Címkék: BMW

2024. február 02. péntek, 16:09

 

2024 tavaszán a BMW új hajtáslánc-változatokkal és az opcionális extrafelszereltségi paletta jövőbe mutató innovációival fokozza tovább modellportfóliója vonzerejét és sokoldalúságát.

 

 

 A BMW i5 limuzin és a tisztán elektromos meghajtású BMW iX2 márciusban egy-egy új modellváltozattal bővül, a BMW X2 és a BMW XM palettáján pedig új hajtáslánc-változatok debütálnak. A forradalmi Autópálya Asszisztens (Highway Assistant) újabb modellsorozatokban fokozza a hosszabbra nyúló utazások kényelmét*, miközben a BMW 5-ös limuzin, a BMW X2 és a BMW iX2 új karosszériafényezési árnyalatokban is elérhetővé válik. Az üzleti limuzint a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW Individual Merino bőrkárpitozás új változatával is megrendelhetik.

2024 tavaszán a digitális szolgáltatások terén is vonzó újítások mutatkoznak be. Ilyen többek között a hangutasításokkal vezérelhető Siri technológia könnyebb használhatósága (az Apple iPhone okostelefonok BMW 9.0 operációs rendszert futtató modellekbe történő integrálhatóságának részeként), valamint a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellekkel kompatibilis járműtöltő állomások információinak optimalizált megjelenítése. A My BMW okosalkalmazás funkcionalitásának folyamatos továbbfejlesztése folytatódik.

 

 

 

BMW i5 xDrive40: az üzleti limuzin harmadik tisztán elektromos meghajtású modellváltozata

2024 márciusában bemutatkozik a tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin harmadik modellváltozata. Az új BMW i5 xDrive40 limuzin (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,2 – 20,0 kWh / 100 km) első és hátsó tengelyén is egy-egy elektromos motor dolgozik, amelyek együtt 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény és 590 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képesek. Ennek és az elektromos összkerékhajtásnak köszönhetően az új BMW i5 xDrive40 limuzin 5,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 215 km/óránál korlátozza.

Az új üzleti limuzin harmadik tisztán elektromos meghajtású modellváltozata a padlólemezbe süllyesztett nagyfeszültségű, 81,2 kWh kapacitású akkumulátorban tárolja a működéséhez szükséges energiát. A BMW i5 kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) alapfelszereltségként 11 kW, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig akár 22 kW töltési kapacitású AC járműtöltést kínál. A modell nagyfeszültségű akkumulátora akár 205 kW töltési kapacitású DC ultratöltéssel is feltölthető, amely azt jelenti, hogy az új BMW i5 xDrive40 limuzin 10 perc töltéssel akár 156 kilométerre elegendő energiát is képes felvenni. Az alapfelszereltségként kínált Plug & Charge funkciónak köszönhetően a modell automatikusan, okosalkalmazás és töltőkártya nélkül képes azonosítani magát a kompatibilis nyilvános járműtöltő pontokon. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint az új BMW i5 xDrive40 limuzin egyetlen feltöltéssel 463 – 538 kilométer megtételére képes.

Az új BMW 5-ös limuzin palettáján 2024 márciusában új karosszériafényezési árnyalatok is megjelennek: a BMW Individual Frozen Portimao Blue metál és a BMW Individual Malachite Green metál az összes modellváltozat számára elérhetővé válik. Az üzleti limuzin ugyanakkor extrém exkluzív BMW Individual speciális fényezésekkel is megrendelhető lesz, a BMW Individual részleg ehhez körülbelül 150 különböző, szemkápráztató árnyalatot kevert ki (akril, metál és matt változatban egyaránt). A BMW Individual speciális fényezések lélegzetelállító színmélységükkel és varázslatos ragyogásukkal emelkednek ki a tömegből. A bajor prémiummárka ügyfelei az online konfigurátorban található hivatkozáson keresztül elérhető BMW Individual Visualizer segítségével tekinthetik át az új BMW 5-ös limuzin rendkívül gazdag kínálatát.

Az új BMW 5-ös limuzin palettája ráadásul új ülés- és utastér-kárpitozási lehetőségekkel is bővül. 2024 márciusától az opcionális extrafelszereltség részeként kínált komfortülések megrendelése esetén a BMW Individual Merino bőrkárpit Dark Violet/Atlas Grey és Taupe Grey/Atlas Grey kéttónusú árnyalatokban is elérhetővé válik.

Új belépő szintű modell a BMW iX2 palettáján, érkezik az új BMW X2 xDrive20d

Idén tavasszal a BMW a prémium kompakt szegmensben is újabb modellel serkenti tovább az elektromos mobilitás térnyerését. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX2 új belépő szintű modellje 2024 márciusában érkezik meg az utakra. Az új BMW iX2 eDrive20 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,3 – 16,9 kWh / 100 km) a kompakt méretű Sports Activity Coupé (SAC) modellek által kínált zéró emissziójú vezetési élmény kiváltképp gazdaságos formáját váltja valóra. Az első tengelyen dolgozó elektromos motor 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményével a modell 8,6 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet és egyetlen feltöltéssel 439 – 478 kilométert (WLTP) képes megtenni. Végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 170 km/óránál korlátozza.

Az új BMW iX2 eDrive20 nagyfeszültségű akkumulátorának kapacitása 64,78 kWh. A modell alapfelszereltségként 11 kW, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig akár 22 kW töltési kapacitású AC járműtöltést is kínál. Az energiatároló egység akár 130 kW töltési kapacitású DC gyorstöltéssel is feltölthető. A rendkívül hatékony járműtöltő szoftvernek és a modell előrelátó hőkezelő rendszerének köszönhetően már a rövid töltések is jelentős mértékben képesek megnövelni a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét. Az új BMW iX2 eDrive20 mintegy 10 perc gyorstöltéssel akár 120 kilométerre elegendő energiát is képes felvenni. A modell alapfelszereltségének a Plug & Charge funkció is része.

A BMW iX2 új belépő szintű modellje mellett gurul reflektorfénybe az új BMW X2 xDrive20d modell is (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 125 – 136 gramm / km). A kompakt SAC modell második dízelüzemű hajtáslánc-változatát a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiának köszönhetően még gyorsabb teljesítmény-leadás és még nagyobb hatékonyság jellemzi. A 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres dízelmotor munkáját a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltóba épített elektromos motor támogatja, amely indításkor és intenzívebb terheléskor segít be a hajtásba. A hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 120 kW / 163 lóerő (a 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrás és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködéseként), csúcs rendszer-forgatónyomatéka pedig 400 Nm (amely a belsőégésű erőforrás 360 Nm csúcs forgatónyomatékából és az elektromos motor 55 Nm csúcs forgatónyomatékából épül fel), amelyek BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül jutnak el a négy hajtott kerékhez. Az új BMW X2 xDrive20d így 8,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, végsebessége pedig 207 km/óra.

2024 márciusától az új BMW X2 és az új BMW iX2 összes modellváltozatához elérhetővé válik az új, Frozen Black metál karosszériafényezési árnyalat.

 

 

 

BMW XM 50e: kimagasló teljesítmény maximális hatékonysággal

A BMW M GmbH első hálózatról tölthető nagyteljesítményű modelljének új hajtáslánc-változataként a BMW XM 50e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,3 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 31,5 – 32,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 30 – 37 gramm / km) maximális hatékonysággal egyesíti a BMW M modelleket fémjelző menetdinamikát, az extrovertált megjelenést és az utastérben átélhető progresszív luxust. M HYBRID hajtáslánc-technológiája egy soros hathengeres benzinmotor és egy elektromos motor párosát állítja csatasorba, utóbbi a hajtáslánc vezérlőelektronikájával együtt a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóban kapott helyet. A hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye 350 kW / 476 lóerő (a 230 kW / 313 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrás és a 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködéseként), amelyhez 700 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul (amely a belsőégésű erőforrás 450 Nm csúcs forgatónyomatékából és az elektromos motor 280 Nm csúcs forgatónyomatékából épül fel).

A BMW XM 50e motorházteteje alatt a 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor legkorszerűbb változata dolgozik, amely többek között a Miller-ciklus alkalmazásának, a kettős befecskendezésnek, a hengerfejbe épített kipufogócsonknak és az immár elektromosan működő VANOS változó vezérműtengely-állításnak köszönhetően nagyobb teljesítmény-karakterisztikával büszkélkedhet. Az elektromos motor teljesítmény-leadási képességét innovatív előváltó szakasz fokozza, amely a BMW szabadalmaként ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó nagyteljesítményű modell végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 250 km/óránál korlátozza. A BMW XM 50e a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egy feltöltéssel 77 – 83 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással, amely azt jelenti, hogy a nóvum nem csupán a nagyvárosok agglomerációiból induló ingázásokat, de az országutakra vezető kirándulásokat is képes károsanyag-kibocsátás nélkül és szinte teljesen csendben teljesíteni. Sőt mi több, tisztán elektromos meghajtással a modell akár 140 km/órás végsebesség elérésére is képes.

Az M HYBRID hajtáslánc-technológia leghatékonyabb változata a Sports Activity Vehicle szegmens összetéveszthetetlen nagyteljesítményű modelljének magabiztos formanyelvét ölti magára. Az újdonság típus-specifikus stílusjegyei között az autó oldalain végigfutó fekete sáv, a BMW hűtőrácsok fekete kerete, a hátsó diffúzor fekete betétjei, a magasfényű Black kipufogóvégek és a típusjelzés ezüst árnyalatú keretezése egyaránt megtalálható. A bajor prémiummárka azon ügyfelei, akik még egyedibbé varázsolnák BMW XM 50e modelljük utasterét – amely az M-specifikus műszerfal, a BMW M multifunkciós ülések, a háromdimenziós tetőkárpit és az exkluzív BMW M Lounge komfortkörnyezet egységével már így is a modern sportautós hangulat és az extravagáns luxus egyedülálló kombinációját testesíti meg –, a műszerfal és az ajtókárpitok felső részét Vintage bőrözéssel is kérhetik.

Autópálya Asszisztens (Highway Assistant): innovatív, 2-es szintű funkcionalitás még több modellsorozatban*

Az Autópálya Asszisztens (Highway Assistant) a hosszúra nyúló utazások során is pihentető vezetést és a félautomata járművezetés lebilincselő élményét kínálja. A technológia az új BMW 5-ös limuzinban ünnepelte világpremierjét, most pedig újabb modellsorozatokba is megérkezik.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Driving Assistant Professional csomag kormányzó és sávtartó asszisztensének (Steering and Lane Control Assistant) kiegészítő funkciójaként elérhető Autópálya Asszisztens (Highway Assistant) képes a szalagkorláttal mindkét oldalt folyamatosan elválasztott autópálya-szakaszokon, 135 km/órás sebességig folyamatosan fenntartani az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt sebességet és távolságot, valamint automatikusan elvégezni a sávtartáshoz szükséges kormánymozdulatokat. A vezető ezalatt kényelmes pozícióban pihentetheti karjait és maximálisan az autó körüli forgalmi szituációra koncentrálhat, azonban minden pillanatban készen kell állnia arra, hogy átvegye az autó irányítását. Az Autóipari Mérnökök Társasága (SAE – Society of Automotive Engineers) által 2-es szintűként meghatározott, félautomatizált járművezetést lehetővé tevő funkció 2024 tavaszán a BMW 7-es sorozat, a BMW iX, a BMW XM, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 extrafelszereltségi tételei között is megjelenik.

A Driving Assistant Professional csomag és az Autópálya Asszisztens (Highway Assistant) részeként a szemmozgással aktiválható, automatizált sávváltás innovációja is elérhetővé válik. E rendkívül kényelmes funkció a vezető és az autó közötti interakció új szintjét váltja valóra: amint a vezető a külső visszapillantóba néz, a technológia automatikusan kezdeményezi az automatizált sávváltás folyamatát. Ha a vezető jóváhagyja és a forgalmi szituáció is lehetővé teszi, a technológia felveszi a szükséges sebességet és elvégzi a szükséges kormánymozdulatokat.

Új digitális szolgáltatások, My BMW okosalkalmazás kibővített funkciókkal

A 2024 tavaszától első ízben elérhető digitális szolgáltatások között a BMW 9.0 operációs rendszert futtató modellek továbbfejlesztett okostelefon-integrálhatósága is megtalálható, amely többek között azt is lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei közvetlen hangutasítással, mindenféle gombnyomás nélkül aktiválják a fedélzeti operációs rendszerhez csatlakoztatott Apple iPhone okostelefon Siri technológiáját. A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer ráadásul optimálisabb módon jeleníti meg a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellekkel kompatibilis járműtöltő állomások információit: az elérhető képek és értékelések mostantól a keresési eredményeket összesítő listában és a részleteket ismertető kijelzőn is megjelennek. Az értékelések egy nullától öt csillagig terjedő skálán köszönnek vissza.

A legtöbb aktuális modell BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológiája már számos európai országban azt is lehetővé teszi, hogy a BMW ügyfelei digitálisan, az autóból rendezzék felmerülő parkolási díjaikat és az üzemanyagszámlákat (utóbbit egyelőre kizárólag Németországban). A fedélzeti operációs rendszer ehhez a jármű okosalkalmazásaiban előzetesen eltárolt bankkártya-információkat használja fel.

A vezető és az autó közötti információcsere átfogó digitális felületeként szolgáló My BMW okosalkalmazás funkcionalitását folyamatosan továbbfejlesztik a mérnökök. 2024 tavaszától így a BMW Digital Key Plus okoskulcs által kínált Comfort Access funkció a BMW 8.0, 8.5 és 9.0 operációs rendszert futtató BMW modellek My BMW okosalkalmazásaiba is bekerül. Emellett a navigációs rendszer úti céljainak kiválasztására szolgáló térképnézetet is újratervezték, tovább javítva a keresési funkciót és a legrelevánsabb tartalmak láthatóságát. A technológia ráadásul az egyes térkép- és útvonaltervezési funkciókat a jövőben az aktuális modell- vagy felhasználói kontextusok alapján kínálja fel.

Végezetül, a My BMW okosalkalmazás My Trips menüpontja az új E-mobility Analysis funkcióval gazdagodik, amely folyamatosan figyeli és elemzi a bajor prémiummárka ügyfeleinek vezetési stílusát és szokásaikat, ezek alapján pedig kiválasztja és felkínálja nekik a számukra legoptimálisabb, tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellt. Ezen ajánlatok elsődleges célja, hogy felkeltse a belsőégésű erőforrással szerelt modellek vezetőinek érdeklődését a zéró emissziójú modellek iránt.

 

 

 

A BMW új modelljei 2024 tavaszától**

MW 5-ös sorozat

Teljesítmény
(kW / lóerő)

Energiafogyasztás (WLTP)
(kWh / 100 km)

Károsanyag-kibocsátás (WLTP)
(gramm / km)

BMW i5 xDrive40

290 / 394

17,2 – 20,0

0

       

BMW iX2

Teljesítmény
(kW / lóerő)

Energiafogyasztás (WLTP)
(kWh / 100 km)

Károsanyag-kibocsátás (WLTP)
(gramm / km)

BMW iX2 eDrive20

150 / 204

15,3 – 16,9

0

       

BMW X2

Teljesítmény
(kW / lóerő)

Üzemanyag-fogyasztás (WLTP)
(liter / 100 km)

Károsanyag-kibocsátás (WLTP)
(gramm / km)

BMW X2 xDrive20d

120 / 163

4,8 – 5,2

125 – 136

       

BMW XM

Teljesítmény
(kW / lóerő)

Üzemanyag-fogyasztás (WLTP)
(liter / 100 km)

Károsanyag-kibocsátás (WLTP)
(gramm / km)

BMW XM 50e

350 / 476

1,3 – 1,7

30 – 37

 

 

* A szolgáltatás egyelőre Németországban érhető el .
* * Az új modellek a 2024. márciusi gyártástól kezdődően érhetők el.

Az üzemanyag-fogyasztási, energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek.

Átlagos üzemanyag-fogyasztási, illetve kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok

A BMW i5 xDrive40 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 17,2 – 20,0 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 463 – 538 km.

A BMW iX M60 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 21,9 – 24,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km.

A BMW iX xDrive40 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 19,3 – 21,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km.

A BMW iX xDrive50 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 19,8 – 21,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 0 gramm / km.

A BMW iX2 eDrive20 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 15,3 – 16,9 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 439 – 478 km.

A BMW iX2 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,3 – 17,7 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 417 – 449 km.

A BMW X2 sDrive20i átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 6,0 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 136 – 148 gramm / km.

A BMW X2 sDrive18d átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 5,1 – 5,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 133 – 145 gramm / km.

A BMW X2 xDrive20d átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 4,8 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 125 – 136 gramm / km.

A BMW X2 M35i xDrive átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 7,7 – 8,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 174 – 181 gramm / km.

A BMW X5 xDrive50e átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 0,8 – 1,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztása (WLTP): 22,9 – 27,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 18 – 26 gramm / km.

A BMW X5 M60i xDrive átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 11,5 – 12,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 261 – 283 gramm / km.

A BMW X5 xDrive40i átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 8,5 – 9,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 193 – 224 gramm / km.

A BMW X5 xDrive30d átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 7,1 – 8,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 186 – 215 gramm / km.

A BMW X6 M60i xDrive átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 11,4 – 12,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 258 – 279 gramm / km.

A BMW X6 xDrive40i átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 8,5 – 9,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 192 – 218 gramm / km.

A BMW X6 xDrive30d átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 7,0 – 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 184 – 208 gramm / km.

A BMW X7 xDrive40i átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 9,6 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 217 – 240 gramm / km.

A BMW X7 M60i xDrive átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 12,1 – 12,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 274 – 292 gramm / km.

A BMW X7 xDrive40d átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 7,7 – 8,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 200 – 230 gramm / km.

A BMW XM 50e átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 1,3 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztása (WLTP): 31,5 – 32,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 30 – 37 gramm / km.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER