Címkék: árak | felszereltségek | kabriózás | Mini cabrio Sidewalk | Mini kabrió | Mini Sidewalk | motorok | teszt

2020. november 28. szombat, 20:12

 

Miközben a világban kijárási korlátozások mellett sok helyen kötelező maszk használata közterületen, a kabriózók úgy járkálhatnak a szabad ég alatt, hogy ez nem érvényes számukra. A kabriózás egyébként is egy nagyon szabad élménye a helyváltoztatásnak. Tódul be a levegő, a hangok a szabad ég az ember feje fölött, mindeközben azonban a saját szférájában van. Megmutatjuk, hogy lehet ez kellemes hidegben akár télen is, ráadásul egy olyan autóban, mint a prémium Mini Cooper S idei limitált szériás SideWalk modelljében.

 

A Mini Cooper a harmadik generációjában jár, 2018-ban megújították a modelleket, azóta limitált szériák jönnek ki, így érkezett idén tavasszal a SideWalk, melyet kezdetben Deep Laguna metálfényezéssel – amely a ráeső fénytől függően a mélykéktől a világos türkizt és átmeneteit mutatja -   mutattak be, de elérhetővé tették a Midnight Black, White Silver, Enigmatic Black, Moonwalk Grey és Thunder Grey színeket is.




Első ránézésre az autón a motorháztetőn lévő kontrasztos díszcsíkozás tűnik fel, aztán pedig a Sidewalk tető, amely fekete alapon Titanium Grey színben úgynevezett Sidewalk mintázatú. Az elektromos mozgatású tető 18 perc alatt nyílik le, egészen 30 km/h-ás sebességig, használható nyitott napfénytető állásban is. Lehajtott állásában hátul látványra a régi fiákerek konflisok harmonikaszerűen hátrahajtott ernyőjére emlékeztet, ez egy picit ilyenkor belóg a visszapillantó tükörbe.
A különkiadásra a karosszérián a Sidewalk feliratok is utalnak. A kettős kipufogóvég az S modelltől a frissítés hozománya, hasonlóan a brit zászlót formázó hátsó lámpák kialakítása is. A Sidewalk 17 collos könnyűfém felniket kapott.

A Sidewalk csomag része a beltérben a nagyon jófogású sport multifunkciós bőrkormány és a sportüléseken Mini Yours Lounge Sidewalk bőrkárpit antracit színben, egyedi varrással, belső a kiadásra jellemző felületekkel, szőnyegekkel és díszítésekkel. A kesztyűtartó felett például sötétben szépen világító borítás látható. Mindez bővíthető a Sidewalk felszereltséggel, amely tartalmazza mindezeket, illetve többek között a Mini driving módokat, automata légkondicionálót, világításcsomagot (kihagyhatatlan az élményhez) és a LED fényszórókat ködfényszórókkal.



Elöl a BMW-kből is ismert kényelmes sportülések vannak, az ülésfűtés opcióban, amelyet érdemes megrendelni a bőrhöz, kormányfűtés sajnos nem rendelhető, az hiányzik hidegben.
Nem lehet elégszer ismételni a BMW Group autóiban el lehet érni az ajtón lévő könyöklőt, és nem csak a kisebbekben. Ez manapság nem sok gyártónak sikerül és lehet, hogy csak 1-1,5 centi hiányzik, hogy kényelmes és élvezetes lesz-e benne az ülés, vagy támaszkodási lehetőség híján gyötrelmes. Középre is lehet egyébként karfát (50e) rendelni, ekkor fotelben ülhetünk egy sportgokartban, körülbelül ilyen érzés.

A Minik műszerfalát középen a nagy karikával körbevett 8,8 colos színes érintőképernyő jellemzi, a kormány mögött 5 colos digitális kijelző, de ezek opcióban rendelhetőek.
A középkonzolon 2 db USB port található Type A/1,5A és Type C 3A teljesítménnyel, lehetséges opcióban vezeték nélküli telefontöltési hely kialakításai is. A bluetooth csatlakoztatási lehetőség alapfelszereltség, azonban a kibővített kihangosítót is tartalmazó az extrák között van. A vezeték nélküli telefontöltés rendelhető.
A hangulatvilágítás a Mini Excitement extra alatt bújik meg, 66,6 ezer forint nem egy nagy összeg, cserében viszont külön élménnyé teszi az esti autókázást. Valamiért a 12 választható színt most sem sikerült fellelni a menüben, viszont bizonyos kezelőszervek érintésekor különféle színekre vált. Ebben a kis csomagban található egyébként az ajtó kinyitásakor a földre vetített Mini logó is, ami nagyon menő dolog tud lenni.



Aki szereti a Head-up kijelzőt, rendelhető hozzá, ekkor a műszerfal tetején kiemelkedő plexire vetítődnek az információk. A rádiósávok közötti kereséskor/váltásokkor ide és a kormány fölötti műszeren is megjelenik az információ, amely vezetésbiztonság szempontjából igen előnyös.
Külön rendelhető a harman/kardon HiFi hangsugárzó rendszer 360 W teljesítményű digitális 8 csatornás erősítővel és 12 hangszóróval.
A belső visszapillantó tükörnél lévő SOS gomb egy kis lenyíló ajtót kapott, nyilván többen hívták véletlenül a segélyhívót, mondjuk a belső lámpa után matatva.



A hátsó két üléshez viszonylag könnyű bejutni, mivel az első üléstámla lehajtásakor azok előbbre guríthatóak. Az ülésrész teljes hossza 118 cm az mélység 50 cm, a legmélyebb ponttól a vászontetőig 98 cm a magasság, 170 cm-es vezetőhöz állított első ülés mögött 17 cm van a hátsó ülésig. Az ülésrész kényelmes, hátul könyöklő és kartámasz már nem fért el, majdnem függőleges hátrész miatt kissé mereven lehet benne ülni. A háttámla a csomagtartóból 50:50 arányban hajtható le, vízszintes állásba, evvel növelve a rakodó teret és/vagy védendő a bőrülés a csomagoktól.
A csomagtartó 216 literes, lenyitott tetővel 160 l. A berakodáshoz kissé szélesíteni lehet a rakodónyílást az easy load karokkal, így a 27,5 centi magas nyílás 57 cm-re bővül, a szabad szélessége 77,5 cm, balról van egy plusz kis hálós rész. A rakodótér 85 cm széles, 40 cm mély, kalaptartóig 41 cm magas. Az ajtaja kifelé nyílik, 80 kg terhelhetőség van ráírva, de nem feszegetném a határait.



Motorok, váltók
A Sidewalk a magyar piacon kétféle benzinmotorral érhető el, a Mini TwinPower Turbo 1499 m3-es 136 lóerős és tesztautónk esetében a 1998 cm3-es 141 kW teljesítményű 192 LE-őssel, melynek gyári átlagfogyasztása 5,8-5,4 l/100 km. Az előbbi bruttó 7,524 M forinttól indul, a Mini Cooper S kabrió ára bruttó 8.701.000,-Ft Ehhez jön a Sidewalk csomag és felszereltségek

Alapból a 6 fokozatú kéziváltót kapnak a Mini kabriók, a tesztautó 7 fokozatú Steptronic Sport dupla kuplungos sebességváltóval érkezett, melyen kézzel váltani a kormányon lévő fülekkel is lehet, ezt a váltót az S-hez lehet rendelni, a kisebbik motor a 7 sebességes ugyancsak duplakuplunkgos Steptronic automatát.


Csajos? Ránézésre, lehet valaki azt mondja, amíg nem ment vele egy kört. A Minik vezetése valóban ahogy a gyártó állítja nagyon élvezetes, gokartos, mindezt pedig prémium környezetben, a panelokon lévő fényekkel este hangulatos is.
A kormányzás nagyon pontos, pont ott van, ahova teszi az ember. A futómű kemény, az érzet mégsem gerincet odaverő, mivel a sportülés jól kiegyensúlyozza a keménységet összhangot és egyensúlyt teremtve. A sport, mid és green mód jól elválik egymástól. Mid módban is agilis az autó, sport módban pedig még jobban bekeményít a kis méregzsák. A jelző arra is vonatkozik, hogy a kipufogó felől heves morgások, hörrögések jönnek, és ez a tekinteteket is odavonzza, ha addig még nem vették volna észre a környezetében. A kétliteres 192 lovas motorral 7,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet a 1385 kg össztömegű elsőkerékhajtású autó, a sport automata váltó gyorsan és pontosan teszi a dolgát. Mostanában már a fogyasztási folyamatábrán mutatjuk meg a teszthét alatti átlagfogyasztást, hogy hogyan alakult a görbe, a vezetési módonként és megtett kilométerenként is mutatva, sajnos ez nincs a Mini szoftverében, így nem lenne korrekt kis időn keresztül, de szélsőséges tesztkörülmények között, vezetési módokat nem kiegyensúlyozottan használva egy átlagfogyasztást mondani.

A jelenlegi vezetéstámogató rendszerek szinte mindegyike elérhető. Az adaptív tempomat és a távolsági fényszóróasszisztens az egyik kedvenc. Az előbbi véd minket a ráfutástól, mert meghatározott távolságot tart az előtte haladó járműtől az utóbbi pedig maga kapcsolgatja a fényszórót a többi közlekedő jármű függvényében. Parkolóasszisztens is rendelhető, aki ennek szükségét érzi.



Kabriózás
Kabriózni a hiedelmekkel ellentétben nem csak nyáron lehet, sőt akkor az esetleges tűző nap miatt lehet még kellemetlen is. Kabriózni lehet minden évszakban lehet és érdemes. Igen, hidegben is, persze úgy, hogy közben nem fagyunk halálra.
Hogyan? Először is esetünkben betesszük hátra a szélterelőt, (figyelem nem alapfelszereltség, ne felejtsük el megrendelni 99,9e Ft), felhúzzuk az ablakokat. Bekapcsoljuk az ülésfűtest és a klímát. A fúvókákat a lábhoz, medencéhez és a mellkashoz irányítjuk, beállítjuk megfelelő erősségűre. A próbán csak a comb felső része fázott, egy bőrnadrággal vagy egy átvetett takaróval kiiktatható ez is. Innentől kedve már csak a megfelelő zenét kell feltekerni, az irigykedő tekintetekkel nem törődni és élvezni az őszi-téli-tavaszi szabad levegőt - is.



Mini Cooper kabrió műszaki adatok, árak, felszereltségek

Megnézik






 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER