Címkék: Genf | Lexus | RX L

2018. március 09. péntek, 22:03

A Genfben frissen leleplezett, és azonnal rendelhető vadonatúj RX L révén a Lexus még több teret ad a luxusnak: a 11 centiméterrel megnövekedett hossz, az elektromosan dönthető harmadik üléssor révén immáron hét ülés, amelyek mindegyikéhez elérhető a prémium bőr kárpitozás, mindez kiegészítve a háromzónás klímával és az intelligens motoros mozgatású csomagtérajtóval, és természetesen az öntöltő, környezetbarát full hibrid technológiával - mindezek révén igazi csúcsragadozó született a prémium SUV szegmensben.

 

Immár a népesebb vagy sok csomaggal utazó családok is élvezhetik egy tágas SUV összes
előnyét, hiszen a világ vezető környezetbarát prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus
bemutatta a három üléssoros RX L modellt. 20 évvel ezelőtt éppen az RX teremtette meg a
luxus-crossoverek szegmensét, és jelenleg is ez a legnépszerűbb Lexus SUV világszerte. A
2018-as RX 450hL és RX 350L ugyanazokat a stílusjegyeket hordozza, amelyek sikerre vitték
az autót – ám utasterükben nem öt, hanem hét ülés van. A modellről az alábbi linken tekinthető
meg videó: https://www.youtube.com/watch?v=ZP0wRIjBgwg

Praktikus és stílusos

Az RX L modellek a harmadik üléssor beépítésével sem vesztették el karcsú formájukat és
kiváló manőverező képességüket. A Lexus mesterien oldotta meg az autó átformálását: a
karosszériát 110 mm-rel nyújtotta meg hátrafelé, és meredekebbre vette a hátsó szélvédőt,
kellemes fejteret biztosítva a harmadik üléssorban utazóknak, és tágasabb rakteret kialakítva az
üléstámlák mögött. A hétüléses változatba egy 60/40 arányban dönthető üléspadot építettek be.
Hátulra is egyszerű a beszállás, mivel egy kar meghúzása után a második üléssor előrecsúszik.
A harmadik üléssor mögött húzódó csomagtér hosszabb, mint a versenytársak modelljeiben. A
Lexus úgy tervezte meg az RX L harmadik üléssorát, hogy ugyanolyan kényelmet és fényűzést
kínáljon, mint a második sor, amely kissé magasabban helyezkedik el, hogy elegendő lábteret
biztosítson a leghátul utazók számára. Az üléseket bőrkárpit borítja, amely többféle színben is
megrendelhető. A háromzónás klímavezérlésnek köszönhetően a harmadik üléssor utasai
maguk szabályozhatják a hőmérsékletet és a szellőzést, sőt az RX L vásárlói motorosan dönthető harmadik üléssort és intelligens, elektromos mozgatású csomagtérajtót is kérhetnek autójukhoz. Ez utóbbi úgy nyitható, ha az autós a Lexus embléma közelébe tartja a kezét. Az RX L modellek praktikumát és sokoldalúságát olyan megoldások növelik, mint a harmadik üléssor lehajtásával kialakítható sík raktérpadló, a két pohártartó, a könnyen mozgatható és elpakolható kalaptartó, illetve a csomagtér oldalában futó, burkolattal takart rögzítősínek.

Jellegzetes Lexus-dizájn

A 2018-as RX L modellek ugyanazt a magas színvonalú biztonságot, stílust, luxust és
teljesítményt kínálják, mint az ötszemélyes változatok. A SUV sokoldalúságát a luxusszedán
komfortjával ötvöző, trendteremtő típust továbbra is a márka éles szögletekkel és határozott
ívekkel megformált, hatásos formavilága jellemzi. A Lexus jellegzetes, orsó formájú hűtőrácsa
körül elegáns krómszegély fut, és az elemet L-alakú LED fényszórók keretezik. Az RX L
modellek feketére festett C-oszlopa olyan benyomást kelt, mintha a tető az autó fölött lebegne.
Az orsó forma az autó hátsó részén is felismerhető, ahol a hátsó sárvédőkre is kifutó, L-alakú
lámpatestek ölelik körül a csomagtérajtót. Az autóhoz 20 colos könnyűfém keréktárcsák is
rendelhetők, amelyek hatásosan hangsúlyozzák ki az RX L erőteljes kiállását. A karosszéria
fényezését makromolekuláris polimerből készült karcolásálló, ‘öngyógyító’ bevonat védi.

Biztonság

A 2018-as RX L modellekben mindhárom üléssor utasait megóvja a kabin teljes hosszában
végighúzódó függönylégzsák. A Lexus Safety System + a legtöbb piacon alapfelszereltség; a
csomagban többek közt megtalálható a gyalogosészlelő funkcióval kiegészített ütközés elleni
biztonsági rendszer (PCS), a kormánykorrekciót is biztosító sávtartó asszisztens (LKA), az
automatikus távfény-vezérlés és a minden sebességtartományban használható adaptív
sebességtartó automatika. A vásárlók rendelhetnek még holttérfigyelőt (BSM), panoráma
monitort (PVM), intelligens parkolássegítő szenzort (IPS), hátsó keresztirányú forgalomfigyelő
fékrendszert és adaptív fényszórórendszert (AHS) is.

RX 450hL

A három üléssoros modellt kereső nyugat-európai luxusautó-vásárlók ideális útitársnak találják
majd a Lexus RX 450hL változatot. A Lexus Hybrid Drive rendszer hatásosan kombinálja a D-
4S befecskendezéses V6-os benzinmotor és a két, nagy forgatónyomatékú elektromotor-
generátor erejét, így a 313 lóerős összteljesítményű rendszer lendületesen gyorsítja az autót,
és magabiztos előzést garantál. A hibrid hajtású modell igazán egyedi összkerékhajtást kínál. A hagyományos fogaskerék-áttételes és hátsó kardántengelyes megoldás helyett a Lexus mérnökei egy elektromotort építettek a hátsó tengelyhez; ez hajtja meg a hátsó kerekeket, szükség esetén optimális tapadást biztosítva.

RX 350L

A 2018-as Lexus RX 350L a hétszemélyes kabin és a még nagyobb csomagtér mellett is
komoly menetdinamikát kínál. A 3,5 literes V6-os blokk fejlett D-4S üzemanyag-
befecskendezéssel működik, ami optimális égési körülményeket teremt. Az üzemanyag-
fogyasztást hatásosan csökkenti, hogy a szívóoldalon széles tartományban üzemelő, intelligens
változó szelepvezérlés (VVT-iW), a kipufogóoldalon pedig VVT-i vezérlés működik, így a motor
Otto- és Atkinson-ciklusban egyaránt képes működni. Ennek eredményeként a teljesítmény 216
kW (294 LE) és 358 Nm, és a motor erejét egy nyolcfokozatú automata sebességváltó
továbbítja a kerekekhez. Az üzemmódválasztó segítségével az RX 350L vezetője négy
különféle beállítás közül választhat. A Normal üzemmód ideális a hétköznapi, takarékos
közlekedéshez. A Sport / Sport+ beállításban a motor gyorsabban és határozottabban reagál,
az ECO fokozatban pedig a teljes hajtáslánc a lehető legtakarékosabban működik. Az RX 350L
változathoz is megrendelhető a dinamikus nyomatékvezérlésű AWD rendszer. Normál
útviszonyok mellett a rendszer az első kerekeket hajtja, csökkentve ezzel az autó üzemanyag-
fogyasztását. A dinamikus nyomatékvezérlésű AWD folyamatosan kapja az adatokat a
különféle érzékelőktől (a kerekek fordulatáról, a motor fordulatszámáról, a fojtószelep nyitási
szögéről és az autóra ható oldalirányú perdületi erőkről), és szükség esetén forgatónyomatékot
továbbít a hátsó kerekekhez egy elektromágneses vezérlésű tengelykapcsolón keresztül, ami a
hátsó differenciálműben található. Amikor az autó gyorsít, a rendszer automatikusan
összkerékhajtásra kapcsol, hogy megakadályozza az első kerekek kipörgését. Egyenletes
sebességnél a rendszer visszavált elsőkerékhajtásra, ám amikor a szenzorok a kerekek
megcsúszását érzékelik, a berendezés az addigi 100:0 arányról egészen 50-50 arányig képes
megváltoztatni a vonóerő megosztását az első és a hátsó tengelyek között. A 4,2 colos TFT
multi-információs kijelzőn a vezető minden pillanatban ellenőrizheti, milyen mértékben osztja el
a rendszer a nyomatékot az első és a hátsó, illetve a bal és jobb oldali kerekek között.

Irányítás, rugózási kényelem

A Lexus RX L modellek mind a hét utasa ugyanazt a sima és csendes rugózást élvezheti, amit
már jól ismerünk az ötszemélyes változatokból. Az első rugóstag és a kettős keresztlengőkaros
hátsó futómű minden útfelületen kimagasló agilitást és sima futást biztosít. Az elektromos szervokormánnyal (EPS) könnyedén és kényelmesen irányítható az autó, és a vezető kiváló visszajelzéseket kap az útról. Az opcióként rendelhető adaptív futómű mindig a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítja a lengéscsillapítók beállítását.

Igényesen kialakított, fényűző utastér

Az RX kifogástalan kidolgozású kabinjában testhez simuló ülések és a középkonzoltól a
kesztyűtartóig lágyan ívelő, gyönyörűen megmunkált fabetétek várják az utasokat. Az utastér
díszítőelemei többféle kivitelben választhatók; ilyen például a Matt Bambusz, a Diófa, a
Sötétbarna Shimamoku, a 3D Film és a Lézermetszésű Sötét Fa. Az alapkivitelű modellek 3D
Film dekorációs elemein csillogó fekete színben ragyog a dombornyomású, háromdimenziós
hatású mintázat. A műszerfal felületébe belesimuló Head-Up Display (HUD) színes képként
vetíti a szélvédőre a legfontosabb információkat, hogy a vezetőnek egyetlen pillanatra se kelljen
elfordítania tekintetét a forgalomról.

Multimédia

A 2018-as Lexus RX L modellek kiváló minőségű audiorendszerei és modern kijelzői a
legmagasabb elvárásoknak is megfelelnek. Az alapfelszereltség részeként kínált Display Audio
rendszerben 8 colos képernyő, AM/FM rádió, Bluetooth ® audio, hangvezérlés, micro SD-kártya
aljzat, AUX mini jack csatlakozó, két USB port és 12 hangszóró található. A leggyakrabban
használt kapcsolók kényelmesen elérhető helyre, a vezető keze ügyébe kerültek. A középső
üléssori USB-portokat az utasok is kényelmesen használhatják, és innen tölthetik fel hordozható
eszközeik akkumulátorát. Az autó legmagasabb felszereltségi szintjén már elérhető a 835
wattos, 15 hangszórós Mark Levinson Premium Surround System, amelynek fejlett ClariFi™
technológiája új életre kelti a tömörített digitális hangfájlokat. Ugyancsak megrendelhető az
iparág első 12,3 colos, nagy felbontású, osztott képernyős funkciót kínáló multimédia kijelzője
is, amelyen a navigációs rendszer mellett a klímaberendezés és több más fedélzeti rendszer
beállításai is megjeleníthetők. A berendezés a számítógépek egeréhez hasonlóan használható
Remote Touch Interface rendszerrel kezelhető. A legerősebb és legalacsonyabb fogyasztású
RX modell, az RX 450hL opciós listáján az fűthető/szellőztethető első ülések, fűthető második
üléssor, a holttérfigyelő (BSM) és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő fékrendszer is szerepel.

Motor / Sebességváltó / Hajtáslánc / Teljesítmény

RX 450h L

  • Lexus Hybrid Drive rendszer 3,5 literes V6-os benzinmotorral, két elektromotor/generátorral és elektronikus vezérlésű, fokozatmentes sebességváltóval
  • A rendszer összteljesítménye 230 kW (313 LE)
  • Összkerékhajtás a független hátsó elektromotor/generátor segítségével
  • 37 kW teljesítményű nikkel-metál hidrid (NiMH) akkumulátor

RX 350L

  • 216 kW (294 LE) teljesítményű 3,5 literes V6-os motor
  • 8 fokozatú, intelligens elektronikus vezérlésű sebességváltó (ECT-i)
  • Rendelhető aktív nyomatékvezérlésű AWD rendszer, amely a hátsó differenciálmű elektronikus vezérlésű tengelykapcsolóján keresztül 100:0 és 50:50 arány között változtatja az első és a hátsó kerekek közti nyomatékmegosztást a pillanatnyi menetdinamikai- és útviszonyok függvényében

Karosszéria / Futómű / Fékek / Gumiabroncsok

A szerkezeti merevséget számos élvonalbeli technológia növeli, például a karosszériaelemek
ragasztása és lézerhegesztése; a karosszéria kialakításához széles körben használtak fel nagy
szakítószilárdságú acél elemeket; az első és hátsó ajtók körül gyűrű alakú megerősítések
találhatók. A 20 colos alumínium keréktárcsák 235/55 R20 méretű gumiabroncsokkal érkeznek.

Biztonság

A Lexus Safety System + tartalmazza a gyalogosészlelő funkcióval kiegészített ütközés elleni
biztonsági rendszert (PCS), kormánykorrekciót is biztosító sávtartó asszisztenst (LKA),
automatikus távfény-vezérlést (AHB) és minden sebességtartományban használható dinamikus
radarvezérlésű sebességtartó automatikát; mindez megfelel 5 csillagos Euro NCAP törésteszt-
eredményhez szökséges feltételeknek. Rendelhető holttérfigyelő (BSM), a panoráma monitor
(PVM), intelligens parkolássegítő szenzor (IPS) és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő
fékrendszer. A biztonságról emellett 10 SRS légzsák gondoskodik: kétfázisú, kétkamrás első
légzsák a vezető- és utasoldalon, térdlégzsák a vezető- és utasoldalon, első oldallégzsákok,
hátsó oldallégzsákok és a kabin teljes hosszában kinyíló, mindhárom üléssor utasait védő
függönylégzsákok. További fontos biztonsági technológia a négyszenzoros, négycsatornás
blokkolásgátló fékrendszer (ABS) az elektronikus fékerőelosztóval (EBD), a vészfékasszisztens
(BA), a kipörgésgátló (TRAC), a járműstabilitás-vezérlés (VSC) és hegymeneti elindulássegítő
rendszer. A Smart Stop technológia automatikusan csökkenti a motor teljesítményét, ha a
vezető egyszerre nyomja le a fék- és a gázpedált. Az aktív első fejtámlák mérséklik az ostorcsapás jellegű nyaksérülések súlyosságát a hátulról érkező ütközések során. Opcionálisan elérhető a panoráma monitor is. Mindezeknek köszönhetően a modell 5 csillagos Euro NCAP értékelést szerzett.

Luxus / Kényelem

  • 10 irányban elektromosan állítható első ülések motoros mozgatású deréktámasszal
  • Hangszigetelő szélvédő
  • Személyre szabható jármű-beállítások, például ajtóreteszelés, belső-külső fények, a vezetőülés beszállássegítő funkciója, ablakzárás
  • Háromzónás, automatikus klímaberendezés, utastéri tisztalevegő-szűrővel
  • Bőr üléskárpitok
  • Bőrborítású, háromküllős kormánykerék az audiorendszer kezelőszerveivel
  • Lexus Display Audio rendszer 200 mm-es (8 colos) színes multimédia kijelzővel és 9 hangszóróval
  • Intelligens motoros mozgatású csomagtérajtó
  • Motoros mozgatású, mélységében és magasságában állítható kormányoszlop
  • SmartAccess nyitási rendszer, nyomógombos motorindítás

Az RX 450hL gazdagabb alapfelszereltségében a beépített navigáció, a 12 hangszórós audiorendszer, az első ülésfűtés/szellőztetés és fűthető kormánykerék is szerepel.

Luxusszínvonalú opciók (röviden)

  • Elektromos mozgatású napfénytető
  • A Luxury csomagban a Premium csomag tartalmán felül 20 colos könnyűfém keréktárcsa, első ülésfűtés/szellőztetés, fűthető kormánykerék, félanilin bőr üléskárpit, elektromos mozgatású napfénytető és szmogérzékelős klímaberendezés is szerepel
  • 15 hangszórós Mark Levinson ® Surround Sound rendszer
  • Navigáció csomag 12,3 colos képernyővel, Remote Touch vezérléssel, fejlett hangvezérléssel, digitális adás vételére alkalmas (DAB) rádióval, vezeték nélküli töltővel és még sok egyéb tétellel.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER