Címkék: Genf | Genfi Autószalon | Lexus | UX

2018. március 09. péntek, 21:37

A 2018-as Genfi Autószalonon látható először a Lexus legelső kompakt crossovere, a Lexus UX: a crossoverek új válfaját képviselő “Nagyvárosi felfedező” friss lendületet hoz a luxus életstílusba.

 

Stílusos és figyelemfelkeltő külsejével ez a “sűrített” autó igazi
egyéniség benyomását kelti, és kompakt méretei ellenére is kifejezetten tágasnak és
biztonságosnak érződik, amit kihangsúlyoz a kompakt, vezetőközpontú cockpit és magas
üléshelyzet. Az új kárpitozáshoz a japán papír textúrája adott ihletet, a bőrkárpitozás
varrásai pedig a hagyományos sashiko öltéseket idézik. Ez az első Lexus, ami a márka
GA-C nevű új globális platformjára épül, amely a kategória legalacsonyabb
tömegközéppontú padlólemeze, és kimagasló karosszéria-merevséget és a ferdehátú
autókra jellemző agilis viselkedést biztosít. Az UX 250h új, negyedik generációs hibrid
rendszere dinamikusabban és takarékosabban mozgatja az autót, míg a UX 200
változatot új, jobb termikus hatásfokú 2,0 literes benzinmotor hajtja egy szintén új Direct
Shift fokozatmentes sebességváltón keresztül.

A világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus a 2018-as Genfi Autószalonon tartotta
az új UX világpremierjét; ez a szabad szellemű crossover arra született, hogy modern
nagyvárosi felfedezőként friss, modern és dinamikus lendülettel gazdagítsa a luxus életstílust.
Chika Kako, az UX főmérnöke elmondta: “Már a munka első pillanatától a vásárlói célcsoportra,
vagyis a 30-as évek közepén járó férfiakra és nőkre összpontosítottam, és megpróbáltam
kitalálni, ők hogyan képzelik el azt, ahogy egy prémium kompakt autó megváltoztatja az
életüket, és új élményekkel gazdagítja őket. Így formálódott ki az UX alapgondolata, a Kreatív
Nagyvárosi Felfedező – vagyis a crossoverek új típusa.Autóvásárláskor az emberek még
mindig főleg a dizájn alapján döntenek; ez a dizájn pedig egyértelműen jelzi, mit kínál ez az
autó. A formatervezők csapata erőteljes stílust hívott életre, és ez olyan biztonságot sugall, ami
határozottan megkülönbözteti a crossovereket a ferdehátú modellektől, s mindehhez látványos
dinamikát társít. Arra törekedtünk, hogy az UX különleges vezetési élménye lenyűgözze a
vásárlókat. Szerettem volna átalakítani a crossoverekről kialakult képet, ami alapján azt
gondoljuk róluk, hogy ezekkel a magas autókkal óvatosan kell manőverezni; ehelyett egy olyan autót akartam alkotni, ami ugyanolyan izgalmas teljesítményt és élvezetes irányíthatóságot kínál, mint egy ferdehátú modell.”

Bár az UX új kategóriát képvisel a Lexus kínálatában, a márkát meghatározó értékek – vagyis a
merész dizájn, a hibátlan, kézműves minőségű kidolgozás, a magával ragadó teljesítmény és a
képzeletgazdag technológia – ezt az autót is maradéktalanul jellemzik. A Kako főmérnök és
Tetsuo Miki vezető formatervező irányításával működő fejlesztőcsapatok egymással szorosan
összehangolva dolgoztak, hogy olyan autót építsenek, amelynek külső és belső értékei
tökéletesen összecsengnek. A látványos első és hátsó sárvédő-szélesítésekkel kialakított,
erőteljes karosszéria vezetőközpontú cockpitot és nyitott hangulatú, mégis megnyugtató
atmoszférájú utasteret rejt. Bár a vezető remekül belátja az utat, az UX-ben mégis olyan
testhelyzetben ül, ami egy crossover helyett sokkal inkább egy élvezetesen uralható ferdehátú
modell vezetési élményére emlékeztet. Az UX számos műszaki újítást hordoz. Ez az első
Lexus, ami a GA-C globális platformra épül, amely rendkívül szerkezeti szilárdságot és
alacsony tömegközéppontot – ennek révén pedig kiváló rugózási kényelmet és menetstabilitást
– biztosít. Az autót hajtásláncai is új fejlesztések: az egyik egy új 2,0 literes benzinmotor,
amelynek magas termikus hatásfoka növeli a teljesítményt és csökkenti az üzemanyag-
fogyasztást, a másik pedig egy új, közepes teljesítménytartományú, negyedik generációs,
önmagát töltő hibrid rendszer.

Merész dizájn

A Lexus olyan formatervet készített az UX-hez, ami a crossoverekre jellemző biztonságérzetet
teremt, de ugyanilyen szinten érződik rajta a karcsú formák által sugallt mozgékonyság és
élvezetes vezethetőség is. Így született meg egy saját kategóriájában kifejezetten különleges
hangulatú, erőteljes és vonzó benyomást keltő modell. A karosszériát és az utasteret tervező
dizájner-csapatok szorosan együttműködtek, egyértelmű és harmonikus kapcsolatot teremtve a
külső és a belső formavilág között.

Külső formaterv

A cél az volt, hogy az UX ne a crossoverek masszív, tömör stílusát ismételje meg, ugyanakkor
kompakt dizájnja mégis erőteljes és egyedi maradjon, s a szegmens szokványos megoldásaival
szakítva valami igazán különleges és dinamikus látvány szülessen.
Ez a megközelítés igen határozottan ölt formát az első és hátsó sárvédők látványos
szélesítésében, miközben az autó alapformáját meghatározó vonalak lendületesen futnak hátrafelé az orsó formájú hűtőrácstól, lágyan ölelve körül a kabint. A gondosan kidolgozott külső felületek egyszerűek, mégis figyelemfelkeltők, és egyértelműen erőt és dinamizmust sugallnak. Az autó orr-részének meghatározó eleme a fényszórókat és az orsó formájú hűtőrácsot vizuális egységbe foglaló, mélyen tagolt, erőteljes forma, ami a motorháztetővel és a lökhárítóval együtt érezhető biztonságérzetet kelt. Hátul a ‘sűrített’ stíluselemek erős kontrasztot alkotnak szélesített sárvédőkkel, érzékletesen tükrözve az UX menetdinamikáját és crossoveres értékeit. A fényszórók fölött nyílhegy-motívumot formázó nappali menetfények látványosan kihangsúlyozzák a világítótestek L-alakú elrendezését, ami a Lexus egyik közismert jellegzetessége. Az orsó formájú hűtőrács új, kockamintás rácsozata a középen elhelyezett Lexus-emblémától kiindulva folyamatosan változik, így a látvány mindig más és más – attól függően, honnan nézzük. A kombinált hátsó lámpatestek különleges és modern kialakítása nemcsak látványos, hanem az aerodinamikát – és ezzel együtt az autó irányíthatóságát – is javítja. A bal és jobb oldali hátsó lámpákat egy vékony, megszakítatlan fénycsík köti össze, keresztülívelve a csomagtérajtón; a 120 LED-ből álló elem még a legvastagabb pontján is mindössze 3 mm széles. Ez a formai megoldás most jelenik meg először egy Lexus-modellen. Az UX kínálatában négy új, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsa is szerepel. Az ötküllős, 17 colos kerék olyan áramvonalas dizájnnal készült, amiről lejjebb, a Képzeletgazdag technológia fejezetben olvashat bővebben.

Méretek is kialakítás

Az UX hossza 4.495 mm, magassága 1.520 mm, szélessége 1.840 mm, tengelytávolsága pedig
2.640 mm. A 870 mm-es tandemtávolság tágas helyet biztosít a hátul ülők számára, és még a
csomagtér hossza is 791 mm. A szegmens legjobb, 5,2 méter sugarú fordulókörének
köszönhetően az autó kiválóan manőverezhető. A csípő- és sarokpont közti távolság
csökkentése miatt a vezető sokkal inkább úgy érzi, mintha nem is egy SUV, hanem egy
ferdehátú modell volánja mögött ülne.

Az utastér formaterve

Egy autó utastere az a hely, ahol a vezető kapcsolatot teremt a járművel. Ezért a dizájnerek
arra törekedtek, hogy a külső és a belső formavilág közti határok eltörlésével egységes
benyomást teremtsenek, mert ez a megoldás remek kilátást biztosít a vezető számára, aki így
még egyértelműbben érzi a karosszéria külső kiterjedését. Mindez a vezetőülésben érződik a
leginkább, ahol úgy tűnik, mintha a műszerfal felső része átnyúlna a szélvédőn. Ugyanez
fordítva, vagyis kívülről nézve is igaz, hiszen a műszerfal a motorháztető meghosszabbításának látszik. Az ötletet a tradicionális japán engawa építészeti megoldás adta, ami összemossa a határokat a ház belső és külső környezete között. A Lexus emberközpontú szemlélete az UX utasterében is érvényesül; jó példa erre a “vezérlőállás” koncepció, aminek értelmében az autó minden fontos kezelőszerve könnyen elérhető a vezetőülésből. Ez nemcsak praktikus megoldás, hanem megnyugtató atmoszférát is teremt az utastérben. A mélyre húzott műszerfal letisztult kialakítása és a vékony A-oszlopok pontosan olyan kilátást és magabiztos vezetői üléshelyzetet kínálnak, amit a vásárlók jogosan várnak el egy crossovertől. Az utastér minőségének és hangulatának meghatározásához Kako főmérnök felidézte egy korábbi tapasztalatát, amit egy európai anyagfejlesztési kutatás során szerzett. A tanulság így szólt: “a kevesebb több”.

A főmérnök így emlékszik vissza erre: “Az akkori munkám során megtanultam, hogy hiába
készítjük a lehető legjobb anyagokból az utastér hangulatát meghatározó elemeket (például az
üléseket, a műszerfalat vagy a dekorációs betéteket), ez egyáltalán nem jelent garanciát arra,
hogy a végeredmény elegáns lesz. Amikor valaki eldönti, hogy egy utasteret jónak vagy
rossznak talál, akkor az egységesség és a kontrasztosság egyensúlyát mérlegeli, ami sokkal
fontosabb, mint az egyes elemek kialakítása és minősége.”

Az emberközpontú tervezési szemlélet jegyében a dizájnerek kiemelt figyelmet fordítottak a
középkonzol harmonikus látványára és egyszerű használatára. Az üléstámlát is úgy formálták
meg, hogy a kezelőszerveket kényelmes, természetes testtartással lehessen használni. A
csípőpont ideális beállításával egyszerűbbé és könnyebbé vált a ki- és a beszállás, és ugyanezt
a célt szolgálja a küszöbidomok metszett profilja és az ülőlap kialakítása is.

Tökéletes kézműves kidolgozás

A Lexusok védjegyévé vált, hibátlan kézműves minőség az új UX-et is minden ízében áthatja;
az autó a Kyushu üzemben készül, ahol a CT, az NX és az RX gyártása is folyik, és ugyanaz a
finom részletkidolgozás jellemzi, mint a többi Lexus-modellt.

Sashiko öltések

Az UX-hez megrendelhető sima tapintású bőrkárpit a tradicionális japán sashiko varrási
technikával készül, ami sokaknak már ismerős lehet a judo- és kendo-öltözékekről. Az így
kialakított bőrfelületet újfajta perforáció díszíti, amelyet gyönyörűen összehangolt matematikai
görbék alkotnak, egyedi megjelenéssel ruházva fel az autó üléseit.

A japán papír textúrája által ihletett díszítőelemek

Az UX lágyan ívelt műszerfala egyértelmű összeköttetést teremt a vezető- és az utasoldal
között. Ez jó lehetőséget kínált arra, hogy a dizájnerek kifinomult díszítéssel tegyék
karakteressé a kabin hangulatát, akik ehhez kétféle felületkidolgozásból és négyféle színből álló
választékot állítottak össze. Az UX az első Lexus-modell, amelynek belső felületei a
tradicionális japán otthonokban használatos, washi nevű japán papír textúráját idézik. A mártott
papír mintázatára emlékeztető kidolgozás kellemes, meghitt hangulatot teremt az utastérben. A
vásárlók az LC kupéból és az LS zászlóshajó szedánból ismert bőrborítást is megrendelhetik;
ez a lehetőség egyértelműen jelzi az egész Lexus márkát jellemző következetes minőséget.

Élvezetes teljesítmény

Az UX tervezői arra törekedtek, hogy ebben az autóban is megteremtsék a Lexusokra jellemző
“elegáns teljesítményt és megnyugtató hangulatot”. Ennek záloga az UX esetében a GA-C nevű
új globális platform, amit most először alkalmaztak egy Lexus-modellben. A mérnökök két új
hajtásláncot is alkottak: az egyik az elsőkerékhajtással vagy E-Four hajtással egyaránt
megrendelhető UX 250h új, negyedik generációs, önmagát töltő hibrid rendszere 178 DIN
LE/131 kW1 teljesítménnyel, a másik pedig az UX 200 változat új, 2,0 literes, kiváló termikus
hatásfokú benzinmotorja, amihez egy új Direct Shift fokozatmentes sebességváltó is rendelhető.
A futómű, a kormánymű és a gumiabroncsok fejlesztésénél szintén az volt a cél, hogy az UX
olyan menetdinamikát és teljesítményt kínáljon, amit a vásárlók jogosan várnak el egy Lexustól.

Az új GA-C globális platform első alkalmazása

Az UX az első Lexus, amit az autó dinamikus teljesítményét megalapozó új GA-C globális
padlólemezre terveztek. A fejlesztők mindvégig azt tartották szem előtt, hogy az UX kezesen és
késedelem nélkül reagáljon a vezető utasításaira, miközben minden pillanatban a stabilitás és a
biztonság érzetét sugallja. A platform fokozott merevséget biztosít, amiben a hátsó ajtók és a
csomagtérajtó körül kialakított, nagy szilárdságú acélból készült, gyűrű alakú szerkezeti elemek
is jelentős szerepet játszanak. A szerkezet legfontosabb pontjait rendkívül szilárd ragasztással
és lézerhegesztéssel rögzítették, ami tovább javította a felépítmény merevségét.

Mély tömegközéppont

A GA-C platform kialakításának köszönhetően az UX saját kategóriájának legmélyebb
tömegközéppontú modellje. Ez nagyban meghatározza az autó finom rugózását és kezes
irányíthatóságát, amit még magasabb szintre emel a karosszériaszerkezet tömegcsökkentése;
ez utóbbit alumínium oldalajtók, sárvédők és motorháztető, illetve műanyag csomagtérajtó
beépítésével érték el a mérnökök.

Felfüggesztés és kormánymű

Az autó első MacPherson rugóstagját és kettős keresztlengőkaros hátsó futóművét úgy
tervezték és hangolták, hogy a kényelmes rugózás mellett is gyors irányváltásokat biztosítson.
A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a lengéscsillapítók teljesítményére és a bennük
használt olaj és tömítések minőségére, illetve a súrlódásvezérlés tökéletesítésére. Az UX
elektromos szervokormányának új, kompakt kormányoszlopába nagyobb átmérőjű tengely
került, ami gyors, azonnali kormányreakciókat és jó kormányzási érzetet biztosít.

UX 250h: negyedik generációs, önmagát töltő hibrid hajtás

A Lexus UX 250h negyedik generációs hibrid hajtásában egy új, 2,0 literes, négyhengeres
benzinmotor és egy elektronikus vezérlésű fokozatmentes sebességváltó (CVT) működik. A
hibrid modellváltozat egyaránt megrendelhető elsőkerékhajtással és a Lexus E-Four hajtásával.
Az új motor sokkal jobb termikus hatásfokkal működik, így az önmagát töltő full hybrid rendszer
várhatóan magasabb teljesítményt kínál majd (az előzetes számítások alapján a belsőégésű és
elektromos motorok összesített teljesítménye 178 DIN LE/131 kW lesz). A hajtáslánc fejlesztői
arra összpontosítottak, hogy az új technológia ne csupán takarékos, hanem kifejezetten
élvezetes autózást is biztosítson. Ennek érdekében jelentős mértékben sikerült csökkenteniük a
“gumiszalag-hatást” a hibrid rendszer és az erőátvitel működésében, még jobban
összehangolva az elektromotor rásegítésének mértékét és a belsőégésű motor fordulatszámát,
így az autó a benzinmotor túlzott pörögetése nélkül is egyenletes gyorsít. A motor
fordulatszámának és a jármű sebességének szinkronizálásával a gyorsulás érzete azonnali és
folyamatos, ami még élvezetesebbé varázsolja a vezetés élményét.

Új hibrid hajtómű, teljesítményvezérlő egység és akkumulátor

A rendszer kompakt méretű, kis tömegű új hajtóműve és teljesítményvezérlő egysége
hatásosan csökkenti a hő és a súrlódás miatt energiaveszteséget. Áttervezett szerkezetének és
kompaktabb hűtőrendszerének köszönhetően az új nikkel-metál- hidrid (NiMH) akkumulátor jóval
kisebb helyet foglal. Így az akkumulátor már a hátsó üléssor alatt is elfér, és csupán minimális mértékben nyúlik be a csomagtérbe – ráadásul ezzel a megoldással még mélyebbre kerülhetett az autó tömegközéppontja.

E-Four

Az E-Four rendszer összkerékhajtást kínál az UX 250h modellhez, amelynek hátsó tengelyébe
ilyenkor egy plusz elektromotort építenek be. Amikor az autó gyorsít, kanyarodik vagy csúszós
úton halad, a rendszer automatikusan osztja el a vonóerőt az első és a hátsó tengelyek között.
Ha a hátsó kerekek megcsúsznak, az ide irányított vonóerő (70 km/órás sebességig) a korábbi
60-ról körülbelül 80 százalékra is nőhet a jobb menetstabilitás érdekében.

UX 200: új, 2,0 literes benzinmotor

Az UX 200 változatot egy új, 2,0 literes benzinmotor hajtja, amit arra terveztek, hogy alacsony
fogyasztás és csekély környezeti terhelés mellett is dinamikusan mozgassa az autót. A soros
négyhengeres blokk kiváló termikus hatásfokáról nagy sebességű gyújtás gondoskodik. Mindezt
olyan további megoldások biztosítják, mint a közvetlen üzemanyag-befecskendezés többfuratú
injektorai, a változó átfolyású olajszivattyú, a változó hűtőrendszer és a szívóoldal intelligensen
változó VVT-iE szelepvezérlése. Az eredmény egy rendkívül kedvező, 40 százalék körüli
termikus hatásfok, ami a legjobbak közé számít a személygépkocsik erőforrásai közt.

Direct Shift-CVT

Az UX 200 új, 2,0 literes motorja a Lexus első Direct Shift-CVT sebességváltójához csatlakozik,
ami a fokozatmentes váltók sima és üzemanyag-takarékos működése mellett is az autó fölötti
uralom határozott érzetét nyújtja. A hagyományos rendszerekben egy fémszíj köti össze a két
kúpos tárcsát, és az átmérő fokozatmentes változásával a rendszer mindig a megfelelő áttételt
biztosítja, a fokozatváltások közti ‘rántás’ nélkül. Az új Direct Shift-CVT egységben kiegészítő
fokozat is található, hogy elindulás után az autó úgy gyorsítson, mint egy manuális váltós jármű.
Így a szerkezet egy CVT zökkenőmentességével működik, mégis közvetlenebb gyorsításérzetet
nyújt. E megoldás további előnye, hogy az alacsony sebességfokozatokban kisebb mértékben
van szükség a CVT-váltó tárcsás-fémszíjas mechanikájának használatára, így több hely marad
a magasabb fokozatok számára. A kiegészítő fokozat és a hevederes-fémszíjas mechanika
közti gyors átkapcsolásról egy többtárcsás, nedves rendszerű tengelykapcsoló gondoskodik,
amit eredetileg automata sebességváltókhoz fejlesztettek ki. Ez a megoldás minden
közlekedési helyzetben megfelelő teljesítményt biztosít, akár üzemanyag-takarékos suhanásról,
akár gyors váltásokat igénylő, sportos autózásról van szó.

Képzeletgazdag technológia

A Lexus UX különleges karakterét az autóban széles körben alkalmazott, képzeletgazdag
technológiák is hűen tükrözik; ezek a megoldások megerősítik az UX minőségi benyomását,
különösen az olyan vásárlók esetében, akik most vásárolnak először prémium modellt.

Biztonság

Az UX-ben a Lexus Safety System + legújabb változata működik; a biztonsági csomag része az
ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) is, amit úgy fejlesztettek tovább, hogy éjszaka is képes
legyen a gyalogosok felismerésére. Emellett a PCS radarérzékelője is hatékonyabb lett, így nap
közben immár a kerékpárosokat is tudja azonosítani, ami azért fontos, mert a közlekedésnek
éppen ezeket a résztvevőit fenyegeti a legnagyobb balesetveszély2. Az UX biztonsági
felszereltségében emellett a Lexus Co DRIVE rendszer is szerepel (sávkövető asszisztenssel
és adaptív sebességtartó automatikával), akárcsak az automatikus távfényvezérlés/adaptív
fényszórórendszer és a jelzőtábla-felismerő rendszer 3. A parkolássegítő fékezés érzékeli, ha az
autó nekikoccanhat a nyomvonalában álló akadálynak, vagy egy hátulról közelítő másik
járműnek; a rendszer ilyenkor a hajtóerő automatikus csökkentésével, fékezéssel, és a vezetőt
hang- és fényjelzéssel figyelmeztetve segít elkerülni az ütközést, vagy mérsékelni az ebből
eredő károkat.

Világelső aerodinamikai formai részletmegoldások

A Lexus egy új ötlettel oldotta meg, hogy az UX kombinált hátsó lámpái és kerékjárat-
szélesítései a lehető legáramvonalasabbak legyenek, sőt – a világon elsőként alkalmazott
koncepcióként – áramvonalas keréktárcsákat is tervezett. A légáramlatot stabilizáló hátsó
lámpatesteken különleges kialakítású uszonyok láthatók, amelyek megakadályozzák a
légáramlat örvénylését az autó hátsó része körül. Ez a megoldás jelentős mértékben hozzájárul
az autó hátuljának stabilizálásához ívmenetben és erős oldalszélben. A mérnökök aprólékos
munkával alakították ki a lámpák ívelt profilját, minden változtatást gondosan kiértékelve a
szélcsatornában és a közúti teszteken. A kerékjárati ívek burkolatának lapos oldalfelülete és
lépcsőzetes felső kialakítása olyan légáramot gerjeszt, ami ívmenetben, sávváltáskor és a
hosszú egyenesekben egyaránt segít az autó stabilizálásában. A lépcsőzetes felület
milliméteres pontosságú beállítása optimális egyensúlyt teremt a stabilizáló hatás és a formai szépség közt. Az UX alumínium keréktárcsáinak világelső aerodinamikus dizájnja egyszerre szolgálja a fékek hűtését és a légellenállás csökkentését. A mérnökök számítógépes modellezéssel és szélcsatorna-kísérletekkel dolgozták ki a küllők optimális formáját, ami megfelelő mennyiségű levegőt irányít a féktárcsák felé, ám nem rontja az autó légellenállási együtthatóját.

Egygombos szellőzésvezérlés, vezeték nélküli megvilágítással

Az UX utasterében új, egygombos rendszerrel vezérelhető a légbefúvás iránya és erőssége, s a
kezelőszerveket egy vezeték nélküli rendszer világítja meg. A kétfunkciós kezelőszervnek
köszönhetően a légbefúvó nyílások tágasabbak és nagyobb teljesítményűek lettek. Mindegyik
gombban egy LED fényforrás található, ami az áramot nem vezetéken kapja; a LED
működéséhez szükséges energiát elektromágneses rezonancia termeli, ami két, azonos
frekvencián rezgő tekercs közt jön létre. Az LC kupé hátsó lámpáiból már ismerős alapelv
alkalmazásával a légbefúvók megvilágításához tüköroptikát használtak, ami – bár a tükröződő
felület csupán 3 mm vastag – mély, lebegő fényhatást kelt.

UX F SPORT

Az UX modell F SPORT változatát egyértelműen megkülönböztetik azok a stílusjegyek,
amelyek kiemelik az autó alacsony és széles formavilágát, és még inkább kihangsúlyozzák
sportos menetteljesítményét. A hűtőrácson exkluzív hálómintázat emlékeztet a Lexus F SPORT
vérvonalra, s a hatást tovább erősítik az L-alakú krómelemekkel keretezett és a hűtőrács
mintázatával díszített, nagyméretű ködfényszóró-foglalatok. Hátul a krómbetétekkel kombinált
exkluzív lökhárító-kialakítás kelt magabiztos és sportos benyomást. Az első és hátsó
védőelemek jet fekete mintázata egységes megjelenést ad, a 18 colos könnyűfém keréktárcsák
exkluzív dizájnjával pedig kifejezetten dinamikussá válik az összkép. Az utastér különleges F
SPORT-elemei közt fontos megemlíteni az integrált habosítással készült, rendkívül jó tartást
adó sportüléseket, a 8 colos színes TFT kijelzőt és az elmozduló külső gyűrűvel működő
műszeregységet. Az F SPORT kormánykereket apró mélyedésekkel pöttyözött bőr borítja
(akárcsak a váltógombot), a lábtámasz és a sportpedálok pedig alumíniumból készülnek. Az F
SPORT modellek exkluzív futómű-tuningot kapnak, aminek része a rugófeszesség és a
kanyarstabilizátorok áthangolása, valamint a nagy teljesítményű hátsó lengéscsillapítók
beépítése a pontosabb, stabilabb és kezesebb irányíthatóság érdekében. Az autóhoz
megrendelhető a Lexus LC zászlóshajó kupéból ismert adaptív futóműrendszer (AVS)
speciálisan hangolt változata is. A cél a kerékmozgások olyan szintű csillapítása, ami még élvezetesebb vezethetőséget biztosít, de nem rontja az autó rugózási kényelmét. A csillapító erő alacsonyabb, amikor az autó egyenes úton halad, és erősebb, amikor az UX kanyarodik vagy sávot vált; ilyenkor érezhetően javul a stabilitás, és csökken a karosszéria oldaldőlése. Az AVS összeköttetésben áll az üzemmódváltóval kapcsolható Sport S+ beállítással. A vezetési élményt még magasabb szintre emeli, hogy az aktív hangvezérlés (ASC) olyan hanghatásokat gerjeszt a fel- és visszakapcsolásoknál, mintha az utasok nem is egy fokozatmentes váltójú autóban ülnének. Ezt még izgalmasabbá varázsolja a hanghatás-interakció dizájn (SID), ami Sport S+ üzemmódban megváltoztatja az autó motorhangját. Ez a funkció az ASC kapcsolójával kikapcsolható.

 

A modellel kapcsolatban az alábbi linken tekinthető meg videó:

https://www.youtube.com/watch?v=o0BPvaSVm9Y

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER