2013. április 25. csütörtök, 14:16

 

A Chevrolet bejelentette, a teljesen feltöltött Spark EV kombinált városi/országúti hatótávja 132 km, a benzin-egyenértékre átszámított városi/országúti fogyasztása pedig 119 MPGe*, azaz 2,35 liter/100 km (szerkesztői megjegyzés lsd. lent).

elektromos-chevrolet-spark

Egy átlagos új amerikai autóhoz képest a Spark EV akár évi kilencezer dollárnyi (6897 euró) benzinköltséget takaríthat meg öt év alatt a tulajdonosának. Az Egyesült Államokon belül a Spark EV idén nyártól kapható Kaliforniában és Oregonban, majd 2014 folyamán megjelenik egyes európai országokban is.

“Bizakodva visszük piacra az EV-t, amely nemcsak hatékony, hanem a villanymotor 542 Nm nyomatékának köszönhetően élvezettel vezethető is,” mondta Pam Fletcher, a GM villanyautós főmérnöke.

elektromos-spark-muszerfal


A Spark EV 21 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora folytatja a Chevrolet iparági vezető szerepét a nagyvonalú garancia nyújtásában – nyolc év, illetve 161.000 kilométer érvényes rá.
A Spark EV lesz az első kapható jármű a SAE által nemrég jóváhagyott egyenáramú gyorstöltéssel. Ennek lehetősége röviddel a piaci bevezetés után nyílik meg, segítségével körülbelül 20 perc alatt visszanyeri kapacitásának 80 százalékát az autó. Az akkumulátor naponta több egyenáramú gyorstöltést visel el. Váltóárammal, 230 voltos konnektorról, hat-nyolc órát vesz igénybe a töltés. Töltőkábel alapfelszerelésként jár a kocsihoz.

"A Chevrolet Spark EV nagyszerű városi autó, amely remekül ötvözi a modern technikát, a funkcionalitást és a stílust" mondta Cristi Landy, a Chevrolet kiskocsikért és villanyautókért illetékes marketing-vezetője. "A Volt és a benzines Spark sikerére építve hoztuk ki ezt a megfizethető, örömszerző és hatékony miniautót a vezetni szerető vevőinknek."

chevrolet-spark-ev

A Chevrolet Spark EV állandó mágneses villanymotorjának több mint 100 kW (130 LE) teljesítménye, amelyet koaxiális erőátvitel továbbít, 8.5 másodperc alatt gyorsítja fel nulláról 100 km/órára az autót. A GM által tervezett, réztekercses állórészű és különleges forgórészű, olajhűtésű motor a Spark EV lelke – a prototípusokat bő 0,8 millió kilométeren tesztelték, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki belőle.

A motor és a hajtómű gyártását és összeszerelését a GM Baltimore üzemére bízták (White Marsh, Md). Épp múlt héten indították be ünnepélyesen a villanymotor-gyártást, hiszen ez az első eset, hogy egy nagy amerikai autómárka komplett hajtóművet állít elő villanyautók részére, az Egyesült Államokban.

* Mivel a villanyautók, mint a Spark EV, nem fogyasztanak folyékony üzemanyagot, az U.S. Environmental Protection Agency (környezetvédelmi ügynökség – EPA) létrehozott egy egyenértékűségi képletet, amellyel összehasonlítható az energiafelhasználás a hagyományos belsőégésű motoros járművekével. Az arányszám, amelynek elnevezése MPGe (miles per gallon of gasoline equivalent – ekvivalens benzinfogyasztás mérföld per gallonban), lehetőséget ad az embereknek, hogy járművük energiahatékonyságát összevessék más villanyautókéval, illetve hagyományos gépkocsikéval. 1 gallon benzin energiatartalma 33.7 kWh.

Ez az EPA által meghatározott fogyasztás. A Peugeot Ion tesztjénél 127 km megtétele után teljesen lemerítve 18,5 kW áramot vett fel, illetve fogyasztott a teljes feltöltés után az autó, így az autó a teszt időpontjában érvényben lévő árak szerint 0,712 l benzint fogyasztott 100 km-en.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER