Címkék: Citroen

2019. március 01. péntek, 18:15

 

A 2019-es genfi autószalonon a Citroën a mozgás szabadságát és a széles rétegek számára elérhető örömteli autózást szolgáló innováció és merészség 100 éves hagyományát állítja a középpontba. A századik születésnapját ünneplő márka La Maison Citroën névre hallgató standján bemutatkozik.

 

 

A Citroën öröksége:
A centenárium színeibe öltözött 3 ikonikus modell: a Type A, a Traction és a 2 CV, egy erős, modern és koherens termékpaletta, melyet most először az „Origins” gyűjtői kiadás és a márka új zászlóshajója, az új C5 Aircross SUV képvisel. Olyan modellek, melyek a merész designt kivételes kényelemmel párosítják, a márka 100 év alatt felhalmozott és a Citroën Advanced Comfort® programban megtestesülő tudását kamatoztatva ezáltal;

 


A SpaceTourer The Citroënist tanulmány világpremiere: egy modern, internetcsatlakozással rendelkező furgontanulmány, mely a „Rider The Citroënist by Martone” kerékpárral kiegészülve még nagyobb mobilitást biztosít. A SpaceTourer The Citroënist tanulmány egyszerre élet- és munkatér, mely a kalandok intenzív megélésére és azonnali megosztására egyaránt tökéletes;
C3 WRC versenyautó, mely a Monte-Carlo-ralin megszerezte a Citroën századik WRC-győzelmét;


A Citroën jövőképe:
az Ami One Concept tanulmány világpremiere: egy teljesen egyedi, 100%-ban elektromos kétszemélyes jármű, mely a digitális technológián keresztül a városi mobilitás szélesebb körben elérhető, felhőtlen élményét nyújtja, és adekvát választ ad a városi mobilitással kapcsolatos új kihívásokra.
La Maison Citroën: egy igazi élettér, melyben szabadon föl-le jár az Ami One Concept tanulmány és naponta többször is látható a „The Place to C” című előadás.

 

 

 

VILÁGPREMIER: SPACETOURER THE CITROËNIST TANULMÁNY


 A Citroën 2018-ban is stabilan a második helyen áll az európai lakóautó-piacon, és négy éve folyamatosan a legnagyobb növekedést könyveli el az autógyártók közül. Európában a márka az említett szegmensben több mint 10%-os piaci részesedéssel bír, a forgalomba helyezett gépjárművek száma pedig több mint 71%-kal nőtt. A karosszériaátalakításra különösen alkalmas SpaceTourer jelentősen hozzájárult ehhez az eredményhez. A SpaceTourer The Citroënist tanulmány a népszerű márka százéves hagyományát folytatja. Egy olyan márkáét, amelyik mindig is arra törekedett, hogy a szabad közlekedés és az utazás révén biztosított kikapcsolódás minél szélesebb rétegek számára legyen elérhető. A tanulmány a Citroënnek a lakóautó-piacon mutatott dinamikus előretörését jelképezi, és az alábbi jellemzőkkel bír.

 A világpremierként bemutatott SpaceTourer The Citroënist tanulmány egy karakteres modern furgon, melyet a szabadság és az élmények megosztásának vágya ihletett. Egy mozgó élet- és munkatér, ahol korlátlan kikapcsolódás és kaland várja az embert úgy, hogy közben a folyamatos kapcsolattartás is biztosított.
A tanulmány, mely nevével a Citroën-rajongók hűségére utal, vérbeli Citroën, a márka olyan jellegzetes ismertetőjegyeivel, mint a karakteres stílusú sziluett és a garantáltan kényelmes utazás.


 A jármű az exkluzív „Rider The Citroënist by Martone” kerékpárral kiegészülve még nagyobb mobilitást biztosít. A Martone céggel közösen fejlesztett biciklin a tanulmányautó stílusjegyei köszönnek vissza. A kerékpár a többi „The Citroënist” kiegészítővel együtt online is rendelhető lesz majd a lifestyle.citroen.com/ oldalon.
A SpaceTourer alapjain nyugvó egyedi lakóautó-tanulmány belsejének kialakítása a Campster forgalmazásáért felelős Pössl cég közreműködésével történt. Az utastér két személy számára biztosít hálóhelyet, e mellett egy kerékpártárolót és egy internetkapcsolattal rendelkező irodát is magában foglal.
A SpaceTourer The Citroënist tanulmány a márka lakóautó-piacon mutatott dinamikus előretöréséről árulkodik. 2018-ban Európában a Citroën 71%-os növekedést ért el ezen a piacon, és ezzel megerősítette második helyét.

 


HÁROM IKONIKUS MODELL A CITROËN TÖRTÉNETÉBŐL


A Citroën dinamikus fejlődését a márka ikonikus karaktere is magyarázza. Az alapító André Citroën zsenialitásának köszönhetően létrejött Citroën idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját. Az emberi szempontokat mindig is előtérbe helyező Citroën kezdettől merész és innovatív módon feszegette a határokat, és egyszerű mobilitási megoldásokat és felhőtlen autós élményt kínált. E hozzáállás tökéletes kifejezése a márka „Inspired by You” mottója.

A centenárium alkalmából a Citroën standja három ikonikus modellen keresztül idézi meg a márka dicsőséges múltját:
- Type A: az első sorozatban gyártott, tömegautónak készült Citroën Európában, mely 1919 júniusában került kereskedelmi forgalomba.
- Traction: a forradalmian új műszaki megoldásairól híres Traction Avant 1934-ben megnyitotta az utat a modern autó előtt.
- 2 CV: a szabadság jelképének számító, rendkívül népszerű, rendhagyó autót az 1948-as párizsi autókiállításon mutatta be a márka. A rokonszenves, gazdaságos és szerény Citroën Kacsa kivétel nélkül mindenkit levett a lábáról.

A legendás modellek mai köntösben megjelenő változatai az „Origins” gyűjtői kiadás tagjaihoz hasonlóan az „Origins since 1919” feliratot viselik, és a centenárium színvilágának megfelelően fehér színt öltöttek magukra.

 


ERŐS, MODERN, JÓL STRUKTURÁLT TERMÉKPALETTA SIKERES ÚJ MODELLKÍNÁLAT


 Kezdi meghozni a gyümölcseit a Citroën jelenlegi termékoffenzívája, melyet egy erős, dinamikus és koherens termékpaletta képvisel, benne a nem egész két év leforgása alatt bevezetett 6 új modellel. Európában ötödik éve folyamatosan nőnek az eladások (2017-hez képest + 5%, 5 év alatt + 28%). A 825 000 eladott gépjármű 7 éves rekordot jelent, és mind a személygépkocsik, mind a haszongépjárművek piacán nőtt a márka piaci részesedése. Franciaországban a Citroën több mint 286 000 gépkocsit helyezett forgalomba, ami közel 6%-os növekedéssel ér fel, és jóval a piaci átlag (+ 3,3%) fölött van. Mindez azt jelenti, hogy a márka egyre nagyobb teret nyer, és piaci részesedése az anyaországon belül elérte a 10,9%-ot.

 A szép eredmények elsősorban a legutóbb bevezetett modellek sikerének köszönhetők: a C3-ból 2016 óta több mint 530 000 példány kelt el, az új C4 Cactusból 2018-ban közel 80 000 darab fogyott (ami 33%-os növekedésnek felel meg), a C3 Aircross SUV-ból eddig összesen közel 170 000 darab került értékesítésre, az új Berlingo furgon- és személyautó-változatából már 50 000-nél tart az eladások száma, a nemrégiben bevezetett C5 Aircross SUV-nál pedig 20 000-nél. A modellek egytől egyig a Citroën új stílusjegyeit hordozzák, és a Citroën Advanced Comfort® program jóvoltából korszerű és átfogó kényelem jellemzi őket. A járművekből a centenáriumra egy különleges „Origins” gyűjtői kiadás született. Kivételt képez ez alól az új C5 Aircross SUV, melynek még csak most kezdődött Európában az első teljes forgalmazási éve.

 


VILÁGPREMIER: „ORIGINS” GYŰJTŐI KIADÁS


Közös identitás
 A centenárium alkalmából rendezett újabb világpremier az „Origins” névre keresztelt gyűjtői kiadás bemutatkozása, melynek több jelenlegi modell is a tagja (piactól függően). A járművek közös jellemzője a Citroën modellek védjegyének számító erőteljes stílusnyelv és a Citroën Advanced Comfort® programmal biztosított kényelem. A kiállított modellek: C1, C3, C3 Aircross kompakt SUV, új C4 Cactus és Grand C4 SpaceTourer.

 A személyre szabás egyedülálló lehetőségei
A gyűjtői kiadás tagjaiként a városi kiasutó C1 és C3, a C3 Aircross kompakt SUV, az új C4 Cactus és az egyterű Grand C4 SpaceTourer különleges színvilága és anyagválasztása egyrészt a múltat idézi, másrészt kívül-belül a személyre szabás exkluzív megvalósulását példázza.

Különleges szín- és kárpitválasztás:
 Minden modellen elérhetők az elegáns, ugyanakkor visszafogott fehér, fekete és szürke karosszériaszínek.
A fekete tetőnek köszönhetően kétszínű karosszériával rendelhető a C1, a C3, a C3 Aircross kompakt SUV és a C4 SpaceTourer.
A külső személyre szabási elemek között a hajdani nyílfogazásos fogaskerékre visszautaló bronzszínű grafikai megoldásokat találunk. Ilyenek például:
a külső tükörházakra és a c-oszlopokra ragasztott, dekoratív csíkozású matricák (kivéve a Grand C4 SpaceToureren ás C3 Aircross SUV),
a csomagtérajtó-matrica (minden modellen),
a különleges tetődísz (a C3-on),
a Bronz színcsomag: ködfényszóró- és Airbump®-keretek (C3, új C4 Cactus), ködfényszórókeretek (C3 Aircross), illetve felniközepek (C1),
az első ajtókra ragasztott „Origins since 1919” matrica (minden modellen).
További megkülönböztető jegyek: sötétített ablakok és hátsó szélvédő, valamint FEKETE könnyűfém keréktárcsák (kivéve a C-Elysée és a C4/Grand C4 SpaceTourer esetében).
A harmonikus belső stílusvilágról az aranyszínű díszvarrással ellátott szürke chiné szövetkárpit és egy „Origins” matrica (C3, C3 Aircross kompakt SUV és új C4 Cactus), az aranyszínű díszvarrással ellátott Mistral műbőr műszerfalborítás (C3), valamint a speciális első és hátsó szőnyegek gondoskodnak.

A gyűjtői kiadást nemzetközi forgalmazásra szánja a márka. Franciaországban a C3, az új C4 Cactus és a C4/Grand C4 SpaceTourer már most rendelhetők Origins változatban. A C1 és a C3 Aircross kompakt SUV forgalmazása ebben a köntösben az év második negyedévében kezdődik.

A Citroën 1919-től napjainkig tartó történetének nagy sikereit és témáit felidéző „Origins” gyűjtői kiadás kiváló alkalmat nyújt a merész és kreatív márka századik születésnapjának megünneplésére.

 


ÚJ C5 AIRCROSS SUV: A MÁRKA ZÁSZLÓSHAJÓJA

 Az új C5 Aircross SUV-val a Citroën folytatja a SUV-piacon indított nemzetközi offenzíváját. Az új zászlóshajó, a legutóbbi Citroën modellekkel szoros rokonságot mutató C5 Aircross egy határozott és egyedi karakterrel bíró, új generációs SUV, mely maximálisan szem előtt tartja az ügyfelek elvárásait. A kivételesen gazdag személyre szabási kínálatnak köszönhetően harmincféle külső kombináció közül lehet választani. A Citroën Advanced Comfort® program jegyében fogant új C5 Aircross SUV a szegmens legkényelmesebb és legsokoldalúbban variálható tagja. A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel (Progressive Hydraulic Cushions®) ellátott felfüggesztésnek és az Advanced Comfort üléseknek köszönhetően a C5 Aircross-ban ülve a Citroënre jellemző fedélzeti kényelem új élményét tapasztalhatjuk meg. Egyedülálló variációs lehetőségek állnak rendelkezésre a dönthető, ill. összecsukható, sínen csúszó 3 teljes értékű hátsó ülés, valamint az 580–720 l térfogatú kategóriagyőztes (Best in Class) csomagtartó jóvoltából. A csúcstechnológiával felszerelt ultramodern modell húszféle vezetőssegítő rendszert kínál, köztük a Highway Driver Assist névre hallgató második szintű autonóm vezetési rendszert és a kalandosabb utakhoz tervezett, lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control funkciót. A rendelkezésre álló 6 csatlakoztatási technológia közül külön említést érdemel a vezeték nélküli okostelefon-töltés.

 A Rennes-La Janais-i üzemben gyártott új C5 Aircross SUV 2020 elején a Citroënek közül elsőként kap Plug-In Hybrid PHEV változatot. Ezzel a modellel veszi kezdetét a márka Low Emission Vehicle (LEV) offenzívája, melynek keretében a Citroën – alap modellstratégiájával összhangban – 2020-tól évente egy új LEV modell bevezetését tervezi.

 


AZ ENERGETIKAI ÁTÁLLÁSRA ÖSSZPONTOSÍTÓ TERMÉKPALETTA

 Az új C5 Aircross Plug-In Hybrid Concept SUV-tanulmánnyal a Citroën egy kibővített termékpaletta felé indul el, mely a nagy teljesítményű belső égésű motorok és a speciális igényeket kielégítő elektromos modellek mellett 2020-tól 100%-ig elektromos, valamint plug-in hibrid ajánlatokkal gazdagodik majd. E korszerű, koherens, az energetikai átállás mellett elkötelezett, jövőbe tekintő termékkínálattal – ügyfelei igényeit szem előtt tartva – a márka minden egyes szegmensben és piacon az autósok használati szokásainak leginkább megfelelő villamos alternatívát kínálja majd, a nagyon célzott ajánlatoktól a sokoldalúbban használható verziókig.

 A C5 Aircross SUV bevezetését követően minden új Citroën kínálatában lesz egy elektromos ajánlat is. Mindez egyértelműen jelzi a márka felelős energetikai átállás mellett való elköteleződését és azt a szándékát, hogy minden szegmensben, minden piacon és minél szélesebb körben ki tudja elégíteni az ügyfelek különböző igényeit. A C5 Aircross SUV 2020 elején bevezetendő plug-in hibrid változatában a Citroën alap modellstratégiájának első PHEV modelljét üdvözölhetjük majd, melynek nyomdokában 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig a 100%-a rendelkezik majd valamilyen elektromos változattal, miután a márka minden évben egy újabb villamos verzióval bővíti a kínálatát.

 A Citroën szélesedő villamos mobilitási kínálata a környezetkímélő megoldásokra és alacsony üzemeltetési költségekre vágyó magánszemélyek és céges ügyfelek elvárásait egyaránt kielégíti. Ezzel a Citroën Advanced Comfort® programon belül is új dimenzió nyílik, hiszen az új változatok a teljesen elektromos (ZEV) üzemmódban tapasztalt zökkenőmentes, finom és hangtalan működés révén a Citroëntől megszokott kényelem újfajta élményét nyújtják, újabb bizonyítékául a Citroën modellek kimagasló komfortszintjének.

 

 

LA MAISON CITROEN MÁRKASTAND: IGAZI „INSPIRED BY YOU” ÉLETTÉR

 A százéves évfordulóra a Citroën vadonatúj bemutatóteret tervezett: a látogatókat középpontba helyező La Maison Citroën a márka régi és újabb modelljeivel több mint 1000 m2-en várja az érdeklődőket. A meleg hangulatú, barátságos élettér felépítésében a jellegzetes Citroën stílust és a Citroën Advanced Comfort® program értékeit követi. Megújult koncepciójával az új fogyasztói szokásokhoz igazodik, és lehetővé teszi, hogy a látogatók maximálisan elmerüljenek a Citroën világában.

 A Citroën modellek alapértékeinek számító design és kényelem jegyében felépített stand egy ház sziluettjét formázza, mely a márka különleges világába való belépésre invitálja a látogatókat. A bejárat fölött a bronzszínű Citroën Origins logó látható, mely a centenáriumi évben minden eddiginél varázslatosabb perceket ígér.

 Ahogy már megszoktuk, a Citroën most sem követi a bevett sémákat, és genfi standján két térben és időben jól elkülönülő, nagyon különböző bemutatóteret alakított ki. Az „Inspired By you” mottó szellemében a márka egyszerre idézi meg a múltat és vetíti elénk a jövőt.

 

 

1. SZEKCIÓ: a közvetlenül a bejáratnál kezdődő bemutatótér visszafogott színeivel a Citroën 100 éves történetének állít emléket. A történelmi modellek és az „Origins” gyűjtői kiadás darabjai egy hatalmas Citroën-emblémát formáznak. A fa padlóborítás a legapróbb részletekre is kiterjedő figyelem kiváló példája. A tökéletes harmóniára való törekvés jegyében a hoszteszek fekete ruháját díszítő fehér logót Jean-Charles de Castelbajac tervezte (az ő közreműködésével készült a nemrégiben bevezetett, 99 darabból álló C3 JCC+ limitált kiadás). A falakat borító képernyőkön szabadon böngészhetnek a látogatók a Citroën Origins weboldalon, melyen a Citroën valamennyi régi modellje megtalálható.

2. SZEKCIÓ: ez a tágas és színes bemutatótér az Ami One Concept tanulmányt állítja előtérbe. A stand sztárjának számító innovatív városi mobilitási eszköz egyedülálló dinamikus bemutatásához egy városi útvonalat mintázó speciális pályát alakítottak ki. A száz százalékban elektromos jármű – egy töltőoszloppal és az ügyfélutat jelképező pulttal együtt – vagy egy pódiumon áll, vagy az említett, szürke vonalakkal felfestett 14 m átmérőjű pályán mozog. A Clockwork Orange, Out of The Blue és szürke színekben játszó díszlet, melyet a #LibertyElectriCityMobility felirat és már a folyosóról is látható kockaformák díszítenek, vidám és dinamikus megjelenést biztosít a stand ezen részének.

 

 

 Akárcsak a párizsi autókiállításon, a Citroën most is a látogatókat állítja a középpontba: a lépcsőzetesen kialakított új arénában mintegy negyven kényelmes és színes fotel várja a közönséget. Az érdeklődők naponta négy alkalommal is megtekinthetik a „The Place to C” című élő előadást, melyben egy kivetített képek előtt mozgó táncos mozdulataiban gyönyörködhetnek. Az arénából a teljes standot belátni, és a genfi autószalon fő attrakciójának számító, fel-alá közlekedő Ami One Concept tanulmány is jól látható.

 A stand jó hangulatú, központi találkozóhelye a megújult Le Petit Citroën butik. A kicsik és nagyok nagy kedvence a loft stílusú üvegfalakkal ellátott Lifestyle boutique, mely jópofa innovatív kiegészítőket árul, mint például az Ami One Concept tanulmányhoz vagy a „The Citroënist Est. 1919”-hez kínált, centenáriumi színekben pompázó új tartozékok. A kiegészítők a lifestyle.citroen.com/ oldalon online is megrendelhetők. Egy másik felfedezésre váró újdonság a SEETROËN, az első olyan szemüveg, amelyik véget vet az utazás alatti rosszullétnek. A július óta forgalmazott eszköz óriási sikernek örvend. Erről tanúskodik a több mint 20 millió megtekintés a közösségi oldalakon, a 15 000 eladott példány és a 3 európai díj, mellyel az egyszerű és sokak számára elérhető megoldást nyújtó autós márka merészségét jutalmazták.

 A boutique két oldalán egy-egy 6 m hosszú Welcome Table található. A látogatók az itt elhelyezett iPadek segítségével tájékozódhatnak a márkát érintő újdonságokról, és pihenés közben mobiltelefonjaikat is feltölthetik.

 A Café André szellemében megújult VIP szekcióban kedvükre ehetnek és ihatnak a látogatók. A kávézó – akárcsak a párizsi autószalonon – a „Café Bulle” nevet viseli, és különlegesen berendezett enteriőrjével az Ami One Concept tanulmányt juttatja eszünkbe: a pult körül nyugtató hatású világos színek, a falakon pedig Out of The Blue színű kockamotívumok láthatók.

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER