2012. augusztus 20. hétfő, 19:42
1. oldal / 3
Az S persze nem az angol Csillagkapura utal, és nem is hivatalos elnevezés a Stargate utótag. Pedig lehetne. Találó elnevezés a Mini roadsteréhez, bár lehet a marketingesek ráncolnák a szemöldöküket, hogy a márkaképbe nem illik bele a népszerű sci-fi sorozatra emlékeztetni a nagy múltú márka napfényes, de mérges kis járművét.
Mini Cooper S Roadster
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!
Mini Cooper S Roadster teszt
A Mini Roadster ára, műszaki és technikai adatai
Mini Cooper S Roadster éjszakai fényei
De szakadjunk el a Csillagkapu sorozat fantasztikus világától egyelőre, lássuk a Mini Roadsterét.
A 2009-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozó kétüléses nyitott autó 2011 októberében érkezett meg az autókereskedésekbe. Nála és az ugyanebben az évben bemutatkozó Coupeban jelenik meg a Minik életében először az elhatárolt far rész. Megjegyzem nekem így jobban tetszik a Mini.
Ezen az Istanbul utcáin készült gyári bemutató videón láttam először mozgásban, s akkor már tudtam, ez szeretnivaló jó autó. Azonban ez a pár kocka korántsem adja vissza csillogó belső terét, mérges kis hangját és tulajdonságait.
A Mini Roadstere viper csíkokat kapott, dögös fekete kerékjárati íveket a 195/55 R16 méretű gumiabroncsokhoz melyeket esetünkben fekete felni díszített.
A motorháztetőt légbeömlő töri meg.
Hátul kettős kipufogóvég kandikál ki középen, a csomagtérajtón pedig egy kis légterelő szárny van, mely 80 km/h-ás sebességnél automatikusan kinyílik, 60 km/h-ás sebességnél lecsukódik. Azonban kisebb sebességnél is kinyithatjuk az utastérből.
Vászontetejét a Cabrioval ellentétben kézzel kell nyitni, illetve csukni. Ezt több megtekintő nehezményezte. Azonban a művelet nem túl körülményes. Beülünk, felül elfordítjuk a kart kiszállunk és lecsukjuk. Becsukásnál; zár kiold, beül, rögzít. Hát igen, kétségtelen, menet közben ez nem megy.
Az autó belső terét kényelmes ülésfűtéssel ellátott fehér bőrülések és gyöngyházfehér műszerfal tette fényessé, akkor is, ha a nap éppen nem süt a fejünkre.
MMM, azaz a Mókás Megoldások Mestere a Mini. Hiába „kaparásszuk” az ajtón az ablaknyitót, nincs. Ezeket a középkonzolon találjuk meg. A kesztyűtartó felülről nyomható gombbal nyílik. A tolatóradarnál kopogó hangot hallunk hátulról. A kormányról is vezérelhető kézi váltó pedig nem egyik föl a másik le, hanem mindkettő föl, visszanyomkodva le vált.
Bár a kilométeróra kijelző retrósan középen van, a kormány mögötti fordulatszámmérőbe épített digitális kijelző segíti és feledteti a középhelyzeti megoldást. A kilométeróra közepén a megszokott navigáció, rádió stb. kijelző tölti ki. Éjszaka pedig egy pirosan fénylő csillagközi átjáró sejlik fel.
A középkonzolban egyébként nagyszerű kis tárolót találunk a váltó előtt elhelyezkedő pohártartók előtt, s egy 12 voltos csatlakozót is.
A váltó előtti kis gombokkal lehet egyébként bekapcsolni a sport fokozatot és az ESP-t kiiktatni.
A váltó mögött a BMW iDrive gombját a Mininél egy kis joystick helyettesíti, de ugyanúgy működik 6 irányba plusz lefele leokézva.
Az ülések mögött kis tárolópad van kisebb csomagok elhelyezésére. Utasoldalon a lábtérnél kis hálós tároló vigyáz száguldozáskor a dolgainkra.
A csomagtér mérete 240 liter. Méretei: 37+37 cm mély bentebb 7,5 cm magaságváltozással.
90 cm széles és 43 cm magas.
A csomagtér nyitható az utastér felé, de valahogy nem tudtam elképzelni a síléceket elhelyezni a kis roadsterben…
A kerek lapos nem kulcsszerű kulcsot behelyezve az indítóhelyére az autó gombbal indul.
Mérges kis hangot hallat. Jó hallgatni. Tehát itt jelenik meg a Csillagkapu másodszor. Gyorsulása 0-ról 100 km/órára 7,2 secundum, azonban a kis autóban sokkal gyorsabbnak érezzük. A szabályokat betartva érkeztünk a következő piros lámpához, mikor a többiek még éppen csak hogy elindultak. Emlékezünk a filmre, ahogy az osztag belépett, atomjaira bomolva száguldott a kapu nyitotta folyosón? Nos ezt a képet hozza elénk a kis méregzsák.
Igen, lehet fokozni az érzést a sport gomb benyomásával, amikoris gyorsabbak lesznek a gázadás, fokozatváltások és kormányreakciók, még mérgesebb a motorhang.
A futómű feszes. Ez az az autó amelyhez illik. Az automata váltó váltásait érezzük, jól esik. A vészvillogó vészfékezésre nem kapcsolt be. Ha nem egyedi hiba, érzékenyebbre kellene venni.
Tapasztalat szerint a lehúzott ablakokkal való kabriózás kisebb sebességgel élvezetes. Akinek hosszabb haja van, 60 km/h fölött felhúzott ablakokkal tud hajkócolás mentesen utazni.
A laza kikönyöklős vezetés nem valósítható meg, mert az ajtó magasan van, de a könyöklője kényelmes és puha.
Vegyes fogyasztásra a gyári adat 6,6 litert ad 100 km-re. A tesztfogyasztás vegyes üzemben 8,6 liter/100 km volt. Start-Stop rendszer beépítésével valószínű kevesebbre jönne ki.
Ez a kisautó nem spórolós, de nem is érdemes vele cammogni, a hipertérben utazóknak mások a szempontjaik.
Egy kis emlékeztető a Csillagkapu filmből:
Mini Cooper S Roadster teszt
A Mini Roadster ára, műszaki és technikai adataiMini Cooper S Roadster éjszakai fényei
Hozzászólások