Címkék: kabrió | Mini | Mini Cooper | MINI cooper cabrio | teszt

2016. június 08. szerda, 11:23

 

A BMW Group első Mini kisautója 2001-ben készült el Oxfordban, a kabrió változat pedig 2004-ben. A nyitott tetős Mini második generációja 2011-ben érkezett a piacra. A harmadik generációs modellek a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonon mutatkoztak be, idén tavasztól vásárolhatóak meg a 231 lóerős John Cooper Works Cabroval együtt.

 

Mini Cooper Cabrio
Képgaléria
Mini Cooper Cabrio
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Az új generáció nőtt pár centit, a motorháztetője laposabb és hosszabb lett, csinosították a hűtőrácsot, az autó oldalkopoltyúkat kapott. A hátsó lámpák távolabb kerültek egymástól, így vizuálisan is szélesebbnek látszik a kis kabrió. Az új Minit 15 színben választhatjuk Az olyan hangzatos, mint a Pepper White, az Electric Blue, a Volcanic Orange, a Blazing Red és a Deep Blue, színnevekhez az új Caribbean Aqua metálfényezés csatlakozott, amely a tesztautó színe is, így tehát megint kaptunk egy több színben játszó autót. (Az előző az arany-szürkében látszó BMW 4 Gran Coupé Champagne kvarc metál volt, az amely Individual kollekció része.)



1. A Carib-„zöld”
A színhez a forgalmijába ugyan zöld van írva, de ez inkább tengerkék és thaiföldi beach tengerszín (de legyen Carib, ha a gyártó már így akarta) váltakozása, így nem csak a neve vonzó, hanem ránézve vakációs emlékeket idéző hangulatba kerülhetünk, evvel már jó érzés tölti el a gazdáját és másokat is akik látják.



A Mini Cabriot Fekete vászontetővel szerelik, de opcióban Mini Yours Union Jack dizájnú, mely klasszikus, halszálkás és zsakárdmintás lehet. Egyénre szabhatóak a külső visszapillantó-házak, a motorháztető különféle versenycsíkjai, illetve krómozásban a Chrome Line csomag választható.

Az elektromosan működtethető tető 15-18 másodperc alatt nyílik, illetve csukódik, menet közben is akár 30 km/h-ás sebességig. A tetőt tetőablakként is lehet használni. Az összecsukható szélterelő 96.500,-Ft az Cabrio és a Cabrio D-nél, a többinél az alapfelszereltség része. Kicsit nehézkes volt a tesztautóban lévőt betenni a helyére, egy rugós megoldással kivédhető lenne az autó esetleges megkarcolása.

A Mini Cabrio 5 féle felszereltségeben: Cooper, Cooper S, John Cooper Works, Cooper D és Cooper SD kapható, hozzájuk ugyancsak 5 féle csomag rendelhető: Salt, Pepper, Chili John Cooper Works Interior, John Cooper Works Exterior.



2. A Mini Cabrio második hatalmas élményforrása a műszerfala és kijelzői
A központi nagy kerek kijelző körüli LED gyűrű csak az alapkiviteleknél opciós. Minden mozdulatunkra, gombnyomásra-forgatásra más színben jelenik meg, hangerőszabályozásra a hangerő állításának mértékében változik a félkör. Rendkívül szórakoztató és élvezetes. Valószínű akkor is, ha már hozzászokott a tulajdonosa, mivel a változó és meleg színek kellemes emlékekhez kötődnek. Este még inkább intenzív a látvány.
Mindezt erősíti, hogy a különféle alkalmazások érdekes vagy vicces grafikákkal és eltérő színekben jelennek meg. A színek játéka és kavalkádja szép és jókedvet generáló.






Ha még tovább akarjuk fokozni az élvezetet beszerezhetjük a 63.300,-Ft-ba kerülő Mini Excitement csomagot, amelyben külső ajtókilincs-megvilágítás, a középkonzolon, ajtózsebekben és a lábtérnél megjelenő hangulatvilágítás van. Ez tartalmazza a vezetőoldalon lévő visszapillantó tükörből való Mini logó kivetítését a földre. A csomagban lévő üdvözlőfény már csak egy „szerény” járulék.

A motort beindítani és leállítani ugyancsak a középkonzolról lehet. Szép vörös fény veszi körül a billenőkapcsolót, ez az alapmodellekben is így működik.




Alapban szövet a kárpitozás, de kérhetünk szövet-bőr kombinációt, vagy bőrüléseket is. A klímaberendezés az alapfelszereltség része, a kétzónás automata klíma 123.200,-Ft vagy csomagokban található.

Az autóba érdemes a nagyon kényelmes és jól tartó sportüléseket beszerezni valamelyik csomagban, magasabb felszereltségekben alapfelszereltség, s vele ülésfűtést is, akkor, is, ha nem bőrkárpitot választunk, az jól fog jönni a hűvösebb napokon való kabriózáskor.




A kartámasz opciós, viszont azokkal fotel ülésérzetünk van, ezek után mondani sem kell, hogy sok autóval ellentétben kényelmesen el is érhetőek. A Miniben a BMW-ből ismert iDrive gombot Mini Touch kontrollernek hívják. Ha van kartámaszunk kicsit nehezebb használni, esetleg a következő frissítéskor kerülhetne feljebb.

A sebességszabályozóval ellátott multifunkciós kormánykerék és a sport bőrkormány ugyancsak feláras, de aki teheti ne sajnálja rá a pénzt, az első tartalmazza a tempomatot is. A tesztautóban lévő John Cooper Works sportkormány jó és kellemes fogást biztosított a kialakítás és a bőr varrása miatt.


A hátsó két üléshez való beszállást a Komfort-beszállás Easy-Entry funkciója segíti. A hátsó ülésrész teljes szélessége 101 cm, az ülőlap hossza 49 cm, az ülések szélessége 33,5 cm. Az ülések legmélyebb pontjától a tetőig mért magasság 98,5 cm. Az ülés széle 15 cm-re van a 170 cm-es vezető számára beállított első ülés háttámlájától. Hátul az ülések előtt 1, elöl a váltó előtt 2 db pohártartó található. A hátsó üléstámlákat 50:50 arányban hajthatjuk le síkba, de az a csomagtartó aljától magasabban van. A csomagtartó felé egy 72,5x22 cm-es nyílás van.




A csomagtartó 215 literes, lenyitott tetővel 160 l. A csomagtartó ajtaja lefelé nyílik, de zárt tetővel felfelé tágíthatjuk a vászonos részt 2 kar segítségével, így tágasabb nyílást kapunk és merőlegesebben is benyúlhatunk. A csomagtartó 83 cm széles, 50 cm hosszú, illetve a mélyebb rész 41,5 cm, magassága 50 cm. Az utastér felé lévő nyíláson a könyöklő hátsó végéig 123 hosszú tárgyat helyezhetünk el.


A Mini kabrió 3 féle benzinmotorral és 2 féle dízellel kapható.
A kisebbik 1499 cm3-es benzinmotor 100 kW teljesítményű és 136 lóerős, a nagyobbik 1998 cm3-es 141 kW teljesítményű és 192 lóerős.
A Mini John Cooper Works motorja 1998 cm3-is 170 kW teljesítménnyel és 231 lóerővel.
Dízelben a kisebbik 1496 cm3-es 85 kW-os, 116 lóerős, a nagyobb 1995 cm3-is, 125 kW-os és 170 lovas.

Az utóbbit Steptronic automata sebességválóval szerelik. Az előzőeket 6 fokozatú kéziváltóval, de kérhetők az automatával is.

A Mini Cooper cabrio benzinmotoros indulóára 6.909.000,-Ft, a dízelé 7.513.000,-Ft, a John Cooper Works ára 9.797.000,-Ft. A gyártó forintos vásárlás esetén ingyenes országúti segélyszolgálatot biztosít az első forgalomba helyezéstől számított 5 éven keresztül.

A Mini kabrióhoz olyan a BMW-kből ismert vezetéstámogató rendszerek is megrendelhetők, mint Aktív sebességtartó automatika, Driving Assistant (Távolságifényszóró-asszisztens, Aktív sebességtartó automatika, Sebességhatár kijelzés táblafelismeréssel, Ütközés érzékelő, Gyalogosra és ütközés-veszélyre figyelmeztetés funkció 10–60 km/h sebességtartományban), Parkolóasszisztens, Head-Up kijelző.

A kisebb benzinmotoros tesztautó gyorsulása 0-100 km/órára 8,8 másodperc, végsebessége 208 km/h, átlagfogyasztása 5,1 liter/100 km. A tesztfogyasztás 8 fölött volt, de ez a sport üzemmódban való vezetésnek és a fotózás alatti motorjáratásnak is betudható.
A Dinamikus Lengéscsillapító Ellenőrzés megrendelésével 3 féle Dinamikus felfüggesztés beállításokkal tudjuk az autónkat vezetni. Mid, Green és Sport módban. Közöttük a váltókar körüli gyűrű elforgatásával lehet választani. Karakteres a vezetési módok közötti különbség. A Green módot érdemes dugóban használni, Sport módban kis kemény méregzsákká válik az autó, míg a Mid mód kényelmes az átlagvezetéshez, ekkor a kormány mozgathatósága is jóval puhább.
A váltásokkor a kijelző tájékoztat, hogy a Green mód a Fogyasztásoptimalizált vezetés öröme, teszi ezt zöldre vált LEDdel, a Mid mód sárgában a Mini vezetés tipikus öröme, a Sport módhoz a pirosas-narancssárga kijelző dukál és a Maximális gokart érzésről biztosít, ekkor a kis autógrafikában egy gokart és egy rakéta jelenik meg :).


   
   

3. Kabriózni jó!
Nem csak azért, mert szabadságérzetet ad, de más vezetési élményt is, mivel más egy szobát vezetni és más egy motorcsónakból körülnézni, najó, aki még nem ült motorcsónakban, mondjuk egy nagy kádból 360 fokban kitekinteni a környezetre.
Persze az autózás nem ezekhez hasonlít, csak látványra. A kis Mini merevsége és stabilitása erős, érzetre is, teljesen egyben mozdul el.
A kabriózás az elképzelésektől eltérően nem csak a nyári meleg napokra korlátozódik. Bizony nagyon jó, és kedvet javító szürke napokon is nyitott tetővel utazni. Hidegebb időben, pedig felhúzhatjuk az ablakokat, bekapcsoljuk az ülésfűtést a klíma meleg levegőjét magunkra irányítjuk és mindenkinél boldogabbak vagyunk.
És miért ajánljuk a Minit; pontokba szedtük, de különösen a 2. részben bemutatott életvidámsága miatt.




Mini Cooper Cabrio teszt
Árak, Műszaki adatok, felszereltségek
Lámpák, éjszakai fények

 



Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER