a versenyzők (Yvan Muller) bajnoki címét.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER