2013. október 25. péntek, 10:13

 

A a BMW 2-es Coupé piaci bevezetése 2014 márciusában a BMW M Performance Automobil BMW M235i Coupé változattal együtt lesz. A BMW kupémodellek jellegzetes kétajtós, „háromdobozos” („three-box design”) formavilágával, négy üléssel, hátsókerék-hajtással illetve következetesen a sportosság jegyében kialakított motorpalettával és futómű-konstrukcióval érkezik.

 

A BMW 2-es Coupé formavilága és 11 centiméterrel hosszabb karosszériája révén különbözik a BMW alsó-középkategóriájú 1-es sorozatától. Sportosan elegáns, megnyújtott vonalak, a far formáiba lágyan simuló tetőívvel jellemzik az autót. Az egyedi orr- és farkialakítás, a legnagyobb szélességét a hátsó kerekeknél elérő karosszéria vizuálisan is a hátsókerék-hajtást emeli ki.
Széleskörű egyéni kialakítási lehetőségek a BMW Sport Line és a BMW Modern Line kivitelek formájában, illetve az M sportcsomag révén lehetségesek.

bmw-2-coupe


Méretek
Új fejlesztésű kupé-sorozat, elődjéhez a BMW 1-es Coupé modellekhez viszonyítva jelentősen megnövelt méretekkel rendelkezik; hosszúság 4.432 milliméter (plusz 72 mm), szélesség 1.774 milliméter (plusz 32 mm), tengelytáv 2.690 milliméter (plusz 30 mm), nyomtáv elöl 1.521 (plusz 41 mm), hátul 1.556 milliméter (plusz 43 mm).
Bővített belső térkínálat többek között 19 milliméterrel megnövelt első fejtér és 21 milliméterrel tágasabb hátsó lábtér.
A csomagtartót 20 literrel, összesen 390 literesre növelték. A hátsó üléstámla két részre vagy extraként 40:20:40 arányban osztva lehajtható.
Az aerodinamikai fejlesztések a BMW 1-es sorozat tagjaihoz illetve az előd modellhez képest is kedvezőbb, 0,29-es légellenállási együtthatóval (cw) (BMW 220i Coupé)

Az utastérre jellemző a vezetőre összpontosító cockpit. Szériafelszerelés az automatikus légkondicionáló berendezés, az iDrive kezelési rendszer a BMW Professional rádióval illetve navigációs rendszerrel, valamint a BMW exkluzív flatscreen-dizájn szerinti központi képernyőjével. Opcionális a Professional navigációs rendszer Touch Controller funkcióval.

Motorok

A BMW 220i Coupé a BMW első alsó-középkategóriájú modellje a 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor 135 kW/184 LE teljesítményű változatával. A négyhengeres dízelmotorok 105 kW/143 LE (BMW 218d Coupé), 135 kW/184 LE (BMW 220d Coupé), valamint 160 kW/218 LE (BMW 225d Coupé) teljesítményt nyújtanak. A piaci bevezetéstől szerepel a kínálatban a BMW M235i csúcsmodell, amely a legerősebb benzinmotoros BMW M Performance autó is egyben. A 3,0 literes, soros hathengeres erőforrás az M Performance TwinPower technikával és 240 kW/326 LE teljesítménnyel, M-specifikus hangolású futómű-komponensekkel, aerodinamikailag továbbfejlesztett karosszériával érkezik.

A gazdaságosság további növelése érdekében a BMW EfficientDynamics műszaki megoldásait széles körű alkalmazták, egyebek mellett az „Air Curtain” elemeket, az Automatikus motorleállítás és -indítás (Auto Start Stop Function) automata és manuális sebességváltóval egyaránt együttműködő rendszerétl. Alapfelszereltséghez tartozik az „élménykapcsolóval” (Driving Experience Control), mellyel aktiválható ECO PRO üzemmód is, amely az automata sebességváltóval együtt „vitorlázó” üzemmódot, a Professional navigációs rendszerrel pedig az előrelátó közlekedést segítő asszisztens-funkciót (Proactive Driving Assistant) is kínál.

A 2-es Coupe a BMW hátsókerék-hajtású modelljeire jellemző irányíthatósági tulajdonságokkal bír a hosszirányban beépített motoroknak, az első és a hátsó tengely között tökéletesen kiegyensúlyozott tömegeloszlásnak és az igényes futómű-technikának köszönhetően. A két helyen ágyazott lengőkarra támaszkodó rugóstaggal szerelt első- és ötkaros hátsó felfüggesztés modell-specifikus hangolású.
Alapkivitelben elektromechanikus a szervokormány (Electric Power Steering). Extra felszerelésként változó áttételű sport-kormányberendezés, M sport-fékberendezés és elektronikus szabályzású lengéscsillapítókkal szerelt Adaptív M futómű (Adaptive M Suspension) rendelhető. Alapfelszereltség része a Dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC), a Dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) funkcióval és a hátsó differenciálmű elektronikus záró hatású funkciójával. A mechanikus M Performance differenciálzár már piaci bevezetésétől rendelkezésre áll a BMW M235i Coupé számára a BMW Eredeti Kiegészítők programjában.

Opcionális vezetői segédrendszerek és a BMW ConnectedDrive mobilitási szolgáltatásainak széles kínálata: a vakításmentes távfény-asszisztens (High Beam Assistant), az Adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), a Parkoló-asszisztens (Parking Assistant), tolatókamera, az előrelátó közlekedést segítő asszisztens-funkció (Proactive Driving Assistant), az előzési tilalmak megjelenítésével (No Passing Info) kiegészített Sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info), a fékezési funkcióval kiegészített sebességszabályzás, az okostelefonok és zenei lejátszók bővített integrációs lehetőségei.

Az Euro NCAP töréstesztek során ötcsillagos minősítést szerzett BMW 1-es sorozat műszaki alapjaira fejlesztették ki a nagyszilárdságú és magas torziós merevségű karosszériaszerkezetet. Az utasvédelem tekintetében megtalálhatóak az első, oldal- és fejlégzsákok. A gyalogosvédelemet aktív motorháztetővel és az orr meghatározott deformációs zónái segítségével optimalizálták.

2-es-bmw


Modellváltozatok előzetes adatai:

BMW M235i Coupé

Soros, hathengeres benzinmotor a BMW M Performance Kettős Turbófeltöltő (BMW M Performance TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely a „Twin-Scroll” feltöltési koncepció, a nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection), illetve a BMW VALVETRONIC és Kettős-VANOS változó szelepvezérlésének technikáiból áll.
Összlökettérfogat:                                    2.979 cm3
Max teljesítmény:                                      240 kW/326 LE / 5.800 – 6.000 1/min
Max. forgatónyomaték:                 450 Nm / 1.300 – 4.500 1/min
Gyorsulás [0–100 km/h]:               5,0 s (automata sebességváltóval: 4,8 s)
Max. sebesség:                             250 km/h
Átlagos
üzemanyag-fogyasztás:               8,1 l/100 km (7,6 l/100 km)
CO2-emisszió:                               189 g/km (176 g/km)
Kipufogógáz-emissziós
besorolás:                                      EU 6


BMW 220i Coupé
Soros, négyhengeres benzinmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely a „Twin-Scroll” feltöltési koncepció, a nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection), illetve a BMW VALVETRONIC és Kettős-VANOS változó szelepvezérlésének technikáiból áll.
Összlökettérfogat:                                    1.997 cm3
Max teljesítmény:                                      135 kW/184 LE / 5.000 – 6.250 1/min
Max. forgatónyomaték:                 270 Nm / 1.250 – 4.500 1/min
Gyorsulás [0–100 km/h]:               7,0 s (automata sebességváltóval: 7,0 s)
Max. sebesség:                             235 km/h (230 km/h)
Átlagos
üzemanyag-fogyasztás:              6,1 – 6,3 l/100 km (5,7 – 6,0 l/100 km)
CO2-emisszió:                             142 – 148 g/km (134 – 139 g/km)
Kipufogógáz-emissziós
besorolás:                                      EU 6


BMW 225d Coupé
Soros, négyhengeres dízelmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely két turbófeltöltőből, a többfokozatú feltöltési koncepcióból és piezo-injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezésből (max. befecskendezési nyomás: 2.000 bar) áll.
Összlökettérfogat:                                    1.995 cm3
Max teljesítmény:                                      160 kW/218 LE / 4.400 1/min
Max. forgatónyomaték:                 450 Nm / 1.500 – 2.500 1/min
Gyorsulás [0–100 km/h]:               6,3 s
Max. sebesség:                             242 km/h
Átlagos
üzemanyag-fogyasztás:              4,7 l/100 km
CO2-emisszió:                             124 g/km
Kipufogógáz-emissziós
besorolás:                                      EU 6


BMW 220d
Soros, négyhengeres dízelmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely változó belépő-geometriájú turbófeltöltőből és mágnesszelepes injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezésből (max. befecskendezési nyomás: 1.800 bar) áll.
Összlökettérfogat:                                    1.995 cm3
Max teljesítmény:                                      135 kW/184 LE / 4.000 1/min
Max. forgatónyomaték:                 380 Nm / 1.750 – 2.750 1/min
Gyorsulás [0–100 km/h]:               7,2 s (automata sebességváltóval: 7,1 s)
Max. sebesség:                             230 km/h (230 km/h)
Átlagos
üzemanyag-fogyasztás:              4,5 – 4,8 l/100 km (4,2 – 4,4 l/100 km)
CO2-emisszió:                             119 – 125 g/km (111 – 117 g/km)
Kipufogógáz-emissziós
besorolás:                                      EU 6


BMW 218d
Soros, négyhengeres dízelmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely változó belépő-geometriájú turbófeltöltőből és mágnesszelepes injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezésből (max. befecskendezési nyomás: 1.600 bar) áll.
Összlökettérfogat:                                    1.995 cm3
Max teljesítmény:                                      105 kW/143 LE / 4.000 1/min
Max. forgatónyomaték:                 320 Nm / 1.750 – 2.500 1/min
Gyorsulás [0–100 km/h]:               8,9 s (automata sebességváltóval: 8,6 s)
Max. sebesség:                             213 km/h (213 km/h)
Átlagos
üzemanyag-fogyasztás:              4,3 – 4,5 l/100 km (4,2 – 4,4 l/100 km)
CO2-emisszió:                             114 – 119 g/km (111 – 117 g/km)
Kipufogógáz-emissziós
besorolás:                                      EU 6


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

MPOWER
0
 
 
ez egy 1-es BMW csak más kaszniban. SZÉP
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER